PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2010-11-15 | Popis GVD 2010/2011. Stav a události v GVD 2009/2010 viz odkaz na konci této stránky. |
2010-12-14 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2010/2011 a stavu vozidlového parku. |
2011-02-05 | Od 24. 1. 2011 je pro závadu na brzdě odstaven motorový vůz 850.021. |
2011-03-05 | Motorový vůz 850.021 je od 7. 2. 2011 opět provozní. |
2011-03-26 | Posledním dnem, kdy byl ve stavu DKV Brno motorový vůz 850.032, byl 22. 3. 2011; poté byl předán k fyzické likvidaci. Do běžného provozu zasahují motorové vozy 850.015, 850.021 (oba jsou deponovány v Horních Heršpicích) a 850.030, který je "doma" v PP Znojmo (již od 19. 11. 2010). |
2011-08-02 | Motorový vůz 850.030 je od 19. 7. 2011 odstaven pro závadu na nápravové převodovce. Na Znojemsko byl proto místo něj ještě týž den převeden vůz 850.015. |
2011-08-07 | Dobrá zpráva - motorový vůz 850.030 je opraven, provozní je od 5. 8. 2011. Nyní tedy vyjíždí z Heršpic vozy 850.021, 850.030 a ze Znojma 850.015. |
2011-10-13 | Vůz 850.021 je od 3. 10. 2011 odstaven, do chladícího oběhu se dostal olej. Ze Znojma odjel do Brna vůz 850.015 (poslední výkon na Znojemsku vykonal 4. 10.) a místo něj se ve Znojmě objevil prototyp 850.001. |
2011-12-04 | Pro odstranění drobné závady na motorovém voze 850.001 tento vůz 29. 11. 2011 přejel ze Znojma do Horních Heršpic (na závěsu Os 4503 a dále z Břeclavi jako Sv 1. nsl 800). |
V DKV Brno je ve stavu několik posledních exemplářů "krokodýlů", neboli dnes již legendárních motorových vozů řady 850. Dva prototypy byly vyrobeny v roce 1962, sériová výroba proběhla v letech 1966-1967, to vše ve Vagónce Tatra Studénka. Vozy obdržely označení M 286.0, ale je nutné zmínit, že prototypy nesly do roku 1964 označení M 283.1 (druhé obsazení této řady).
V Brně se nachází celkem 4 motorové vozy řady 850. Vůz 850.001 je ve stavu DHV Lužná u Rakovníka s deponií a v Brně a měl by být využíván se jen při zvláštních příležitostech.
Od prosince 2008 nejsou tyto motorové vozy turnusovány, ale přesto jsou v provozu vidět na záskocích při poklesu provozního stavu motorových vozů řady 842 nebo 854. Občasné poruchy "kvater" a "katrů" s přihlédnutím na modernizaci motorových vozů řady 842 dává dobrý předpoklad k nasazování "krokodýlů" i nadále. Ukončení jejich provozování tak bude záviset na haváriích jejich motorů, převodovek apod., které by je definitivně vyřadily z provozu. Opravy takovýchto havárií totiž prakticky nepřipadají do úvahy.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 283.101II |
1962/63739 |
95 54 5 850.001-9 |
ve stavu DHV Lužná u Rakovníka |
2010-12-12 |
M 286.0015 |
1967/68380 |
95 54 5 850.015-9 |
|
2010-12-12 |
M 286.0021 |
1967/68386 |
95 54 5 850.021-7 |
odstaven - olej v chladícím oběhu |
2011-10-03 |
M 286.0030 |
1967/68978 |
95 54 5 850.030-8 |
|
2011-08-05 |
Zvláštní úpravy motorových vozů:
850.001 z výroby dvojitá okna a rozdělení prostoru pro cestující na 2 oddíly; ohřev 3 x 400 V; od července 2003 úprava čel vozu do stavu po výrobě a od prosince 2005 historický bílo-červený nátěr;
850.015 dvojitá okna, textilní potahy sedadel, motor KS 12 V 170 DR (z řady 853), elektrický pohon stěračů, vlakový zabezpečovač LS IV, zaslepené čelo na straně motoru, ohřev 3 x 400 V;
850.021 dvojitá okna, textilní potahy sedadel, motor KS 12 V 170 DR (z řady 853), elektrický pohon stěračů, INTELO, vlakový zabezpečovač LS IV, zaslepené čelo na straně motoru, ohřev 3 x 400 V;
850.030 dvojitá okna, motor KS 12 V 170 DR (z řady 853, mělo by se jednat o motor uložený později do motorového vozu 850.048), elektrický pohon stěračů, vlakový zabezpečovač LS IV, zaslepené čelo na straně motoru, ohřev 3 x 400 V.
Vzhledem ke skutečnosti, že brněnští "krokodýlové" pějí labutí píseň, uvádím zde zejména pro zpětné dohledání nasazení těchto vozů do provozu. Tabulku budu aktualizovat nepravidelně a na její aktualizaci nebudu zvlášť upozorňovat v horní části této stránky, ani na titulní stránce. Nepište mi prosím dotazy kdy a na čem vozy budou nasazeny. Tyto informace mi nejsou známy. Tabulka je ke stažení zde a naposledy byla editována 10. 12. 2011.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 286.0032 |
1967/68980 |
95 54 5 850.032-4 |
zvláštní úpravy vozu: dvojitá okna, textilní potahy sedadel, motor KS 12 V 170 DR (z řady 853), elektrický pohon stěračů, INTELO, vlakový zabezpečovač LS IV, zaslepené čelo na straně motoru, ohřev 3 x 400 V; |
2011-03-23 |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010