PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2011-11-20 | Popis GVD 2011/2012. |
2011-12-18 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2011/2012 a stavu vozidlového parku. |
2012-06-03 | Doplněna informace o zavedení turnusové skupiny 880 od 1. 4. 2012. |
2012-08-12 | Ve středu 8. 8. 2012 dorazily do Havlíčkova Brodu dva motorové vozy - 841.002 a 841.003, ve stavu DKV Brno jsou oficiálně od 20. 8. 2012. |
2012-08-26 | V Havlíčkově Brodě jsou další dva motorové vozy, 841.004 a 841.005. Přijely sem 22. 8. 2012, ve stavu DKV Brno jsou od 20. 8. 2012. Žádný "štrůdl" však nyní nejezdí. Vůz 841.001 odjel 13. 8. 2012 na sever k úpravám u výrobce. Ostatní motorové vozy čekají na potřebnou dokumentaci. |
2012-09-02 | Motorové vozy 841.002 a 841.003 jsou již v provozu s cestujícími, a sice vůz 841.002 od 30. 8. 2012 a vůz 841.003 od 31. 8. 2012. |
2012-09-09 | V pátek 7. 9. 2012 zahájil provoz s cestujícími motorový vůz 841.004. |
2012-09-23 | Vůz 841.001 se 20. 9. 2012 vrátil na Sp 1991 zpět do Havlíčkova Brodu, ale do provozu zatím nezasahuje. Vůz 841.005 je od 11. 9. 2012 v provozu a dne 14. 9. 2012 dojel do Havlíčkova Brodu jako Sv 1. nsl 913 vůz 841.006; ve stavu DKV Brno je od 13. 9. 2012, do provozu zatím nasazen není. |
2012-09-30 | Dne 27. 9. 2012 do Havlíčkova Brodu dorazily jako Sv 1. nsl 913 další dva motorové vozy 841.008 a 841.009, ve stavu DKV Brno jsou od 21. 9. 2012 |
2012-10-07 | Ve stavu DKV Brno je dnem 1. 10. 2012 již 10 "štrůdlů" (nově motorové vozy 841.010 a 841.011), měly by z Německa přijet v nejbližších dnech. Vůz 841.001 od 2. 10. 2012 (tzn. po téměř 2 měsících) opět vozí cestující a od 4. 10. 2012 se do provozu vydal i vůz 841.006. |
2012-10-14 | Motorové vozy 841.010 a 841.011 přijely do Havlíčkova Brodu dne 10. 10. 2012 jako Sv 1. nsl 913. |
2012-11-04 | Doplňuji data zahájení pravidelného provozu motorových vozů 841.008 až 011: 841.008 ... 15. 10. 2012, 841.009 ... 18. 10. 2012, 841.010 ... 24. 10. 2012, 841.011 ... 2. 11. 2012. |
2012-11-18 | Poslední tři motorové vozy řady 841 z celkového počtu 13 určeného pro kraj Vysočina jsou v Havlíčkově Brodě a čekají na vyřízení administrativy; ve stavu DKV Brno jsou od 13. 11. 2012. Vozy 841.012, 841.013 a 841.014 přijely do Havlíčkova Brodu společně 13. 11. 2012 jako Sv 1. nsl 913. |
2012-12-08 | Do pravidelného provozu se rozjely zbylé tři motorové vozy 841.014 (6. 12. 2012), 841.012 (7. 12. 2012) a 841.013 (8. 12. 2012). |
V roce 2010 vyhrála firma Stadler Rail AG výběrové řízení vyhlášené Českými dráhami na dodávku motorových vozů. Motorové vozy jsou k ČD dodávány ve dvou verzích, označených řadou 840 (pro Liberecký kraj) a řadou 841 (pro Kraj Vysočina). Výrobce tyto vozy označuje jako typ Regio-Shuttle RS1. Cílový inventární stav by měl být 16 vozů řady 840 a 17 vozů řady 841. Pro Vysočinu však nakonec připadne pouze 13 motorových vozů řady 841.
Motorové vozy dodávané do Kraje Vysočina jsou zařazeny pod DKV Brno, PJ Havlíčkův Brod. První vůz, 841.001, je ve stavu DKV Brno od 21. 10. 2011. Dodávky dalších motorových vozů řady 841 probíhaly od srpna do listopadu 2012. V DKV Brno je vedeno inventárně celkem 13 motorových vozů řady 841.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2011/xxxxx |
95 54 5 841.001-1 |
|
2012-10-02 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.002-9 |
|
2012-08-30 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.003-7 |
|
2012-08-31 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.004-5 |
|
2012-09-07 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.005-2 |
|
2012-09-11 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.006-0 |
|
2012-10-02 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.008-6 |
|
2012-10-15 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.009-4 |
|
2012-10-18 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.010-2 |
|
2012-10-24 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.011-0 |
|
2012-11-02 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.012-8 |
|
2012-12-07 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.013-6 |
|
2012-12-08 |
- |
2012/xxxxx |
95 54 5 841.014-4 |
|
2012-12-06 |
Pro motorový vůz řady 841 byly oběhy vytvořeny až s platností od 1. 4. 2012, jedná se o TS 880. Obraty se soustředí na trať Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavou, v pracovní dny si po poledni motorový vůz zajede do ŽST Počátky-Žirovnice a v neděli do Ledče nad Sázavou. Tato turnusová skupina zůstává jednodenní i po dodávce dalších motorových vozů řady 841, jejichž nasazení se řídí opatřením KCOD Jihlava a není tedy zaznamenáno do sbírky oběhů DKV.
S motorovými vozy řady 841 se tedy můžeme pravidelně setkávat na těchto tratích:
212 Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou;
224 Horní Cerekev - Pelhřimov;
225 Havlíčkův Brod - Počátky-Žirovnice;
230 Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou;
237 Havlíčkův Brod - Humpolec;
238 Havlíčkův Brod - Chotěboř;
240 Jihlava - Rapotice;
250 Havlíčkův Brod - Křižanov;
251 Žďár nad Sázavou - Nové Město na Moravě;
252 Křižanov - Studenec.
Motorové vozy 841.002 a 841.003 přijely do Havlíčkova Brodu spojené dne 8. 8. 2012 jako Sv 11055. Další dvojice motorových vozů - 841.004 a 841.005 - dorazila do Havlíčkova Brodu 22. 8. 2012 rovněž jako Sv 11055. Vůz 841.006 dojel do Havlíčkova Brodu 14. 9. 2012 jako Sv 1. nsl 913. Další dva vozy, 841.008 + 841.009, přijely dne 27. 9. 2012 jako Sv 1. nsl 913. Dne 10. 10. 2012 dojely do Havlíčkova Brodu další dva "štrúdlíci" 841.010 a 841.011 jako Sv 1. nsl 913 a poslední 3 vozy 841.012 + 841.013 + 814.014 dojely 13. 11. 2012 "tradičně" jako Sv 1. nsl 913.
Provoz v GVD: 2010/2011