Motorové vozy ř. 842

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2011-11-20

Popis GVD 2011/2012.

2011-12-18

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2011/2012 a stavu vozidlového parku.

2012-01-02

Po modernizaci se od 21. 12. 2011 nachází vůz 842.003 opět v Brně. Naopak do Šumperku byl odeslán vůz 842.032, odstaven je od 21. 12. 2011.

2012-01-22

V Brně je po modernizaci v Šumperku další vůz, a sice od 19. 1. 2012 "kvatro" 842.034.

2012-03-04

Sedmý modernizovaný motorový vůz - 842.008 - je v provozu od 28. 2. 2012.

2012-03-18

Z Pars Nova se vrátil osmý brněnský modernizovaný motorový vůz 842.037, v provozu je od 6. 3. 2012.

2012-04-01

Na modernizaci do Pars Nova odjely motorové vozy 842.027 (odstaven od 22. 3. 2012) a 842.004 (29. 3. 2012). Naopak z Pars Nova přijelo deváté brněnské modernizované "kvatro" 842.032 provozní od 23. 3. 2012.

2012-04-14

Dne 6. 4. 2012 přibyl do DKV Brno plzeňský motorový vůz 842.016, čímž se inventární stav vozů této řady zvedl na 22. Dnem 13. 4. 2012 je odstaven vůz 842.026 z důvodu modernizace v Pars Nova.

2012-05-08

Motorový vůz 842.014 je od 7. 5. 2012 odstaven, odjede do Pars Šumperk na modernizaci.

2012-06-03

Od 24. 5. 2012 je odstaven motorový vůz 842.018, odjel na modernizaci do Pars Šumperk. Naopak po modernizaci se vrátilo "kvatro" 842.027, v provozu se nachází od 31. 5. 2012.

2012-06-18

Z Pars Šumperk dorazilo modernizované "kvatro" 842.004, do provozu zařazeno 14. 6. 2012. Naopak do Šumperka odjel 13. 6. 2012 motorový vůz 842.017.

2012-07-22

Další příjezd modernizovaného "kvatra" do Brna a naopak odjezd jiného na modernizaci do Pars Nova proběhl minulý týden. Motorový vůz 842.016 je odstaven od 12. 7. 2012, modernizovaný motorový vůz 842.026 vyjel z cestujícími 13. 7. 2012.

2012-08-26

Z modernizace se vrátily motorové vozy 842.014 a 842.018, s cestujícími jezdí od 15. 8. 2012 a 26. 8. 2012. V Pars Nova je nyní "kvatro" 842.031, poslední výkon provedlo 13. 8. 2012. Pomalu se také blíží doba, kdy se modernizaci podrobí "prototypy"; v září by jeden ze dvou prototypových vozů (842.002?) měl dojezdit a odjet do Šumperku.

2012-09-02

Avizovaný "odchod" prototypu do Pars Nova Šumperk proběhl bleskově, vůz 842.002 tam odjel již 28. 8. 2012. Spolu s ním odjel na modernizaci i vůz 842.015. Stav brněnských "kvater" je následující: z nemodernizovaných vozů jezdí poslední tři vozy 842.001, 842.020 a 842.033. Na modernizaci se nachází vozy 842.002, 842.015, 842.016, 842.017 (ten se vrátí do Brna v nejbližších dnech) a 842.031. Ostatní vozy jsou již modernizované.

2012-09-09

Motorový vůz 842.017 je po modernizaci nasazen od 8. 9. 2012 do pravidelného provozu. Naopak do Pars Nova Šumperk míří vůz 842.020, odstavený je od 7. 9. 2012.

2012-09-30

Předposlední nemodernizovaný brněnský motorový vůz řady 842 - 842.033 - odjel do Pars Nova Šumperk, odstavený je od 25. 9. 2012. V současné době se tedy v Šumperku nachází 6 brněnských "kvater" (002, 015, 016, 020, 031 a 033). Na výpomoc přijel do Brna plzeňský, v Šumperku právě zmodernizovaný vůz 842.030 (v Šumperku byl od půlky června); prvním vlakem s cestujícími na který byl nasazen, se stal Os 4422 dne 26. 9. 2012.

2012-10-14

"Kvatro" 842.016 je po modernizaci zpět v Brně, od 12. 10. 2012 přepravuje cestující.

2012-11-04

Vypůjčený plzeňský vůz 842.030 jezdil v brněnských obězích do 24. 10. 2012, poté odjel do Plzně.

2012-11-18

Os 4830 dne 14. 11. 2012 byl prvním výkonem s cestujícími modernizovaného vozu 842.031.

2012-12-08

Dalším modernizovaným vozem se stalo "kvatro" 842.015, v pravidelném provozu je od 28. 11. 2012. Od 27. 11. 2012 je odstaven motorový vůz 842.009, odjel do Pars Nova Šumperk na úpravy.


842p 842 Motorové vozy ř. 842, přezdívané "kvatra", byly vyrobeny v letech 1988-1994 ve Studénce. Původně měly nést označení M 273.2, ale toto označení zůstalo nakonec nevyužito a oba dva protypy dokončené koncem roku 1988 nesly již nové označení jako řada 842. Sériová výroba 35 vozů proběhla v letech 1993-1994. Prototypy se od sériově vyráběných vozů liší mírně i vzhledem, proto zde uvádím výjimečně dva obrázky.

 

V listopadu 2008 vyhlásily ČD výběrové řízení na modernizaci motorových vozů řady 842, které se ujala firma Pars Nova a.s. v Šumperku. Modernizace započaly zkraje roku 2010, všechny motorové vozy by měly modernizací projít do konce roku 2012. K začátku GVD 2011/2012 se v Brně nacházely 4 vozy modernizované a na dalších 4 vozech modernizace právě probíhala.

 

V DKV Brno se nachází 22 motorových vozů řady 842 (včetně obou prototypů), z nichž 16 je turnusováno. Do 5. 4. 2012 mělo DKV Brno ve stavu 21 motorových vozů, což byl stav stejný jako v minulém grafikonu.

PJ Horní Heršpice

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

-

1988/91425

95 54 5 842.001-0

 

2011-12-11

-

1988/91426

95 54 5 842.002-8

odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk

2012-08-28

-

1993/92842

95 54 5 842.003-6

2011 modernizace

2011-12-21

-

1993/92843

95 54 5 842.004-4

2012 modernizace

2012-06-14

-

1993/92847

95 54 5 842.008-5

2012 modernizace

2012-02-28

-

1993/92848

95 54 5 842.009-3

2011 modernizace; odstaven - úpravy v Pars Nova Šumperk

2012-11-27

-

1993/92853

95 54 5 842.014-3

2012 modernizace

2012-08-15

-

1993/92854

95 54 5 842.015-0

2012 modernizace

2012-10-28

-

1993/92855

95 54 5 842.016-8

2012 modernizace

2012-10-12

-

1993/92856

95 54 5 842.017-6

2012 modernizace

2012-09-08

-

1993/92857

95 54 5 842.018-4

2012 modernizace

2012-08-26

-

1993/92859

95 54 5 842.020-0

odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk

2012-09-07

-

1993/93680

95 54 5 842.026-7

2012 modernizace

2012-07-13

-

1993/93681

95 54 5 842.027-5

2012 modernizace

2012-05-31

-

1993/93682

95 54 5 842.028-3

2011 modernizace

2011-12-11

-

1993/93685

95 54 5 842.031-7

2012 modernizace

2012-11-14

-

1994/93686

95 54 5 842.032-5

2012 modernizace

2012-03-23

-

1994/93687

95 54 5 842.033-3

odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk

2012-09-25

-

1994/93688

95 54 5 842.034-1

2012 modernizace

2012-01-19

-

1994/93689

95 54 5 842.035-8

2011 modernizace

2011-12-11

-

1994/93690

95 54 5 842.036-6

2011 modernizace

2011-12-11

-

1994/93691

95 54 5 842.037-4

2012 modernizace

2012-03-06


Motorové vozy řady 842 jezdí v turnusových skupinách 842, 843, 844, 845 a 846. Na pravidelných výkonech je můžeme vidět na tratích:

Odchylně od minulého GVD tedy můžeme "kvatra" vídat v úseku Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel.

 

První turnusová skupina 842 je šestidenní a motorové vozy řady 842 jezdí až na výjimky spojené s řídícím vozem řady Bfbrdtn794. Těžiště výkonů se odehrává na trati Brno - Miroslav a Moravské Bránice - Ivančice. Mimo to zajíždí o víkendu s řídícím vozem do Náměště nad Oslavou nebo jezdí na trati Břeclav - Znojmo, v pracovní dny zajede do Tišnova a Vranovic (obrat 4962 / 4927 / 4654). V pátek a sobotu si "kočkopes" zamíří do Veselí nad Moravou a druhý den ráno se závlekem do Starého Města u Uh. Hradiště se vrátí zpět do Brna.


Pětidenní oběhy v turnusové skupině 843 vykonávají "kvatra" s přípojnými vozy převážně z Brna do Hrušovan nad Jevišovkou, Ivančic či Jihlavy a jezdí též na trati Břeclav - Znojmo. V pracovní dny si motorový vůz zajede v Jihlavě až na zastávku Jihlava-Bosch Diesel (14862 / 4871).


Tři motorové vozy řady 842 jezdí v turnusové skupině 844. Převážná část výkonů se odehrává na "vláře", zejména na "horní vláře", tedy mezi Veselím nad Moravou a Bylnicí. V 1. turnusovém dni vykoná "kvatro" v pracovní dny ráno dva obraty z Brna do Ivančic.


Jednodenní oběh motorového vozu obsahuje turnusová skupina 845. V pracovní dny začíná jízdu v Nesovicích, po příjezdu do Brna se "otočí" ve Starém Městě u Uh. Hradiště a po návratu do Brna a nazbrojení odjede do Jihlavy na obratu 4832 / 4882 / 4819. Po příjezdu do Brna odjíždí do Nesovic, v pátek do Veselí nad Moravou. V sobotu udělá pouze výkon 4102 / 4105 a zůstane ve Veselí nad Moravou do neděle, kdy do Brna přijede na Sp 1724 a provede Os 4816 / 4819 do Jihlavy.


Poslední výkon brněnských "kvater" se nalézá v turnusové skupině 846. Jedná se o výkony na osobních vlacích Vyškov na Moravě - Nezamyslice se zájezdem až do Přerova (v pracovní dny třikrát, o víkendech jednou).


Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky