Přípojné vozy ř. Bdtn756 a Bdtn757

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2013-11-27

Popis GVD 2013/2014.

2013-12-15

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. V DKV Brno je od 12. 12. 2013 o čtyři vozy (312 a 313 přijely z DKV Plzeň, 314 a 315 z DKV Praha) více, inventární stav se zvedl z 22 na 26 vozů.

2014-05-11

Vůz Bdtn756 309 se od 30. 4. 2014 podrobuje v DPOV Nymburk opravě v rozsahu PVY.

2014-07-13

Od 7. 7. 2014 je vůz Bdtn756 309 zpět v pravidelném provozu.

2014-08-02

Z důvodu opravy PVY v DPOV Nymburk je od 28. 7. 2014 odstaven vůz Bdtn756 307.

2014-10-05

Závada na převodovce alternátoru způsobila odstavení vozu Bdtn756 306 od 12. 9. 2014.

2014-10-18

Oba vozy Bdtn756 306 a 307 jsou zpět v provozu, a sice od 8. 10. a 7. 10. 2014.

Přípojné vozy ř. Bdtn756

bdtn756 Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969-1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.

 

V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994-1995 obdržely řadu 053.

 

V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, a ten dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.

 

Pro provoz v DKV Brno je k dispozici 26 vozů, z nichž 21 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD je počet turnusově nasazených vozů o 4 vyšší.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 240-9

1970/71495

Bdtn756 50 54 21-29 301-8

později 053.072 a 054.240

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 217-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 302-6

později 053.017 a 054.217

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 248-2

1970/71503

Bdtn756 50 54 21-29 303-4

později 053.077 a 054.248

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 236-7

1970/71491

Bdtn756 50 54 21-29 304-2

později 053.021 a 054.236

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 222-7

1970/71477

Bdtn756 50 54 21-29 305-9

později 053.019 a 054.222

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 286-2

1970/71878

Bdtn756 50 54 21-29 306-7

později 053.040 a 054.286

2014-10-08

Baim 70 54 20-09 303-5

1970/71895

Bdtn756 50 54 21-29 307-5

později 053.026 a 054.303

2014-10-07

Baim 70 54 20-09 229-2

1970/71484

Bdtn756 50 54 21-29 308-3

později 053.069 a 054.229

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 296-1

1970/71888

Bdtn756 50 54 21-29 309-1

později 053.056 a 054.296

2014-07-07

Baim 70 54 20-09 207-8

1970/71462

Bdtn756 50 54 21-29 310-9

později 053.012 a 054.207

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 261-5

1970/71853

Bdtn756 50 54 21-29 311-7

později 053.036 a 054.261

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 269-8

1970/71861

Bdtn756 50 54 21-29 312-5

později 053.004 a 054.269

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 244-1

1970/71499

Bdtn756 50 54 21-29 313-3

později 053.074 a 054.244

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 295-3

1970/71887

Bdtn756 50 54 21-29 314-1

později 053.043 a 054.295

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 243-3

1970/71498

Bdtn756 50 54 21-29 315-8

později 053.073 a 054.243

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 256-5

1970/71511

Bdtn756 50 54 21-29 316-6

později 053.082 a 054.256

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 274-8

1970/71866

Bdtn756 50 54 21-29 317-4

později ŽSR/ZSSK a 054.274

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 283-9

1970/71875

Bdtn756 50 54 21-29 318-2

později ŽSR/ZSSK a 054.283

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 214-4

1970/71469

Bdtn756 50 54 21-29 319-0

později ŽSR/ZSSK a 054.214

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 277-1

1970/71869

Bdtn756 50 54 21-29 320-8

později ŽSR/ZSSK a 054.277

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 316-7

1970/71908

Bdtn756 50 54 21-29 321-6

později ŽSR/ZSSK a 054.316

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 309-2

1970/71901

Bdtn756 50 54 21-29 343-0

později 053.028 a 50 54 21-29 062

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 208-6

1969/71463

Bdtn756 50 54 21-29 348-9

později 053.051 a 50 54 21-29 007

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 252-4

1970/71507

Bdtn756 50 54 21-29 354-7

později 053.080 a 50 54 21-29 032

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 227-6

1970/71482

Bdtn756 50 54 21-29 361-2

později 053.068 a 50 54 21-29 021

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 239-1

1970/71494

Bdtn756 50 54 21-29 362-0

později 053.071 a 50 54 21-29 027

2013-12-15


Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do pěti turnusových skupin 040, 041, 043, 045 a 048. Vozy se oproti minulému GVD objevují nově v úseku Veselí nad Moravou - Strážnice:

Turnusová skupina 040 je pětidenní a vozy se pohybují jak na trati Brno - Jihlava (se zájezdem na zastávku Jihlava-Bosch Diesel), tak mezi Brnem a Bylnicí.

 

Další šestidenní turnusová skupina 041 zahrnuje všechny oběhy přípojného vozu řady Bdtn756 jezdícího ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 841) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 941). Tři dny se tyto soupravy pohybují na trati Brno - Jihlava a tři dny mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště.

 

Dva vozy řady Bdtn756 obíhají v turnusové skupině 043, což jsou v pracovní dny výkony na trati Brno - Jihlava a Brno - Hrušovany nad Jevišovkou, o víkendech na trati Brno - Bylnice.

 

Do turnusové skupiny 045 jsou zařazeny tři vozy. V pracovní dny se vyskytují mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou, dále jezdí do Tišnova a Nesovic či Nemotic. O víkendech jsou řazeny většinou na spěšných vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště a jeden vůz se pohybuje i na trati Brno - Jihlava.

 

V poslední pětidenní turnusové skupině 048 vozy zajišťují vozbu především na "vláře", tedy od Brna po Bylnici a dále "obracáky" z Brna do Zastávky u Brna. O víkendech zajedou i do Jihlavy.

 

Z 21 turnusovaných vozů řady Bdtn756 tedy jezdí šest v "motografech" (TS 841+041+941) a 15 vozů jezdí v doprovodu motorových vozů řad 842 nebo 854.


 

Přípojné vozy ř. Bdtn757

bdtn757 Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn75750 54 20-29 2xx.

 

V DKV Brno jsou ve stavu 2 vozy, oba jsou turnusované. Stav je stejný jako v předešlém GVD 2012/2013.

PJ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 221-9

1970/71476

Bdtn757 50 54 20-29 225-0

později 053.018 a 50 54 21-29 017

2013-12-15

Baim 70 54 20-09 311-8

1970/71903

Bdtn757 50 54 20-29 226-8

později 053.059 a 50 54 21-29 065

2013-12-15


Oběhy vozů řady Bdtn757 jsou provedeny tak, aby jeden jezdil na jihlavské trati (TS 042) a druhý na vlárské a hrušovanské (TS 046). Protože neexistuje záloha vozů stejnou řadou, jsou v případě jejich dlouhodobějšího odstavení nahrazovány vozy řady Bdtn756. Oproti minulému GVD opustily vozy této řady úsek Uherské Hradiště - Bylnice:

První vůz obíhá v turnusové skupině 042, jedná se o osobní vlaky z Brna do Náměště nad Oslavou, Třebíče nebo Jihlavy.

 

V turnusové skupině 046 vůz zajišťuje vozbu spěšných vlaků 1922 / 1921 na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou a 1725 / 1730 Brno - Staré Město u Uherského Hradiště. O víkendech se vůz pohybuje na spěšných vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště.


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky