PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2013-11-27 | Popis GVD 2013/2014. |
2013-12-15 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. V DKV Brno je od 12. 12. 2013 o čtyři vozy (312 a 313 přijely z DKV Plzeň, 314 a 315 z DKV Praha) více, inventární stav se zvedl z 22 na 26 vozů. |
2014-05-11 | Vůz Bdtn756 309 se od 30. 4. 2014 podrobuje v DPOV Nymburk opravě v rozsahu PVY. |
2014-07-13 | Od 7. 7. 2014 je vůz Bdtn756 309 zpět v pravidelném provozu. |
2014-08-02 | Z důvodu opravy PVY v DPOV Nymburk je od 28. 7. 2014 odstaven vůz Bdtn756 307. |
2014-10-05 | Závada na převodovce alternátoru způsobila odstavení vozu Bdtn756 306 od 12. 9. 2014. |
2014-10-18 | Oba vozy Bdtn756 306 a 307 jsou zpět v provozu, a sice od 8. 10. a 7. 10. 2014. |
Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969-1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.
V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994-1995 obdržely řadu 053.
V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, a ten dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.
Pro provoz v DKV Brno je k dispozici 26 vozů, z nichž 21 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD je počet turnusově nasazených vozů o 4 vyšší.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 240-9 |
1970/71495 |
Bdtn756 50 54 21-29 301-8 |
později 053.072 a 054.240 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 217-7 |
1970/71472 |
Bdtn756 50 54 21-29 302-6 |
později 053.017 a 054.217 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 248-2 |
1970/71503 |
Bdtn756 50 54 21-29 303-4 |
později 053.077 a 054.248 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 236-7 |
1970/71491 |
Bdtn756 50 54 21-29 304-2 |
později 053.021 a 054.236 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 222-7 |
1970/71477 |
Bdtn756 50 54 21-29 305-9 |
později 053.019 a 054.222 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 286-2 |
1970/71878 |
Bdtn756 50 54 21-29 306-7 |
později 053.040 a 054.286 |
2014-10-08 |
Baim 70 54 20-09 303-5 |
1970/71895 |
Bdtn756 50 54 21-29 307-5 |
později 053.026 a 054.303 |
2014-10-07 |
Baim 70 54 20-09 229-2 |
1970/71484 |
Bdtn756 50 54 21-29 308-3 |
později 053.069 a 054.229 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 296-1 |
1970/71888 |
Bdtn756 50 54 21-29 309-1 |
později 053.056 a 054.296 |
2014-07-07 |
Baim 70 54 20-09 207-8 |
1970/71462 |
Bdtn756 50 54 21-29 310-9 |
později 053.012 a 054.207 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 261-5 |
1970/71853 |
Bdtn756 50 54 21-29 311-7 |
později 053.036 a 054.261 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 269-8 |
1970/71861 |
Bdtn756 50 54 21-29 312-5 |
později 053.004 a 054.269 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 244-1 |
1970/71499 |
Bdtn756 50 54 21-29 313-3 |
později 053.074 a 054.244 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 295-3 |
1970/71887 |
Bdtn756 50 54 21-29 314-1 |
později 053.043 a 054.295 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 243-3 |
1970/71498 |
Bdtn756 50 54 21-29 315-8 |
později 053.073 a 054.243 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 256-5 |
1970/71511 |
Bdtn756 50 54 21-29 316-6 |
později 053.082 a 054.256 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 274-8 |
1970/71866 |
Bdtn756 50 54 21-29 317-4 |
později ŽSR/ZSSK a 054.274 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 283-9 |
1970/71875 |
Bdtn756 50 54 21-29 318-2 |
později ŽSR/ZSSK a 054.283 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 214-4 |
1970/71469 |
Bdtn756 50 54 21-29 319-0 |
později ŽSR/ZSSK a 054.214 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 277-1 |
1970/71869 |
Bdtn756 50 54 21-29 320-8 |
později ŽSR/ZSSK a 054.277 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 316-7 |
1970/71908 |
Bdtn756 50 54 21-29 321-6 |
později ŽSR/ZSSK a 054.316 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 309-2 |
1970/71901 |
Bdtn756 50 54 21-29 343-0 |
později 053.028 a 50 54 21-29 062 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 208-6 |
1969/71463 |
Bdtn756 50 54 21-29 348-9 |
později 053.051 a 50 54 21-29 007 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 252-4 |
1970/71507 |
Bdtn756 50 54 21-29 354-7 |
později 053.080 a 50 54 21-29 032 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 227-6 |
1970/71482 |
Bdtn756 50 54 21-29 361-2 |
později 053.068 a 50 54 21-29 021 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 239-1 |
1970/71494 |
Bdtn756 50 54 21-29 362-0 |
později 053.071 a 50 54 21-29 027 |
2013-12-15 |
Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do pěti turnusových skupin 040, 041, 043, 045 a 048. Vozy se oproti minulému GVD objevují nově v úseku Veselí nad Moravou - Strážnice:
225 Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel;
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou;
250 Tišnov - Brno;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice;
343 Veselí nad Moravou - Strážnice.
Turnusová skupina 040 je pětidenní a vozy se pohybují jak na trati Brno - Jihlava (se zájezdem na zastávku Jihlava-Bosch Diesel), tak mezi Brnem a Bylnicí.
Další šestidenní turnusová skupina 041 zahrnuje všechny oběhy přípojného vozu řady Bdtn756 jezdícího ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 841) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 941). Tři dny se tyto soupravy pohybují na trati Brno - Jihlava a tři dny mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště.
Dva vozy řady Bdtn756 obíhají v turnusové skupině 043, což jsou v pracovní dny výkony na trati Brno - Jihlava a Brno - Hrušovany nad Jevišovkou, o víkendech na trati Brno - Bylnice.
Do turnusové skupiny 045 jsou zařazeny tři vozy. V pracovní dny se vyskytují mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou, dále jezdí do Tišnova a Nesovic či Nemotic. O víkendech jsou řazeny většinou na spěšných vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště a jeden vůz se pohybuje i na trati Brno - Jihlava.
V poslední pětidenní turnusové skupině 048 vozy zajišťují vozbu především na "vláře", tedy od Brna po Bylnici a dále "obracáky" z Brna do Zastávky u Brna. O víkendech zajedou i do Jihlavy.
Z 21 turnusovaných vozů řady Bdtn756 tedy jezdí šest v "motografech" (TS 841+041+941) a 15 vozů jezdí v doprovodu motorových vozů řad 842 nebo 854.
Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn75750 54 20-29 2xx.
V DKV Brno jsou ve stavu 2 vozy, oba jsou turnusované. Stav je stejný jako v předešlém GVD 2012/2013.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 221-9 |
1970/71476 |
Bdtn757 50 54 20-29 225-0 |
později 053.018 a 50 54 21-29 017 |
2013-12-15 |
Baim 70 54 20-09 311-8 |
1970/71903 |
Bdtn757 50 54 20-29 226-8 |
později 053.059 a 50 54 21-29 065 |
2013-12-15 |
Oběhy vozů řady Bdtn757 jsou provedeny tak, aby jeden jezdil na jihlavské trati (TS 042) a druhý na vlárské a hrušovanské (TS 046). Protože neexistuje záloha vozů stejnou řadou, jsou v případě jejich dlouhodobějšího odstavení nahrazovány vozy řady Bdtn756. Oproti minulému GVD opustily vozy této řady úsek Uherské Hradiště - Bylnice:
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Uherské Hradiště.
První vůz obíhá v turnusové skupině 042, jedná se o osobní vlaky z Brna do Náměště nad Oslavou, Třebíče nebo Jihlavy.
V turnusové skupině 046 vůz zajišťuje vozbu spěšných vlaků 1922 / 1921 na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou a 1725 / 1730 Brno - Staré Město u Uherského Hradiště. O víkendech se vůz pohybuje na spěšných vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013