PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2013-11-24 | Popis GVD 2013/2014. |
2013-12-15 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. DKV Brno obdrželo z Plzně tři lokomotivy 242.224, 242.255 a 242.282, ve stavu jsou od 12. 12. 2013 (242.224 a 242.282), resp. 15. 12. 2013 (242.255). |
2013-12-22 | Od 18. 12. 2013 je provozní lokomotiva 242.274. |
2014-01-19 | V uplynulých týdnech došlo k odstavení několika lokomotiv: 242.214 - od 29. 12. 2013 (přeskok na výkonovém přepínači), 242.262 - od 7. 1. 2014 (protočené obruče), 242.271 - od 10. 1. 2014 (transformátor), 242.242 - od 11. 1. 2014 (usměrňovač, tlumivky), 242.278 - od 14. 1. 2014 (protočené obruče a další závady). Urodilo se... |
2014-02-02 | Zpět v provozu je od 25. 1. 2014 "plechovka" 242.242. Lokomotiva 242.224 se 26. 1. 2014 vrátila z pravidelných výkonů do maloměřického depa a čeká na zrušení; stejně tak čeká (cca od 30. 1. 2014) na zrušení i (toho času odstavený) stroj 242.262. Z důvodu více oprav je od 29. 1. 2014 odstavena lokomotiva 242.255. Do provozu vyjela 1. 2. 2014 lokomotiva 242.271. |
2014-02-16 | Lokomotiva 242.214 vyjela do provozu 6. 2. 2014 a lokomotiva 242.217 je provozní od 14. 2. 2014. |
2014-03-02 | Od 27. 2. 2014 je provozní lokomotiva 242.255. |
2014-03-16 | Pro více závad je od 21. 2. 2014 odstavena lokomotiva 242.273. Třetí lokomotivou řady 242 DKV Brno čekající na zrušení se stal stroj 242.282, naposledy jezdil v pravidelném provozu 10. 3. 2014. "Plecháč" 242.235 je po bezmála roce a půl provozní, stalo se tak 12. 3. 2014. |
2014-03-30 | Vibrace pojezdu se projevily hned u dvou lokomotiv, obě jsou tím pádem odstavené - 242.271 (14. 3. 2014) a 242.238 (15. 3. 2014). |
2014-04-13 | Zpět v provozu jsou po opravách "plechovky" 242.273 (28. 3. 2014), 242.271 (2. 4. 2014) a 242.238 (4. 4. 2014). Přibližně 6. 4. 2014 došlo na Slovensku k poškození trakčního motoru na lokomotivě 242.275, je odstavena a 12. 4. 2014 byla dotažena do DKV Brno. |
2014-05-11 | Lokomotivy 242.224, 242.262 a 242.282 byly zrušeny ke dni 25. 3. 2014 výnosem č. j. 55762/2014-O12. Vibrace pojezdu jsou důvodem pro odstavení "plechovky" 242.284 od 29. 3. 2014 a pro závadu na převodovce je od 20. 4. 2014 odstavena lokomotiva 242.234. Od 27. 4. 2014 je provozní lokomotiva 242.278. |
2014-05-25 | Dvě lokomotivy byly zapůjčeny do DKV Plzeň: stroj 242.253 od 13. 4. 2014 a 242.233 od 25. 4. 2014. Od 7. 5. 2014 je pro závadu na trakčním motoru odstavena lokomotiva 242.214, pro vibrace pojezdu došlo 16. 5. 2014 k odstavení lokomotivy 242.278. O den později - 17. 5. 2014 - dojezdila "plechovka" 242.219 pro závadu na převodovce a vzápětí byla navržena na zrušení. |
2014-06-08 | Zrušené lokomotivy 242.224, 242.262 a 242.282 byly předány do CZ LOKO, ve stavu DKV Brno byly naposledy 4. 6. 2014, fyzicky byly odvezeny strojem 741.516 dne 8. 6. 2014 do Přerova. Počet lokomotiv této řady v DKV Brno tak klesl na 38 strojů. Dnem 4. 6. 2014 je opět provozní lokomotiva 242.214. "Plechovka" 242.233 zapůjčená do Plzně jela tamtéž naposledy 7. 5. 2014 a 28. 5. 2014 byla se závadou převodovky přivezena do Brna a je odstavena; soupravu přivezla lokomotiva 242.253, čímž i této lokomotivě skončila zápůjčka do Plzně. Po opravě vyjela 27. 5. 2014 do provozu lokomotiva 242.275. |
2014-06-29 | Od 1. 6. 2014 je pro závadu na software odstavena lokomotiva 242.264, od 6. 6. 2014 je z důvodu vibrací pojezdu odstavena lokomotiva 242.260. Do pravidelného provozu se 10. 6. 2014 vrátila "plechovka" 242.278. |
2014-08-02 | "Plechovka" 242.271 je od 8. 7. 2014 odstavená pro vibrace pojezdu a závadu na voliči odboček. Opět provozní je od 28. 7. 2014 lokomotiva 242.260. Od 21. 6. 2014 vypomáhá lokomotiva 242.286 na vozebním rameni Jihlava - České Budějovice - Plzeň. |
2014-09-14 | Zahoření mezistěny v lokomotivě 242.235 je důvodem jejího odstavení od 8. 8. 2014. Dne 25. 8. 2014 odvezla lokomotiva 242.275 patrně svůj poslední vlak (R 816 z Břeclavi do Brna) a následující den byla navržena na zrušení. Po více jak roční přestávce se 26. 8. 2014 objevuje v čelech pravidelných vlaků lokomotiva 242.228. Od 28. 8. 2014 je odstavená "plechovka" 242.242 z důvodu opravy kabeláže. Po 3 měsících - 3. 9. 2014 - se do pravidelného provozu vrátila lokomotiva 242.264. Vibrace pojezdu odstavily od 9. 9. 2014 z provozu "plechovku" 242.268. Vyznačena změna v turnusové skupině 201 v 5. turnusovém dni platná od 1. 9. 2014. |
2014-10-18 | Po několikaměsíčním odstavení vyjela 8. 10. 2014 do pravidelného provozu lokomotiva 242.233. |
2014-11-02 | Pro závady na podvozcích jsou odstaveny "plechovky" 242.261 (od 5. 10. 2014) a 242.255 (od 9. 10. 2014). Lokomotivy 242.219 a 242.275 byly dnem 15. 10. 2014 zrušeny. Lokomotiva 242.242 je od 29. 10. 2014 opět provozní. K 1. 11. 2014 se změnily turnusové skupiny 201, 206 a dále 203, tato je nově rozdělená na TS 203 a 203a; došlo k úspoře jedné turnusované lokomotivy. |
2014-11-16 | Dne 4. 11. 2014 byla ze Slovenska dopravena "plechovka" 242.228 s protočenými obručemi a je tak odstavena. |
2014-11-22 | V Hrušovanech u Brna došlo 16. 11. 2014 k zahoření lokomotivy 242.214, která je tak odstavena. Od 19. 11. 2014 je provozní lokomotiva 242.268. |
2014-12-07 | Od 25. 11. 2014 je odstavena lokomotiva 242.229 pro závadu na závěsu převodovky. Zpět v provozu jsou "plechovky" 242.214 (od 2. 12. 2014) a 242.228 (od 4. 12. 2014). |
2014-12-16 | V rámci přechodu do GVD 2014/2015 došlo k převedení lokomotivy 242.286 do DKV Plzeň (na plzeňských vozebních ramenech konec konců jezdí už 21. 6. 2014), ve stavu DKV Brno byla naposledy 16. 12. 2014. |
Elektrické lokomotivy řady 242 - tedy "plecháče" - nesly původně označení S 499.02 a byly vyráběny ve Škodě Plzeň v počtu 86 kusů v letech 1975 až 1981. Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 jezdí výhradně v osobní dopravě.
V DKV Brno jsou tyto lokomotivy soustředěny do PJ Maloměřice. Celkem se zde nachází 38 strojů (do 4. 6. 2014 to bylo 41 lokomotiv, během přechodu do nového GVD počet klesne z 38 na 37 strojů), z nichž 25 je turnusovaných (do 31. 10. 2014 bylo 26 turnusovaných lokomotiv; oproti GVD 2012/2013 se jednalo o nárůst turnusu o jednu lokomotivu, inventárně se počet lokomotiv zvedl o tři).
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0204 |
91 54 7 242.204-6 |
|
2013-12-15 |
|
S 499.0209 |
1975/6824 |
91 54 7 242.209-5 |
|
2013-12-15 |
S 499.0210 |
1975/6825 |
91 54 7 242.210-3 |
|
2013-12-15 |
S 499.0214 |
1975/6829 |
91 54 7 242.214-5 |
|
2014-12-02 |
S 499.0217 |
1975/6832 |
91 54 7 242.217-8 |
|
2014-02-14 |
S 499.0219 |
91 54 7 242.219-4 |
zrušena |
2014-10-15 |
|
S 499.0221 |
1975/6836 |
91 54 7 242.221-0 |
|
2013-12-15 |
S 499.0223 |
1975/6838* |
91 54 7 242.223-6 |
* na lokomotivě chybný výr. štítek 1975/6824 |
2013-12-15 |
S 499.0227 |
1975/6842 |
91 54 7 242.227-7 |
|
2013-12-15 |
S 499.0228 |
91 54 7 242.228-5 |
|
2014-12-04 |
|
S 499.0229 |
1975/6844 |
91 54 7 242.229-3 |
odstavena - závada na závěsu převodovky |
2014-11-25 |
S 499.0233 |
1979/7272 |
91 54 7 242.233-5 |
|
2014-10-08 |
S 499.0234 |
1979/7273 |
91 54 7 242.234-3 |
odstavena - závada na převodovce |
2014-04-20 |
S 499.0235 |
91 54 7 242.235-0 |
odstavena - po zahoření mezistěny |
2014-08-08 |
|
S 499.0236 |
1979/7275 |
91 54 7 242.236-8 |
|
2013-12-15 |
S 499.0238 |
1979/7277 |
91 54 7 242.238-4 |
|
2014-04-04 |
S 499.0240 |
1979/7279 |
91 54 7 242.240-0 |
WTB |
2013-12-15 |
S 499.0242 |
1979/7281 |
91 54 7 242.242-6 |
WTB |
2014-10-29 |
S 499.0243 |
1979/7282 |
91 54 7 242.243-4 |
|
2013-12-15 |
S 499.0246 |
1979/7285 |
91 54 7 242.246-7 |
|
2013-12-15 |
S 499.0247 |
1979/7286 |
91 54 7 242.247-5 |
|
2013-12-15 |
S 499.0248 |
1979/7287 |
91 54 7 242.248-3 |
|
2013-12-15 |
S 499.0252 |
1979/7291 |
91 54 7 242.252-5 |
|
2013-12-15 |
S 499.0253 |
1979/7292 |
91 54 7 242.253-3 |
|
2014-05-28 |
S 499.0255 |
1979/7294 |
91 54 7 242.255-8 |
odstavena - závada na podvozku |
2014-10-09 |
S 499.0260 |
1981/7606 |
91 54 7 242.260-8 |
|
2014-07-28 |
S 499.0261 |
1981/7607 |
91 54 7 242.261-6 |
odstavena - závada na podvozku |
2014-10-05 |
S 499.0264 |
1981/7610 |
91 54 7 242.264-0 |
WTB |
2014-09-03 |
S 499.0268 |
1981/7614 |
91 54 7 242.268-1 |
|
2014-11-19 |
S 499.0271 |
1981/7617 |
91 54 7 242.271-5 |
odstavena - vibrace pojezdu a závada na voliči odboček |
2014-07-08 |
S 499.0272 |
1981/7618 |
91 54 7 242.272-3 |
|
2013-12-15 |
S 499.0273 |
1981/7619 |
91 54 7 242.273-1 |
|
2014-03-28 |
S 499.0274 |
1981/7620 |
91 54 7 242.274-9 |
|
2013-12-18 |
S 499.0275 |
1981/7621 |
91 54 7 242.275-6 |
zrušena |
2014-10-15 |
S 499.0278 |
1981/7624 |
91 54 7 242.278-0 |
|
2014-06-10 |
S 499.0284 |
1981/7630 |
91 54 7 242.284-8 |
odstavena - vibrace pojezdu |
2014-03-29 |
S 499.0285 |
1981/7631 |
91 54 7 242.285-5 |
|
2013-12-15 |
Obraty lokomotiv řady 242 jsou rozděleny do pěti turnusových skupin, označených 201, 202, 203, 205 a 206. Na pravidelných výkonech můžeme lokomotivy vidět na těchto tratích:
225 Havlíčkův Brod - Počátky-Žirovnice;
230 Havlíčkův Brod - Čáslav;
250 Havlíčkův Brod - Brno - Břeclav - Kúty;
260 Brno - Březová nad Svitavou;
300 Brno - Křenovice horní nádraží.
Oproti minulému GVD se "plechovky" znovu vrací mezi Horní Cerekev - Počátky-Žirovnice a Havlíčkův Brod - Čáslav.
První turnusová skupina - 201 - je pětidenní, přičemž v 1. až 4. dni se jedná opět o výkony v dálkové dopravě na Slovensku u dopravce ZSSK. Od 1. 9. 2014 do 31. 10. 2014 byly z této TS vyjmuty v 5. turnusovém dni ranní výkony BNO 4021 KRE / 4004 RJE / 4003 BNO (prováděla je jednotka řady 650):
242 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 477 Ba / 811 Zv / 812 Ba / 837 BB / 7337 Zv |
BNO 477 Ba / 811 Zv / 812 Ba / 837 BB / 7337 Zv |
BNO 477 Ba / 811 Zv / 812 Ba / 837 BB / 7337 Zv |
2. |
Zv 810 Ba / 835 Zv / 836 Ba |
Zv 810 Ba / 835 Zv / 836 Ba |
Zv 810 Ba / 835 Zv / 836 Ba |
3. |
Ba 0:10 9643 Ba-v / 2:44 9644 Ba / 831 Zv / 832 Ba / 815 Zv |
Ba 0:10 9643 Ba-v / 2:44 9644 Ba / 831 Zv / 832 Ba / 815 Zv |
Ba 0:10 9643 Ba-v / 2:44 9644 Ba / 831 Zv / 832 Ba / 815 Zv |
4. |
Zv 830 Ba / 813 Zv / 814 Ba / 476 Bo |
Zv 830 Ba / 813 Zv / 814 Ba / 476 Bo |
Zv 7300 BB / 1841 Zv / 830 Ba / 813 Zv / 814 Ba / 476 Bo |
5. |
BNO 4021 KRE / 4004 RJE / 4003 BNO / BNO 4966 TIV / 4943 HUB / 4938 TIV / 4969 BNO |
odstavena BNO |
odstavena BNO |
V turnusové skupině 202 jsou obsaženy 3 dny oběhů lokomotiv řady 242 na osobních vlacích mezi Havlíčkovým Brodem a Horní Cerekví (v jednom případě až stanice Počátky-Žirovnice a jeden obrat směřuje do Čáslavi). Všechny výkony se odehrávají pouze v pracovní dny. Dále tato TS obsahuje samostatný turnusový den 1a., který slouží jednak pro výměnu lokomotiv jezdících v 1.–3. turnusovém dni na Vysočině, a sice prostřednictvím sobotního R 976 a nedělního R 973, a jednak v něm od nedělního večera do sobotního dopoledne obíhá lokomotiva mezi Tišnovem, Brnem a Břeclaví na osobních vlacích a R 817 / 816.
Lokomotivy řady 242 s komunikační linkou WTB obíhaly do 31. 10. 2014 ve dvoudenní turnusové skupině 203. Jezdily se soupravami ve složení 2 Bdmtee281 + Bdmtee275 + řídicí vůz Bfhpvee295 (řazen v TS 903) v trase Křenovice horní nádraží - Brno - Březová nad Svitavou. Údržba probíhala v sobotu dopoledne, kdy byla v provozu jen jedna souprava.
K 1. 11. 2014 došlo u této TS ke změně vlivem zapojení druhé třídílné elektrické jednotky řady 640 do provozu. Dosavadní oběhy TS 203 převzaly dvě dvojice elektrických jednotek řady 640+650 a přešly pod TS 601 a 602. Obě soupravy v řazení 242 WTB + 2 Bdmtee281 + Bdmtee275 + řídicí vůz Bfhpvee295 přešly do zcela nových oběhů ve dvou jednodenních turnusových skupinách 203 a 203a (řídicí vozy jsou vedeny v TS 903 a 903a). V nové TS 203 se jedná o bývalé oběhy lok. ř. 242 bez linky WTB vedené do té doby v TS 206 a v TS 203a o bývalé oběhy motorové jednotky řady 814.2 vedené do té doby v TS 802 (ráno) a elektrické jednotky řady 650 vedené v TS 603 (odpoledne). Oběhy platné od 1. 11. 2014:
242 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
TIV 4921 HUB / 4924 TIV / 4963 BNO / 4972 TIV / 4965 BNO / 4980 TIV |
odstavena TIV |
odstavena TIV |
242 |
|||
---|---|---|---|
1a. |
BNO 4962 TIV / 4929 VRE / 4654 BNO / 4064 BLO / 4065 BNO / 4068 BLO / 4069 BNO |
odstavena BNO |
odstavena BNO |
Obraty pro 12 lokomotiv řady 242 jsou sestaveny v turnusové skupině 205. V drtivé většině se jedná o vozbu osobních vlaků v úseku Žďár nad Sázavou - Brno - Břeclav, pouze v 8. a 9. turnusovém dni v pracovní dny lokomotiva zajede i na trať Křenovice horní n. - Brno - Březová nad Svitavou. Součástí turnusu je i pohotovostní souprava IDS JMK v Brně hl. n.
Poslední turnusová skupina 206 je dvoudenní (do 31. 10. 2014 byla třídenní) a "plechovky" v ní jezdí mezi Vranovicemi a Tišnovem. Provozuje se pouze v pracovní dny.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0224 |
1975/6839 |
91 54 7 242.224-4 |
zrušena |
2014-06-05 |
S 499.0262 |
1981/7608 |
91 54 7 242.262-4 |
zrušena |
2014-06-05 |
S 499.0282 |
1981/7628 |
91 54 7 242.282-2 |
zrušena |
2014-06-05 |
S 499.0286 |
91 54 7 242.286-3 |
výpomoc na vozebním rameni Jihlava - Plzeň |
2014-12-17 |
|
242.224 Sv 8395 směřující do Jihlavy města v čele s lokomotivou 242.262 a na konci s plzeňskou 242.279 v ŽST Jihlava dne 29. 5. 2012. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013