Elektrické lokomotivy ř. 362

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2013-11-24

Popis GVD 2013/2014.

2013-12-15

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku.

2013-12-22

Z důvodu opravy EH je od 20. 12. 2013 odstavena lokomotiva 362.123.

2014-01-05

Lokomotiva 362.128 dne 24. 12. 2013 vyjela do provozu a také hned i dojela, pro závadu je odstavena. Z opravy EVY se vrátila lokomotiva 362.122 a dne 26. 12. 2013 vyjela na pravidelné výkony.

2014-01-19

Zpět v provozu je od 7. 1. 2014 "eso" 362.128. Od 4. 1. 2014 je pro závadu na převodovce odstavená lokomotiva 362.171 a od 17. 1. 2014 z důvodu opravy EVY lokomotiva 362.120.

2014-02-02

Dne 21. 1. 2014 vyjela do pravidelného provozu lokomotiva 362.171. Pro více závad je od 22. 1. 2014 odstavena lokomotiva 362.128.

2014-02-16

Lokomotiva 362.128 je od 6. 2. 2014 opět provozní. "Eso" 362.019 zapůjčené do DKV Plzeň se od 11. 2. 2014 vyskytuje na Brněnsku.

2014-03-02

Trhliny v jízdní ploše kol jsou důvodem odstavení lokomotivy 362.021 od 4. 2. 2014.

2014-03-16

Na opravu EH odjela lokomotiva 362.174; v pravidelném provozu byla naposledy 27. 2. 2014. Od 4. 3. 2014 je lokomotiva 362.021 opět provozní.

2014-03-30

Po opravě EVY je od 20. 3. 2014 zpět v provozu lokomotiva 362.120. V ten samý den bylo odstaveno "eso" 362.167 z důvodu trhlin v obručích a tato lokomotiva čeká rovnou na přístavbu na opravu EVY.

2014-04-13

Další lokomotiva - 362.175 - odjela na opravu v rozsahu EH, odstavena je od 31. 3. 2014; naopak do provozu se 2. 4. 2014 vrátilo po opravě EH "eso" 362.123.

2014-05-11

Odstavená lokomotiva 362.167 odjela 14. 4. 2014 na opravu EVY.

2014-06-08

Od 23. 5. 2014 se opravě EVY podrobuje lokomotiva 362.161, dne 2. 6. 2014 ji následovalo "eso" 362.164; obě lokomotivy jsou tak odstaveny. Naopak po opravě EVY se nachází lokomotiva 362.167, od 8. 6. 2014 je provozní.

2014-06-29

Na opravu EH odjelo "eso" 362.173, v provozu bylo do 14. 6. 2014. Naopak z opravy EH se vrátila lokomotiva 362.174, od 20. 6. 2014 je nasazována do pravidelného provozu.

2014-08-02

Lokomotiva 362.175 je po opravě EH zpět v provozu od 16. 7. 2014 a dále od 21. 7. 2014 i stroj 362.161 po opravě EVY.

2014-08-17

Zpět v provozu je od 7. 8. 2014 "eso" 362.164.

2014-10-05

Oprava trakčních motorů je důvodem odstavení lokomotivy 362.158 od 15. 9. 2014. Dne 17. 9. 2014 došlo za jízdy R 965 v čele s lokomotivou 362.118 mezi ŽST Praha-Smíchov a Výh Praha-Vyšehrad ke střetu tohoto vlaku se speciálním hnacím vozidlem, "eso" je odstaveno. Do Brna byla lokomotiva přepravena 23. 9. 2014 přes Havlíčkův Brod vlakem Pom 129395/156221 / Služ 168201, vlak odvezla kolegyně 362.056. Od 24. 9. 2014 je po opravě EH v pravidelném provozu "eso" 362.173.

2014-11-16

Dnem 10. 11. 2014 se park brněnských "zrychlených es" rozšířil o lokomotivu 362.024, která je po modernizaci prozatím odstavená z důvodu odstranění garančních oprav.

2014-11-22

Lokomotiva 362.024 vyjela 20. 11. 2014 na svoji první jízdu s cestujícími na R 841 do Bohumína. Téhož dne vyjela do pravidelného provozu po opravě lokomotiva 362.158.

2014-12-07

Od 19. 11. 2014 je odstavena lokomotiva 362.082, čeká na odstranění více závad.


362 Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 není pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 provádí již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.

 

Lokomotiv řady 362 je ve stavu DKV Brno 43 (do 9. 11. 2014 to bylo 42) lokomotiv, turnusy jsou vytvořeny pro 33 lokomotiv. Ve srovnání s minulým GVD vzrostla turnusová potřeba o dvě lokomotivy.

PJ Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1017

1985/8128

91 54 7 362.017-6

WTB

2013-12-15

ES 499.1019

1985/8130

91 54 7 362.019-2

 

2014-02-11

ES 499.1021

1985/8132

91 54 7 362.021-8

 

2014-03-04

ES 499.1023

1985/8134

91 54 7 362.023-4

WTB

2013-12-15

ES 499.1024

1985/8135

91 54 7 362.024-2

 

2014-11-20

ES 499.1027

1985/8138

91 54 7 362.027-5

WTB

2013-12-15

ES 499.1033

1985/8144

91 54 7 362.033-3

WTB

2013-12-15

ES 499.1039

1985/8150

91 54 7 362.039-0

 

2013-12-15

ES 499.1040

1985/8151

91 54 7 362.040-8

 

2013-12-15

ES 499.1042

1985/8153

91 54 7 362.042-4

 

2013-12-15

363.056

1986/8267

91 54 7 362.056-4

WTB

2013-12-15

363.060

1986/8271

91 54 7 362.060-6

 

2013-12-15

363.070

91 54 7 362.070-5

WTB

2013-12-15

363.080

1987/8291

91 54 7 362.080-4

WTB

2013-12-15

363.082

1986/8293

91 54 7 362.082-0

WTB; odstavena - více závad

2014-11-19

363.087

1988/8338

91 54 7 362.087-9

WTB

2013-12-15

363.112

1988/8363

91 54 7 362.112-5

 

2013-12-15

363.116

1988/8367

91 54 7 362.116-6

 

2013-12-15

363.118

1988/8369

91 54 7 362.118-2

odstavena - po násilném poškození (střet R 965 v Praze dne 17. 9. 2014)

2014-09-23

363.119

1988/8370

91 54 7 362.119-0

 

2013-12-15

363.120

1988/8371

91 54 7 362.120-8

 

2014-03-20

363.121

1988/8372

91 54 7 362.121-6

 

2013-12-15

363.122

1988/8373

91 54 7 362.122-4

HELČA

2013-12-26

363.123

1988/8374

91 54 7 362.123-2

 

2014-04-02

363.124

91 54 7 362.124-0

 

2013-12-15

363.128

1988/8379

91 54 7 362.128-1

WTB

2014-02-06

363.158

1989/8640

91 54 7 362.158-8

 

2014-11-20

363.159

1989/8641

91 54 7 362.159-6

 

2013-12-15

363.161

1989/8643

91 54 7 362.161-2

 

2014-07-21

363.162

1989/8644*

91 54 7 362.162-0

WTB; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647

2013-12-15

363.163

1989/8645

91 54 7 362.163-8

 

2013-12-15

363.164

1989/8646

91 54 7 362.164-6

 

2014-08-07

363.165

1989/8647

91 54 7 362.165-3

WTB

2013-12-15

363.166

1989/8648

91 54 7 362.166-1

 

2013-12-15

363.167

1990/8649

91 54 7 362.167-9

 

2014-06-08

363.168

1989/8650

91 54 7 362.168-7

 

2013-12-15

363.169

1989/8651

91 54 7 362.169-5

 

2013-12-15

363.170

1989/8652

91 54 7 362.170-3

 

2013-12-15

363.171

1989/8653

91 54 7 362.171-1

 

2014-01-21

363.172

1989/8654

91 54 7 362.172-9

 

2013-12-15

363.173

1989/8655

91 54 7 362.173-7

 

2014-09-24

363.174

1989/8656

91 54 7 362.174-5

 

2014-06-20

363.175

1989/8657

91 54 7 362.175-2

 

2014-07-16


Lokomotivám řady 362 je vyhrazeno šest turnusových skupin 301, 302, 303, 304, 305 a 308. Lokomotivy vybavené linkou WTB jezdí ve skupinách 301 a 302, ve zbývajících TS jezdí "esa" bez linky WTB.

 

Brněnská "rychlá esa" se pravidelně pohybují prakticky stejných tratích jako tomu bylo v GVD 2012/2013. Jedinou změnou je opuštění úseku Česká Třebová - Zábřeh na Moravě:


První turnusová skupina 301, pro lokomotivy řady 362 s linkou WTB je čtyřdenní a představuje vozbu vlaků R a Sp na trati Brno - Břeclav - Přerov - Olomouc. Řazení souprav je předepsané jednotně v sestavě vozidel 362 + AB349 + B249 + 3x Bd264 + Bfhpvee295. Vozy řady AB349 budou v průběhu roku nahrazeny vozy řady ABpee347. Řídicí vozy jsou vedeny v turnusové skupině 901.

 

Pět lokomotiv řady 362 s linkou WTB obíhá v turnusové skupině 302, jezdí na osobních vlacích Břeclav - Přerov - Olomouc / Hranice na Moravě v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee275 + Bdmtee281 + Bfhpvee295. Na "ferdinandce" soupravy obíhají čtyři dny. Pátý den je vyhrazen pro jízdu do Brna na údržbu, v pracovní dny jede "eso" z Břeclavi na Os 4640 do Brna, kde souprava přejde v Os 4006 do Rájce-Jestřebí a odtud jako Os 4005 zpět do Brna a na údržbu, večer jako Os 4643 do Břeclavi. V sobotu a neděli jede z Břeclavi do Brna a zpět na vlacích 4612 / 4633. Ještě zmíním zájezd z Břeclavi do Vranovic ze soboty na neděli na vlacích 4666 / 4641. Řídicí vozy obíhají v turnusové skupině 902 a ještě dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li); to platí i pro TS 301.

 

Turnusová skupina 303 je sestavena pro 13 lokomotiv, které jezdí v čelech rychlíků na rameni Praha - Havlíčkův Brod - Brno - Přerov - Bohumín. Výjimkou je výkon v sobotu, kdy lokomotiva veze pár rychlíků z Brna do Šumperka, zpět R 906 / 864 ze Šumperka přes Brno a Českou Třebovou do Prahy a zpět do Brna se vrací v čele EN 477. Lokomotiva se též objeví v Jihlavě na obratu 961 / 960.

 

Rychlíky z Prahy přes Českou Třebovou do Brna a dále přes Prostějov do Olomouce či Šumperka vozí lokomotivy v sedmidenní turnusové skupině 304. Jsou zde také výjimky z pravidla, a sice zajíždění do Prahy-Radotína (v pracovní dny ráno najede jako Sv 9996 a z Prahy-Radotína jako Os 9915 s přechodem do R 863), jízdy přes Havlíčkův Brod (978 / 989 // 971) nebo vozba EN 476 z Brna do Prahy.

 

Tři lokomotivy řady 362 zařazené do turnusové skupiny 305 vykonávají vozbu z Brna do Bohumína, Šumperku nebo přes Českou Třebovou do Prahy. V pracovní dny jsou do oběhů zařazeny i ranní osobní vlaky (4021 / 4004 Brno hl. n. - Křenovice hor. n., 4002 / 4001 Brno hl. n. - Rájec-Jestřebí).

 

Poslední "rychlé eso" se nachází v Břeclavi jako dispečerská lokomotiva v turnusové skupině 308, v pátek a neděli jezdí v čele R 13117 a 13118:


362

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1)-(4): BCV 8:15 - 19:30 dispečerská lokomotiva

(5): BCV př531 BHM / 13117 BCV / 12:30 - 19:30 dispečerská lokomotiva

BCV 8:15 - 17:30 dispečerská lokomotiva

BCV 8:15 - 17:30 dispečerská lokomotiva / 13118 BHM / 20:38 Sv 101306 PRE / 22:20 Lv 176438 BCV


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky