Elektrické lokomotivy ř. 363

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2013-11-24

Popis GVD 2013/2014.

2013-12-15

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2013/2014 a stavu vozidlového parku. Během přechodu na nový GVD 2013/2014 byla z Plzně do Brna převedena lokomotiva 363.076, ve stavu DKV Brno je od 12. 12. 2013. Několikadenní přechodný inventární počet lokomotiv 6 se tak zvýšil opět na 7.

2014-03-02

Od 4. 2. 2014 je odstavené "eso" 363.002 pro závadu na vypínači.

2014-03-30

Lokomotiva 363.002 se 19. 3. 2014 vrátila do provozu.

2014-04-13

Od září 2012 do ledna 2013 byl "prototyp" 363.001 odstaven z důvodu zatékání na stanoviště strojvedoucího. Bohužel zatékání se opět objevilo, a tak je lokomotiva 363.001 od 6. 4. 2014 odstavena.

2014-05-11

Zatékat do "prototypu" přestalo, stroj 363.001 vyjel 24. 4. 2014 do provozu.

2014-08-02

Dne 14. 7. 2014 dojezdilo "eso" 363.024, které je nyní odstavené v Pars Nova Šumperk na opravě EH a modernizaci na řadu 362.

2014-10-05

Další lokomotiva řady 363 - 363.160 - odjela do Pars Nova Šumperk na opravu EH a modernizaci na řadu 362. Posledním výkonem lokomotivy 363.160 se stal Sp 1977 dne 17. 9. 2014.

2014-11-16

Stav lokomotiv řady 363 v DKV Brno poklesl ze 7 na 6 přeznačením lokomotivy 363.024 na 362.024 ke dni 10. 11. 2014. Lokomotiva 363.024 se z modernizace vrátila 6. 11. 2014.

2014-11-22

Modernizace na řadu 362 se nevyhýbá ani prototypům - dne 17. 11. 2014 dojezdila lokomotiva 363.001 (posledním vlakem se stal R 824 Bohumín - Brno) a následujícího dne odjela přes Českou Třebovou do Šumperka; lokomotiva je tak odstavena.

2014-12-13

R 820 dne 6. 12. 2014 byl posledním vlakem s cestujícími odvezený lokomotivou 363.076, o dva dny později odjela do Pars Nova Šumperk na modernizaci na řadu 362.


363 Elektrické lokomotivy řady 363 byly vyrobeny ve Škodě Plzeň, tehdy s označením jako řada ES 499.1. Z roku 1980 pochází dva prototypy, sériová výroba proběhla v letech 1984-1990. K ČSD bylo dodáno celkem 181 lokomotiv této řady. Lokomotiv této řady postupně ubývá, neboť probíhá jejich modernizace a přeznačení na řadu 362.

 

 

V DKV Brno se v GVD 2013/2014 nacházelo 7 lokomotiv řady 363, od 10. 11. 2014 poklesl stav na 6 lokomotiv. Turnusovaných je 6 lokomotiv. Oproti minulému GVD 2012/2013 poklesla turnusová potřeba o jednu lokomotivu.

PJ Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1001

1980/6451

91 54 7 363.001-9

HONZÍK; odstavena - oprava EH a modernizace na řadu 362

2014-11-18

ES 499.1002

1980/6452*

91 54 7 363.002-7

* na výr. štítku chybně rok 1978

2014-03-19

ES 499.1030

1985/8141

91 54 7 363.030-8

 

2013-12-15

-

1986/8287

91 54 7 363.076-1

odstavena - oprava EH a modernizace na řadu 362

2014-12-08

-

1988/8365

91 54 7 363.114-0

 

2013-12-15

-

1989/8642

91 54 7 363.160-3

odstavena - oprava EH a modernizace na řadu 362

2014-09-18


Brněnské lokomotivy řady 363 jsou rozděleny do dvou turnusových skupin 306 a 307. Ve srovnání s minulým GVD opustily úsek Žďár nad Sázavou - Brno a Břeclav - Přerov - Bohumín, pravidelně jsou nasazeny na tratích:

Třídenní turnusová skupina 306 obsahuje oběhy lokomotiv na spěšných a osobních vlacích na trati mezi Brnem a Pardubicemi:


363

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

LET 4764 CST / 1973 BNO / 1974 UNO / 4763 LET

LET 4764 CST / 4763 LET

LET 4762 CST [a přechází na (+) 4761]
PCE 5027 CST / 4763 LET

2.

LET 4766 CHN / 1977 BNO / 1976 CST

LET 4766 CST / 5024 PCE [a přechází na (+) 5027]

LET 4766 CST

3.

(1)-(4): CHN 1969 BNO / 4710 LET / 4719 BNO / 1972 CHN / 4761 LET

(5): CHN 1969 BNO / 4710 LET / 4719 BNO / 1972 CHN / 4761 LET / 4768 CST / 4765 LET

CST 4761 LET

CST 4761 LET


Další tři lokomotivy zařazené do turnusové skupiny 307 jezdí mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem, resp. na jednom obratu i do Žďáru nad Sázavou:


363

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

SNS 5940 KON / 5903 HBR / 5906 KON / 5907 HBR / 5912 KON / 5913 HBR / 5918 KON / 5941 SNS [a přechází na 5940]

SNS 5940 KON / 5903 HBR / 5906 KON / 5909 HBR / 5916 KON

SNS 5940 KON / 5903 HBR / 5906 KON / 5909 HBR / 5916 KON / 5963 CAV

2.

(1)-(4): CAV 5931 HBR / 5902 KON / 5953 CAV / 5952 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5911 HBR / 5916 KON / 5963 SNS [a v (1)-(4) přechází na (2)-(5) 5931]

(5): CAV 5931 HBR / 5902 KON / 5953 CAV / 5952 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5911 HBR / 5916 KON [a přechází na (6) 5913]

KON 5913 HBR / 5918 KON / 5941 SNS

KON 5913 HBR / 5918 KON / 5941 SNS

363

1a.

ZNS 5904 KON / 5909 HBR / 5914 KON / 5915 ZNS

ZNS 5904 KON / 5955 CAV / 5952 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5959 CAV / 5956 KON / 5915 ZNS

ZNS 5904 KON / 5955 CAV / 5952 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5959 CAV / 5956 KON / 5915 ZNS


V DKV Brno se již nevyskytují - došlo k přeznačení na řadu 362:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1024

1985/8135

91 54 7 363.024-1

 

2014-11-10


363024

Dne 8. 2. 2014 projíždí mezi zastávkou Golčův Jeníkov město a ŽST Vlkaneč "eso" 363.024 s Os 5909. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

 

 


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky