PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2014-11-17 | Popis GVD 2014/2015. |
2014-12-14 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2014/2015 a stavu vozidlového parku. |
2015-01-18 | Stav vozů řady Bmx765 je nyní takový, že kromě zrušených vozů 103 a 105 nejezdí vůz 120 (od 27. 11. 2014 se nachází v PJ Veselí nad Moravou) a 134 (souvisleji byl v provozu naposledy 27. 10. 2014, pak ještě vyjel ve dnech 22.–23. 12. 2014). |
2015-03-01 | V pravidelném provozu jsou nasazeny vozy Bmx765 115+126, 120, 122+137, 124 a 136. Kromě zrušených vozů 103 a 105 tak nejsou už delší dobu nasazovány do provozu vozy 109 (naposledy jel 10. 1. 2015), 114 (20. 10. 2014), 128 (31. 1. 2015) a 134 (31. 1. 2015). |
2015-03-15 | Vůz Bmx765 114 byl po více jak 4 měsících opět nasazen do provozu, stalo se tak 9. 3. 2015. |
2015-04-19 | Do provozu vyjely dne 11. 4. 2015 další dva odstavené vozy Bmx765 128 a 134. |
2015-07-06 | Dne 27. 6. 2015 byl naposledy ve stavu DKV Brno vůz Bmx765 105; v tento den byl odvezen motorovým vozem 854.026 do České Třebové vlakem Sv 104654/121988/100858, od 28. 6. 2015 je ve stavu DKV Česká Třebová. Odstavený vůz Bmx765 109 vyjel ve dnech 8. a 9. 6. 2015 s cestujícími; tímto lze konstatovat, že kromě zrušeného vozu 103 vyjíždí (některé pravidelně, některé spíše výjimečně) do provozu všech 11 provozních vozů. |
2015-08-02 | Ze stavu DKV Brno ubyl další vůz řady Bmx765, a sice zrušený vůz 103. Od 17. 7. 2015 je v majetku AŽD Praha a v brněnském depu je tak dohromady 11 vozů. Od 1. 8. 2015 byla turnusová skupina vozů řady Bmx765 zrušena z důvodu nepřetržité výluky Brno - Nesovice. |
2015-08-16 | Dvojice vozů Bmx765 122 a 137 byla na začátku letních prázdnin rozpojena a pracuje se na zlepšení stavu přechodu mezi těmito vozy. |
2015-09-06 | Dnem 1. 9. 2015 došlo k obnovení turnusových skupin 046 a 047. Od 24. 8. 2015 dvojice vozů Bmx765 122 a 137 opět jezdí s cestujícími. Změna nastala u druhé dvojice vozů řady Bmx765; vozy 115 + 126 byly rozpojeny (spolu jely naposledy 26. 6. 2015 na Os 4146) a vznikla nová dvojice 124 + 126, poprvé vyjela 16. 7. 2015 na Os 4151. |
Přípojné vozy řady Bmx765 byly sériově vyráběny v letech 1966–1968 ve Vagónce Studénka jako řada Balm. ČSD převzaly celkem 180 vozů. Sériové výrobě předcházely tři vozy vyrobené v roce 1962, z nichž jeden vůz byl vyroben jako vůz 1. třídy řady Aalm v uspořádání s oddíly (v roce 1983 byl zrušen). Vozům se říkalo "dlouhé balmy" pro rozlišení od "krátkých balmů", které byly podobné motorovým vozům řady M 240.0 (dnešní řada Btx761).
V roce 1983 změnily vozy označení řady Balm na novou řadu Bmx, od 1. 1. 2009 na Bmx765. Číselné označení vozů se v letech 1994–1995 změnilo na řadu 050, které vydrželo do konce roku 2008. Od 1. 1. 2009 nesou vozy číselné označení 50 54 20-29 1xx.
Odstavování vozů řady Bmx765 pokračuje i v tomto GVD. Inventárně je ve stavu DKV Brno 11 vozů (do 27. 6. 2015 to bylo 13 a do 16. 7. 2015 zde bylo 12 vozů), z nichž 4 jsou zapojené do turnusů (kromě období 1. 8. 2015 - 31. 8. 2015). Oproti minulému GVD 2013/2014 se jedná o další pokles v turnusování, a sice o jeden vůz. Je tedy jen otázkou času, kdy dojde k postupnému vyřazení všech vozů z provozu.
V minulých letech platila zásada trvalého (dlouhodobého) spojování potřebného počtu dvojic vozů měchy a přechodovými můstky pro zajištění průchodnosti soupravy. Postupně se počet takto spojených dvojic vozů snižoval, až zůstala poslední dvojice (122+137). Díky výzisku potřebných dílů ze zrušeného motorového vozu 850.021 se 13. 12. 2013 podařilo spojit druhou dvojici vozů (115+126), která takto jezdila do 26. 6. 2015, poté - od 16. 7. 2015 - vznikla nová dvojice 124+126. A právě tyto dvě dvojice nachází "práci" v GVD 2014/2015.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Spojen s vozem |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5280 |
1967/69011 |
Bmx765 50 54 20-29 109-6 |
|
později 70 54 20-09 082 a 050.002 |
2015-06-09 |
Balm 5317 |
1967/69048 |
Bmx765 50 54 20-29 114-6 |
|
později 70 54 20-09 101 a 050.030 |
2015-03-09 |
Balm 5325 |
1967/69056 |
Bmx765 50 54 20-29 115-3 |
|
později 70 54 20-09 077, ŽSR/ZSSK a 050.077 |
2015-06-26 |
Balm 70 54 20-29 113-8 |
1968/69401 |
Bmx765 50 54 20-29 120-3 |
|
později 050.023 |
2014-12-14 |
Balm 70 54 20-29 132-8 |
1968/69420 |
Bmx765 50 54 20-29 122-9 |
137 |
později ŽSR/ZSSK a 050.132 |
2014-12-14 |
Balm 70 54 20-29 137-7 |
1968/69425 |
Bmx765 50 54 20-29 124-5 |
126 |
později 050.006 |
2015-07-16 |
Balm 70 54 20-29 142-7 |
1968/69430 |
Bmx765 50 54 20-29 126-0 |
124 |
později 050.009 |
2015-07-16 |
Balm 70 54 20-29 145-0 |
1968/69433 |
Bmx765 50 54 20-29 128-6 |
|
později 050.012 |
2015-04-11 |
Balm 70 54 20-29 154-2 |
1968/69442 |
Bmx765 50 54 20-29 134-4 |
|
později 050.039 |
2015-04-11 |
Balm 70 54 20-29 178-1 |
1968/69813 |
Bmx765 50 54 20-29 136-9 |
|
později 050.040 |
2014-12-14 |
Balm 70 54 20-29 179-9 |
1968/69814 |
Bmx765 50 54 20-29 137-7 |
122 |
později 050.018 |
2014-12-14 |
Vozy řady Bmx765 se do 31. 7. 2015 vyskytovaly v pravidelném provozu na tratích:
240 Brno - Třebíč;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Uherské Hradiště - Staré Město u Uherského Hradiště.
V porovnání s minulým GVD přestaly "dlouhé balmáky" jezdit v úseku Uherské Hradiště - Bylnice.
Od 1. 9. 2015 se pravidelný provoz změnil:
240 Brno - Třebíč;
340 Nesovice - Veselí nad Moravou - Kunovice
341 Kunovice - Vlárský průsmyk.
Dvě dvojice vozů řady Bmx765 obíhaly do 31. 7. 2015 ve dvoudenní turnusové skupině 047. Poté byla z důvodu nepřetržité výluky v úseku Brno - Nesovice od 1. 8. do 31. 8. 2015 zrušena.
Oběhy platné do 31. 7. 2015:
Bmx765 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): KYV 4146 BNO |
odstaveny KYV |
BNO 1725 SMH / 1730 BNO |
2. |
BNO 4822 TRE / 4831 BNO / 4151 KYV |
odstaveny BNO |
odstaveny KYV |
Od 1. 9. 2015 vznikly dva samostatné jednodenní oběhy dvojic vozů řady Bmx765 v turnusových skupinách 046 a 047.
Oběhy TS 046 platné od 1. 9. 2015 (ve skutečnosti zde ale po dobu výluky ani jedna dvojice vozů nejezdila, obě dvojice se trvale nacházely v Horních Heršpicích):
Bmx765 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): odstaveny VNM |
odstaveny VNM |
VNM 13:55 70293 BYE / 1736 NSV / 4157 KYV / 21:39 4179 VNM |
Oběhy TS 047 platné od 1. 9. 2015:
Bmx765 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 4822 TRE / 4831 BNO |
odstaveny BNO |
odstaveny BNO |
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Spojen s vozem |
Poznámka |
Aktualizace |
Balm 5239 |
1966/67726 |
Bmx765 50 54 20-29 103-9 |
|
později 70 54 20-09 011 a 050.024; zrušen |
2015-07-17 |
Balm 5245 |
1966/67732 |
Bmx765 50 54 20-29 105-4 |
|
později 70 54 20-09 017 a 050.026; zrušen |
2015-06-28 |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014