Elektrické lokomotivy ř. 242

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2015-11-20

Popis GVD 2015/2016.

2015-12-13

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2015/2016 a stavu vozidlového parku.

2015-12-30

Lokomotiva 242.242 po opravě vyjela 20. 12. 2015, avšak od 24. 12. 2015 je znovu odstavená, tentokrát pro závadu na informačním systému.

2016-01-10

Od prosince odstavená lokomotiva 242.217 odjela 4. 1. 2016 do DPOV Přerov na opravu EVY. Do provozu se 4. 1. 2016 vrátila "plechovka" 242.242.

2016-02-14

Z důvodu výměny dvojkolí je od 7. 2. 2016 odstavena "plechovka" 242.209.

2016-02-28

Zrušené lokomotivy 242.271 a 242.284 se ve stavu DKV Brno nacházely naposledy 17. 2. 2016 a poté byly předány společnosti CZ LOKO. Od 12. 2. 2016 je z důvodu vyvažovacích tělísek dvojkolí odstavena lokomotiva 242.204.

2016-03-13

Hned tři "plechovky" se vrátily do provozu: od 5. 3. 2016 stroj 242.209 a od 7. 3. 2016 lokomotivy 242.204 a 242.248.

2016-04-10

Od 29. 3. 2016 je z důvodu protočené obruče odstavena "plechovka" 242.274. Lokomotiva 242.217 je po opravě EVY od 5. 4. 2016 zpět v provozu.

2016-04-24

Protočená obruč a vibrace podvozku odstavily od 19. 4. 2016 lokomotivu 242.252.

2016-05-15

Pro vícero závad je od 7. 4. 2016 odstavena lokomotiva 242.268. Vibrace pojezdu a netěsnost transformátoru odstavily od 15. 4. 2016 "plechovku" 242.227. Dne 8. 5. 2016 vyjela do provozu lokomotiva 242.221.

2016-06-05

Odstavené jsou "plechovky" 242.229 (16. 5. 2016) a 242.228 (18. 5. 2016), obě pro vibrace podvozků. Naopak do provozu se vrátily lokomotivy 242.268 (18. 5. 2016) a 242.227 (26. 5. 2016).

2016-06-24

Kvůli modernizaci II. a III. nástupiště v Brně hl. n. došlo k 11. 6. 2016 ke změně oběhů ve všech turnusových skupinách. Od 8. 6. 2016 je z důvodu protočené obruče odstavena lokomotiva 242.253.

2016-07-17

Lokomotiva 242.253 je od 29. 6. 2016 opět provozní. Aktualizovány snímky lokomotiv 242.235 a 242.272.

2016-08-07

Od 16. 7. 2016 je odstavena lokomotiva 242.227 z důvodu prací na zapojení stěračů a od 26. 7. 2016 "plechovka" 242.248 pro závadu na pojezdu. Aktualizovány snímky lokomotiv 242.217 a 242.235.

2016-08-28

Od 4. 8. do 31. 8. 2016 je zrušena turnusová skupina 205. do Do provozu se vrátily "plechovky" 242.227 (15. 8. 2016), 242.248 (17. 8. 2016) a po více jak dvou letech 242.234 (19. 8. 2016). Z důvodu vibrace pojezdu je od 20. 8. 2016 odstavena lokomotiva 242.235.

2016-09-18

Po ukončení výluky v ŽST Brno hl. n. se od 12. 9. 2016 turnusové skupiny vrátily do stavu platného do 10. 6. 2016. Od 1. 9. 2016 je odstavena lokomotiva 242.204 z důvodu výměny voliče odboček. Zpět do provozu vyjela 10. 9. 2016 "plechovka" 242.235. Aktualizován snímek lokomotivy 242.217.

2016-10-02

Z důvodu protočené obruče je od 23. 9. 2016 odstavena lokomotiva 242.253. Dne 27. 9. 2016 vyjela opět do provozu "plechovka" 242.204.

2016-10-16

Lokomotiva 242.248 je od 26. 9. 2016 zapůjčena do DKV Plzeň.

2016-10-30

Aktualizovány snímky lokomotiv 242.223, 242.235, 242.238 a 242.273.

2016-11-13

Od 27. 10. 2016 je pro více závad odstavena lokomotiva 242.246. Protočené obruče jsou důvodem odstavení lokomotivy 242.217 od 1. 11. 2016. Po téměř půl roce, od 2. 11. 2016 je zpět v provozu "plechovka" 242.229.

2016-11-27

Dne 17. 11. 2016 byly ve stavu DKV Brno naposledy dlouhodobě odstavené lokomotivy 242.252 a 242.274, načež byly předány do firmy CZ LOKO Česká Třebová. Zpět v provozu jsou "plechovky" 242.246 (od 18. 11. 2016) a 242.217 (od 19. 11. 2016).

2016-12-11

Pro více závad je od 21. 11. 2016 odstavena lokomotiva 242.264. LOkomotiva 242.248, která byla zapůjčena do Plzně, se od 8. 12. 2016 pohybuje opět okolo Brna.


242 Elektrické lokomotivy řady 242 - tedy "plecháče" - nesly původně označení S 499.02 a byly vyráběny ve Škodě Plzeň v počtu 86 kusů v letech 1975 až 1981. Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 připadly všechny společnosti ČD, a.s., pro zajištění vozby v osobní dopravě.

 

V DKV Brno jsou tyto lokomotivy soustředěny do PJ Maloměřice. Celkem se zde nachází 29 strojů (do 16. 2. 2016 to bylo 33 lokomotiv a do 17. 11. 2016 zde bylo 31 lokomotiv), z nichž 19 je turnusovaných. Počet zaturnusovaných lokomotiv se tak oproti minulému GVD nemění.

PJ Maloměřice

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

S 499.0204

91 54 7 242.204-6

 

2016-09-27

S 499.0209

1975/6824

91 54 7 242.209-5

 

2016-03-05

S 499.0214

1975/6829

91 54 7 242.214-5

 

2015-12-13

S 499.0217

1975/6832

91 54 7 242.217-8

 

2016-11-19

S 499.0221

1975/6836

91 54 7 242.221-0

 

2016-05-08

S 499.0223

1975/6838*

91 54 7 242.223-6

* na lokomotivě chybný výr. štítek 1975/6824

2015-12-13

S 499.0227

1975/6842

91 54 7 242.227-7

 

2016-08-15

S 499.0228

91 54 7 242.228-5

odstavena - vibrace podvozku

2016-05-18

S 499.0229

1975/6844

91 54 7 242.229-3

 

2016-11-02

S 499.0233

1979/7272

91 54 7 242.233-5

odstavena - vibrace podvozku

2015-05-12

S 499.0234

1979/7273

91 54 7 242.234-3

 

2016-08-19

S 499.0235

91 54 7 242.235-0

 

2016-09-10

S 499.0236

1979/7275

91 54 7 242.236-8

 

2015-12-13

S 499.0238

1979/7277

91 54 7 242.238-4

 

2015-12-13

S 499.0240

1979/7279

91 54 7 242.240-0

WTB

2015-12-13

S 499.0242

1979/7281

91 54 7 242.242-6

WTB

2016-01-04

S 499.0243

1979/7282

91 54 7 242.243-4

 

2015-12-13

S 499.0246

1979/7285

91 54 7 242.246-7

 

2016-11-18

S 499.0247

1979/7286

91 54 7 242.247-5

 

2015-12-13

S 499.0248

1979/7287

91 54 7 242.248-3

 

2016-12-08

S 499.0253

1979/7292

91 54 7 242.253-3

odstavena - protočená obruč

2016-09-23

S 499.0260

1981/7606

91 54 7 242.260-8

 

2015-12-13

S 499.0261

1981/7607

91 54 7 242.261-6

 

2015-12-13

S 499.0264

1981/7610

91 54 7 242.264-0

WTB; odstavena - více závad

2016-11-21

S 499.0268

1981/7614

91 54 7 242.268-1

 

2016-05-18

S 499.0272

1981/7618

91 54 7 242.272-3

 

2015-12-13

S 499.0273

1981/7619

91 54 7 242.273-1

 

2015-12-13

S 499.0278

1981/7624

91 54 7 242.278-0

 

2015-12-13

S 499.0285

1981/7631

91 54 7 242.285-5

odstavena - protočené obruče

2015-06-01


Obraty lokomotiv řady 242 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin, označených 202, 203, 204 a 205. Na pravidelných výkonech můžeme lokomotivy vidět na těchto tratích, stav je stejný jako v minulém GVD:

Hned 14 z 19 lokomotiv obíhá v turnusové skupině 202. Lokomotivy dopravují osobní a spěšné vlaky od Břeclavi přes Brno a Žďár nad Sázavou do Havlíčkova Brodu. Odtud dále směřují přes Jihlavu do Počátek-Žirovnice nebo do Čáslavi. Odpadlo loňské rozdělení relativně izolovaný "brněnský" a "vysočinský" oběh, kdy se výměna lokomotivy prováděla na páru rychlíků. Propojení je nyní více, vše se děje v pracovní dny: kromě (jediných dopravovaných) rychlíků 970 / 973 Brno - Havlíčkův Brod dále ve Žďáru nad Sázavou přechodem mezi vlaky 4900 / 8746, 4602 / 8766 a 8743 / 4903, 8755 / 4605.

 

Jedna lokomotiva se nachází celý týden v turnusové skupině 203, v níž dopravuje osobní vlaky v úseku Vranovice - Žďár nad Sázavou. Na páru vlaků 4901 / 4906 v pracovní dny zajíždí do Šakvic a ze soboty na neděli se objeví i v Břeclavi díky obratu 4949 / 4667 // 4600.

 

Třetí turnusová skupina 204 je dvoudenní a je určena pro lokomotivy řady 242 s komunikační linkou WTB dopravující soupravy osobních vlaků ve složení Bdmtee275 + Bdmtee281 + řídicí vůz Bfhpvee295 (řazen v bývalé TS 903) v úsecích Vranovice - Brno - Tišnov a Křenovice horní nádraží - Brno - Rájec-Jestřebí:


242

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1): BNO 4002 RJE / 4001 BNO / 4006 RJE / 4005 BNO / 4968 TIV / 4967 BNO / 4976 TIV / 4971 BNO / 4980 TIV / 4633 VRE / 4946 TIV

 

(2)–(5): BNO 4021 KRE / 4004 RJE / 4003 BNO / 4968 TIV / 4967 BNO / 4976 TIV / 4971 BNO / 4980 TIV / 4633 VRE / 4946 TIV

odstavena BNO

BNO 4948 TIV

2.

TIV 4921 HUB / 4924 TIV / 4965 BNO / 4966 KUM / 4943 HUB / 4940 TIV / 4973 BNO

TIV 4611 BNO

odstavena BNO


Poslední dvě "plechovky" jezdí v dvoudenní turnusové skupině 205. V pracovní dny v úseku Vranovice - Brno - Tišnov na ranních a odpoledních výkonech a v sobotu se projedou v čele osobních vlaků Břeclav - Brno - Tišnov.

 

 

Z důvodu modernizace II. a III. nástupiště v ŽST Brno hl. n. byly od 11. 6. do 11. 9. 2016 turnusové skupiny upraveny takto:
- TS 202 ... 16denní oběh, lokomotivy se nově dostaly i na úseky Rájec-Jestřebí - Březová nad Svitavou a Křenovice horní nádraží - Vyškov na Moravě;
- TS 203 ... zrušena;
- TS 204 ... zredukována na jednodenní oběh lokomotivy s komunikační linkou WTB jezdící v úseku (Brno hl. n. -) Brno-Chrlice - Křenovice horní nádraží;
- TS 205 ... jednodenní oběh lokomotivy s komunikační linkou WTB jezdící v úseku (Brno dolní n. -) Brno-Královo Pole - Tišnov; v období 4. 8. - 31. 8. 2016 byla tato turnusová skupina zrušena.


V DKV Brno se již nevyskytují:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

S 499.0252

1979/7291

91 54 7 242.252-5

odstavena - protočená obruč a vibrace podvozku

2016-11-18

S 499.0271

1981/7617

91 54 7 242.271-5

zrušena

2016-02-18

S 499.0274

1981/7620

91 54 7 242.274-9

odstavena - protočená obruč

2016-11-18

S 499.0284

1981/7630

91 54 7 242.284-8

zrušena

2016-02-18


242252

Do zastávky Žabčice přijíždí dne 13. 1. 2015 s Os 4619 lokomotiva 242.252. Autor snímku Ing. Vojtěch Jelínek.

242271

Výluková souprava Os 4883 v čele s "plecháčem" 242.271 přijíždí 17. 4. 2014 do Stříteže u Jihlavy. Autor snímku Ing. Vojtěch Jelínek.

242274

Lokomotiva 242.274 vede dne 20. 8. 2012 vlak R 372 mezi Lanžhotem a Břeclaví. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

242284

Lokomotiva 242.284 v čele dvouvozového Os 4943 dne 8. 10. 2013 mezi Vojkovicemi nad Svratkou a Hrušovany u Brna. Autor snímku Ing. Vojtěch Jelínek.


Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky