Elektrické lokomotivy ř. 363

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2016-11-20

Popis GVD 2016/2017.

2016-12-11

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2016/2017 a stavu vozidlového parku.

2017-01-22

Nečekané zpestření v provozu lokomotiv řady 363 přineslo zapůjčení dvou lokomotiv 363.010 a 363.036 od ČD Cargo, ve stavu DKV Brno jsou tyto lokomotivy od 11. 1. 2017 jako pronajaté.

2017-02-05

Lokomotiva 363.002 nese od 16. 1. 2017 nové označení 362.002. Ve stavu DKV Brno jsou tímto okamžikem vedeny dvě lokomotivy řady 363 pronajaté dočasně od ČD Cargo. Od 1. 2. 2017 vypomáhá "eso" 363.010 v DKV Plzeň, ale ve stavu DKV Brno zůstává i nadále. Doplněny snímky lokomotiv 363.010 a 363.036.

2017-02-19

"Eso" 363.010 bylo ve stavu DKV Brno naposledy 10. 2. 2017, načež se vrátilo zpět k ČD Cargo. Aktualizován snímek lokomotivy 363.010.

2017-03-05

I druhá lokomotiva řady 363 zapůjčená od ČD Cargo - 363.036 - bylo vrácena, ve stavu DKV Brno se lokomotiva nacházela naposledy 20. 2. 2017. Tímto dnem se uzavřela kapitola provozu elektrických lokomotiv řady 363 v DKV Brno. Aktualizován snímek lokomotivy 363.010.


363 Elektrické lokomotivy řady 363 byly vyrobeny ve Škodě Plzeň, tehdy s označením jako řada ES 499.1. Z roku 1980 pochází dva prototypy, sériová výroba proběhla v letech 1984–1990. K ČSD bylo dodáno celkem 181 lokomotiv této řady. Lokomotiv této řady postupně ubývá, neboť probíhá jejich modernizace a přeznačení na řadu 362.

 

 

Modernizace lokomotiv řady 363 na řadu 362 se projevila v uplynulých letech i v DKV Brno v jejich postupném úbytku. Od května 2016 zbylo v brněnském depu poslední "eso" 363.002 a i to bylo začátkem října 2016 odesláno na modernizaci. V GVD 2016/2017 již není v DKV Brno lokomotivní řada 363 turnusována. Lokomotiva 363.002 byla vedena v inventárním stavu do 15. 1. 2017, poté došlo k jejímu přeznačení na 362.002 v rámci modernizace.

 

Prakticky hned od prvního dne roku 2017 přišla po několika mírných zimách opět zima "doopravdická", načež se začaly objevovat závady u elektrických jednotek řad 660 (velmi zjednodušeně řečeno se závady vyskytovaly zejména v okamžiku přechodu mezi napájecími soustavami). Na rychlíky Brno - Česká Třebová - Praha se tak začaly v hojné míře nasazovat soupravy sestavené z vozů klasické stavby vedené lokomotivami řady 362, které zas chyběly na svých výkonech. Tak se například na rychlíky Brno - Olomouc - Šumperk dostaly poměrně často motorové lokomotivy řady 750. Pro eliminaci těchto náhrad došlo k zapůjčení dvou elektrických lokomotiv řady 363 (363.010 a 363.036) od ČD Cargo. Pronájem by měl skončit poté, co pominou neschopnosti elektrických jednotek řady 660. První ze dvou "es" - 363.010 - se k ČD Cargo vrátila 11. 2. 2017, druhý stroj 363.036 se vrátila k ČD Cargu 21. 2. 2017.


V DKV Brno se již nevyskytují (u lokomotivy 363.002 došlo k přeznačení na řadu 362):


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1002

1980/6452*

91 54 7 363.002-7

* na výr. štítku rok 1978; odstavena - oprava EH a modernizace na řadu 362

2017-01-16

ES 499.1010

1984/7944

91 54 7 363.010-0

 

2017-02-11

ES 499.1036

1985/8147

91 54 7 363.036-5

 

2017-02-21


363002

Lokomotiva 363.002 s R 828 dne 6. 8. 2015 projíždí mezi ŽST Polom a zastávkou Bělotín. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

363010

Lokomotiva 363.010 projíždí dne 18. 1. 2017 s vlakem R 906 mezi zastávkou Kožušany a ŽST Blatec. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

363036

Vlak R 911 v čele s "esem" 363.036 dne 27. 1. 2017 v ŽST Brno hl. n. Autor snímku Petr Horák.

 


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky