Přípojné vozy ř. Bdtn756 a Bdtn757

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2018-12-02

Popis GVD 2018/2019.

2019-01-06

Přípojný vůz Bdtn756 316 odjel 2. 1. 2019 do DPOV Nymburk na opravy PVY a je tak odstaven.

2019-03-03

Z důvodu závady na nápravě je od 7. 2. 2019 odstaven přípojný vůz Bdtn756 315. Od 22. 2. 2019 je přípojný vůz Bdtn756 316 opět provozní.

2019-03-17

Od 14. 3. 2019 je přípojný vůz Bdtn756 315 zpět v provozu.

2019-06-09

Na opravu PVY do DPOV Nymburk odjel přípojný vůz Bdtn756 314, a je tak od 17. 5. 2019 odstaven. Od 9. 6. 2019 dochází ke změnám v turnusových skupinách 011 a 012.

2019-07-28

Ke dni 1. 7. 2019 proběhly změny v turnusových skupinách 013, 014, 015 a přechodně je zřízena TS 013a a 014a. Přípojný vůz Bdtn756 321 je od 29. 6. 2019 odstaven z důvodu opravy PVY v DPOV Nymburk. Naopak od 1. 7. 2019 je po opravě PVY opět nasazován do provozu vůz Bdtn756 314.

2019-09-01

Přípojný vůz Bdtn756 321 je od 28. 8. 2019 provozní.

2019-09-15

Dne 7. 9. 2019 odjel na opravu PVY do DPOV Nymburk přípojný vůz Bdtn756 312, a je tak odstaven.

Přípojné vozy ř. Bdtn756

bdtn756 Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969–1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.

 

V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994–1995 obdržely řadu 053.

 

V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.

 

Pro provoz ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je k dispozici 22 vozů, z nichž 19 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD poklesl turnusovaný počet vozů o jeden vůz.

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 240-9

1970/71495

Bdtn756 50 54 21-29 301-8

později 053.072 a 054.240; nátěr "Najbrt"

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 217-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 302-6

později 053.017 a 054.217

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 248-2

1970/71503

Bdtn756 50 54 21-29 303-4

později 053.077 a 054.248

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 236-7

1970/71491

Bdtn756 50 54 21-29 304-2

později 053.021 a 054.236

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 222-7

1970/71477

Bdtn756 50 54 21-29 305-9

později 053.019 a 054.222

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 286-2

1970/71878

Bdtn756 50 54 21-29 306-7

později 053.040 a 054.286

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 303-5

1970/71895

Bdtn756 50 54 21-29 307-5

později 053.026 a 054.303

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 229-2

1970/71484

Bdtn756 50 54 21-29 308-3

později 053.069 a 054.229

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 296-1

1970/71888

Bdtn756 50 54 21-29 309-1

později 053.056 a 054.296

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 207-8

1970/71462

Bdtn756 50 54 21-29 310-9

později 053.012 a 054.207; nátěr "Najbrt"

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 261-5

1970/71853

Bdtn756 50 54 21-29 311-7

později 053.036 a 054.261

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 269-8

1970/71861

Bdtn756 50 54 21-29 312-5

později 053.004 a 054.269; odstaven - oprava PVY

2019-09-07

Baim 70 54 20-09 244-1

1970/71499

Bdtn756 50 54 21-29 313-3

později 053.074 a 054.244

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 295-3

1970/71887

Bdtn756 50 54 21-29 314-1

později 053.043 a 054.295

2019-06-01

Baim 70 54 20-09 243-3

1970/71498

Bdtn756 50 54 21-29 315-8

později 053.073 a 054.243

2019-03-14

Baim 70 54 20-09 256-5

1970/71511

Bdtn756 50 54 21-29 316-6

později 053.082 a 054.256

2019-02-22

Baim 70 54 20-09 274-8

1970/71866

Bdtn756 50 54 21-29 317-4

později ŽSR/ZSSK a 054.274

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 283-9

1970/71875

Bdtn756 50 54 21-29 318-2

později ŽSR/ZSSK a 054.283

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 214-4

1970/71469

Bdtn756 50 54 21-29 319-0

později ŽSR/ZSSK a 054.214

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 277-1

1970/71869

Bdtn756 50 54 21-29 320-8

později ŽSR/ZSSK a 054.277

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 316-7

1970/71908

Bdtn756 50 54 21-29 321-6

později ŽSR/ZSSK a 054.316

2019-08-28

Baim 70 54 20-09 227-6

1970/71482

Bdtn756 50 54 21-29 361-2

později 053.068 a 50 54 21-29 021

2018-12-09


Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do 5 turnusových skupin 011, 012, 013, 014 a 015. Vozy jsou pravidelně nasazeny na stejných tratích jako tomu bylo v minulém GVD:

Do 8. 6. 2019 pětidenní, od 9. 6. 2019 třídenní, turnusová skupina 011 zahrnuje oběhy přípojných vozů řady Bdtn756 jezdících ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 805) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 914). Stručný popis oběhů je uveden u motorových vozů řady 854.

 

Ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 806) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 915) jezdil do 8. 6. 2019 šestý přípojný vůz řady Bdtn756 v jednodenní turnusové skupině 012. Od 9. 6. 2019 je oběh třídenní. Stručný popis oběhů je rovněž uveden u motorových vozů řady 854.

 

Pět vozů řady Bdtn756 obíhá v turnusové skupině 013 mezi Brnem a Jihlavou a Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem. Na obratu 14862 / 4865 se dostanou i na zastávku Jihlava-Bosch Diesel. O víkendech jezdí pouze dva vozy; první na trati Brno - Jihlava a druhý na trati Brno - Uherské Hradiště, resp. v neděli zajede až do Bojkovic. Na období letních prázdnin ve spojení s nepřetržitou výlukou Moravské Bránice - Moravský Krumlov / Ivančice byl oběh redukován na oběh 2 vozů v TS 013 (Brno - Jihlava) a 1 vůz v přechodně zavedené TS 013a (víkendový oběh Brno - Moravské Bránice a Brno - Bojkovice město).

 

Turnusová skupina 014 je šestidenní, vozy se pohybují na trati Brno - Kunovice - Staré Město u Uherského Hradiště / Bylnice. Jedinou výjimkou je obrat 4952 / 4961 z Brna do Tišnova. V sobotu jsou v provozu 3 vozy, v neděli 5 vozů. Po období letních prázdnin se v této turnusové skupině pohybovaly jen 4 vozy, do Tišnova nezajížděly, pro posilový (pátý) vůz jezdící od pátku do neděle byla na období letních prázdnin přechodně zavedena jednodenní turnusová skupina 014a.

 

Poslední dva vozy jezdí spolu ve dvoudenní turnusové skupině 015. V pracovní dny jezdí mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem na obratu 1926 // 4403. V pátek vozy odjíždí před polednem na vlaky mezi Brnem a Nemoticemi, večer se vrátí do Brna, v sobotu jsou odstavené a v neděli vyjedou na obrat z Brna do Starého Města u Uherského Hradiště. V období letních prázdnin jezdí jen jeden vůz, a to jen v neděli z Brna do Starého Města u Uherského Hradiště a zpět.


 

Přípojné vozy ř. Bdtn757

bdtn757 Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn757 50 54 20-29 2xx. Od vozů řady Bdtn756 se odlišují větším prostorem na přepravu spoluzavazadel (jízdních kol) na úkor jednoho oddílu k sezení.

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ jsou ve stavu 2 vozy, oba jsou turnusované. Početní stav vozů je stejný jako v předešlém GVD 2017/2018.

SÚ Znojmo


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 221-9

1970/71476

Bdtn757 50 54 20-29 225-0

později 053.018 a 50 54 21-29 017

2018-12-09

Baim 70 54 20-09 311-8

1970/71903

Bdtn757 50 54 20-29 226-8

později 053.059 a 50 54 21-29 065

2018-12-09


Vozy řady Bdtn757 jsou pravidelně nasazeny pouze na trať 246 Znojmo - Břeclav a jezdí v dvoudenní turnusové skupině 096. Každý vůz jezdí samostatně, ani na jednom vlaku se neobjevují zároveň. O víkendech jezdí jen jeden vůz, druhý vyjíždí až v neděli večer.


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ)

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky