Přípojné vozy ř. Bdt754

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2018-12-02

Popis GVD 2018/2019.


bdt754 Jediné dva vozy řady Bdt754, které kdy vznikly, mají velmi zajímavý původ. Jeden z nich je přímo spojený s legendárním expresem Vindobona. Vozy vyrobila v roce 1969 Vagónka Studénka jako přípojné vozy 2. třídy k sezení kombinované s bufetovým oddílem pod označením řady BRam.

 

Vozů řady BRam bylo celkem 11, pět z nich bylo určeno do expresu Vindobona (BRam 61 54 85-09 000-0 až 004-2, brzdič s polohami P a R) a šest do vnitrostátních vlaků (BRam 71 54 85-09 005-7 až 010-7, brzdič jen s polohou P). V pravidelném provozu se vozy řady BRam udržely do začátku 90. let. Označení řady se v roce 1983 změnilo na BRmn a v roce 1990 na BRn. Číselné označení doznalo změny pravděpodobně v roce 1978 na jednotný interval 70 54 85-09.

 

Dnešní vůz Bdt754 001 (vyrobený pro vnitrostátní provoz) nesl po roce 1990 označení BRn 70 54 85-09 008-2, k 11. 7. 1994 byl převeden pod novou řadu 055 a obdržel číslo 055.002. V roce 1998 došlo k jeho modernizaci v Pars Nova v Šumperku a obdržel písmenné označení Bpb a novou řadu 056, přičemž pořadové číslo se změnilo z 002 na 001. V roce 2001 se písmenné označení Bpb změnilo na současné Bdt754 a v roce 2009 došlo ke změně číselného označení na interval 50 54 20-29 0xx.

 

Druhý vůz Bdt754 002 (vyrobený do expresu Vindobona) nesl po roce 1990 označení BRn 70 54 85-09 001-7 a byl pod tímto označením využit jako pojízdná jídelna v Praze-Vršovicích. V roce 1995 došlo k jeho odstavení s výhledem rozebrání na náhradní díly, avšak v roce 2000 byl nakonec modernizován jako druhý vůz na řadu Bpb, resp. 056 s pořadovým číslem 002 (tzn. že nikdy nebyl veden pod řadou 055). V roce 2001 se písmenné označení Bpb změnilo na současné Bdt754 a v roce 2009 došlo ke změně číselného označení na interval 50 54 20-29 0xx.

 

Vozy dojezdily v letech 2012–2013, následně byly navrženy na zrušení a zrušeny. Začátkem roku 2015 se ale nad nimi usmálo štěstí a vozy se dostaly zpátky do provozního parku jako vozy odstavené s vizí jejich nasazení na trať Znojmo - Břeclav, kde by nahradily vozy řady Btx763. V březnu a červnu 2015 vozy odjely do DPOV Nymburk na úpravu do provozního stavu. Ve stavu bývalého DKV Brno je vůz 001 od dubna 2016 a vůz 002 od června 2016.

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ jsou vedeny 2 vozy a oba tyto vozy jsou turnusovány. Stav je tedy stejný jako v minulém GVD. Skutečné oběhy vozů řady Bdt754 je možné si prohlédnout ve "sledovačce".

SÚ Znojmo


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

BRam 71 54 85-09 008-1

1969/69820

Bdt754 50 54 20-29 001-5

později 055.002 a 056.001

2018-12-09

BRam 61 54 85-09 001-8

1969/69824

Bdt754 50 54 20-29 002-3

později 056.002

2018-12-09


Pro vozy řady Bdt754 je vytvořena turnusová skupina 095. Oproti minulému GVD vozy opustily úsek Znojmo - Moravské Budějovice, naopak se staronově objeví na trati Brno - Břeclav. S vozy se můžeme setkat na tratích:

Oba vozy jsou zařazeny do dvoudenní turnusové skupiny 095, což obnáší vozbu na trati Znojmo - Břeclav. O víkendech jezdí jen jeden vůz. Oběhy platné do 17. 4. a od 1. 10. 2019:


Bdt754 001, 002

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1)–(4): ZNO 4505 BCV / 4506 ZNO / 4511 BCV / 4512 ZNO / 4519 BCV / 4520 ZNO / 4527 BCV

 

(5): ZNO 4505 BCV / 4506 ZNO / 4511 BCV / 4512 ZNO / 4519 BCV / 4520 ZNO / 4527 BCV / 4526 ZNO

odstaven ZNO

odstaven ZNO

[a přechází na (1) 4505]

2.

BCV 4500 ZNO / 4507 BCV / 4508 ZNO / 4513 BCV / 4514 ZNO / 4521 BCV / 4522 ZNO

[a přechází na (1) 4505]

ZNO 4507 BCV / 4508 ZNO / 4515 BCV / 4518 ZNO / 4527 BCV / 4526 HNJ [a přechází na (7) 4500]

HNJ 4500 ZNO / 4507 BCV / 4508 ZNO / 4515 BCV / 4518 ZNO / 4527 BCV [a přechází na (1) 4500]


Od 19. 4. do 29. 9. 2019 jeden vůz této řady jezdí v soupravě vlaků Sp 1927 / 1928 "Expres Pálava-Podyjí" Brno - Břeclav - Znojmo - Šatov. Oběhy platné od 18. 4. do 30. 9. 2019:


Bdt754

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1): HNJ 4560 ZNO / 4505 BCV / 4506 ZNO / 4511 BCV / 4512 ZNO / 4519 BCV / 4520 ZNO / 4527 BCV

 

(2)–(4): ZNO 4505 BCV / 4506 ZNO / 4511 BCV / 4512 ZNO / 4519 BCV / 4520 ZNO / 4527 BCV

 

(5): ZNO 4505 BCV / 4506 ZNO / 4511 BCV / 4512 ZNO / 4519 BCV / 4520 ZNO / 4527 BCV / 4526 ZNO

BNO 07:00 24298 BNO KP / 1927 SAT / 1928 BKP / 20:40 24297 BNO [a přechází na (7) 24298]

BNO 07:00 24298 BKP / 1927 SAT / 1928 BNO / 20:27 14498 RKS / 4418 HNJ [a přechází na (1) 4560]

2.

(1)–(4): BCV 4500 ZNO / 4507 BCV / 4508 ZNO / 4513 BCV / 4514 ZNO / 4521 BCV / 4522 ZNO

 

(5): BCV 4500 ZNO / 4507 BCV / 4508 ZNO / 4515 BCV / 4516 ZNO / 4523 BCV / 4544 HNJ / 4419 BNO

ZNO 4507 BCV / 4508 ZNO / 4515 BCV / 4518 ZNO / 4527 BCV / 4526 HNJ [a přechází na (7) 4500]

HNJ 4500 ZNO / 4507 BCV / 4508 ZNO / 4515 BCV / 4518 ZNO / 4527 BCV [a přechází na (1) 4500]


Provoz v GVD: 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ)

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky