Řídicí vozy ř. Bfhpvee295

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2018-12-02

Popis GVD 2018/2019.

2019-01-20

Aktualizován snímek řídicího vozu Bfhpvee295 025.

2019-02-17

Od 12. 2. 2019 je z důvodu závady na nápravách odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 027.

2019-03-03

Řídicí vůz Bfhpvee295 024 je od 17. 2. 2019 provozní.

2019-03-31

Do provozu se od 17. 3. 2019 vrátil řídicí vůz Bfhpvee295 027.

2019-05-19

Z důvodu závady na elektronice je od 10. 5. 2019 odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 027.

2019-07-28

Odstaveny jsou řídicí vozy Bfhpvee295 023 (od 22. 6. 2019) a 029 (od 30. 6. 2019), oba pro závadu na klimatizaci. Do provozu vyjel 11. 7. 2019 řídicí vůz Bfhpvee295 027.

2019-08-18

Od 3. 8. 2019 je z důvodu závady na CZE odstaven řídicí vůz Bfhpvee295 021. Naopak provozní je od 8. 8. 2019 řídicí vůz Bfhpvee295 029.


Bfhpvee295 Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jsou určeny do souprav vozů osobní dopravy s elektrickými nebo motorovými lokomotivami. Zdrojem pro výrobu řídicích vozů se staly osobní vozy Bdt279 vyráběné ve Vagónce Studénka v letech 1986–1987. V Pars Nova a.s. v Šumperku bylo vyrobeno celkem 34 řídicích vozů této řady, původně měly dodávky vozů probíhat v letech 2010–2012. První vůz byl však představen až v červnu 2011 na výstavě Czech Raildays v Ostravě, poslední vozy vyjely až v roce 2013.

 

Pracovním označením pro tyto řídicí vozy se stala řada 961, avšak obsazení této řady není možné vzhledem k mezitím proběhlému vývoji v označování řídicích vozů. Vozy obdržely řadu Bfhpvee295 s číselným označením 50 54 80-30. Řešení čela vozu připomínající buclaté tváře daly tomuto vozu přezdívku sysel (Sysel obecný - Spermophillus citellus, hlodavec z čeledi veverkovitých).

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 9 vozů řady Bfhpvee295, z nichž 7 je turnusovaných. Počty jsou stejné jako v předchozím GVD.

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Btme 50 54 21-08 017-5

1986/90462

Bfhpvee295 50 54 80-30 021-7

SILVIE; odstaven - závada na CZE

2019-08-03

Btme 50 54 21-08 061-3

1986/90506

Bfhpvee295 50 54 80-30 022-5

 

2018-12-09

Btme 50 54 21-08 160-3

1987/90605

Bfhpvee295 50 54 80-30 023-3

LOJZÍK; odstaven - závada na klimatizaci

2019-06-22

Btme 50 54 21-08 161-1

1987/90606

Bfhpvee295 50 54 80-30 024-1

PAVLÍNKA

2019-02-17

Btme 50 54 21-08 016-7

1986/90461

Bfhpvee295 50 54 80-30 025-8

SIMONA

2018-12-09

Btme 50 54 21-08 158-7

1987/90603

Bfhpvee295 50 54 80-30 026-6

RASŤA

2018-12-09

Btme 50 54 21-08 172-8

1987/90617

Bfhpvee295 50 54 80-30 027-4

 

2019-07-11

Btme 50 54 21-08 155-3

1987/90600

Bfhpvee295 50 54 80-30 028-2

ŠINDELKA

2018-12-09

Btme 50 54 21-08 051-4

1986/90496

Bfhpvee295 50 54 80-30 029-0

MICHAL

2019-08-08


Řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí ve třech turnusových skupinách 911, 912 a 913. Ve srovnání s minulým GVD řídicí vozy opustily trať Brno - Rájec-Jestřebí a nově se objevují v úseku Křenovice horní n. - Vyškov na Moravě. Můžeme se s nimi setkat na tratích:

Dva turnusované řídicí vozy řady Bfhpvee295 jezdí s lokomotivami řady 242 (tzv. "plechosysel"), pět řídicích vozů s lokomotivami řady 362. Oběhy jsou popsány v sekci lokomotiv řady 242 a 362. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 911 ... jednodenní oběh, elektrická lokomotiva řady 242 v TS 204;
- turnusová skupina 912 ... jednodenní oběh, elektrická lokomotiva řady 242 v TS 205;
- turnusová skupina 913 ... pětidenní oběh, elektrické lokomotivy řady 362 v TS 305.


295-021

Řídicí vůz Bfhpvee295 021 vjíždí do Hrušek zastávky s vlakem Os 4220 dne 3. 10. 2012. Autor snímku Jan Rulíšek.

295-022

Po příjezdu z "ferdinandky" řídicí vozy najíždí na heršpickou myčku. Dne 20. 8. 2012 najíždí v Brně hl. n. na myčku přes odstavné nádraží F řídicí vůz Bfhpvee295 022. Autor snímku Jaroslav Stejskal.

295-023

Premiéra řídicího vozu Bfhpvee295 023 na rychlíkové vozbě dne 1. 4. 2013 v Brně hl. n. na odstavném nádraží B před R 815. Autor snímku Jaroslav Stejskal.

295-024

Souprava pro R 811 vjíždí dne 12. 7. 2014 na 2. kolej ŽST Brno hl. n., v čele vlaku bude řídicí vůz Bfhpvee295 024. Autor snímku Alan Butschek.


Bfhpvee295-025

Dne 23. 9. 2018 projíždí Os 4210 mezi ŽST Hodonín a Lužice v čele s řídicím vozem Bfhpvee295 025. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-026

Řídicí vůz Bfhpvee295 026 v čele R 803, na jehož konci vyvíjí výkon lokomotiva 362.017, mezi zastávkami Pouzdřany a Popice dne 31. 5. 2014. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

bfhpvee295-027

Na přerovském přednádraží se 4. 6. 2017 nacházela odstavená souprava s řídicím vozem Bfhpvee295 027, v pozadí je vidět lokomotiva 750.132. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

295-028

Traťovým úsekem Hrušovany u Brna - Vranovice projíždí 13. 1. 2015 řídicí vůz Bfhpvee295 028 tlačený "esem" 362.082 s Sp 1771. Autor snímku Ing. Vojtěch Jelínek.


295-029

Řídicí vůz Bfhpvee295 029 v čele Sp 1773, na jehož konci je lokomotiva 380.019, projíždí 8. 10. 2013 u Vojkovic nad Svratkou. Autor snímku Ing. Vojtěch Jelínek.

 

 

 


Provoz v GVD: 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ)

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky