Přípojné vozy ř. Bdtn756 a Bdtn757

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2019-11-24

Popis GVD 2019/2020.

2019-12-15

Od 15. 12. 2019 je ve stavu OCÚ Východ - SÚ Horní Heršpice nově šest přípojných vozů řady Bdtn757 228 až 233.

2019-12-29

Přípojný vůz Bdtn757 225 je od 24. 12. 2019 odstaven z důvodu závady na brzdovém válci.

2020-01-12

Do provozu se 6. 1. 2020 vrátil přípojný vůz Bdtn756 315. Odstavený přípojný vůz Bdtn757 225 odjel 3. 1. 2020 do DPOV Nymburk na opravu PVY.

2020-02-23

Na opravu PVY do DPOV Nymburk odjel 20. 2. 2020 přípojný vůz Bdtn756 311 a je tak odstaven.

2020-03-08

K 24. 2. 2020 došlo k rozdělení TS 005 na TS 005 a novou TS 096 vedenou pod SÚ Znojmo (administrativně se oběhy rozdělily až k 16. 3. 2020). Přípojný vůz Bdtn757 225 se vrátil z opravy PVY a od 24. 2. 2020 opět vozí cestující. Na opravu PVY do DPOV Nymburk vyrazil 5. 3. 2020 vůz Bdtn757 226 a je tak odstaven. Od 24. 2. 2020 je z důvodu závady na podvozku odstaven přípojný vůz Bdtn757 231.

2020-04-19

Opatření přijatá od 12. 3. 2020 v České republice ve snaze zamezit šíření onemocnění COVID-19 způsobené koronavirem SARS-CoV-2 se promítla i v redukci či změnách řazení vlaků sestavovaných z vozidel sledovaných řad. V turnusových skupinách 006 a 008 od 3. 4. 2020 odpadly pátečně-nedělní obraty Brno - Vlárský průsmyk. Opět provozní jsou přípojné vozy Bdtn757 231 (od 6. 4. 2020) a Bdtn756 311 (od 11. 4. 2020), tento vůz se vrátil z opravy PVY v korporátním nátěru.

2020-05-03

Přípojný vůz Bdtn757 226 je od 21. 4. 2020 provozní. Od 25. 4. 2020 je odstaven přípojný vůz Bdtn757 231, čeká na soustružení jízdního profilu.

2020-05-24

Od 19. 5. 2020 je provozní přípojný vůz Bdtn757 231.

2020-07-19

Ke dni 15. 6. 2020 došlo ke změnám v turnusových skupinách 005, 010, 011 a 012. Do DPOV Nymburk na opravu PVY odjel 3. 7. 2020 přípojný vůz Bdtn756 308 a je tak odstaven. V SÚ Znojmo se od 4. 7. 2020 vyskytuje vůz Bdtn757 229 a naopak vůz Bdtn757 233 je od 6. 7. 2020 v SÚ Horní Heršpice.

Přípojné vozy ř. Bdtn756

bdtn756 Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969–1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.

 

V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994–1995 obdržely řadu 053.

 

V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.

 

Pro provoz ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je k dispozici 18 vozů, z nichž 14 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD poklesl inventární počet o 4 vozy a turnusovaný počet o 5 vozů.

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 240-9

1970/71495

Bdtn756 50 54 21-29 301-8

později 053.072 a 054.240; nátěr "Najbrt"

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 217-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 302-6

později 053.017 a 054.217

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 248-2

1970/71503

Bdtn756 50 54 21-29 303-4

později 053.077 a 054.248

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 236-7

1970/71491

Bdtn756 50 54 21-29 304-2

později 053.021 a 054.236

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 222-7

1970/71477

Bdtn756 50 54 21-29 305-9

později 053.019 a 054.222

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 286-2

1970/71878

Bdtn756 50 54 21-29 306-7

později 053.040 a 054.286

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 303-5

1970/71895

Bdtn756 50 54 21-29 307-5

později 053.026 a 054.303

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 229-2

1970/71484

Bdtn756 50 54 21-29 308-3

později 053.069 a 054.229; odstaven - oprava PVY

2020-07-03

Baim 70 54 20-09 296-1

1970/71888

Bdtn756 50 54 21-29 309-1

později 053.056 a 054.296

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 207-8

1970/71462

Bdtn756 50 54 21-29 310-9

později 053.012 a 054.207; nátěr "Najbrt"

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 261-5

1970/71853

Bdtn756 50 54 21-29 311-7

později 053.036 a 054.261; nátěr "Najbrt"

2020-04-11

Baim 70 54 20-09 269-8

1970/71861

Bdtn756 50 54 21-29 312-5

později 053.004 a 054.269

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 244-1

1970/71499

Bdtn756 50 54 21-29 313-3

později 053.074 a 054.244

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 295-3

1970/71887

Bdtn756 50 54 21-29 314-1

později 053.043 a 054.295

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 243-3

1970/71498

Bdtn756 50 54 21-29 315-8

později 053.073 a 054.243

2020-01-06

Baim 70 54 20-09 256-5

1970/71511

Bdtn756 50 54 21-29 316-6

později 053.082 a 054.256

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 274-8

1970/71866

Bdtn756 50 54 21-29 317-4

později ŽSR/ZSSK a 054.274

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 283-9

1970/71875

Bdtn756 50 54 21-29 318-2

později ŽSR/ZSSK a 054.283

2019-12-15


Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do 6 turnusových skupin 007 až 012. Ve srovnání s minulým GVD vozy opustily úsek Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel a Brno - Tišnov, nově se objevují v úseku Bylnice - Vlárský průsmyk. Pravidelně jsou nasazeny na následujících tratích:

První turnusová skupina 007 je jediná, v které 4 přípojné vozy řady Bdtn756 jezdí ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 807) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 907). Stručný popis oběhů je uveden u motorových vozů řady 854.

 

Dva přípojné vozy obíhají v turnusové skupině 008 mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Jeden vůz jede na pátečně-nedělním obratu Brno - Vlárský průsmyk 1769 / 21990 /// 21991 / 1736.

 

Turnusová skupina 009 je dvoudenní, ale oba vozy jezdí bez výjimky stále spolu. Zajišťují vozbu páru vlaků Brno - Kyjov a od pondělí do čtvrtka se projedou z Brna do Starého Města u Uherského Hradiště na spěšném vlaku. O víkendu jsou vozy odstaveny.

 

Další dva vozy obíhají v turnusové skupině 010. V pracovní dny vůz přijede z Nesovic do Brna, pak je nasazen na páru spěšných vlaků Brno - Staré Město u Uherského Hradiště, večer se přemístí do Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova; druhý den se vrátí do Brna a večer odjíždí do Nemotic. O víkendech se kromě návratu z Hrušovan nad Jevišovkou- Šanova jezdí mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Od 15. 6. 2020 každý vůz obrací sám na sebe, tzn. ten co přijede ráno z Nesovic jede večer zase do Nesovic a obdobně to platí o "hrušovanském" vozu.

 

Oběhy vedené v turnusové skupině 011 jsou jednoduché. Dvojice vozů je provozu v pracovní dny mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem na páru vlaků 1744 // 4403, od 15. 6. 2020 přečíslované na 11574 // 11503.

 

Poslední dva vozy jezdí jako jediné této řady na trati Brno - Jihlava v turnusové skupině 012 na osobních a spěšných vlacích. Obraty jsou stejné jako u motorových vozů řady 854 v TS 815. Nepřetržitá výluka traťové koleje Brno-Horní Heršpice zhlaví Státní silnice - Střelice započatá 15. 6. 2020 přinesla redukci obratů jen pro jeden vůz. Ten jezdí v pracovní dny na "Horáckém expresu" ráno z Okříšek do Brna (1925/96675) a odpoledne do Třebíče (96676/1926) a pokračováním do Jihlavy (4876) a zpět do Okříšek (4879). V nepracovní dny se vyskytuje mezi Zastávkou u Brna a Jihlavou.


 

Přípojné vozy ř. Bdtn757

bdtn757 Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn757 50 54 20-29 2xx. Od vozů řady Bdtn756 se odlišují větším prostorem na přepravu spoluzavazadel (jízdních kol) na úkor jednoho oddílu k sezení.

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je ve stavu 8 vozů, z toho 6 je turnusovaných. Oproti předešlému GVD 2018/2019 se inventární počet zvedl o 6 vozů a počet zaturnusovaných vozů stoupl o 4 vozy. Došlo rovněž ke změně střediska údržby pod kterými jsou vozy této řady vedeny - nově se jedná o SÚ Horní Heršpice. Ke dni 24. 2. 2020 však došlo k rozdělení oběhů směrem na Znojmo a určité vozy jsou deponovány ve Znojmě. Prozatím nebylo přiřazení vozů pod SÚ Znojmo vyhlášeno oficiálně.

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 221-9

1970/71476

Bdtn757 50 54 20-29 225-0

později 053.018 a 50 54 21-29 017

2020-02-24

Baim 70 54 20-09 311-8

1970/71903

Bdtn757 50 54 20-29 226-8

později 053.059 a 50 54 21-29 065

2020-04-21

Baim 70 54 20-09 307-6

1970/71899

Bdtn757 50 54 20-29 228-4

později 053.009 a 50 54 21-29 062

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 262-3

1970/71854

Bdtn757 50 54 20-29 229-2

později 053.023 a 50 54 21-29 038; deponie SÚ Znojmo

2020-07-04

Baim 70 54 20-09 312-6

1970/71904

Bdtn757 50 54 20-29 230-0

později 053.047 a 50 54 21-29 066; deponie SÚ Znojmo

2020-02-24

Baim 70 54 20-09 267-2

1970/71859

Bdtn757 50 54 20-29 231-8

později 053.002 a 50 54 21-29 043

2020-05-19

Baim 70 54 20-09 272-2

1970/71864

Bdtn757 50 54 20-29 232-6

později 053.007 a 50 54 21-29 047; deponie SÚ Znojmo

2020-02-24

Baim 70 54 20-09 216-9

1970/71471

Bdtn757 50 54 20-29 233-4

později 053.016 a 50 54 21-29 013

2020-07-06


Pro přípojné vozy řady Bdtn757 jsou vyhrazeny tři turnusové skupiny 005 a 006. Zatímco v předešlém GVD vozy jezdily jen na trati Znojmo - Břeclav, nyní se jejich pravidelný výskyt rozšířil na tyto tratě:

V turnusové skupině 005 jezdily zprvu 4 vozy. Oběhy představovaly zejména vozbu osobních vlaků na trati Znojmo - Břeclav, s Brnem byly vozy propojeny obraty na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov (v pracovní dny 1743 / 1748, v sobotu 4405, v neděli 4416). Vůz který dojel do Brna zde však nestál, nýbrž odjel do Starého Města u Uherského Hradiště a zpět (kromě soboty 1765 / 1770, v sobotu 1763 / 1768).

 

Od 24. 2. 2020 byla provedena změna spočívající v oddělení vozby na tratích Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Brno - Staré Město u Uherského Hradiště a na trati Znojmo - Břeclav. Turnusová skupina 005 je nově jednodenní a zahrnuje první dvě uvedené tratě. Vůz jezdí v pracovní dny na obratu 1743 / 1765 / 1770 / 1748, v sobotu 4405 / 1763 / 1768 / 1771 / 1774 / 1777 a v neděli 1765 / 1770 / 4416. Ostatní tři dny přešly do nové TS 096 vedené pod SÚ Znojmo.

Nepřetržitá výluka traťové koleje Brno-Horní Heršpice zhlaví Státní silnice - Střelice započatá 15. 6. 2020 přinesla změny v číslech vlaků: Sp 1743 je nově Sp 11573/96677, Sp 1748 nově Sp 11578, Os 4405 nově Os 11505 a Os 4416 je nově Os 11516.

 

Po "vlárské" trati se pohybují dva přípojné vozy zařazené do turnusové skupiny 006, a to na osobních a spěšných vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Jeden vůz jede na pátečně-nedělním obratu Brno - Vlárský průsmyk 1769 / 21990 /// 21991 / 1736.


SÚ Znojmo

Oběhy pro přípojné vozy řady Bdtn757 pod SÚ Znojmo se obnovily dnem 24. 2. 2020, čímž po menší přestávce navázaly na existenci oběhů vozů této řady ve Znojmě v předešlém GVD 2018/2019. Pro vozy je vyhrazena jedna turnusová skupina 096. Pravidelně se s vozy řady Bdtn757 můžeme setkat na trati:

Turnusová skupina 096 je třídenní a vozy se v ní pohybují na osobních vlacích mezi Znojmem a Břeclaví, o víkendech jezdí 2 vozy, třetí je odstaven. Na jiné tratě vozy pravidelně nezajíždí.


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky