Přípojné vozy ř. Bdtn756 a Bdtn757

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2019-11-24

Popis GVD 2019/2020.

2019-12-15

Od 15. 12. 2019 je ve stavu OCÚ Východ - SÚ Horní Heršpice nově šest přípojných vozů řady Bdtn757 228 až 233.

2019-12-29

Přípojný vůz Bdtn757 225 je od 24. 12. 2019 odstaven z důvodu závady na brzdovém válci.

2020-01-12

Do provozu se 6. 1. 2020 vrátil přípojný vůz Bdtn756 315. Odstavený přípojný vůz Bdtn757 225 odjel 3. 1. 2020 do DPOV Nymburk na opravu PVY.

Přípojné vozy ř. Bdtn756

bdtn756 Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969–1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.

 

V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994–1995 obdržely řadu 053.

 

V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.

 

Pro provoz ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je k dispozici 18 vozů, z nichž 14 je turnusovaných. Ve srovnání s minulým GVD poklesl inventární počet o 4 vozy a turnusovaný počet o 5 vozů.

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 240-9

1970/71495

Bdtn756 50 54 21-29 301-8

později 053.072 a 054.240; nátěr "Najbrt"

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 217-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 302-6

později 053.017 a 054.217

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 248-2

1970/71503

Bdtn756 50 54 21-29 303-4

později 053.077 a 054.248

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 236-7

1970/71491

Bdtn756 50 54 21-29 304-2

později 053.021 a 054.236

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 222-7

1970/71477

Bdtn756 50 54 21-29 305-9

později 053.019 a 054.222

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 286-2

1970/71878

Bdtn756 50 54 21-29 306-7

později 053.040 a 054.286

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 303-5

1970/71895

Bdtn756 50 54 21-29 307-5

později 053.026 a 054.303

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 229-2

1970/71484

Bdtn756 50 54 21-29 308-3

později 053.069 a 054.229

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 296-1

1970/71888

Bdtn756 50 54 21-29 309-1

později 053.056 a 054.296

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 207-8

1970/71462

Bdtn756 50 54 21-29 310-9

později 053.012 a 054.207; nátěr "Najbrt"

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 261-5

1970/71853

Bdtn756 50 54 21-29 311-7

později 053.036 a 054.261

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 269-8

1970/71861

Bdtn756 50 54 21-29 312-5

později 053.004 a 054.269

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 244-1

1970/71499

Bdtn756 50 54 21-29 313-3

později 053.074 a 054.244

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 295-3

1970/71887

Bdtn756 50 54 21-29 314-1

později 053.043 a 054.295

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 243-3

1970/71498

Bdtn756 50 54 21-29 315-8

později 053.073 a 054.243

2020-01-06

Baim 70 54 20-09 256-5

1970/71511

Bdtn756 50 54 21-29 316-6

později 053.082 a 054.256

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 274-8

1970/71866

Bdtn756 50 54 21-29 317-4

později ŽSR/ZSSK a 054.274

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 283-9

1970/71875

Bdtn756 50 54 21-29 318-2

později ŽSR/ZSSK a 054.283

2019-12-15


Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do 6 turnusových skupin 007 až 012. Ve srovnání s minulým GVD vozy opustily úsek Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel a Brno - Tišnov, nově se objevují v úseku Bylnice - Vlárský průsmyk. Pravidelně jsou nasazeny na následujících tratích:

První turnusová skupina 007 je jediná, v které 4 přípojné vozy řady Bdtn756 jezdí ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 807) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 907). Stručný popis oběhů je uveden u motorových vozů řady 854.

 

Dva přípojné vozy obíhají v turnusové skupině 008 mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Jeden vůz jede na pátečně-nedělním obratu Brno - Vlárský průsmyk 1769 / 21990 /// 21991 / 1736.

 

Turnusová skupina 009 je dvoudenní, ale oba vozy jezdí bez výjimky stále spolu. Zjišťují vozbu páru vlaků Brno - Kyjov a od ponědlí do čtvrtka se projedou z Brna do Starého Města u Uherského Hradiště na spěšném vlaku. O víkendu jsou vozy odstaveny.

 

Další dva vozy obíhají v turnusové skupině 010. V pracovní dny vůz přijede z Nesovic do Brna, pak je nasazen na páru spěšných vlaků Brno - Staré Město u Uherského Hradiště, večer se přemístí do Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova; druhý den se vrátí do Brna a večer odjíždí do Nemotic. O víkendech se kromě návratu z Hrušovan nad Jevišovkou- Šanova jezdí mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště.

 

Oběhy vedené v turnusové skupině 011 jsou jednoduché. Dvojice vozů je provozu v pracovní dny mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem na páru vlaků 1744 // 4403.

 

Poslední dva vozy jezdí jako jediné této řady na trati Brno - Jihlava v turnusové skupině 012 na osobních a spěšných vlacích. Obraty jsou stjené jako u motorových vozů řady 854 v TS 815.


 

Přípojné vozy ř. Bdtn757

bdtn757 Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn757 50 54 20-29 2xx. Od vozů řady Bdtn756 se odlišují větším prostorem na přepravu spoluzavazadel (jízdních kol) na úkor jednoho oddílu k sezení.

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je ve stavu 8 vozů, z toho 6 je turnusovaných. Oproti předešlému GVD 2018/2019 se inventární počet zvedl o 6 vozů a počet zaturnusovaných vozů stoupl o 4 vozy. Došlo rovněž ke změně střediska údržby pod kterými jsou vozy této řady vedeny - nově se jedná o SÚ Horní Heršpice.

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 221-9

1970/71476

Bdtn757 50 54 20-29 225-0

později 053.018 a 50 54 21-29 017; odstaven - oprava PVY

2020-01-03

Baim 70 54 20-09 311-8

1970/71903

Bdtn757 50 54 20-29 226-8

později 053.059 a 50 54 21-29 065

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 307-6

1970/71899

Bdtn757 50 54 20-29 228-4

později 053.009 a 50 54 21-29 062

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 262-3

1970/71854

Bdtn757 50 54 20-29 229-2

později 053.023 a 50 54 21-29 038

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 312-6

1970/71904

Bdtn757 50 54 20-29 230-0

později 053.047 a 50 54 21-29 066

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 267-2

1970/71859

Bdtn757 50 54 20-29 231-8

později 053.002 a 50 54 21-29 043

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 272-2

1970/71864

Bdtn757 50 54 20-29 232-6

později 053.007 a 50 54 21-29 047

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 216-9

1970/71471

Bdtn757 50 54 20-29 233-4

později 053.016 a 50 54 21-29 013

2019-12-15


Pro přípojné vozy řady Bdtn757 jsou vyhrazeny dvě turnusové skupiny 005 a 006. Zatímco v předešlém GVD vozy jezdily jen na trati Znojmo - Břeclav, nyní se jejich pravidelný výskyt rozšířil na tyto tratě:

Čtyři vozy jezdí v turnusové skupině 005, jedná se zejména o vozbu osobních vlaků na trati Znojmo - Břeclav, s Brnem je vůz propojen obraty na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov (v pracovní dny 1743 / 1748, v sobotu 4405, v neděli 4416). V Brně vůz však nestojí, nýbrž odjede do Starého Města u Uhreského Hradiště a zpět (kromě soboty 1765 / 1770, v sobotu 1763 / 1768).

 

Po "vlárské" trati se pohybují dva přípojné vozy zařazené do turnusové skupiny 006, a to na osobních a spěšných vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Jeden vůz jede na pátečně-nedělním obratu Brno - Vlárský průsmyk 1769 / 21990 /// 21991 / 1736.


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky