Přípojné vozy ř. Bdtn756 a Bdtn757

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2019-11-24

Popis GVD 2019/2020.

2019-12-15

Od 15. 12. 2019 je ve stavu OCÚ Východ - SÚ Horní Heršpice nově šest přípojných vozů řady Bdtn757 228 až 233.

2019-12-29

Přípojný vůz Bdtn757 225 je od 24. 12. 2019 odstaven z důvodu závady na brzdovém válci.

2020-01-12

Do provozu se 6. 1. 2020 vrátil přípojný vůz Bdtn756 315. Odstavený přípojný vůz Bdtn757 225 odjel 3. 1. 2020 do DPOV Nymburk na opravu PVY.

2020-02-23

Na opravu PVY do DPOV Nymburk odjel 20. 2. 2020 přípojný vůz Bdtn756 311 a je tak odstaven.

2020-03-08

K 24. 2. 2020 došlo k rozdělení TS 005 na TS 005 a novou TS 096 vedenou pod SÚ Znojmo (administrativně se oběhy rozdělily až k 16. 3. 2020). Přípojný vůz Bdtn757 225 se vrátil z opravy PVY a od 24. 2. 2020 opět vozí cestující. Na opravu PVY do DPOV Nymburk vyrazil 5. 3. 2020 vůz Bdtn757 226 a je tak odstaven. Od 24. 2. 2020 je z důvodu závady na podvozku odstaven přípojný vůz Bdtn757 231.

2020-04-19

Opatření přijatá od 12. 3. 2020 v České republice ve snaze zamezit šíření onemocnění COVID-19 způsobené koronavirem SARS-CoV-2 se promítla i v redukci či změnách řazení vlaků sestavovaných z vozidel sledovaných řad. V turnusových skupinách 006 a 008 od 3. 4. 2020 odpadly pátečně-nedělní obraty Brno - Vlárský průsmyk. Opět provozní jsou přípojné vozy Bdtn757 231 (od 6. 4. 2020) a Bdtn756 311 (od 11. 4. 2020), tento vůz se vrátil z opravy PVY v korporátním nátěru.

2020-05-03

Přípojný vůz Bdtn757 226 je od 21. 4. 2020 provozní. Od 25. 4. 2020 je odstaven přípojný vůz Bdtn757 231, čeká na soustružení jízdního profilu.

2020-05-24

Od 19. 5. 2020 je provozní přípojný vůz Bdtn757 231.

2020-07-19

Ke dni 15. 6. 2020 došlo ke změnám v turnusových skupinách 005, 010, 011 a 012. Do DPOV Nymburk na opravu PVY odjel 3. 7. 2020 přípojný vůz Bdtn756 308 a je tak odstaven. V SÚ Znojmo se od 4. 7. 2020 vyskytuje vůz Bdtn757 229 a naopak vůz Bdtn757 233 je od 6. 7. 2020 v SÚ Horní Heršpice.

2020-08-30

Redukce v turnusových skupinách 006 a 008 končí, od 31. 8. 2020 jsou oběhy vedeny v původní podobě, resp. kvůli nepřetržité výluce Nezdenice - Újezdec u Luhačovice trvající od 3. 9. do 12. 12. 2020 v úseku Uherský Brod - Vlárský průsmyk vozy nejezdí.

2020-09-13

Přípojný vůz Bdtn756 308 je od 9. 9. 2020 opět v provozu, naopak do DPOV Nymburk na opravu PVY odjel 10. 9. 2020 přípojný vůz Bdtn756 313 a je tak odstaven.

2020-10-25

Na výkonech TS 096 spadající pod SÚ Znojmo došlo k výměně vozů, 16. 10. 2020 odjel do Brna vůz Bdtn757 230 a 17. 10. 2020 najel do Břeclavi vůz Bdtn757 231.

2020-11-22

Vůz Bdtn756 313 je od 9. 11. 2020 provozní.

Přípojné vozy ř. Bdtn756

bdtn756 Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969–1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.

 

V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994–1995 obdržely řadu 053.

 

V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.

 

Pro provoz ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je k dispozici 18 vozů, z nichž 13 je turnusovaných (do 14. 6. 2020 bylo turnsuováno 14 vozů). Ve srovnání s minulým GVD poklesl na počátku platného GVD inventární počet o 4 vozy a turnusovaný počet o 5 vozů.

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 240-9

1970/71495

Bdtn756 50 54 21-29 301-8

později 053.072 a 054.240; nátěr "Najbrt"

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 217-7

1970/71472

Bdtn756 50 54 21-29 302-6

později 053.017 a 054.217

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 248-2

1970/71503

Bdtn756 50 54 21-29 303-4

později 053.077 a 054.248

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 236-7

1970/71491

Bdtn756 50 54 21-29 304-2

později 053.021 a 054.236

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 222-7

1970/71477

Bdtn756 50 54 21-29 305-9

později 053.019 a 054.222

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 286-2

1970/71878

Bdtn756 50 54 21-29 306-7

později 053.040 a 054.286

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 303-5

1970/71895

Bdtn756 50 54 21-29 307-5

později 053.026 a 054.303

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 229-2

1970/71484

Bdtn756 50 54 21-29 308-3

později 053.069 a 054.229

2020-09-09

Baim 70 54 20-09 296-1

1970/71888

Bdtn756 50 54 21-29 309-1

později 053.056 a 054.296

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 207-8

1970/71462

Bdtn756 50 54 21-29 310-9

později 053.012 a 054.207; nátěr "Najbrt"

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 261-5

1970/71853

Bdtn756 50 54 21-29 311-7

později 053.036 a 054.261; nátěr "Najbrt"

2020-04-11

Baim 70 54 20-09 269-8

1970/71861

Bdtn756 50 54 21-29 312-5

později 053.004 a 054.269

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 244-1

1970/71499

Bdtn756 50 54 21-29 313-3

později 053.074 a 054.244

2020-11-09

Baim 70 54 20-09 295-3

1970/71887

Bdtn756 50 54 21-29 314-1

později 053.043 a 054.295

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 243-3

1970/71498

Bdtn756 50 54 21-29 315-8

později 053.073 a 054.243

2020-01-06

Baim 70 54 20-09 256-5

1970/71511

Bdtn756 50 54 21-29 316-6

později 053.082 a 054.256

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 274-8

1970/71866

Bdtn756 50 54 21-29 317-4

později ŽSR/ZSSK a 054.274

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 283-9

1970/71875

Bdtn756 50 54 21-29 318-2

později ŽSR/ZSSK a 054.283

2019-12-15


Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do 6 turnusových skupin 007 až 012. Ve srovnání s minulým GVD vozy opustily úsek Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel a Brno - Tišnov, nově se objevují v úseku Bylnice - Vlárský průsmyk. Pravidelně jsou nasazeny na následujících tratích:

První turnusová skupina 007 je jediná, v které 4 přípojné vozy řady Bdtn756 jezdí ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 807) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 907). Stručný popis oběhů je uveden u motorových vozů řady 854.

 

Dva přípojné vozy obíhají v turnusové skupině 008 mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Jeden vůz jede na pátečně-nedělním obratu Brno - Vlárský průsmyk 1769 / 21990 /// 21991 / 1776; po dobu nepřetržité výluky Nezdenice - Újezdec u Luhačovic, která probíhá od 3. 9. do 12. 12. 2020, vůz jezdí jen v úseku Brno - Uherský Brod.

 

Turnusová skupina 009 je dvoudenní, ale oba vozy jezdí bez výjimky stále spolu. Zajišťují vozbu páru vlaků Brno - Kyjov a od pondělí do čtvrtka se projedou z Brna do Starého Města u Uherského Hradiště na spěšném vlaku. O víkendu jsou vozy odstaveny.

 

Další dva vozy obíhají v turnusové skupině 010. V pracovní dny vůz přijede z Nesovic do Brna, pak je nasazen na páru spěšných vlaků Brno - Staré Město u Uherského Hradiště, večer se přemístí do Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova; druhý den se vrátí do Brna a večer odjíždí do Nemotic. O víkendech se kromě návratu z Hrušovan nad Jevišovkou- Šanova jezdí mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Od 15. 6. 2020 každý vůz obrací sám na sebe, tzn. ten co přijede ráno z Nesovic jede večer zase do Nesovic a obdobně to platí o "hrušovanském" vozu.

 

Oběhy vedené v turnusové skupině 011 jsou jednoduché. Dvojice vozů je provozu v pracovní dny mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem na páru vlaků 1744 // 4403, od 15. 6. 2020 přečíslované na 11574 // 11503.

 

Poslední dva vozy jezdí jako jediné této řady na trati Brno - Jihlava v turnusové skupině 012 na osobních a spěšných vlacích. Obraty jsou stejné jako u motorových vozů řady 854 v TS 815. Nepřetržitá výluka traťové koleje Brno-Horní Heršpice zhlaví Státní silnice - Střelice započatá 15. 6. 2020 přinesla redukci obratů jen pro jeden vůz. Ten jezdí v pracovní dny na "Horáckém expresu" ráno z Okříšek do Brna (1925/96675) a odpoledne do Třebíče (96676/1926) a pokračováním do Jihlavy (4876) a zpět do Okříšek (4879). V nepracovní dny se vyskytuje mezi Zastávkou u Brna a Jihlavou.


 

Přípojné vozy ř. Bdtn757

bdtn757 Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn757 50 54 20-29 2xx. Od vozů řady Bdtn756 se odlišují větším prostorem na přepravu spoluzavazadel (jízdních kol) na úkor jednoho oddílu k sezení.

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je ve stavu 8 vozů, z toho 6 je turnusovaných. Oproti předešlému GVD 2018/2019 se inventární počet zvedl o 6 vozů a počet zaturnusovaných vozů stoupl o 4 vozy. Došlo rovněž ke změně střediska údržby pod kterými jsou vozy této řady vedeny - nově se jedná o SÚ Horní Heršpice. Ke dni 24. 2. 2020 však došlo k rozdělení oběhů směrem na Znojmo a určité vozy jsou deponovány ve Znojmě, niccméně i nadále jsou vedené pod SÚ Horní Heršpice

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Baim 70 54 20-09 221-9

1970/71476

Bdtn757 50 54 20-29 225-0

později 053.018 a 50 54 21-29 017

2020-02-24

Baim 70 54 20-09 311-8

1970/71903

Bdtn757 50 54 20-29 226-8

později 053.059 a 50 54 21-29 065

2020-04-21

Baim 70 54 20-09 307-6

1970/71899

Bdtn757 50 54 20-29 228-4

později 053.009 a 50 54 21-29 062

2019-12-15

Baim 70 54 20-09 262-3

1970/71854

Bdtn757 50 54 20-29 229-2

později 053.023 a 50 54 21-29 038; deponie SÚ Znojmo

2020-07-04

Baim 70 54 20-09 312-6

1970/71904

Bdtn757 50 54 20-29 230-0

později 053.047 a 50 54 21-29 066

2020-10-16

Baim 70 54 20-09 267-2

1970/71859

Bdtn757 50 54 20-29 231-8

později 053.002 a 50 54 21-29 043; deponie SÚ Znojmo

2020-10-17

Baim 70 54 20-09 272-2

1970/71864

Bdtn757 50 54 20-29 232-6

později 053.007 a 50 54 21-29 047; deponie SÚ Znojmo

2020-02-24

Baim 70 54 20-09 216-9

1970/71471

Bdtn757 50 54 20-29 233-4

později 053.016 a 50 54 21-29 013

2020-07-06


Pro přípojné vozy řady Bdtn757 jsou vyhrazeny dvě turnusové skupiny 005 a 006. Zatímco v předešlém GVD vozy jezdily jen na trati Znojmo - Břeclav, nyní se jejich pravidelný výskyt rozšířil na tyto tratě:

V turnusové skupině 005 jezdily zprvu 4 vozy. Oběhy představovaly zejména vozbu osobních vlaků na trati Znojmo - Břeclav, s Brnem byly vozy propojeny obraty na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov (v pracovní dny 1743 / 1748, v sobotu 4405, v neděli 4416). Vůz který dojel do Brna zde však nestál, nýbrž odjel do Starého Města u Uherského Hradiště a zpět (kromě soboty 1765 / 1770, v sobotu 1763 / 1768).

 

Od 24. 2. 2020 byla provedena změna spočívající v oddělení vozby na tratích Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov, Brno - Staré Město u Uherského Hradiště a na trati Znojmo - Břeclav. Turnusová skupina 005 je nově jednodenní a zahrnuje první dvě uvedené tratě. Vůz jezdí v pracovní dny na obratu 1743 / 1765 / 1770 / 1748, v sobotu 4405 / 1763 / 1768 / 1771 / 1774 / 1777 a v neděli 1765 / 1770 / 4416. Ostatní tři dny přešly do nové TS 096 vedené pod SÚ Znojmo.

Nepřetržitá výluka traťové koleje Brno-Horní Heršpice zhlaví Státní silnice - Střelice započatá 15. 6. 2020 přinesla změny v číslech vlaků: Sp 1743 je nově Sp 11573/96677, Sp 1748 nově Sp 11578, Os 4405 nově Os 11505 a Os 4416 je nově Os 11516.

 

Po "vlárské" trati se pohybují dva přípojné vozy zařazené do turnusové skupiny 006, a to na osobních a spěšných vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Jeden vůz jede na pátečně-nedělním obratu Brno - Vlárský průsmyk 1769 / 21990 /// 21991 / 1776; po dobu nepřetržité výluky Nezdenice - Újezdec u Luhačovic, která probíhá od 3. 9. do 12. 12. 2020, vůz jezdí jen v úseku Brno - Uherský Brod.


SÚ Znojmo

Oběhy pro přípojné vozy řady Bdtn757 pod SÚ Znojmo se obnovily dnem 24. 2. 2020, čímž po menší přestávce navázaly na existenci oběhů vozů této řady ve Znojmě v předešlém GVD 2018/2019. Pro vozy je vyhrazena jedna turnusová skupina 096, která oficiálně vznikla ke dni 16. 3. 2020. Pravidelně se s vozy řady Bdtn757 můžeme setkat na trati:

Turnusová skupina 096 je třídenní a vozy vedené pod SÚ Horní Heršpice se v ní pohybují na osobních vlacích mezi Znojmem a Břeclaví, o víkendech jezdí 2 vozy, třetí je odstaven. Na jiné tratě vozy pravidelně nezajíždí.


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky