Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2019-11-24

Popis GVD 2019/2020.

2019-12-29

Aktualizován snímek řídicího vozu Bfbrdtn794 302.

2020-03-08

Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfbrdtn794 303, ABfbrdtn795 224 a ABfbrdtn795 225.

2020-03-21

Aktualizován snímek řídicího vozu ABfbrdtn795 225.

2020-05-03

Aktualizován snímek řídicího vozu Bfbrdtn794 308.

2020-07-19

Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfbrdtn794 305 a ABfbrdtn795 216 a 223.

2020-08-02

Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfbrdtn794 304, 305 a ABfbrdtn795 216 a 224.

2020-08-30

Dne 18. 8. 2020 se u Ostopovic střetl vlak Os 11542 jedoucí v čele s řídicím vozem Bfbrdtn794 304 se stavebním mechanismem, řídicí vůz je odstaven.

2020-09-13

Bobr podkousal před Studencem strom, do kterého dne 6. 9. 2020 najel řídicí vůz ABfbrdtn795 226 jedoucí v čele Sv 96845, vůz je odstaven.

2020-10-11

Řídicí vůz ABfbrdtn795 226 je od 28. 9. 2020 opět v provozu.

2020-11-22

Aktualizovány snímky řídicích vozů Bfbrdtn794 302 a ABfbrdtn795 203 a 226.

Řídicí vozy ř. Bfbrdtn794

bfbrdtn794 Řídicí vozy řady Bfbrdtn794 a ABfbrdtn795 jsou skutečnou raritou mezi ostatními vozovými řadami. Ke stavbě řídicího vozu totiž posloužila vozová skříň a podvozky z poštovního vozu řady Postw (ex Postmw). První vůz s označením Bdbftn 954.001 (ex Postmw 50 54 90-40 242-5, 1984/87922) byl dokončen firmou Pars nova a.s. Šumperk v roce 2006, načež byl vystaven na výstavě Czech Raildays v Ostravě v červnu téhož roku. Další vůz - 954.002 - byl vystaven na strojírenském veletrhu v Brně v září 2006. Na jaře 2007 byly vozy přeznačeny na řadu Bfbrdtn a od 1. 1. 2009 jsou vedeny jako řada Bfbrdtn794 s číselným označením 50 54 86-29 3xx. Ani toto přeznačení však nebylo poslední, od 1. 1. 2010 nesou vozy pozměněné číselné označení 50 54 80-29 3xx. Vůz má k dispozici pouze 2. vozovou třídu.

 

Vyrobeno bylo celkem 8 vozů této řady. Od prosince 2008 byly všechny soustředěny do bývalého DKV Brno. Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je tedy inventární stav 8 vozů a v turnuse jezdí 6 vozů. Ve srovnání s minulým GVD je turnusový počet o 1 vůz menší.

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 242-5

1984/87922

Bfbrdtn794 50 54 80-29 301-6

později 954.001 a 50 54 86-29 301

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 200-3

1984/87880*

Bfbrdtn794 50 54 80-29 302-4

později 954.002 a 50 54 86-29 302; *po výrobě měl vůz výr. štítek 1984/87913

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 243-3

1984/87923

Bfbrdtn794 50 54 80-29 303-2

později 954.003 a 50 54 86-29 303

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 209-4

1984/87889

Bfbrdtn794 50 54 80-29 304-0

později 954.004 a 50 54 86-29 304; červenokrémový nátěr; odstaven - po násilném poškození (střet se stavebním mechanismem)

2020-08-18

Postmw 50 54 90-40 261-8

1984/87941

Bfbrdtn794 50 54 80-29 305-7

později 954.005 a 50 54 86-29 305

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 222-7

1984/87902

Bfbrdtn794 50 54 80-29 306-5

později 954.006 a 50 54 86-29 306; červenokrémový nátěr

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 211-0

1984/87891

Bfbrdtn794 50 54 80-29 307-3

později 954.007 a 50 54 86-29 307

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 246-6

1984/87926

Bfbrdtn794 50 54 80-29 308-1

později 954.008 a 80 54 86-29 308; červenokrémový nátěr

2019-12-15


Vozy řady Bfbrdtn794 jezdí ve dvou turnusových skupinách 905 a 906. Okruh tratí, kde se s těmito řídicími vozy můžeme setkat se oproti minulému GVD zúžil o úsek Zastávka u Brna - Jihlava a Kunovice - Bylnice; naopak se nově objeví mezi Brnem a Rájcem-Jestřebí. Výčet tratí s pravidelným nasazením je následující:

Všech 6 turnusovaných řídicích vozů řady Bfbrdtn794 jezdí s motorovými vozy řady 842 a tvoří tzv. "kočkopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 842. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 905 ... jednodenní oběh, motorový vůz v TS 805;
- turnusová skupina 906 ... pětidenní oběh, motorové vozy v TS 806.


Bfbrdtn794_301

Řídicí vůz Bfbrdtn794 301 "Asterix" spolu s motorovým vozem 854.012 v ŽST Bzenec s vlakem Os 4116 dne 22. 11. 2017. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

794-302

Dne 28. 3. 2020 projíždí mezi zastávkami Jestřabice a Bohuslavice u Kyjova vlak Os 4111 sestavený z řídicího vozu Bfbrdtn794 302 a motorového vozu 842.032. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

794-303

Mezi zastávkou Popovice u Uherského Hradiště a ŽST Hradčovice projíždí dne 1. 10. 2019 vlak Os 4367 řazený z řídicího vozu Bfbrdtn794 303 a "kvatra" 842.005. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

794-304

V Moravském Krumlově byl dne 20. 7. 2020 zachycen Os 11510 s řídicím vozem Bfbrdtn794 304 a motorovým vozem 842.016. Autor snímku František Bartoš.


794-305

Dne 11. 1. 2020 projíždí mezi zastávkou Brankovice a ŽST Nesovice vlak Sp 1764 sestavený z motorového vozu 842.026 a řídicího vozu Bfbrdtn794 305. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

Bfbrdtn794-306

Řídicí vůz Bfbrdtn794 306 spolu s motorovým vozem 854.028 dne 12. 5. 2018 v Popovicích u Uherského Hradiště v čele Os 4337. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

794-307

V Brankovicích byl dne 15. 2. 2019 zachycen Os 4116 vedený řídicím vozem Bfbrdtn794 307 "Markétka", na konci vlaku se nachází motorový vůz 854.007. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

794-308

Os 4511 projíždí mezi ŽST Novosedly a zastávkou Dobré Pole dne 8. 12. 2019 v čele s řídicím vozem Bfbrdtn794 308 spřaženým s motorovým vozem 842.009. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


 

Řídicí vozy ř. ABfbrdtn795

abfbrdtn795 Další variantou řídicích vozů je provedení s 1. a 2. vozovou třídou. Tyto vozy byly označeny inventárními čísly od 201 výše, do konce roku 2008 pod označením ABfbrdtn 954.2, od 1. 1. 2009 jako řada ABfbrdtn795 s číselným označením 50 54 86-29 2xx. V průběhu výroby bylo číselné označení změněno na 50 54 80-29 2xx. Tyto vozy se v bývalém DKV Brno zprvu nevyskytovaly, neboť si objednavatel regionální dopravy nepřál mít v regionální dopravě 1. vozovou třídu. Od poloviny roku 2007 se však jiné vozy než varianta s 1. a 2. třídou nevyráběly, a tak se tyto vozy objevily i v bývalém DKV Brno, ale v oddíle 1. třídy platí jízdné zakoupené na 2. vozovou třídu. Prvním vozem ve stavu DKV Brno se stal 1. 7. 2009 vůz ABfbrdtn795 50 54 80-29 215. Vozů bylo k ČD dodáno celkem 26.

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 8 vozů, všechny vozy jsou turnusovány. Oproti předchozímu GVD se turmusová potřeba zvýšila o 1 vůz.

SÚ Horní Heršpice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

Postmw 50 54 90-40 279-7

1985/87959

ABfbrdtn795 50 54 80-29 201-8

TONÍK; červenokrémový nátěr

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 214-4

1984/87894

ABfbrdtn795 50 54 80-29 202-6

 

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 247-4

1985/87925

ABfbrdtn795 50 54 80-29 203-4

výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 208-6

1985/87935*

ABfbrdtn795 50 54 80-29 216-6

VLADIMÍR; výr. štítek chybný, původ vozu nespolehlivý; červenokrémový nátěr

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 212-8

1984/87892

ABfbrdtn795 50 54 80-29 223-2

BEDŘIŠKA

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 248-2

1985/87928

ABfbrdtn795 50 54 80-29 224-0

červenokrémový nátěr

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 207-8

1984/87887

ABfbrdtn795 50 54 80-29 225-7

červenokrémový nátěr

2019-12-15

Postmw 50 54 90-40 229-2

1985/87909

ABfbrdtn795 50 54 80-29 226-5

 

2020-09-28


Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 obíhají ve dvou turnusových skupinách 907 a 908. Řídicí vozy řady ABfbrdtn795 v porovnání s minulým GVD opustily úsek Bojkovice město - Bylnice a vyskytují se pravidelně na tratích:

Čtyři řídicí vozy řady ABfbrdtn795 jezdí s motorovými vozy řady 854 a přípojnými vozy řady Bdtn756 v tzv. "motografu". Druhá čtveřice řídicích vozů řady ABfbrdtn795 je spojena s motorovým vozem řady 854 bez přípojného vozu a tvoří tzv. "motopsa". Oběhy jsou popsány v sekci motorových vozů řady 854. Zde pouze stručné shrnutí:
- turnusová skupina 907 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 807, přípojné vozy řady Bdtn756 v TS 007;
- turnusová skupina 908 ... čtyřdenní oběh, motorové vozy řady 854 v TS 808.


795-201

Dne 18. 2. 2019 byl mezi Pitínem zastávkou a Bojkovicemi městem zachycen Os 4312 s řídicím vozem ABfbrdtn795 201 "Toník" a motorovým vozem 842.026. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

795-202

Os 4116 dne 9. 4. 2019 projíždí mezi zastávkou Brankovice a ŽST Nesovice v čele s řídicím vozem ABfbrdtn795 202, na konci vlaku je motorový vůz 854.002. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

795-203

V jihlavském depu byl dne 16. 6. 2020 zachycen řídicí vůz ABfbrdtn795 203 ve společnosti "katru" 854.218 na obratu mezi vlaky Os 4824 a Os 4889. Autor snímku Jan Zavadil.

795-216

Řídicí vůz ABfbrdtn795 216 "Vladimír" na konci vlaku Os 4447 taženého motorovým vozem 842.037 se dne 7. 12. 2019 setkal v Moravských Bránicích s Os 4428 sestaveným z řídicího vozu ABfbrdtn795 223 "Bedřiška" a "kvatra" 842.028. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


795-223

Řídicí vůz ABfbrdtn795 223 "Bedřiška" spolu s motorovým vozem 842.028 byl dne 7. 12. 2019 zachycen v Moravském Krumlově jako vlak Os 4428. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

795-224

Dne 16. 7. 2020 odjíždí z ŽST Rapotice vlak Os 4824 řazený z řídicího vozu ABfbrdtn795 224 a motorového vozu 854.033. Autor snímku František Bartoš.

795-225

Řídicí vůz ABfbrdtn795 225 v čele "motografu" tlačen motorovým vozem 854.012 dne 14. 10. 2019 jako Os 4118 mezi Brankovicemi a Nesovicemi. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

795-226

Odjezdové návěstidlo v ŽST Nemotice míjí dne 28. 3. 2020 vlak Os 4110 v čele s řídicím vozem ABfbrdtn795 226, na konci vlaku vyvíjí výkon motorový vůz 854.222. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky