PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2020-11-22 | Popis GVD 2020/2021. |
2020-12-23 | Aktualizovány snímky lokomotiv 754.016, 754.068 a 754.075. |
2021-01-10 | Lokomotiva 754.013 je od 5. 1. 2021 odstavena z důvodu závady na spalovacím motoru. Do provozu se 6. 1. 2021 vrátil "brejlovec" 750.712. Aktualizovány snímky lokomotiv 754.019 a 754.062. |
2021-01-24 | Závada na spalovacím motoru je důvodem odstavení lokomotivy 750.709 od 7. 1. 2021. Do provozu se vrátily stroje 750.710 (od 11. 1. 2021) a 754.013 (od 21. 1. 2021). Na toho času do Bohumína zapůjčeném odstaveném "brejlovci" 754.019 se po opravě spalovacího motoru provádí vyvazovací obnova podvozků R1. Aktualizován snímek lokomotivy 754.012. |
2021-02-07 | "Brejlovec" 754.068 je od 24. 1. 2021 odstaven z důvodu závady na spalovacím motoru. Lokomotiva 750.712 odjela 26. 1. 2021 do Bohumína na výpomoc. Aktualizovány snímky lokomotiv 750.709, 750.712, 754.013 a 754.047. |
2021-02-21 | Dne 13. 2. 2021 došlo k zahoření kabeláže u "brejlovce" 754.062, který je tak odstaven. Do provozu se 17. 2. 2021 vrátila lokomotiva 754.068. Aktualizován snímek lokomotivy 750.712. |
Pod označením řadou 750.7 (ČD) se skrývá 19 modernizovaných lokomotiv předchozí řady 750. Modernizaci provedla firma CZ LOKO, a.s., v České Třebové v letech 2010–2012. Hnací agregát se skládá ze spalovacího motoru Caterpillar 3512C HD (jmenovitý výkon je nastaven na 1 550 kW) se soustrojím alternátorů Siemens. Přenos výkonu na hnací dvojkolí elektrický, střídavě-stejnosměrný (AC/DC). Regulaci výkonu a celé ovládání lokomotivy zajišťuje elektronický řídicí systém MSV s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a automatického vedení vlaku (AVV) s cílovým brzděním. Lokomotiva má tři systémy vzduchotlakových brzd, mechanickou brzdu ruční (zajišťovací) a
elektrodynamickou brzdu (EDB). Maximální rychlost lokomotivy zůstala na hodnotě 100 km/h. Výkon trvalý na háku je uváděn ve výši 1 111 kW, výkon dynamické brzdy činí 1 460 kW. Lokomotivy z CZ LOKO vyjely s nátěrem v korporátních barvách.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je ve stavu 6 lokomotiv, do turnusu je zapojeno 5 lokomotiv. Ve srovnání s minulým GVD je inventární a zaturnusovaný počet lokomotiv stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3259 |
1975/9495 |
92 54 2 750.709-8 |
XENA; později 753.259 a 750.259; odstavena - závada na spalovacím motoru |
2021-01-07 |
T 478.3285 |
1975/9521 |
92 54 2 750.710-6 |
MÍŠA; později 753.285 a 750.285 |
2021-01-11 |
T 478.4001 |
1975/9842 |
92 54 2 750.711-4 |
ADÉLKA; později T 478.4201, 754.201 a 750.409 |
2020-12-13 |
T 478.4002 |
1975/9843 |
92 54 2 750.712-2 |
později T 478.4202, 754.202 a 750.410; deponie SÚ Bohumín |
2021-01-26 |
T 478.3162 |
1974/9158 |
92 54 2 750.713-0 |
později 753.162 a 750.162 |
2020-12-13 |
T 478.3022 |
1972/7939 |
92 54 2 750.714-8 |
HENRY; později 753.022 a 750.022 |
2020-12-13 |
Brněnské lokomotivy řady 750 jezdí v jedné turnusové skupině 701. Oproti minulému GVD opouští trať Brno - Blažovice - Kojetín - Valašské Meziříčí - Frenštát pod Radhoštěm a naopak se objeví na trati Brno - Tišnov - Nedvědice - Žďár nad Sázavou. S lokomotivami řady 750 se pravidelně můžeme setkat na tratích:
240 Brno - Jihlava;
251 Brno - Tišnov;
256 Tišnov - Žďár nad Sázavou.
Pět lokomotiv řady 750 jezdí v turnusové skupině 701, která obnáší vedení vlaků na trati Brno - Jihlava s víkendovým výkonem na spěšném vlaku "Pernštejn" z Brna do Žďáru nad Sázavou:
750.711, 713, 714; 754.016 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 96654/654 JHL / 653/96653 BNO / 96664/664 JHL / 665/96665 BNO / 96652/652 JHL / 655/96655 BNO |
BNO 96654/654 JHL / 653/96653 BNO / 96664/664 JHL / 665/96665 BNO / 96652/652 JHL / 655/96655 BNO |
BNO 96654/654 JHL / 653/96653 BNO / 96664/664 JHL / 665/96665 BNO / 96652/652 JHL / 655/96655 BNO |
2. |
BNO 96668/668 JHL / 661/96661 BNO / 96662/662 JHL / 667/96667 BNO / 96650/650 JHL [a přechází na (+) 651] |
BNO 96668/668 JHL / 661/96661 BNO / 96662/662 JHL / 667/96667 BNO / 96650/650 JHL [a přechází na (1) 651] |
BNO 96668/668 JHL / 661/96661 BNO / 96662/662 JHL / 667/96667 BNO / 96650/650 JHL |
3. |
JHL 14803 TRC / 1927/96677 BNO [a v (5) přechází na (6) 1780] |
BNO 1780 ZNS / 1781 BNO [a přechází na (+) 1780] |
BNO 1780 ZNS / 1781 BNO |
4. |
BNO 96678/1928 TRC / 14840 JHL / 14853 TRC / 14848 JHL |
odstavena JHL |
odstavena JHL |
5. |
JHL 651/96651 BNO / 96666/666 JHL / 663/96663 BNO / 96660/660 JHL / 669/96669 BNO |
JHL 651/96651 BNO / 96666/666 JHL / 663/96663 BNO / 96660/660 JHL / 669/96669 BNO |
JHL 651/96651 BNO / 96666/666 JHL / 663/96663 BNO / 96660/660 JHL / 669/96669 BNO |
Holešovem projíždí dne 6. 6. 2020 "brejlovec" 750.709 s vlakem Sp 1783 Radhošť. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. I takto může vypadat řazení R 661 Rožmberk, který byl zachycen dne 27. 10. 2020 v Krahulově vedený lokomotivou 750.710 s vozy BDs450 50 54 82-40 107-0 a AB349 51 54 39-41 010-8. Oslabené řazení na 3 vozy vlivem opatření kvůli pandemii koronaviru se ještě znásobilo odstavením vadného vozu řady Bd264. Autor snímku Jan Zavadil. Dne 17. 10. 2019 míří z Náměště nad Oslavou do Studence lokomotiva 750.711 s vlakem R 660 Rožmberk. Autor snímku Jan Zavadil. R 651 Rožmberk byl dne 14. 6. 2020 zachycen mezi zastávkami Střelice dolní a Troubsko v čele s "brejlovcem" 750.712. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Lokomotiva 750.713 s vlakem R 888 "Slovácký expres" projíždí dne 22. 3. 2020 mezi ŽST Uherské Hradiště a Staré Město u Uherského Hradiště. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Z doby působení "brejlovce" 750.714 v SÚ Trutnov byl tento stroj zachycen dne 2. 6. 2019 v čele R 934 "Hradečan" v Potštejně. Autor snímku. Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Potřeba elektrického vytápění osobních vozů na neelektrizovaných tratích byla důvodem vzniku lokomotiv řady T 478.4. V roce 1975 vznikly v ČKD Praha lokomotivy T 478.4001 a T 478.4002 (později přeznačeny na T 478.4201 a T 478.4202, pak 754.201 a 754.202 a konečně na 750.409 a 750.410). V letech 1978–1980 bylo k ČSD dodáno dalších 84 lokomotiv této řady. Bylo by jich víc, ale výrobu ukončil 19. 7. 1980 známý požár závodu ČKD Naftové motory na Smíchově založený úmyslně závodním hasičem (tehdy požárníkem).
Po oddělení nákladního dopravce ČD Cargo zůstaly tyto lokomotivy u osobního dopravce ČD.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 13 lokomotiv, z nichž 7 je turnusovaných. V porovnání s předešlým GVD zůstal inventární i zaturnusovaný počet lokomotiv stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4007 |
1978/10438 |
92 54 2 754.007-3 |
JAMES 007 |
2020-12-13 |
T 478.4012 |
1979/10443 |
92 54 2 754.012-3 |
|
2020-12-13 |
T 478.4013 |
1979/10444 |
92 54 2 754.013-1 |
|
2021-01-21 |
T 478.4016 |
1979/10447 |
92 54 2 754.016-4 |
BOMBARĎÁK |
2020-12-13 |
T 478.4018 |
1979/10449 |
92 54 2 754.018-0 |
DOMINIČKA |
2020-12-13 |
T 478.4019 |
1979/10450 |
92 54 2 754.019-8 |
deponie SÚ Bohumín; odstavena - závada na spalovacím motoru a vyvazovací obnova podvozků R1 |
2020-10-23 |
T 478.4023 |
1979/10454 |
92 54 2 754.023-0 |
|
2020-12-13 |
T 478.4043 |
1979/10897 |
92 54 2 754.043-8 |
deponie SÚ Havlíčkův Brod |
2020-12-13 |
T 478.4047 |
1979/10901 |
92 54 2 754.047-9 |
|
2020-12-13 |
T 478.4062 |
1980/10916 |
92 54 2 754.062-8 |
odstavena - zahoření kabeláže |
2021-02-13 |
T 478.4067 |
1980/10921 |
92 54 2 754.067-7 |
odstavena - vyvazovací obnova R2 |
2020-11-12 |
T 478.4068 |
1980/10922 |
92 54 2 754.068-5 |
|
2021-02-17 |
T 478.4075 |
1980/10929 |
92 54 2 754.075-0 |
VENDULKA |
2020-12-13 |
Obraty lokomotiv řady 754 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin 703, 705, 706 a 707. Oproti minulému GVD opouští trať z Brna přes Tišnov a Nedvědici do Žďáru nad Sázavou. Naopak se nově objeví na tratích Brno - Třebíč a Brno - Blažovice - Kojetín - Frenštát pod Radhoštěm. Zcela teoreticky v pondělí o prázdninách i v úseku Brno - Křenovice horní n., ale tento úsek do výčtu tratí, kde se s lokomotivami řady 754 můžeme pravidelně setkat, pro nejistotu nezahrnuji:
240 Brno - Třebíč;
300 Blažovice - Kojetín;
303 Kojetín - Valašské Meziříčí;
323 Valašské Meziříčí - Frenštát pod Radhoštěm;
330 Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice;
331 Otrokovice - Zlín střed;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bojkovice město, Újezdec u Luhačovic - Luhačovice.
Turnusová skupina 703 je čtyřdenní, "brejlovci" v ní dopravují rychlíky v úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice, pár rychlíků 895 // 892 Staré Město u Uherského Hradiště - Veselí nad Moravou, 897 // 894 mezi Otrokovicemi a Zlínem, zajišťují vozbu spěšných a osobních vlaků mezi Brnem a Bojkovicemi:
754.007, 023, 047, 075 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM
(5): BNO 1767 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (6) 892] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (+) 892] |
ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM |
2. |
VNM 4131 UHE / 1760 BNO / 4145 NEM / 4150 BNO / 1773 BOJ |
odstavena VNM |
BNO 1773 BOJ |
3. |
(1)–(2), (4)–(5): BOJ 05:45 14101 BOJ ME / 1762 BNO / 1771 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST
(3): BOJ 05:45 14101 BOJ ME / 1762 BNO |
BOJ 05:45 14101 BOJ ME / 1762 [a přechází na (+) 1771] |
BNO 1771 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM [a přechází na (1) 892] |
4. |
(1)–(3): ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM
(4): odstavena BNO
(5): ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO [a přechází na (+) 1773] |
ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST |
VNM 892 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST [a přechází na (1) 894] |
Turnusová skupina 705 je jednodenní, "brejlovec" v ní jezdí od středy do neděle. Ve středu až pátek na obratech na "vláře" a do Zlína na výkonech, které nejsou obsaženy v turnusové skupině 703, v sobotu a neděli se projede z Brna do Frenštátu pod Radhoštěm v čele spěšného vlaku "Radhošť":
754.018 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(2): odstavena BNO
(3): BNO 1771 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:40 70241 OTE / 897 ZLN ST
(4): ZLN ST 894 OTE / 05:46 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM
|
BNO 1783 FPR / 1782 VLM |
VLM 3175 FPR / 1784 BNO |
Další lokomotiva řady 754 zařazená do turnusové skupiny 706 je nepřetržitě k dispozici u nehodového vlaku:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
Součástí pohotovostní "motorové" soupravy IDS JMK je "brejlovec" zařazený do turnusové skupiny 707; kromě toho by měl v pondělí o prázdninách vykonat brzy ráno obrat z Brna do Křenovic horního nádraží na vlacích BNO 4021 KRE / 4000 BNO:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO HN 06:00 - 21:00 souprava IDS |
BNO HN 07:00 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 07:00 - 19:00 souprava IDS |
"Brejlovec" 754.007 dne 10. 9. 2020 v ŽST Jihlava po příjezdu vlaku R 666 Rožmberk. Autor snímku Jan Zavadil. Mezi zastávkou Křenovice dolní nádraží a ŽST Blažovice byl 3. 6. 2020 zachycen vlak Os 4150 vedený lokomotivou 754.012. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. "Brejlovec" 754.013 dne 25. 6. 2020 projíždí Popovicemi u Uherského Hradiště s vlakem R 883 "Slovácký expres". Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
"Brejlovec" 754.018 dne 24. 7. 2019 mezi zastávkou Havřice a ŽST Hradčovice s vlakem R 884 "Slovácký expres". Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Do SÚ Bohumín zapůjčená lokomotiva 754.019 byla zachycena 8. 5. 2020 v Paskově s vlakem Sp 1638. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. R 882 "Slovácký expres" v čele s "brejlovcem" 754.023 projíždí dne 8. 7. 2019 mezi zastávkou Polichno a ŽST Újezdec u Luhačovic. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Dne 13. 6. 2020, tedy dva dny před zahájením nepřetržité výluky, sklesává od Troubska do Brna-Horních Heršpic vlak R 651 Rožmberk v čele s lokomotivou 754.047 vedenou dlouholetým jihlavským strojvedoucím Vaškem B. Po 2. traťové koleji se vzdaluje opačným směrem Os 4452 řazený z řídicího vozu Bfbrdtn794 301 a "kvatra" 842.014. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. "Brejlovec" 754.062 se 6. 1. 2021 rozjíždí v ŽST Okříšky s vlakem R 665 Rožmberk. Autor snímku Jan Zavadil. V Uherském Brodě byl dne 14. 12. 2019 zachycen vlak R 887 "Slovácký expres" vedený lokomotivou 754.067, vpravo stojí motorový vůz 842.019 na konci vlaku Os 4310. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020