Motorové lokomotivy ř. 750 a 754

GVD 2003/2004

PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH

2004-10-24 Z "nulkových" brejlovců jsou provozní 750.022, 118, 143, 144, 243, 275, 277 a 308. Stroj 750.118 byl nějakou dobu veden v PJ Jihlava jako záložní pro "čtyřkové" brejlovce, avšak nedávno strávil víkend na "staré Tišnovce", tzn. že už to nemusí být pravda.
Ze "čtyřkových" brejlovců jsou odstaveny 754.022, 025 a 043.
Rozdělení do TS 701 až 704 tak jak píši níže bylo ještě v první polovině října téměř bezchybné. Nyní je to krapet pomotané. O víkendu 16. - 17. 10. 2004 se do vozby na Jihlavu zapojil v TS 701 stroj 754.007, o víkendu 23. - 24. 10. 2004 se v TS objevil 754.045 a 074, brejlovec 754.023 se náhle objevil místo 754.021...
2004-10-28 Doplněna informace o vedení Os 4846/4849 dne 26.10.2004 strojem 750.243.
2004-11-27 Doplněny informace o vedení vlaků lokomotivami 750.022 a 243.
2004-12-01 Odstraněna informace o odstavení lokomotivy 754.043. Jednalo se o mylný údaj, stroj byl zprovozněn 16. 7. 2004.
2004-12-03 Doplněny informace o obězích v GVD 2004/2005. Doplnění stroje 750.289.

Co napsat k brejlovcům, tedy k lokomotivám řady 750 a 754 ... Myslím že je to natolik stěžejní řada lokomotiv a je natolik známa z literatury, že vynechám teorie a napíši rovnou něco o jejich "bydlení" v DKV Brno.

Lokomotivy řady 750

750Novinkou je skutečnost, že v DKV Brno není v GVD 2002/2003 turnusován ani jeden "brejlovec" řady 750. Ve stavu DKV Brno je nyní celkem 14 brejlovců řady 750.

V současné době jsou brejlovci častěji vidět na trati Brno - Jihlava. Situace souvisí s momentálním špatným provozním stavem motorových vozů ř. 850. Výkony na kterých jsem "nulkové brejlovce" zahlédl:
750.022: 19.8.2004 - 4846/4849, 20.8.2004 - 4846/4849, 25.8.2004 - 4846/4849, 5.9.2004 - 4809, 23.9.2004 - 1663, 27.11.2004 - 667
750.118: 24.8.2004 - 862, 27.8.2004 - 667, 5.9.2004 - 860
750.243: 26.10.2004 - 4846/4849, 21.11.2004 - 1662

Lokomotiva č. Provozní jednotka Pozn. Aktualizace
750.022 Maloměřice   2004-09-06
750.103 Maloměřice   2004-10-25
750.116 Havlíčkův Brod odstaven, motor převázán do 750.022 2000-09-10
750.118 Maloměřice   2004-09-05
750.143 Maloměřice spalovací motor z ř. 754  2003-07-23
750.144 Maloměřice   2003-10-09
750.210 Maloměřice zrušen, čeká na fyzickou likvidaci 2004-04-23
750.225 Havlíčkův Brod zrušen, čeká na fyzickou likvidaci 2003-03-20
750.243 Maloměřice   2004-10-26
750.250 Maloměřice zrušen, čeká na fyzickou likvidaci 2004-04-23
750.275 Havlíčkův Brod   2003-01-09
750.277 Maloměřice   2004-04-20
750.289 Maloměřice podle všeho v Nymburku jako zdroj náhradních dílů 2004-12-03
750.308 Maloměřice   2004-08-14

 

Lokomotivy řady 754

754Brejlovců řady 754 (tedy původních T 478.4) má DKV Brno (po spojení s PJ Veselí nad Moravou) celkem 27 a všichni jsou soustředěny do PJ Maloměřice.

Lokomotiva č. Provozní jednotka Pozn. Aktualizace
754.007 Maloměřice   2004-10-16
754.008 Maloměřice   2004-06-17
754.009 Maloměřice   2004-06-17
754.012 Maloměřice   2004-06-17
754.013 Maloměřice   2004-06-17
754.016 Maloměřice   2004-06-17
754.018 Maloměřice   2004-06-17
754.021 Maloměřice   2004-10-23
754.022 Maloměřice  oprava MVY v Nymburku 2004-02-26
754.023 Maloměřice   2004-10-16
754.025 Maloměřice  výměna motoru - PJ Veselí nad Moravou 2004-06-25
754.026 Maloměřice   2004-10-23
754.037 Maloměřice   2004-06-17
754.041 Maloměřice   2004-10-16
754.042 Maloměřice   2004-08-14
754.043 Maloměřice   2004-12-01
754.044 Maloměřice   2004-10-09
754.045 Maloměřice   2004-10-23
754.046 Maloměřice   2004-10-24
754.049 Maloměřice   2004-08-24
754.062 Maloměřice   2004-10-09
754.063 Maloměřice   2004-08-13
754.066 Maloměřice   2004-06-17
754.067 Maloměřice   2004-06-17
754.074 Maloměřice   2004-10-23
754.075 Maloměřice   2004-06-17
754.076 Maloměřice   2004-10-17

Lokomotivy řady 754 jsou v GVD 2003/2004 rozděleny do turnusových skupin 701, 702, 703 a 704 (původní brněnský oběh) a po převzetí "veselských" brejlovců se turnusové skupiny rozšířily o TS 761.

Turnusová skupina 701 znamená 5-denní oběh, výkony se provádí na trati Brno - Jihlava s jedinou výjimkou, a tou je zájezd z Jihlavy do Znojma na R 1519 / 1518 (což v GVD 2002/2003 zajišťovaly jihlavské lok. 749.018 nebo 749.051):

754.021, 041, 042, 043, 046, 062
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Ja 4805 Bo / 4816 Ja Ja 665 Bo / 666 Ja Bo 860 Ja
2. Ja 861 Bo / 860 Ja
(v pátek dále 1519 Zo)
Ja 4811 Bo / 4874_4814 Ja Ja 4813 Bo / 862 Ja
3. Ja 665 Bo / 4814 Ja Znojmo Ja 665 Bo / 4874_4814 Ja
4. Ja 4813 Bo / 862 Ja Ja 861 Bo / 4808 Ja / 4813 Bo / 862 Ja  Zo 1518 Ja
5. Ja 667 Bo / 666 Ja Ja 667 Bo Ja 667 Bo / 666 Ja

 

Turnusová skupina 702 je jednodenní turnus s těmito výkony:

754.063

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

Bo 4830 Tr / 4833 Bo / 664 Ja / 663 Bo

Bo 721 Bj / 4371 By

By 4362 Bj / 720 Bo / 721 Bj / 4371 Vp / 1928 Bo

 

Turnusová skupina 703 je 3-denní turnus s výkony především na trati Brno - Jihlava a Brno - Hrušovany nad Jevišovkou:

754.026, 044, 076  
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. Hs 4401 Bo / 4874 Za / 4877 Bo / 4464 Mi / 4467 Bo Bo 664 Ja / 663 Bo Bo 664 Ja / 663 Bo
2. Bo 4440 Ol / 4443 Bo / 1662 Ja / 4815 Bo / 4820 Ok Bo 1662 Ja / 4815 Bo Bo 1662 Ja / 4815_4845 Bo / 4820 Ok
3. Ok 4821 Bo / 4806 Ja / 4811 Bo / 4412 Hs (v pátek dále Lv Bo) Ok 4821 Bo / 4404 Hs / 4407 Bo Bo 1921 Vp / 1926 Bo / 4418 Hs

 

Konečně turnusová skupina 704 obsahuje pouze doplňující výkony o víkendech:

zpravidla: 1a - 754.074, 1b - 750, 1c - 754
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1a.  - Bo 1676 Zd / 1677 Bo Bo 1676 Zd / 1677 Bo
1b.  - Bo 14906 Zd / 14911 Ti / 14912 Zd / 14921 Ti Ti 14906 Zd / 14911 Ti / 14912 Zd / pk1677 Nn / 14914 Zd / 14921 Bo
1c.  - - Bo Lv Hs / Sv 24892 Šu / 1739 Bo

Z uvedeného výčtu obratů už zajisté víte, kam si půjdete svého obrýleného oře "cvaknout". Takový snímeček "brejlovcového pantografu" v neděli na Sp 1677 mezi Žďárem nad Sázavou a Novým Městem na Moravě může být docela zajímavý ...

Turnusová skupina 722 znamená 8-denní oběh "brejlovců", přičemž se jedná o oběh výlučně na "vlárské" trati, tzn. na trati Brno - Veselí nad Moravou - Vlárský průsmyk. Lokomotivy ř. 754 se však podívají i na odbočné tratě: Újezdec u Luhačovic - Luhačovice, Kunovice - Staré Město u Uh. Hradiště.
Dle sledování kolegy Tomáše Kašpaříka a doplnění ze strany DKV Brno jsou zde k vidění:
754.008, 012, 013, 037, 049, 066, 067, 075.

 

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2001/2002.

Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2002/2003.