Elektrické lokomotivy ř. 230
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2004-12-27 | Popis GVD 2004/2005. |
2004-12-29 | Oprava výčtu provozovaných typů. Doplněny informace o "dvojčatech". |
2005-01-08 | Do DKV Brno se ke GVD 2004/2005 přesunují lokomotivy 230.039, 050, 055, 056, 058, 065 a 105, prozatím jsou předány 230.039, 050 a 065. Lokomotiva 230.077 vyřazena z evidence - likvidace (?) v České Třebové. Počet lokomotiv ř. 230 v DKV tak činí 71 strojů (zahrnuty i lokomotivy prozatím nepředané). |
2005-01-14 | Doplněno přiřazení konkrétních lokomotiv k postrkové službě. |
2005-01-23 | Od 5. 1. 2005 je odstavena lokomotiva 230.052 z důvodu opravy v rozsahu EVY v DPOV České Budějovice. |
2005-02-05 | Doplněny údaje o převzetí lokomotiv 230.058 (5. 1. 2005) a 230.105 (19. 1. 2005) do stavu DKV Brno. |
2005-02-14 | Lokomotiva 230.003 by dle údaje z K-reportu měla být odstavena. |
2005-03-06 | Lokomotiva 230.052 od 24. 2. 2005 provozní po opravě EVY. |
2005-03-08 | Doplněny daje o převzetí lokomotivy 230.025 (5. 1. 2005) do stavu DKV Brno, celkový počet "laminátek" v DKV Brno činí 70 strojů. |
2005-03-09 | Změna vedení vlaků v TS 213 od 6. 3. 2005. |
2005-04-03 | Změna nasazení na Pk 1 a Pk 2 v Havlíčkově Brodě (230.051 a 110). |
2005-04-18 | Lokomotiva 230.102 od 21. 3. 2005 na opravě EVY v DPOV Nymburk. |
2005-05-10 | Lokomotiva 230.003 je již v provozu; přesné datum neznám. |
2005-05-20 | Lokomotiva 230.102 byla přepravována 16. 5. 2005 z Českých Budějovic do Brna, datum uvedení do provozního parku je uváděno již 12. 5. 2005. Od 1. 5. 2005 proběhly změny v TS 205 (drobná úprava), v TS 215 (zrušení jedné dispečerské lokomotivy v Břeclavi), TS 216 (zrušení Pk 2 v Havlíčkově Brodě) a TS 220 (zrušení Pk 3 v Maloměřicích). |
2005-05-31 | Vypuštěna informace o tom, že mají být předány do Brna lokomotivy 230.055 a 056. |
2005-06-17 | Aktualizovány popisy TS 208, 209, 211, 218 a 220 dle změn k 12. 6. 2005. |
2005-06-20 | Doplněny informace platné od 12. 6. 2005: TS 210, 212 a 213 zrušeny, v TS 220 (postrky Maloměřice) zrušena další lokomotiva, tzn. zůstávají tři postrky. |
2005-07-13 | Lokomotiva 230.026 je od 11. 7. 2005 odstavena z důvodu opravy EVY. Zaznamenány změn v obězích platné od 1. 7. 2005 (TS 205, 205a, 205b). |
2005-08-15 | Doplněny změny v odstavených lokomotivách: 230.047 (od 26. 3. 2005), 230.050 (od 1. 7. 2005), 230.105 (od 22. 7. 2005) a 230.058, 061, 065, 079 (od 1. 8. 2005). |
2005-09-07 | Od 1. 8. 2005 jsou pro nepotřebnost odstaveny lokomotivy 230.045 a 230.048. Od 5. 9. 2006 je provozní lokomotiva 230.026. |
2005-09-28 | Lokomotiva 230.103 odstavena po násilném poškození. |
2005-10-07 | Dle informace pozorného pozorovatele byla lokomotiva 230.105 viděna opět v provozu. |
2005-10-11 | Doplněny informace o proběhlých změnách v TS 205a, 208, 209, 210 (znovuzavedení). |
2005-10-25 | Dle informací na webu je lokomotiva 230.079 opět v provozu. |
Laminátka
- elektrická lokomotiva s nadčasovým designem vyráběná v letech 1966 - 1970 v
plzeňské Škodě.
Lokomotivy tvořily řady S 489.0 (nyní 230), S 499.0 (nyní 240) a S 499.1 (nyní
240.1). České dráhy v současné době provozují řady 230, 240 (vč. verzí 240.1 a
240.2)
a nedávno upravenou vícesystémovou modifikaci 340.
Lokomotivy řady S 489.0 (současná řada 230) byly vyrobeny v letech 1966 - 1967.
V DKV Brno jsou lokomotivy řady soustředěny do PJ Maloměřice. Koncem GVD 2003/2004 bylo v Maloměřicích ve stavu 65 lokomotiv, od 8. 12. 2004 do Maloměřic přibyly další dvě, tzn. k dispozici je celkem 70 lokomotiv.
Přehled lokomotiv řady 230 DKV Brno - PJ Maloměřice:
Lokomotiva č. | Pozn. | Aktualizace |
230.001 | určena pro historické účely | 2004-12-03 |
230.003 | 2005-05-05 | |
230.006 | 2004-12-03 | |
230.009 | 2004-12-03 | |
230.016 | 2004-12-03 | |
230.017 | 2004-12-03 | |
230.018 | 2004-12-03 | |
230.019 | odstavena, čeká na opravu podvozků | 2003-06-17 |
230.023 | 2004-12-03 | |
230.024 | 2004-12-03 | |
230.025 | 2005-01-05 | |
230.026 | 2005-09-05 | |
230.027 | 2004-12-03 | |
230.029 | 2004-12-03 | |
230.030 | vícenásobné řízení s 230.032 | 2004-12-21 |
230.031 | odstavena, čeká opravu EVY | 2003-06-17 |
230.032 | vícenásobné řízení s 230.030 | 2004-12-21 |
230.034 | 2004-12-03 | |
230.039 | 2005-01-04 | |
230.040 | 2004-12-03 | |
230.041 | 2004-12-03 | |
230.042 | 2004-12-03 | |
230.043 | 2004-12-03 | |
230.044 | 2004-12-03 | |
230.045 | odstavena pro nepotřebnost | 2005-08-01 |
230.047 | odstavena pro nepotřebnost + nutná oprava pojezdu | 2005-03-26 |
230.048 | odstavena pro nepotřebnost | 2005-08-01 |
230.050 | odstavena pro nepotřebnost + nutná oprava pojezdu | 2005-07-01 |
230.051 | 2004-12-03 | |
230.052 | 2005-02-24 | |
230.053 | 2004-12-03 | |
230.054 | 2004-12-03 | |
230.057 | vícenásobné řízení s 230.059 | 2004-12-21 |
230.058 | odstavena pro nepotřebnost + nutná oprava dvojkolí | 2005-08-01 |
230.059 | vícenásobné řízení s 230.057 | 2004-12-21 |
230.061 | odstavena pro nepotřebnost | 2005-08-01 |
230.063 | 2004-12-03 | |
230.064 | 2005-05-25 | |
230.065 | odstavena pro nepotřebnost | 2005-08-01 |
230.066 | 2004-12-03 | |
230.067 | odstavena, čeká opravu dvojkolí | 2003-05-25 |
230.069 | 2004-12-03 | |
230.070 | 2004-12-03 | |
230.072 | 2004-12-03 | |
230.073 | 2004-12-03 | |
230.075 | 2004-12-03 | |
230.079 | 2005-10-23 | |
230.080 | 2004-12-03 | |
230.081 | 2004-12-03 | |
230.083 | 2004-12-03 | |
230.085 | 2004-12-03 | |
230.087 | 2004-12-03 | |
230.088 | 2004-12-03 | |
230.090 | odstavena, čeká opravu střechy | 2004-01-16 |
230.091 | 2004-12-03 | |
230.092 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, (deponie Šumperk?) | 2004-10-21 |
230.094 | 2004-12-03 | |
230.095 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci | 2004-04-23 |
230.098 | 2004-12-03 | |
230.100 | 2004-12-03 | |
230.101 | 2004-12-03 | |
230.102 | 2005-05-12 | |
230.103 | odstavena po násilném poškození | 2005-09-25 |
230.104 | 2004-12-03 | |
230.105 | 2005-10-05 | |
230.106 | 2004-12-03 | |
230.107 | 2004-12-03 | |
230.108 | 2004-12-03 | |
230.109 | 2004-12-03 | |
230.110 | 2005-05-25 |
Oběhy lokomotiv řady 230:
V drtivé většině jsou lokomotivy řady 230 nasazovány na vedení vlaků nákladní dopravy. Přesto se ale vyskytuje určitý počet vlaků osobní dopravy, na které je řada 230 plánována. V nákladní dopravě je v GVD 2004/2005 novinkou jednak zvýšení pevných obratů na úkor směnného obsazení a dále vytvoření "dvojčat", tzn. zapojení dvou lokomotiv ř. 230 na vícenásobné řízení.
První turnusovou skupinou "laminátek" je turnusová skupina 205 určená pro 8 lokomotiv řady 230. V této skupině vozí "laminátky" mimo jiné i vlaky osobní dopravy, tyto vlaky zde vypisuji (změny od 1. 5. 2005 jsou vyznačeny modře, změny od 1. 7. 2005 jsou vyznačeny žlutě):
230 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1) - (4): Bo 4906
Zd (5): Bo 4075 Sn / 4758 Sl / 4795 Bo / 4007 Vy |
- | Bo 4906 Zd |
2. | Zd 4901 Bo | Vy 4000 Bo | - |
3. | (2) - (5) Hb 687př Ja | - | - |
4. | Ja 14830 př Hb / ... / Jt 14844 Hb / ...Hc 8342 Ja | Ja 8310 Hb / 14855 Ja | - |
5. | Ja 14800 Hb / 14873záv Zd / 14874 Hb / 14877 Zd / 14878 Hb / 8339 Hc | Ja 14836 Hb / 14841 Ja / 8305 Ve / 8306 Hb / 8339 Hc | Ja 14836 Hb / 14841 Ja / 8305 Ve / 8310 Hb / 14855 Ja |
6. | Hc 8332 Ja / 14836 Hb / 14841 Ja / 14842 Hb / 14875 Zd / ... / Hb 14881 Zd; dále v (5) ... / Hb 14883 Zd | Hc 8334 Ja / 14838 Hb / 14839 Ja / 8303 Hc / 8340 Hb / ... / 14881 Zd / 4612 Hb / 14885 Zd | Hc 8334 Ja / 14838 Hb / 14839 Ja / 8303 Hc / 8340 Hb / 14881 Zd |
7. | Zd 14802 Hb / 14803 Hc / 8338 Hb / 8307 Ve / 8310 Hb / 14855 Ja | Zd 14862 Hb / 14803 Hc / 8338 Hb / 14843 Ja | Zd 14862 Hb / 14803 Hc / 8338 Hb / 14843 Ja / 8341 Hc |
8. | Ja 14830 Hb / 8333 Hc / 8340 Hb / 8309 Hc / 8306 Hb | ... / Hb 14877 Zd / 14878 Hb / 14883 Zd / 14882 Hb | Ja 8330 Hb / 14801 Zd / 14868 Hb / 14877 Zd / 14878 Hb / 14883 Zd / 14882 Hb |
K 1. 7. 2005 vznikla nová turnusová skupina 205a určená pro 1 lokomotivu řady 230 v osobní dopravě (změny od 1. 9. 2005 jsou vyznačeny zeleně):
230 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Bo 4752 Le / 4761 Sn / 4078 Bo / 4079 Ke / 4080 Bo | - | - |
K 1. 7. 2005 vznikla nová turnusová skupina 205b určená pro 1 lokomotivu řady 230 v osobní dopravě:
230 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Bo 4077 Sn / 4096 Bo | - | - |
Oběh pro jednu lokomotivu je sestaven v turnusové skupině 206. Práce začíná ráno v Blažovicích, odkud veze vlak Pn do Maloměřic, vykoná 4 "zuby" mezi Maloměřicemi a Břeclaví a večer opět veze vlak Pn do Blažovic.
Turnusová skupina 207 je zajímavá tím, že je určena pro dvě lokomotivy řady 230 zapojených na vícenásobné řízení (tedy "2x230"). Obraty uvádím zde:
2 x 230: 230.030+230.032 nebo 230.057+230.059 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Hb 0:52 64203 Ma / 3:16 62800 Hb / 5:36 68201 Ma / kromě (1) 9:30 62410 Hb / kromě (1) 12:27 64201 Ma / 16:14 62802 Hb / 19:06 68203 Ma / 21:55 62412 Hb | Hb 0:52 64203 Ma / 3:16 62800 Hb / 5:36 68201 Ma / 9:30 62410 Hb / 12:27 64201 Ma / 16:14 62802 Hb / 19:06 68203 Ma / 21:55 62412 Hb | Hb 0:52 64203 Ma / 3:16 62800 Hb / 5:36 68201 Ma / 9:30 62410 Hb / 12:27 64201 Ma / večer Lv Hb |
V turnusové skupině
208
našlo do 11. 6. 2005 práci 5 "laminátek",
od 12. 6. 2005 je turnusová
skupina 208 stavěna pro 12 lokomotiv řady 230.
Od 4. 9. 2005 byl počet turnusových dnů upraven
na 10.
Lokomotivy se pohybují na rameni Kutná Hora - Brno - Břeclav - Bratislava -
Rajka. Dopravují výhradně vlaky nákladní dopravy s výjimkou pátečního R 1519 z
Kutné Hory hl. n. do Jihlavy, což připadá na 6. turnusový den
(od 4. 9. 2005 na 3. den).
Od 4. 9. 2005 dále vznikla nová turnusová skupina
208a,
která obnáší jednodenní oběh s nákladními vlaky pouze z neděle na pondělí mezi
Brnem, Bratislavou, Kutnou Horou a Brnem.
Do 11. 6. 2005 byla turnusová skupina
209
dvoudenní s výkony opět na nákladních vlacích, převážně na úseku Břeclav -
Bratislava.
Od 12. 6. 2005 je tato TS upravena na 4 lokomotivy řady 230 formou čtyř
jednodenních oběhů. Opět se jedná o výkony na rameni Kutná Hora - Bratislava.
Zajímavý je oběh 4. lokomotivy (od 4. 9.
2005 se jedná o 3. lokomotivu) - dopravuje Mn a Pn na rameni Břeclav - Moravský
Písek (denně kromě neděle): Bv 3:26 82645 Mp / 5:17 82440 / 18:13 62253 Mp /
62250 Bv. Od 4. 9. 2005 byl počet
turnusových dnů upraven ze 4 na 3.
Dvě lokomotivy jezdily do 11. 6. 2005 v turnusové skupině 210 mezi Kúty a Kutnou Horou hl. n. V okolí Břeclavi vede i vlaky Mn. Od 12. 6. 2005 je TS 210 zrušena. Od 4. 9. 2004 turnusová skupina 210 opět existuje, ale nyní se jedná o jeden 2denní a jeden 1denní oběh slovenských lokomotiv řady 240.
Další turnusovou skupinou, která obsahovala výkony na Slovensku (až do PPS MÁV Rajky) byla skupina 211 se 6-denním oběhem. To se změnilo 12. 6. 2005, kdy se TS 211 radikálně změnila - obsahuje slovenské lokomotivy řady 240, a sice čtyři jednodenní oběhy, které zasahují i na vozební rameno Kúty - Kutná Hora hl. n.
Turnusové skupiny 212 a 213 představovaly 2 jednodenní oběhy (TS 212) a jeden dvoudenní oběh (TS 213) s obraty od Kutné Hory hl. n. po Rajku. Dne 12. 6. 2005 byly tyto turnusové skupiny zrušeny.
Turnusová skupina 214 znamená jednodenní oběh mezi Brnem a Vyškovem na Moravě, částečně v osobní dopravě, uvádím veškeré obraty:
230 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Vy 4000 Bo /
Lv Ma / Ma 13:22 62113 Vy (2) - (5): Vy 7:18 61200 Ma / 13:22 62113 Vy |
Vy 7:18 61200 Ma / 13:22 62113 Vy | Vy 7:18 61200 Ma / Lv Bo / Bo 4007 Vy |
Dispečerské výkony, tzn. lokomotivy vystavené na vykrytí nerovnoměrností v dopravě, jsou obsaženy v turnusové skupině 215. Do 30. 4. 2005 dvě lokomotivy, od 1. 5. 2005 už jen jedna lokomotiva řady 230 je pohotová v Břeclavi.
Následují postrky. "Laminátky" vykonávají postrkovou službu takto:
Směnné obsazení zajišťují "laminátky" v 7denní (do 11. 6. 2005; od 12. 6. 2005 pouze 2denní) turnusové skupině 218, nasazení od Kútů po Kutnou Horu hl. n.