Motorové vozy ř. 842

PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH

2004-12-11 Popis GVD 2004/2005. Stav a události v GVD 2003/2004 umístěny pod zvláštní odkaz na konci.
2004-12-15 Dnem 10. 12. 2004 se počet motorových vozů v DKV Brno zvýšil příchodem vozu 842.026 do PJ Veselí nad Moravou (přemístěn z Českých Budějovic).
2005-03-09 Upřesněno přiřazení konkrétních vozů do TS 841 a TS 842.
2005-04-02 Opraven údaj o TS 841.
2005-10-21 Od 12. 10. 2005 je vůz 842.001 na opravě MVY.
2005-11-26 Dnem 28. 10. 2005 je motorový vůz 842.017 veden ve stavu DKV Plzeň. Počet "kvater" v PJ Břeclav tak klesl ze 7 kusů na 6.
2005-12-08 Dnem 9. 12. 2005 je motorový vůz 842.004 veden ve stavu DKV České Budějovice. Počet "kvater" v PJ Břeclav tak klesl ze 6 kusů na 5.

842p 842

Motorové vozy ř. 842, přezdívané "kvatra", byly vyrobeny v letech 1988-1994 ve Studénce. Původně měly nést označení M 273.2, ale toto označení zůstalo nakonec nevyužito a oba dva protypy dokončené koncem roku 1988 nesly již nové označení jako řada 842. Sériová výroba 35 vozů proběhla v letech 1993-1994. Prototypy se od sériově vyráběných vozů liší mírně i vzhledem, proto zde uvádím výjimečně dva obrázky.

V DKV Brno se motorové vozy ř. 842 nachází ve dvou provozních jednotkách: PJ Břeclav a PJ Veselí nad Moravou. Celkem se jedná o 16 motorových vozů této řady.

 

PJ Břeclav

842.001 842.002 842.003 842.004 842.014 842.015 842.017  

Motorový vůz 842.001 je od 12. 10. 2005 neprovozní z důvodu zahájení opravy MVY v DPOV Přerov - PSO Veselí nad Moravou. Dnem 28. 10. 2005 je motorový vůz 842.017 veden ve stavu DKV Plzeň.

Břeclavská "kvatra" jsou rozdělena do dvou turnusových skupin, a to do 2-denního oběhu ve skupině 841 a do 3-denní skupiny 842. Turnusováno je tedy 5 vozů.
Kromě trati 246 Břeclav - Znojmo, kde "kvatra" zabezpečují drtivou většinu výkonů na vlacích Os, se břeclavská "kvatra" vyskytují i na trati 241 Znojmo - Okříšky a 240 Okříšky - Jihlava: Zo 24810 Ok / 24811 Zo / 24816 Ok / 24815 Zo // 24804 Ja / 24805 Zo (vše denně). Dle dostupných informací jsou v TS
841 zařazeny prototypy 842.001 a 842.002, zatímco v TS 842 jezdí ostatní - sériové - vozy ř. 842.

Ve srovnání s GVD 2003/2004 vyplývá, že břeclavská "kvatra" zmizí z tratě z Břeclavi do Kútů, ze Znojma do Šatova a zejména z tratě Hrušovany nad Jevišovkou - Brno.

 

PJ Veselí nad Moravou

842.018 842.020 842.026 842.032 842.033 842.034 842.035 842.036
842.037              

Celkem je turnusováno 7 motorových vozů (tedy o jeden víc než v GVD 2003/2004), a to ve dvou turnusových skupinách):

861: 2-denní oběh, ve kterém motorové vozy jezdí jak na trati Brno - Vlárský průsmyk a Kunovice - Staré Město u Uh. Hradiště, tak i na tratích jiných. Jedná se o poměrně pestrý turnus, posuďte sami:
1. den kromě neděle odjíždí na závěsu R 929 a dále jako samostatný Sp 1641 do Ostravy a druhý den se vrací jako Sp 1640 zpět do Brna. Ze soboty na neděli má obraty trochu jiné, protože Sp 1640 v neděli ráno nejede: zamíří do Frenštátu, pak do Ostravy a v neděli ráno jej můžeme vidět až v Ostravici na výkonu 3134/3139. V neděli odpoledne se vrací do Brna na konci R 1444.
V pondělí ráno odjíždí "kvatro" soupravově do Moravských Bránic a na konci Os 4430 do Hrušovan nad Jevišovkou, odkud veze do Brna Sp 1921.

862: 5-denní oběh, který je opět zajímavý. Kromě tratí Brno - Vlárský průsmyk, Kunovice - Staré Město u Uh. Hradiště se motorové vozy této TS dostanou na tratě:
Veselí nad Moravou - Vrbovce
Veselí nad Moravou - Sudoměřice nad Moravou

Brno - Vyškov na Moravě (4009/4000 ze soboty na neděli)
Brno - Třebíč (4858 kromě soboty // prac. dny 4823 Bo / záv4822 Za / 4829 Bo; v sobotu se vrací do Brna jako 4803)
 

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2001/2002.

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2002/2003.

Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2003/2004.