Motorové vozy ř. 842
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2004-12-11 | Popis GVD 2004/2005. Stav a události v GVD 2003/2004 umístěny pod zvláštní odkaz na konci. |
2004-12-15 | Dnem 10. 12. 2004 se počet motorových vozů v DKV Brno zvýšil příchodem vozu 842.026 do PJ Veselí nad Moravou (přemístěn z Českých Budějovic). |
2005-03-09 | Upřesněno přiřazení konkrétních vozů do TS 841 a TS 842. |
2005-04-02 | Opraven údaj o TS 841. |
2005-10-21 | Od 12. 10. 2005 je vůz 842.001 na opravě MVY. |
2005-11-26 | Dnem 28. 10. 2005 je motorový vůz 842.017 veden ve stavu DKV Plzeň. Počet "kvater" v PJ Břeclav tak klesl ze 7 kusů na 6. |
2005-12-08 | Dnem 9. 12. 2005 je motorový vůz 842.004 veden ve stavu DKV České Budějovice. Počet "kvater" v PJ Břeclav tak klesl ze 6 kusů na 5. |
Motorové vozy ř. 842, přezdívané "kvatra", byly vyrobeny v letech 1988-1994 ve Studénce. Původně měly nést označení M 273.2, ale toto označení zůstalo nakonec nevyužito a oba dva protypy dokončené koncem roku 1988 nesly již nové označení jako řada 842. Sériová výroba 35 vozů proběhla v letech 1993-1994. Prototypy se od sériově vyráběných vozů liší mírně i vzhledem, proto zde uvádím výjimečně dva obrázky.
V DKV Brno se motorové vozy ř. 842 nachází ve dvou provozních jednotkách: PJ Břeclav a PJ Veselí nad Moravou. Celkem se jedná o 16 motorových vozů této řady.
PJ Břeclav
842.001 | 842.002 | 842.003 |
|
842.014 | 842.015 |
|
Motorový vůz 842.001 je od 12. 10. 2005 neprovozní z důvodu zahájení opravy MVY v DPOV Přerov - PSO Veselí nad Moravou. Dnem 28. 10. 2005 je motorový vůz 842.017 veden ve stavu DKV Plzeň.
Břeclavská "kvatra" jsou rozdělena do dvou
turnusových skupin, a to do 2-denního oběhu ve skupině
841
a do 3-denní skupiny
842.
Turnusováno je tedy 5 vozů.
Kromě trati 246 Břeclav - Znojmo, kde "kvatra" zabezpečují drtivou
většinu výkonů na vlacích Os, se břeclavská "kvatra" vyskytují i na trati 241
Znojmo - Okříšky a 240 Okříšky - Jihlava: Zo 24810 Ok / 24811 Zo / 24816 Ok / 24815 Zo // 24804
Ja /
24805 Zo (vše denně). Dle dostupných informací jsou v TS
841
zařazeny prototypy
842.001
a 842.002,
zatímco v TS 842
jezdí ostatní - sériové - vozy ř. 842.
Ve srovnání s GVD 2003/2004 vyplývá, že břeclavská "kvatra" zmizí z tratě z Břeclavi do Kútů, ze Znojma do Šatova a zejména z tratě Hrušovany nad Jevišovkou - Brno.
PJ Veselí nad Moravou
842.018 | 842.020 | 842.026 | 842.032 | 842.033 | 842.034 | 842.035 | 842.036 |
842.037 |
Celkem je turnusováno 7 motorových vozů (tedy o jeden víc než v GVD 2003/2004), a to ve dvou turnusových skupinách):
861:
2-denní oběh, ve kterém motorové vozy jezdí jak na trati Brno - Vlárský průsmyk
a Kunovice - Staré Město u Uh. Hradiště,
tak i na tratích jiných. Jedná se o poměrně pestrý turnus, posuďte sami:
1. den kromě neděle odjíždí na závěsu R 929 a dále jako samostatný Sp 1641 do
Ostravy a druhý den se vrací jako Sp 1640 zpět do Brna. Ze soboty na neděli má
obraty trochu jiné, protože Sp 1640 v neděli ráno nejede: zamíří do Frenštátu,
pak do Ostravy a v neděli ráno jej můžeme vidět až v Ostravici na výkonu
3134/3139. V neděli odpoledne se vrací do Brna na konci R 1444.
V pondělí ráno odjíždí "kvatro" soupravově do Moravských Bránic a na konci Os
4430 do Hrušovan nad Jevišovkou, odkud veze do Brna Sp 1921.
862:
5-denní oběh, který je opět zajímavý. Kromě tratí Brno - Vlárský průsmyk,
Kunovice - Staré Město u Uh. Hradiště se motorové vozy této TS dostanou na
tratě:
Veselí nad Moravou - Vrbovce
Veselí nad Moravou - Sudoměřice nad Moravou
Brno - Vyškov na Moravě (4009/4000 ze soboty na neděli)
Brno - Třebíč (4858 kromě soboty // prac. dny 4823 Bo / záv4822 Za / 4829
Bo; v sobotu se vrací do Brna jako 4803)
Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2001/2002.