PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2010-11-16 | Popis GVD 2010/2011. |
2010-12-14 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2010/2011 a stavu vozidlového parku. |
2011-01-07 | Dnem 7. 1. 2011 byl motorový vůz 810.103 převeden z PP Znojmo do PJ Havlíčkův Brod. |
2011-01-15 | Počet motorových vozů řady 810 činil k začátku GVD 2010/2011 celkem 24 vozů. Začátkem ledna 2011 se počet vozů snížil na 22, a sice předisponováním vozu 810.124 do DKV Česká Třebová (v PJ Havlíčkův Brod naposledy ve stavu 7. 1. 2011) a 810.251 do DKV Olomouc (v PS Veselí nad Moravou naposledy ve stavu 12. 1. 2011). |
2011-02-05 | Od 26. 1. 2011 je odstaven motorový vůz 810.123, má zadřený motor. |
2011-03-05 | Změny v turnusové skupině 860 od 6. 3. 2011. Po opravě MVY se 3. 2. 2011 vrátil do provozu motorový vůz 809.232. Od 9. 2. 2011 je provozní i motorový vůz 810.123. |
2011-03-26 | Motorový vůz 809.336 byl od 13. 3. 2011 převeden z Veselí nad Moravou do Znojma. O čtyři dny později, 17. 3. 2011, proběhla redislokace u vozu 810.097, ten je nyní v Havlíčkově Brodě. Mezitím - od 16. 3. 2011 - je havlíčskobrodský motorový vůz 810.103 veden v DKV Olomouc; počet vozů této řady v DKV Brno poklesl na 21. |
2011-05-23 | Motorový vůz 809.336 se 11. 5. 2011 (tedy po téměř 2 měsících) vrátil z PP Znojmo zpět do PS Veselí nad Moravou. |
2011-05-29 | Početní stav motorových vozů řady 810 vedených v DKV Brno se dnem 16. 5. 2011 snížil o jeden vůz, neboť vůz 810.139 se po rekonstrukci stal součástí motorové jednotky 814 (814.138) a přešel pod DKV Plzeň. |
2011-06-18 | Opravě v rozsahu MVY se od 5. 6. 2011 podrobuje motorový vůz 809.358. |
2011-08-14 | Po opravě MVY je od 23. 7. 2011 provozní vůz 809.358; naopak do opravy MVY odjel 8. 8. 2011 vůz 809.336. |
2011-10-13 | Motorový vůz 809.336 je od 30. 9. 2011 zpět v provozu. |
Motorové vozy řady 809 vznikly úpravou z řady 810. Důvodem bylo přizpůsobení motorového vozu doprovodu vlaku v síle 0/0-S (tzn. 0 vlakvedoucích / 0 průvodčích - doprovod jen strojvedoucím). Úpravy proběhly v letech 1994-1996 v Moravskoslezské vagonce Studénka. Příčka stanoviště strojvedoucího je upravena, dveře jsou opatřeny výdejním okénkem. Ve voze se nachází informační zařízení pro komunikaci mezi cestujícími a strojvedoucím (vyhlašování zastávek, zajištění zastavení na znamení), kontrola bdělosti strojvedoucího KBS-E a později přibyly i automaty na jízdenky a označovače jízdenek. Vozům byly ponechány původní pořadová čísla.
Ve stavu DKV Brno se nachází 4 motorové vozy řady 809, z nichž 3 jsou turnusované.
Provozní pracoviště Znojmo má přidělený 1 motorový vůz řady 809 zapojený do turnusu.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0232 |
1977/79611 |
95 54 5 809.232-2 |
později 810.232 |
2011-02-03 |
Motorový vůz je zařazen do turnusové skupiny 837 a zabezpečuje vozbu osobních vlaků v úseku Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav. Turnus je poměrně jednoduchý. V pondělí vyjede motorový vůz ze Znojma na konci Os 4507 do Hrušovan nad Jevišovkou a dále odveze všechny osobní vlaky 245xx mezi Hrušovany nad Jevišovkou a Miroslaví. Večer odjede do Znojma jako Os 4552 a vrátí se zpět do Hrušovan jako Os 4565. V úterý začne ráno vlakem Os 24500 do Miroslavi a takhle to funguje prakticky po celý týden stejně s tím, že v sobotu večer odpadá zájezd do Znojma a v neděli večer se motorový vůz ze Znojma do Hrušovan nad Jevišovkou nevrátí a točí na pondělní Os 4507, na kterém jede k službě pohotový.
Tratě s pravidelným provozem motorového vozu ř. 809:
244 Hrušovany nad Jevišovkou - Miroslav;
246 Znojmo - Hrušovany nad Jevišovkou.
3 motorové vozy řady 809 se nachází v PS Veselí nad Moravou, 2 z nich jsou turnusovány.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0057 |
1976/77741 |
95 54 5 809.057-3 |
později 810.057 |
2010-12-12 |
M 152.0336 |
1978/80575 |
95 54 5 809.336-1 |
později 810.336 |
2011-09-30 |
M 152.0358 |
1981/84012 |
95 54 5 809.358-5 |
později 810.358 |
2011-07-23 |
Motorové vozy jsou zařazeny do dvoudenního oběhu v turnusové skupině 860. Jedná se o zejména výkony v úseku Veselí nad Moravou - Kyjov a Šakvice - Hustopeče u Brna, celkový přehled tratí, na kterých se vozy pohybují, je následující (změny od 6. 3. 2011 jsou vyznačeny modře):
250 Břeclav - Vranovice;
254 Šakvice - Hustopeče u Brna;
330 Moravský Písek - Břeclav;
340 Veselí nad Moravou - Kyjov;
342 Bzenec - Moravský Písek;
343 Veselí nad Moravou - Hodonín.
809.057, 336 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): Ky 4165 Vi / poh4108 Ky / 4169 Vi / 4166 Ky / 4175 Vi / 4168 Ky / 4177 Vi / 4172 Ky [a přechází na (2) 4165]
(2): Ky 4165 Vi / poh4108 Ky / 4169 Vi / 4166 Ky / 4175 Vi / 4168 Ky / 4177 Vi / 4172 Ky / 21:15 24193 Mp / 21:49 24192 Bv / 4666 Vn / 4667 Bv [a přechází na (3) 4660]
(3): Ky 4165 Vi / poh4108 Ky / 4169 Vi / 4166 Ky / 4175 Vi / 4168 Ky / 4177 Vi / 4172 Ky [a přechází na (4) 4165]
(4): Ky 4165 Vi / poh4108 Ky / 4169 Vi / 4166 Ky / 4175 Vi / 4168 Ky / 4177 Vi / 4170 Ky / 4179 Vi / 4172 Ky [a přechází na (5) 4165]
(5): Ky 4165 Vi / poh4108 Ky / 4169 Vi [a přechází na (6) 14104] |
Vi 14104 Ho / 22:07 24192 Bv |
Ho 4200 Bv / 4227 Ho / 14103 Vi / 4166 Ky / 4175 Vi / 4168 Ky / 4177 Vi / 4170 Ky / 4179 Vi / 4172 Ky [a přechází na (1) 4165] |
2. |
(1): Bv 4660 Sa / 4661 Ht / 14602 Sa ... a osobní vlaky Sa - Ht ... Ht 4664 Sa / 4665 Bv / 4666 Vn / 4667 Bv [a přechází na (2) 4660]
(2): Bv 4660 Sa / 4661 Ht / 14602 Sa ... a osobní vlaky Sa - Ht ... Ht 4664 Sa / 4665 Bv / př4287 Ho / 23:22 24191 Mp / 23:43 24190 Ky [a přechází na (3) 4165]
(3): Bv 4660 Sa / 4661 Ht / 14602 Sa ... a osobní vlaky Sa - Ht ... Ht 4664 Sa / 4665 Bv / 4666 Vn / 4667 Bv [a přechází na (4) 4660]
(4): Bv 4660 Sa / 4661 Ht / 14602 Sa ... a osobní vlaky Sa - Ht ... Ht 4664 Sa / 4665 Bv / 4666 Vn / 4667 Bv [a přechází na (5) 4660]
(5): Bv 4660 Sa / 4661 Ht / 14602 Sa ... a osobní vlaky Sa - Ht ... Ht 4664 Sa / 4665 Bv / 4666 Vn / 4667 Bv [a přechází na (6) 4662] |
Bv 4662 Sa / 4663 Ht / 14606 Sa ... a osobní vlaky Sa - Ht ... Ht 4664 Sa / 4665 Bv / 4287 Ho [a přechází na (7) 4200] |
Bv 4662 Sa / 14607 Ht / 14608 Sa ... a osobní vlaky Sa - Ht ... Ht 4664 Sa / |
Vagonka Tatra Studénka vyrobila v roce 1973 dva prototypy dvounápravových motorových vozů označených M 151.0001 a M 151.0002. Sériová výroba započala v roce 1975 vozem M 152.0003 a skončila v roce 1984, posledním vozem se stal M 152.0678. V roce 1982 byly vyrobeny dva motorové vozy určené na široký rozchod 1520 mm - M 152.5001 a M 152.5002.
Motorový vůz M 151.0001 byl v roce 1974 přeznačen na M 152.0001, avšak v roce 1976 se z něj stal fotogrammetrický vůz FST-1, později označený jako 892.601. V 90. letech byl údajně přeznačen na 810.701.
Druhý prototyp M 151.0002 v roce 1974 obdržel rovněž označení jako řada M 152, tedy M 152.0002 a v roce 1988 přešel - tak jako všechny ostatní motorové vozy řady M 152.0 - na označení řadou 810, konkrétně 810.002.
Z určitého počtu motorových vozů řady 810 se v průběhu 90. let stala řada 809. V době nedávné a současné se část motorových vozů řady 810 přestavuje na motorové vozy v jednotkách řady 814.0 a 814.2.
"Osmsetdesítky" jsou v DKV Brno zastoupeny v počtu 20 vozů, z nichž 16 (do 31. 12. 2010 to bylo sedmnáct) je turnusovaných. Jsou vedeny v PP Znojmo, PJ Havlíčkův Brod a PS Veselí nad Moravou.
Ve Znojmě jsou k dispozici 3 motorové vozy řady 810, v turnuse jezdí 3 vozy, resp. přechodně do 31. 12. 2010 to byly čtyři vozy.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0222 |
1977/79601 |
95 54 5 810.222-0 |
|
2010-12-12 |
M 152.0433 |
1981/84087 |
95 54 5 810.433-3 |
|
2010-12-12 |
M 152.0569 |
1982/85802 |
95 54 5 810.569-4 |
|
2010-12-12 |
Znojemské vozy jezdí v jedné třídenní turnusové skupině 836, která byla do 31. 12. 2010 rozšířena o samostatný čtvrtý den označený jako 1a (výkony na trati Moravské Budějovice - Jemnice). V třídenním oběhu se jedná zejména o výkony na trati Znojmo - Okříšky a zahlédnout je lze na tratích:
240 Třebíč - Jihlava;
241 Znojmo - Okříšky.
Nejvíc motorových vozů řady 810 se nachází ve Veselí nad Moravou, konkrétně 10 vozů. Turnusy jsou sestaveny pro 8 z nich.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0223 |
1977/79602 |
95 54 5 810.223-8 |
|
2010-12-12 |
M 152.0384 |
1981/84038 |
95 54 5 810.384-8 |
|
2010-12-12 |
M 152.0408 |
1981/84062 |
95 54 5 810.408-5 |
|
2010-12-12 |
M 152.0455 |
1981/84109 |
95 54 5 810.455-6 |
|
2010-12-12 |
M 152.0469 |
1981/84123 |
95 54 5 810.469-7 |
|
2010-12-12 |
M 152.0537 |
1982/85770 |
95 54 5 810.537-1 |
|
2010-12-12 |
M 152.0627 |
1984/87827 |
95 54 5 810.627-0 |
|
2010-12-12 |
M 152.0628 |
1984/87828 |
95 54 5 810.628-8 |
|
2010-12-12 |
M 152.0651 |
1984/87851 |
95 54 5 810.651-5 |
|
2010-12-12 |
M 152.0663 |
1984/87863 |
95 54 5 810.663-5 |
|
2010-12-12 |
Motorové vozy jsou zařazeny do turnusových skupin 857, 858 a 859 a pohybují se pravidelně na těchto tratích:
255 Hodonín - Zaječí;
330 Břeclav - Staré Město u Uherského Hradiště;
340 Kyjov - Veselí nad Moravou - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk;
342 Bzenec - Moravský Písek;
343 Veselí nad Moravou - Hodonín.
Turnusová skupina 857 je čtyřdenní. Dá se říct, že se z větší části jedná o "hodonínské" obraty. Tři dny dopravují motorové vozy osobní vlaky na trati Hodonín - Zaječí a Hodonín - Břeclav. Čtvrtý den ráno v pracovní dny motorový vůz odjede na přímém osobním vlaku Hodonín - Staré Město u Uherského Hradiště - Kunovice a dále se pohybuje mezi Starým Městem u Uh. Hradiště, Veselím nad Moravou a Kyjovem. Večer odjede z Veselí nad Moravou přes Strážnici do Hodonína. Víkendy jsou řešeny tak, že motorový vůz odjede z Hodonína do Veselí nad Moravou již v pátek večer (Os 14111).
Ve třídenní turnusové skupině 858 se ukrývají oběhy zejména na rameni Veselí nad Moravou - Vlárský průsmyk / Staré Město u Uherského Hradiště. V pracovní dny je doplňuje vozba ranního vlaku Veselí nad Moravou - Kyjov a Veselí nad Moravou - Strážnice a dále výkony mezi Veselím a Kyjovem v pátek a sobotu ráno a ze soboty na neděli.
Poslední turnusová skupina 859 je jednodenní a jednoduchá. Motorový vůz řady 810 upravený na doprovod vlaku 0/0-S jezdí na "bzenecké kači" neboli na trati Bzenec - Moravský Písek. Přes noc je vždy ve Veselí nad Moravou.
V Havlíčkově Brodě činí inventární stav 7 motorových vozů řady 810, turnusovaných jich je 5.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0076 |
1976/77760 |
95 54 5 810.076-0 |
|
2010-12-12 |
M 152.0097 |
1976/78607 |
95 54 5 810.097-6 |
PP Telč |
2011-03-17 |
M 152.0123 |
1976/78633 |
95 54 5 810.123-0 |
|
2011-02-09 |
M 152.0212 |
1977/79591 |
95 54 5 810.212-1 |
|
2010-12-12 |
M 152.0449 |
1981/84103 |
95 54 5 810.449-9 |
|
2010-12-12 |
M 152.0640 |
1984/87840 |
95 54 5 810.640-3 |
|
2010-12-12 |
M 152.0674 |
1984/87874 |
95 54 5 810.674-2 |
|
2010-12-12 |
Havlíčskobrodské "osmsetdesítky" jezdí ve třech turnusových skupinách 877, 878 a 879 na tratích:
212 Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou;
230 Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou;
237 Havlíčkův Brod - Humpolec;
238 Havlíčkův Brod - Chotěboř;
250 Havlíčkův Brod - Křižanov;
251 Žďár nad Sázavou - Nedvědice - Tišnov;
252 Křižanov - Studenec.
V jednodenní turnusové skupině 877 se motorový vůz řady 810 pohybuje na trati Havlíčkův Brod - Humpolec a v pracovní dny večer si na vlacích 14825/14832 zajede do Žďáru nad Sázavou a zpět. O víkendech ráno se vůz objeví v Chotěboři na obratu poh1986 / 5323.
"Osmsetdesítka" na "staré tišnovce" jezdí v TS 878. Tyto oběhy zde rozepíši podrobněji:
810.449 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)-(4): Nn pk14903 Bp / 14932 Nn / 14905 Nd / pk14905 Ti / 14910 Nn / 14933 Nd / 14934 Nn / 14935 Nd / 14936 Nn (5): Nn pk14903 Bp / 14932 Nn / 14905 Nd / pk14905 Ti / 14910 Nn / 14933 Nd / 14934 Nn / 14935 Nd / 14936 Nn / poh14974 Zd / poh24914 Hb |
odstaven v Havlíčkově Brodě |
Hb poh5915 Zd / poh14977 Nn |
Turnusová skupina 879 je třídenní. V prvním dni jsou to výkony na trati Havlíčkův Brod - Humpolec, druhý a třetí den mezi Křižanovem a Studencem. V závěru třetího dne se vůz vrací zpět na "humpolačku". V neděli si motorový vůz zajede do Ledče nad Sázavou.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0103 |
1976/78613 |
95 54 5 810.103-2 |
|
2011-03-16 |
M 152.0124 |
1976/78634 |
95 54 5 810.124-8 |
|
2011-01-08 |
M 152.0139 |
1976/78649 |
95 54 5 810.139-6 |
|
2011-05-15 |
M 152.0251 |
1978/80490 |
95 54 5 810.251-9 |
|
2011-01-13 |