Elektrické lokomotivy ř. 363

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2011-11-20

Popis GVD 2011/2012.

2011-12-18

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2011/2012 a stavu vozidlového parku.

2012-01-02

Lokomotiva 363.110 byla předána do Plzně, v DKV Brno se naposledy nacházela 16. 12. 2011. Počet lokomotiv řady 363 v DKV Brno se tak snížil ze 16 na 15.

2012-01-22

Dalším "esem", které se podrobuje opravě EH a modernizaci na řadu 362 se od 16. 1. 2012 stala lokomotiva 363.027.

2012-02-05

Od 3. 2. 2012 je odstavena lokomotiva 363.162 z důvodu opravy EH a modernizace na řadu 362.

2012-04-01

Počet lokomotiv řady 363 v DKV Brno poklesl na 13, a to přeznačením lokomotivy 363.023 na 362.023 po její modernizaci ke dni 26. 3. 2012 a redislokací lokomotivy 363.108 do Plzně k 29. 3. 2012.

2012-04-29

Od 19. 4. 2012 je po požáru odstavena lokomotiva 363.056, čeká na EH a modernizaci na řadu 362.

2012-06-03

Po modernizaci došlo 24. 5. 2012 k přeznačení lokomotivy 363.027 na 362.027. Přesně po půl roce - od 29. 5. 2012 - je zpět v provozu prototyp, lokomotiva 363.001.

2012-06-18

Další snížení inventárního počtu lokomotiv 363 nastalo 14. 6. 2012, kdy lokomotiva 363.162 přešla po modernizaci na označení 362.162.

2012-07-05

Po požáru odstavené "eso" 363.056 bylo 29. 6. 2012 přepraveno do Pars Nova Šumperk na opravu EH a modernizaci na řadu 362. Jízda proběhla přes Českou Třebovou jako Lv 76688 / 76303 / 2. nsl 76282, přepravu provedla lokomotiva 362.162.

2012-09-09

Do lokomotivy 363.001 zatéká, a tak je od 2. 9. 2012 odstavena.

2012-09-23

Modernizaci na řadu 362 se nyní podrobuje lokomotiva 363.033, odstavená je od 21. 9. 2012.

2012-10-14

Sp 1973 "Sloupečník" dne 9. 10. 2012 byl posledním vlakem, který dopravilo "eso" 363.017; poté lokomotiva odjela na modernizaci a stane se z ní řada 362. V Brně tedy zbývá 8 lokomotiv řady 363; 363.001 je odstavená (cca do konce října) a rozmístění provozních lokomotiv je v poslední době následující: 363.002, 363.024, 363.030, 363.169 jezdí v TS 304 a 363.039, 363.114, 363.160 jsou zařazeny ve "vysočinském" turnusu 305.

2012-11-11

Od 2. 11. 2012 je odstavená lokomotiva 363.169 z důvodu zadření nápravového ložiska.

2012-11-25

Lokomotiva 363.169 je po odstranění závady od 23. 11. 2012 zpět v provozu.

2012-12-08

Další lokomotiva řady 363 přešla po modernizaci pod řadu 362, a sice dnem 5. 12. 2012 je stroj 363.056 přeznačený na 362.056.


363 Elektrické lokomotivy řady 363 byly vyrobeny ve Škodě Plzeň, tehdy s označením jako řada ES 499.1. Z roku 1980 pochází dva prototypy, sériová výroba proběhla v letech 1984-1990. K ČSD bylo dodáno celkem 181 lokomotiv této řady. Lokomotiv této řady postupně ubývá, neboť probíhá jejich modernizace a přeznačení na řadu 362.

 

 

V DKV Brno se nachází 10 lokomotiv (do 16. 12. 2011 to bylo 16 lokomotiv, do 26. března 15 lokomotiv, do 28. března 14 lokomotiv, do 23. dubna 13 lokomotiv, do 13. června 12 lokomotiv a do 5. prosince 11 lokomotiv) řady 363, z nichž 6 je turnusovaných. Oproti minulému GVD 2010/2011 klesla turnusová potřeba o 6 lokomotiv.

PJ Maloměřice

Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1001

1980/6451

91 54 7 363.001-9

odstavena - zatéká do lokomotivy

2012-09-02

ES 499.1002

1980/6452*

91 54 7 363.002-7

* na výr. štítku chybně rok 1978

2011-12-11

ES 499.1017

1985/8128

91 54 7 363.017-5

odstavena - oprava EH a modernizace na řadu 362

2012-10-09

ES 499.1024

1985/8135

91 54 7 363.024-1

 

2011-12-11

ES 499.1030

1985/8141

91 54 7 363.030-8

 

2011-12-11

ES 499.1033

*

91 54 7 363.033-2

* na výr. štítku chybně 1985/8150; odstavena - oprava EH a modernizace na řadu 362

2012-09-21

ES 499.1039

1985/8150

91 54 7 363.039-9

 

2011-12-11

-

1988/8365

91 54 7 363.114-0

 

2011-12-11

-

1989/8642

91 54 7 363.160-3

 

2011-12-11

-

1989/8651

91 54 7 363.169-4

 

2012-11-23


Brněnské lokomotivy řady 363 jsou rozděleny do dvou turnusových skupin 304 a 305. Pravidelné nasazení lokomotiv se hodně oproti minulému GVD zredukovalo, zůstávají jen na několika tratích:


Tři lokomotivy jezdí v turnusové skupině 304 a dopravují spěšné vlaky Brno - Česká Třebová (- Ústí nad Orlicí) či osobní vlaky Letovice - Česká Třebová. Ze zajímavostí vybírám vozbu Os 4710 / 4719 Brno - Letovice v pracovní dny a dále dopravu Sp 1969 Pardubice - Brno, rovněž v pracovní dny. Do Pardubic najíždí den předem na Os 5046.

 

Turnusová skupina 305 je rovněž třídenní a "esa" jezdí v osobními vlaky na rameni Žďár nad Sázavou - Kolín. Pouze v jednom případě se lokomotiva "podívá" až do Prahy, a sice v pátek po příjezdu Os 5916 do Kolína odjede v 19:15 strojně do Prahy-Smíchova jako Lv 71210 a odveze R 911 z Prahy do Havlíčkova Brodu. V sobotu ráno je to naruby: ráno s R 670 z Havlíčkova Brodu do Prahy-Smíchova a odtud v 9:52 jako Lv 71211 do Kolína.


V DKV Brno se již nevyskytují, příp. došlo k přeznačení na řadu 362:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1023

1985/8134

91 54 7 363.023-3

 

2012-03-26

ES 499.1027

1985/8138

91 54 7 363.027-4

 

2012-05-24

-

1986/8267

91 54 7 363.056-3

 

2012-12-05

-

91 54 7 363.108-2

 

2012-03-28

-

1988/8361

91 54 7 363.110-8

 

2011-12-16

-

1989/8644

91 54 7 363.162-9

 

2012-06-14

363023

Mezi ŽST Ivanovice na Hané a zastávkou Hoštice-Heroltice projíždí dne 16. 9. 2011 vlak R 840 vedený lokomotivou 363.023. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

363027

Lokomotiva 363.027 zastavila 10. 9. 2006 s Os 5907 ve Světlé nad Sázavou. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.

363056

Dne 8. 12. 2011 vlak Os 4214 v ŽST Říkovice vedený lokomotivou 363.056. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

363108

"Eso" 363.108 s "najbrtí" soupravou Os 5914 je připraveno k odjezdu ze Světlé nad Sázavou dne 1. 3. 2011. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.

363110

Dne 7. 8. 2011 Os 4218 vedený lokomotivou 363.110 v ŽST Hulín. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

363162

Dne 8. 12. 2011 projíždí lokomotiva 363.162 v čele Os 4216 mezi zastávkou Horní Moštěnice a ŽST Říkovice. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

 

 

Provoz v GVD: 2010/2011

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky