Motorové vozy ř. 841

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2012-11-25

Popis GVD 2012/2013.

2012-12-09

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2012/2013 a stavu vozidlového parku.

2012-12-16

Na motorovém voze 841.012 došlo 12. 12. 2012 k závadě na spalovacím motoru, vůz je odstaven.

2012-12-29

Od 21. 12. 2012 je motorový vůz 841.012 opět v provozu.

2013-01-09

Závada na spalovacím motoru odstavila od 29. 12. 2012 vůz 841.001.

2013-02-02

Motorový vůz 841.001 je od 26. 1. 2013 opět v provozu.

2013-04-06

Dne 23. 3. 2013 došlo mezi Dobronínem a Šlapanovem při jízdě Os 8372 ke střetu motorového vozu 841.009 s dobytkem, vůz je odstaven.

2013-04-21

Motorový vůz 841.009 je od 9. 4. 2013 opět v provozu.

2013-11-16

Od 31. 10. 2013 je odstaven motorový vůz 841.003 z důvodu poškození snímače VZ.


841V roce 2010 vyhrála firma Stadler Rail AG výběrové řízení vyhlášené Českými dráhami na dodávku motorových vozů. Motorové vozy jsou k ČD dodávány ve dvou verzích, označených řadou 840 (pro Liberecký kraj) a řadou 841 (pro Kraj Vysočina, ale i jinam). Výrobce tyto vozy označuje jako typ Regio-Shuttle RS1. Cílový inventární stav by měl být 16 vozů řady 840 a 17 vozů řady 841. Na Vysočinu mělo být původně dodáno všech 17 motorových vozů, nakonec Vysočině připadne pouze 13 motorových vozů řady 841.

 

Motorové vozy dodávané na Vysočinu jsou zařazeny pod PJ Havlíčkův Brod a byly sem dodány v letech 2011 (vůz 841.001) a 2012 (ostatní vozy). V DKV Brno je vedeno inventárně celkem 13 motorových vozů řady 841, z toho 11 je jich turnusovaných.

PJ Havlíčkův Brod


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

-

2011/xxxxx

95 54 5 841.001-1

 

2013-01-26

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.002-9

 

2012-12-09

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.003-7

odstaven - poškození snímače VZ

2013-10-31

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.004-5

 

2012-12-09

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.005-2

 

2012-12-09

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.006-0

 

2012-12-09

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.008-6

 

2012-12-09

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.009-4

 

2013-04-09

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.010-2

 

2012-12-09

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.011-0

 

2012-12-09

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.012-8

 

2012-12-21

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.013-6

 

2012-12-09

-

2012/xxxxx

95 54 5 841.014-4

 

2012-12-09


Pro motorové vozy řady 841 jsou určeny čtyři turnusové skupiny 875, 876, 877 a 878. V GVD 2011/2012 existovala pouze jedna jednodenní turnusová skupina, nasazení všech ostatních, průběžně dodávaných, motorových vozů na konkrétní vlaky se ve skutečnosti řídilo opatřením KCOD Jihlava nezapracovaným do oběhových listů DKV. S motorovými vozy řady 841 se můžeme pravidelně setkávat na těchto tratích:

 

Turnusová skupina 875 je šestidenní a pojímá zejména výkony na tratích Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod - Počátky-Žirovnice. Dalšími tratěmi jsou Horní Cerekev - Pelhřimov, Havlíčkův Brod - Ledeč nad Sázavou, Havlíčkův Brod - Bystřice nad Pernštejnem a Jihlava - Třebíč.

 

Sedmý motorový vůz obíhá v jednodenní turnusové skupině 876. V pracovní dny se pohybuje v úseku Rapotice - Jihlava - Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavou, v sobotu jede pouze z Náměště nad Oslavou do Jihlavy a v neděli vyjíždí na tratě Horní Cerekev - Havlíčkův Brod - Nové Město na Moravě.

 

Další turnusová skupina 877 je rovněž jednodenní, provozuje se pouze v pracovní dny. Ráno motorový vůz provede obrat do Humpolce (Os 15950), odtud jede do Žďáru nad Sázavou (Os 15951 / 14803) a jako Os 14806 do Havlíčkova Brodu. Odpoledne provede dva "zuby" Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavou.

 

Poslední turnusová skupina 878 je třídenní. Jeden den "štrúdl" obíhá na trati Havlíčkův Brod - Humpolec, druhý a třetí den na trati Křižanov - Studenec, večer se opět vrací na trať Havlíčkův Brod - Humpolec.


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky