PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2012-11-25 | Popis GVD 2012/2013. |
2012-12-09 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2012/2013 a stavu vozidlového parku. |
2012-12-29 | Motorový vůz 842.009 je od 21. 12. 2012 opět v provozu s cestujícími. |
2013-03-03 | Evidenční stav motorových vozů se předáním vozu 842.020 po opravě MVY dne 28. 2. 2013 do DKV Plzeň snížil na 21 vozidel. |
2013-03-10 | Provoz motorového vozu 842.001 pomalu končí, v nejbližší době by měl odjet do Pars Nova Šumperk na modernizaci. |
2013-03-24 | Motorový vůz 842.001 jel naposledy s cestujícími 8. 3. 2013 na Os 4056 z Přerova do Vyškova na Moravě, pak jako Sv 21994 do Brna-Horních Heršpic a 10. 3. 2013 se přemístil do Pars Nova Šumperk na modernizaci. Tímto se v DKV Brno uzavřel provoz nemodernizovaných motorových vozů řady 842. Dne 12. 3. 2013 vyjelo s cestujícími poprvé po modernizaci "kvatro" 842.033. V Pars Nova Šumperk se tak nyní nachází dva brněnské motorové vozy - 842.001 a 842.002 - s výhledem zařazení do provozu patrně až v roce 2014. |
2013-06-23 | Popsány změny v turnusových skupinách 842 až 845 v důsledku nepřetržité výluky Střelice - Oslavany od 13. 6. do 20. 9. 2013. |
2013-12-15 | Motorový vůz 842.014 je odstaven po střetu s automobilem, ke kterému došlo 6. 12. 2013 u zastávky Dyje při jízdě Os 4506. |
Motorové vozy ř. 842, přezdívané "kvatra", byly vyrobeny v letech 1988-1994 ve Studénce. Původně měly nést označení M 273.2, ale toto označení zůstalo nakonec nevyužito a oba dva protypy dokončené koncem roku 1988 nesly již nové označení jako řada 842. Sériová výroba 35 vozů proběhla v letech 1993-1994. Prototypy se od sériově vyráběných vozů liší mírně i vzhledem, proto zde uvádím oba obrázky.
V listopadu 2008 vyhlásily ČD výběrové řízení na modernizaci motorových vozů řady 842, které se ujala firma Pars Nova a.s. v Šumperku. Modernizace započaly zkraje roku 2010, v roce 2011 byly modernizovány brněnské motorové vozy 842.003, 009, 028, 035-036. V roce 2012 pak vozy 842.004-005, 014-018, 026-027, 031-032, 034 a 037. K začátku GVD 2012/2013 nebyly po modernizaci vozy 842.001, 002, 020 a 033, ovšem kromě vozu 842.001 se vozy nacházely v Pars Nova Šumperk.
V DKV Brno se nachází 21 motorových vozů řady 842 (včetně obou prototypů; do 27. 2. 2013 bylo ve stavu 21 vozů), z nichž 16 je turnusováno. Turnusová potřeba je tedy stejná jako v minulém GVD.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
1988/91425 |
95 54 5 842.001-0 |
odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk |
2013-03-10 |
- |
1988/91426 |
95 54 5 842.002-8 |
odstaven - oprava MVY a modernizace v Pars Nova Šumperk |
2012-08-28 |
- |
1993/92842 |
95 54 5 842.003-6 |
|
2012-12-09 |
- |
1993/92843 |
95 54 5 842.004-4 |
|
2012-12-09 |
- |
1993/92847 |
95 54 5 842.008-5 |
|
2012-12-09 |
- |
1993/92848 |
95 54 5 842.009-3 |
|
2012-12-21 |
- |
1993/92853 |
95 54 5 842.014-3 |
odstaven - po násilném poškození (střet na přejezdu 6. 12. 2013 na zastávce Dyje) |
2013-12-06 |
- |
1993/92854 |
95 54 5 842.015-0 |
|
2012-12-09 |
- |
1993/92855 |
95 54 5 842.016-8 |
|
2012-12-09 |
- |
1993/92856 |
95 54 5 842.017-6 |
|
2012-12-09 |
- |
1993/92857 |
95 54 5 842.018-4 |
|
2012-12-09 |
- |
1993/93680 |
95 54 5 842.026-7 |
|
2012-12-09 |
- |
1993/93681 |
95 54 5 842.027-5 |
ZDENEČEK; |
2012-12-09 |
- |
1993/93682 |
95 54 5 842.028-3 |
|
2012-12-09 |
- |
1993/93685 |
95 54 5 842.031-7 |
|
2012-12-09 |
- |
1994/93686 |
95 54 5 842.032-5 |
|
2012-12-09 |
- |
1994/93687 |
95 54 5 842.033-3 |
HONZÍK; |
2013-03-12 |
- |
1994/93688 |
95 54 5 842.034-1 |
|
2012-12-09 |
- |
1994/93689 |
95 54 5 842.035-8 |
|
2012-12-09 |
- |
1994/93690 |
95 54 5 842.036-6 |
|
2012-12-09 |
- |
1994/93691 |
95 54 5 842.037-4 |
|
2012-12-09 |
Motorové vozy řady 842 jezdí v turnusových skupinách 842, 843, 844, 845 a 846. Na pravidelných výkonech je můžeme vidět na tratích:
225 Jihlava - Jihlava-Bosch Diesel;
240 Brno - Jihlava;
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou / Moravské Bránice - Oslavany;
246 Znojmo - Břeclav;
250 Brno - Šakvice;
254 Šakvice - Hustopeče u Brna;
300 Brno - Přerov, Blažovice - Holubice;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bylnice;
Odchylně od minulého GVD nebudou "kvatra" jezdit v úseku Brno - Tišnov, Bylnice - Vlárský průsmyk a Veselí nad Moravou - Strážnice, naopak mezi Brnem a Holubicemi pojede i přes Brno-Chrlice (byť jen soupravově jednou za týden).
První turnusová skupina 842 je čtyřdenní a motorové vozy řady 842 jezdí spojené s řídicím vozem řady Bfbrdtn794 z TS 942. Těžiště výkonů se odehrává na trati Brno - Miroslav a Moravské Bránice - Ivančice. O víkendu zajišťuje vozbu mezi Znojmem a Břeclaví a v malé míře zajíždí do Náměště nad Oslavou.
"Kočkopsi", neboli motorové vozy 842 spojené s řídicím vozem řady Bfbrdtn794 (tentokrát zařazených do TS 943), jezdí v další dvoudenní turnusové skupině 843. V pracovní dny obíhají výhradně na trati Brno - Miroslav a Moravské Bránice - Ivančice. O víkendech rovněž (v sezóně až do Oslavan), navíc v pátek večer jedna souprava odjede na vlacích 4155 / 4179 do Veselí nad Moravou, odkud se vrátí v sobotu ráno na obratu 12267 / 4302 / 4110 zpět do Brna. To stejné se děje i ze soboty na neděli.
Sedm motorových vozů řady 842 jezdí v turnusové skupině 844. V hrubých rysech lze říci, že tři dny zajišťují vozbu na trati Znojmo - Břeclav, tři dny na trati Brno - Jihlava a jeden den na "horní vláře". V pracovní dny zajíždí až na zastávku Jihlava-Bosch Diesel (obrat 4802 / 4865) a v neděli ráno zavítá do Hustopečí u Brna (4651 / 4900).
Dvoudenní oběh motorových vozů obsahuje turnusová skupina 845. V první den vyjíždí z Brna na Sp 1725 do Starého Města u Uherského Hradiště, pak jede do Bylnice, udělá pár spěšných vlaků do Brna a "spí" ve Veselí nad Moravou. Druhý den jezdí do Bylnice a do Brna se vrací na Sp 1730. Poté v pracovní dny odjede na novém spěšném vlaku 1922 do Hrušovan nad Jevišovkou a ráno se vrátí na Sp 1921. Ze soboty na neděli zůstáva na vlárské trati, v neděli odjíždí do depa. V prvním dni v sobotu provede obrat do Hustopečí u Brna na IRO 4651 (IRO = integrovaný rozvoz opilců) / 4900.
Poslední brněnské "kvatro" se nalézá v turnusové skupině 846. Jedná se o výkony na osobních vlacích Vyškov na Moravě - Nezamyslice se zájezdem až do Přerova (v pracovní dny třikrát, o víkendech jednou).
Změny oběhů vlivem letních výluk
Od 13. 6. 2013 do 20. 9. 2013 probíhá nepřetržitá výluka železniční dopravy v úseku Střelice - Oslavany. Změn doznaly turnusové skupiny 842, 843, 844 a 845.
Turnusová skupina 842 je sedmidenní, těžištěm výkonů je vozba osobních vlaků na trati 246 Břeclav - Znojmo a 244 Hrušovany nad Jevišovkou - Moravské Bránice. Zhruba jeden den jezdí "kvatra" na trati 240 Brno - Jihlava. Protože je trať mezi Střelicemi a Moravskými Bránicemi uzavřená, musí motorové vozy najíždět z Brna do Břeclavi soupravově přes Vranovice. Děje se tak v obou dvou směrech kromě soboty každý den ve večerních hodinách. S řídicím vozem jezdí "kvatro" pouze o víkendech v noci a dopoledne mezi Brnem a Náměští nad Oslavou.
Pouze jednodenní oběh od pátku do neděle na trati Brno - Staré Město u Uherského Hradiště obsahuje TS 843. Motorový vůz vyjede z Brna v pátek večer na Os 4155 a v neděli se vrací na Os 4110.
Z Brna směrem na Jihlavu a Bylnici se vydává 5 motorových vozů v TS 844.
Jednodenní TS 845 představuje oběh motorového vozu řady 842 s řídicím vozem řady Bfbrdtn794 o víkendech mezi Břeclaví a Znojmem.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
1993/92859 |
95 54 5 842.020-0 |
|
2013-02-28 |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012