Přípojné vozy ř. Bdt754

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2016-04-24

Založení stránek o vozech této řady. Vůz Bdt754 001 je ve stavu DKV Brno od 11. 4. 2016.

2016-05-15

Vůz Bdt754 001 prozatím nevyjel, je odstavený a čeká na dokončení svého vybavení.

2016-06-05

Dne 22. 5. 2016 byl vůz Bdt754 001 převezen z Brna do Znojma a od 23. 5. 2016 je zařazen do provizorního oběhu, jezdí v pracovní dny místo vozu Bdtx766 v TS 033 v upraveném 1. dni.

2016-07-17

Do Brna dorazil i druhý vůz Bdt754 50 54 20-29 002-3, a to dne 30. 6. 2016 na konci R 975, prozatím se nachází v Brně, na nasazení do provozu ještě čeká. Ve stavu DKV Brno je tento vůz od 1. 7. 2016.

2016-08-07

Vůz Bdt754 002 je od 1. 8. 2016 nasazen do provozu na trati Znojmo - Břeclav. Oběhy vozů zaznamenávám zpětně do tohoto souboru.

2016-08-28

Určité provizorium v nasazení vozů řady Bdt754 skončilo dnem 1. 9. 2016, kdy tyto dva vozy přešly do turnusové skupiny 033, které jim uvolnily vozy řady Bdtx766.


bdt754 Jediné dva vozy řady Bdt754, které kdy vznikly, mají velmi zajímavý původ. Jeden z nich je přímo spojený s legendárním expresem Vindobona. Vozy vyrobila v roce 1969 Vagónka Studénka jako přípojné vozy 2. třídy k sezení kombinované s bufetovým oddílem pod označením řady BRam.

 

Vozů řady BRam bylo celkem 11, pět z nich bylo určeno do expresu Vindobona (BRam 61 54 85-09 000-0 až 004-2, brzdič s polohami P a R) a šest do vnitrostátních vlaků (BRam 71 54 85-09 005-7 až 010-7, brzdič jen s polohou P). V pravidelném provozu se vozy řady BRam udržely do začátku 90. let. Označení řady se v roce 1983 změnilo na BRmn a v roce 1990 na BRn. Číselné označení doznalo změny pravděpodobně v roce 1978 na jednotný interval 70 54 85-09.

 

Dnešní vůz Bdt754 001 (vyrobený pro vnitrostátní provoz) nesl po roce 1990 označení BRn 70 54 85-09 008-2, k 11. 7. 1994 byl převeden pod novou řadu 055 a obdržel číslo 055.002. V roce 1998 došlo k jeho modernizaci v Pars Nova v Šumperku a obdržel písmenné označení Bpb a novou řadu 056, přičemž pořadové číslo se změnilo z 002 na 001. V roce 2001 se písmenné označení Bpb změnilo na současné Bdt754 a v roce 2009 došlo ke změně číselného označení na interval 50 54 20-29 0xx.

 

Druhý vůz Bdt754 002 (vyrobený do expresu Vindobona) nesl po roce 1990 označení BRn 70 54 85-09 001-7 a byl pod tímto označením využit jako pojízdná jídelna v Praze-Vršovicích. V roce 1995 došlo k jeho odstavení s výhledem rozebrání na náhradní díly, avšak v roce 2000 byl nakonec modernizován jako druhý vůz na řadu Bpb, resp. 056 s pořadovým číslem 002 (tzn. že nikdy nebyl veden pod řadou 055). V roce 2001 se písmenné označení Bpb změnilo na současné Bdt754 a v roce 2009 došlo ke změně číselného označení na interval 50 54 20-29 0xx.

 

Vozy dojezdily v letech 2012–2013, následně byly navrženy na zrušení a zrušeny. Začátkem roku 2015 se ale nad nimi usmálo štěstí a vozy se dostaly zpátky do provozního parku jako vozy odstavené s vizí jejich nasazení na trať Znojmo - Břeclav, kde by nahradily vozy řady Btx763. V březnu a červnu 2015 vozy odjely do DPOV Nymburk na úpravu do provozního stavu. Vůz 001 přijel z Nymburku do Brna v dubnu 2016 a a vůz 002 jej následoval v červnu 2016.

 

Ve stavu DKV Brno jsou 2 vozy a po provizoriu jsou tyto 2 vozy od 1. 9. 2016 turnusovány.

PP Znojmo


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

BRam 71 54 85-09 008-1

1969/69820

Bdt754 50 54 20-29 001-5

později 055.002 a 056.001

2016-05-22

BRam 61 54 85-09 001-8

1969/69824

Bdt754 50 54 20-29 002-3

později 056.002

2016-08-01


Oba vozy jsou nasazeny na trať 246 Znojmo - Břeclav, kde převzaly výkony části vozů řady Bdtx766, resp. s dopadem na řadu Btx763.

 

První vůz 001 byl z DPOV Nymburk do Brna přepraven dne 11. 4. 2016 vlakem Sv 1307 do České Třebové a na konci vlaku Sp 1977 do Brna. Poté co se DKV s tímto vozem seznámilo a vůz byl doplněn o některé chybějící komponenty, odjel 22./23. 5. 2016 na vlacích Os 4418 a 4560 z Brna do Znojma a ihned byl zařazen do provozu s cestujícími. Oběh byl zprvu předepsaný depeší č. 4784 ze dne 20. 5. 2016: (1)–(4) ZNO 4505 BCV / 4508 ZNO / 4513 BCV / 4516 ZNO, (5) ZNO 4505 BCV / 4508 ZNO / 4513 BCV / 4516 ZNO / 4527 BCV / 4524 ZNO, (6)–(7) odstaven ZNO. Jedná se o upravený 1. den turnusové skupiny 033, tzn. jezdil místo vozu řady Bdtx766.

 

Druhý vůz 002 odjel z DPOV Nymburk 29. 6. 2016 vlakem Sv 1306 do Prahy a zde byl 30. 6. 2016 připojen na konec vlaku R 975, s kterým dojel do Brna. Z Horních Heršpic se vůz vydal ku Znojmu dne 27. 7. 2016 na vlaku Sp 1922 do Hrušovan nad Jevišovkou a další den dojel na Os 4560 do Znojma.

 

Od 1. 8. 2016 jezdily mezi Znojmem a Břeclaví oba dva vozy v turnusové skupině 033 na úkor vozů řady Bdtx766. A konečně od 1. 9. 2016 jsou tyto dva vozy zaturnusovány do turnusové skupiny 033, kde do této chvíle jezdily vozy řady Bdtx766. Oběhy vozů řady Bdt754 je možné si prohlédnout ve "sledovačce".


Bdt754

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

ZNO 4507 BCV / 4512 ZNO / 4521 BCV / 4522 ZNO

odstaven ZNO

odstaven ZNO

2.

(1)–(4): ZNO 4505 BCV / 4508 ZNO / 4513 BCV / 4516 ZNO

 

(5): ZNO 4505 BCV / 4508 ZNO / 4513 BCV / 4516 ZNO / 4527 BCV / 4524 ZNO

odstaven ZNO

odstaven ZNO


Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky