PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2015-11-21 | Popis GVD 2015/2016. |
2015-12-13 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2015/2016 a stavu vozidlového parku. |
2016-01-10 | Elektrická jednotka 660.105 je ve stavu DKV Brno od 19. 12. 2015. |
2016-01-30 | Od 26. 1. 2016 je ve stavu DKV Brno další elektrická jednotka 660.106. Dnem 27. 1. 2016 vznikla nová turnusová skupina 606. |
2016-02-28 | Další dvě jednotky - 660.107 a 660.108 - dorazily do Brna, a to 25. 2. 2016; od 26. 2. 2016 jsou ve stavu DKV Brno. Od 1. 3. 2016 platí nová verze turnusové skupiny 606, která je nyní třídenní. |
2016-03-27 | Ke dni 1. 4. 2016 dochází k drobné změně v turnusové skupině 602 a k zásadní změně v TS 606, která se rozšiřuje na pětidenní a opouští rameno Brno - Olomouc - Šumperk. Dne 23. 3. 2016 dorazila do Brna elektrická jednotka 660.109, ve stavu DKV Brno je od 24. 3. 2016. |
2016-04-10 | Poslední pětidílná elektrická jednotka 660.110 byla do stavu DKV Brno zařazena 29. 3. 2016. Zbývá tak dodávka dvou třídílných jednotek řady 660.0. |
2016-05-15 | Dnem 25. 4. 2016 byly do stavu DKV Brno zařazeny třídílné elektrické jednotky 660.003 a 660.004. Cílový početní stav "InterPanterů" obou modifikací (660.0 a 660.1) je tak naplněn. |
2016-06-05 | Hned dvě elektrické jednotky jsou pro závady na klimatizaci odstaveny - 660.103 od 26. 5. 2016 a 660.102 od 29. 5. 2016. Od 3. 6. 2016 je "InterPanter" 660.103 opět provozní. |
2016-07-17 | Dne 5. 7. 2016 došlo k rozbití bočního okna na voze 661.103 a "InterPanter" 660.103 je tak odstaven. Elektrická jednotka 660.102 je od 8. 7. 2016 opět provozní. |
2016-08-07 | "InterPanter" 660.103 je od 21. 7. 2016 provozní. |
2016-10-02 | U elektrické jednotky 660.003 došlo 18. 9. 2016 k závadě trakčního motoru, jednotka je tak odstavena. |
2016-10-16 | Od 11. 10. 2016 je provozní elektrická jednotka 660.003. |
Pro dálkovou dopravu České dráhy objednaly elektrické jednotky řady 660, které obdržely název InterPanter. Jedná se o obdobu dříve dodaných elektrických jednotek řad 640 a 650 s názvem RegioPanter pro regionální dopravu. Elektrické jednotky pro dálkovou dopravu jsou vyráběné ve dvou modifikacích jako jednotky třídílné a pětidílné.
Třídílné jednotky jsou jako celek označené řadou 660.0, jednotlivé vozy jsou označeny (za sebou) jako řada 660.0 + 662.0 + 661.0. Výrobce dodal celkem 4 jednotky řady 660.0. První dvě jednotky 660.001 a 660.002 jsou alokovány výhradně na relaci Brno - Břeclav - Olomouc, další dvě jednotky 660.003 a 660.004 jsou nasazeny na relaci Brno - Česká Třebová - Praha, ale mohou též "zaskočit" na relaci Brno - Břeclav - Olomouc.
V DKV Brno se nachází 4 jednotky, všechny 4 jsou turnusované.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2015/00457 |
94 54 1 660.001-9 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00458 |
94 54 1 662.001-7 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00459 |
94 54 1 661.001-8 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00460 |
94 54 1 660.002-7 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00461 |
94 54 1 662.002-5 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00462 |
94 54 1 661.002-6 |
|
2015-12-13 |
- |
2016/00548 |
94 54 1 660.003-5 |
|
2016-10-11 |
- |
2016/00549 |
94 54 1 662.003-3 |
|
2016-10-11 |
- |
2016/00550 |
94 54 1 661.003-4 |
|
2016-10-11 |
- |
2016/00551 |
94 54 1 660.004-3 |
|
2016-04-25 |
- |
2016/00552 |
94 54 1 662.004-1 |
|
2016-04-25 |
- |
2016/00553 |
94 54 1 661.004-2 |
|
2016-04-25 |
Elektrické jednotky 660.001 a 660.002 převzaly část výkonů na vlacích R a Sp Brno - Břeclav - Hodonín - Olomouc, na kterých doposud jezdily soupravy s lokomotivami řady 362 a řídicími vozy řady Bfhpvee295. Další dvě elektrické jednotky 660.003 a 660.004 se zapojují do oběhů na vlacích R Brno - Česká Třebová - Praha. Pro elektrické jednotky řady 660.0 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 602, 607 a můžeme je pravidelně vidět na tratích:
010 Česká Třebová - Kolín (od 1. 5. 2016);
011 Kolín - Praha (od 1. 5. 2016);
250 Brno - Břeclav;
260 Brno - Česká Třebová (od 1. 5. 2016);
270 Přerov - Olomouc;
330 Břeclav - Přerov.
"InterPanter" 660.003 přijel z Velimi do Brna 25. 4. 2016 jako Sv 100867 / 182325 a s cestujícími vyjel 1. 5. 2016 na R 870. Poslední jednotka 660.004 z Velimi do Brna dorazila 27. 4. 2016 jako Sv 201015 / 201977 / 104589 a první cestující se v ní svezli 1. 5. 2016 na R 866.
Elektrické jednotky 660.001 a 660.002 jsou vedeny v jednodenní turnusové skupině 602 a jezdí kromě pátečního Sp 1777 a sobotního Sp 1772 spojené spolu. Jízdu začínají v pracovní dny v Hodoníně, provedou obraty 1770 / 803 / 812 / 811 / 804 / 1777 a skončí zase v Hodoníně. Jedna jednotka zůstává v pátek po Rx 804 v Brně, druhá do Brna dojede v sobotu na Sp 1772. Z Brna vyjíždí do Hodonína první v neděli na Sp 1777, druhá v pondělí ráno soupravově jako Sv 101777, resp. od 1. 4. 2016 obě dvě v neděli na Sp 1777, jak bylo i původně plánováno; obě jednotky v režimu "BFC", čili "bez frekvence cestujících", cestující jedoucí v kmenové jednotce 660.1, s níž jsou třívozové jednotky spojeny).
Další dva "InterPanteři" řady 660.0 se zapojují - každý samostatně - do provozu jako posilové jednotky ve dvoudenní turnusové skupině 607. V pracovní dny posilují vlaky 870 / 871, 876 / 863 a jen v pátek ještě vlaky 866 a 871. V sobotu jsou jednotky odstavené (jedna v Brně, druhá v Praze) a vyjíždí opět v neděli na vlacích 866 a 871.
Pro dálkovou dopravu České dráhy objednaly elektrické jednotky řady 660, které obdržely název InterPanter. Jedná se o obdobu dříve dodaných elektrických jednotek řad 640 a 650 s názvem RegioPanter pro regionální dopravu. Elektrické jednotky pro dálkovou dopravu jsou vyráběné ve dvou modifikacích jako jednotky třídílné a pětidílné.
Pětidílné jednotky jsou jako celek označené řadou 660.1, jednotlivé vozy jsou označeny (za sebou) jako řada 660.1 + 662.1 + 064.1 + 662.2 + 661.1. Výrobce dodal celkem 10 jednotek řady 660.1. První čtyři jednotky 660.101 až 660.104 jsou alokovány výhradně na relaci Brno - Břeclav - Olomouc, navazující šestice "InterPanterů" 660.105 až 660.110 obíhá na relaci Brno - Česká Třebová - Praha, ale může též "zaskočit" na relaci Brno - Břeclav - Olomouc.
V DKV Brno se nachází 10 jednotek, turnusy jsou prozatím vytvořeny pro 8 z nich.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2015/00452 |
94 54 1 660.101-7 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00453 |
94 54 1 662.101-5 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00454 |
94 54 1 064.101-9 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00455 |
94 54 1 662.201-3 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00456 |
94 54 1 661.101-6 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00502 |
94 54 1 660.102-5 |
|
2016-07-08 |
- |
2015/00499 |
94 54 1 662.102-3 |
|
2016-07-08 |
- |
2015/00501 |
94 54 1 064.102-7 |
|
2016-07-08 |
- |
2015/00500 |
94 54 1 662.202-1 |
|
2016-07-08 |
- |
2015/00503 |
94 54 1 661.102-4 |
|
2016-07-08 |
- |
2015/00504 |
94 54 1 660.103-3 |
|
2016-07-21 |
- |
2015/00505 |
94 54 1 662.103-1 |
|
2016-07-21 |
- |
2015/00506 |
94 54 1 064.103-5 |
|
2016-07-21 |
- |
2015/00507 |
94 54 1 662.203-9 |
|
2016-07-21 |
- |
2015/00508 |
94 54 1 661.103-2 |
|
2016-07-21 |
- |
2015/00509 |
94 54 1 660.104-0 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00510 |
94 54 1 662.104-7 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00511 |
94 54 1 064.104-3 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00512 |
94 54 1 662.204-9 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00513 |
94 54 1 661.104-1 |
|
2015-12-13 |
- |
2015/00514 |
94 54 1 660.105-8 |
|
2015-12-19 |
- |
2015/00515 |
94 54 1 662.105-6 |
|
2015-12-19 |
- |
2015/00516 |
94 54 1 064.105-0 |
|
2015-12-19 |
- |
2015/00517 |
94 54 1 662.205-4 |
|
2015-12-19 |
- |
2015/00518 |
94 54 1 661.105-7 |
|
2015-12-19 |
- |
2016/00519 |
94 54 1 660.106-6 |
|
2016-01-26 |
- |
2016/00520 |
94 54 1 662.106-4 |
|
2016-01-26 |
- |
2016/00521 |
94 54 1 064.106-8 |
|
2016-01-26 |
- |
2016/00522 |
94 54 1 662.206-2 |
|
2016-01-26 |
- |
2016/00523 |
94 54 1 661.106-5 |
|
2016-01-26 |
- |
2016/00528 |
94 54 1 660.107-4 |
|
2016-02-25 |
- |
2016/00529 |
94 54 1 662.107-2 |
|
2016-02-25 |
- |
2016/00530 |
94 54 1 064.107-6 |
|
2016-02-25 |
- |
2016/00531 |
94 54 1 662.207-0 |
|
2016-02-25 |
- |
2016/00532 |
94 54 1 661.107-3 |
|
2016-02-25 |
- |
2016/00533 |
94 54 1 660.108-2 |
|
2016-02-25 |
- |
2016/00534 |
94 54 1 662.108-0 |
|
2016-02-25 |
- |
2016/00535 |
94 54 1 064.108-4 |
|
2016-02-25 |
- |
2016/00536 |
94 54 1 662.208-8 |
|
2016-02-25 |
- |
2016/00537 |
94 54 1 661.108-1 |
|
2016-02-25 |
- |
2016/00538 |
94 54 1 660.109-0 |
|
2016-03-23 |
- |
2016/00539 |
94 54 1 662.109-8 |
|
2016-03-23 |
- |
2016/00540 |
94 54 1 064.109-2 |
|
2016-03-23 |
- |
2016/00541 |
94 54 1 662.209-6 |
|
2016-03-23 |
- |
2016/00542 |
94 54 1 661.109-9 |
|
2016-03-23 |
- |
2016/00543 |
94 54 1 660.110-8 |
|
2016-03-29 |
- |
2016/00544 |
94 54 1 662.110-6 |
|
2016-03-29 |
- |
2016/00545 |
94 54 1 064.110-0 |
|
2016-03-29 |
- |
2016/00546 |
94 54 1 662.210-4 |
|
2016-03-29 |
- |
2016/00547 |
94 54 1 661.110-7 |
|
2016-03-29 |
Elektrické jednotky řady 660.1 převzaly (spolu s jednotkami 660.0) téměř všechny výkony na vlacích R a Sp Brno - Břeclav - Hodonín - Olomouc, na kterých doposud jezdily soupravy s lokomotivami řady 362 a řídicími vozy řady Bfhpvee295. Pro elektrické jednotky řady 660.1 je vyhrazena turnusová skupina 601 a od 27. 1. 2016 turnusová skupina 606. "InterPantery" řady 660.1 můžeme pravidelně vidět na tratích:
010 Česká Třebová - Kolín (od 28. 1. 2016);
011 Kolín - Praha (od 28. 1. 2016);
250 Brno - Břeclav;
260 Brno - Česká Třebová (od 28. 1. 2016);
270 Přerov - Olomouc, od 28. 1. 2016 do 31. 3. 2016 Olomouc - Zábřeh na Moravě;
291 Zábřeh na Moravě - Šumperk (od 28. 1. do 31. 3. 2016);
330 Břeclav - Přerov.
Zahájení pravidelného provozu jednotek 660.101 až 660.104 naleznete v popisu minulého GVD 2014/2015. Elektrická jednotka 660.105 do Brna přijela z Velimi dne 18. 12. 2015 jako Sv 109335 / 101813 / 101307 / 100869 / 104797 a poprvé vyjela s cestujcími 24. 12. 2015 na Rx 803. Další "InterPanter" 660.106 dojel z Velimi do Brna 25. 1. 2016 jako Sv 100869 / 104775 a za pozornosti médií vyjel 28. 1. 2016 s cestujícími, a to úplně poprvé na relaci Brno - Česká Třebová - Praha jako R 872. Sedmá a osmá jednotka 660.107 a 660.108 dojela z Velimi do Brna zároveň dne 25. 2. 2016 jako Sv 100875 / 100275 / 204799. S cestujícími vyjely tyto jednotky poprvé 3. 3. 2016 na R 870 (660.107) a 8. 3. 2016 na R 870 (660.108). Další - devátá - jednotka se v Brně objevila 23. 3. 2016, z Velimi byla zavedena jako Sv 100867 / 204589 a první cestující se v ní svezli 1. 4. 2016 v R 874. Poslední elektrická jednotka 660.110 dojela z Velimi do Brna-Maloměřic 29. 3. 2016 jako Sv 100861 / 182325, s cestujícími vyjela 4. 4. 2016 na R 872.
Turnusová skupina 601 je třídenní a jednotky v ní obíhají na vlacích R a Sp mezi Brnem a Olomoucí přes Břeclav a Přerov. Jednotky jsou vedeny samostatně, pouze na sobotním Sp 1772 je jednotka řady 660.1 spojena s jednotkou řady 660.0 a v neděli na Sp 1777 dokonce se dvěma jednotkami řady 660.0.
Dne 27. 1. 2016 došlo k aktivaci turnusové skupiny 606. Jednalo se o oběh pro 2 jednotky na rameni Šumperk - Olomouc - Brno - Česká Třebová - Praha. Od 28. 1. 2016 oběh zvládalo jezdit jedna toho času dodaná jednotka. V pracovní dny jednotka obíhala na vlacích SPK 914 BNO / 872 PHA / 869 BNO / 915 SPK, v sobotu SPK 914 BNO a v neděli BNO 870 PHA / 871 BNO / 917 SPK.
Od 1. 3. 2016 platila nová verze turnusové skupiny 606 rozšířená na 3denní oběh. Zjednodušeně se jedná o vozbu vlaků 870 / 871 a 872 / 869 mezi Brnem a Prahou a vlaků 901 / 912 a 915 / 914 mezi Brnem a Šumperkem (vlaky 901 a 914 jen v pracovní dny).
Ke dni 1. 4. 2016 se turnusová skupina rozšířila na 5denní, elektrické jednotky přebírají značnou část výkonů na rameni Brno - Česká Třebová - Praha a naopak opouští rameno Brno - Olomouc - Šumperk. Poslední změnou vyvolanou příchodem dvou jednotek řady 660.0 prošla TS 606 k 1. 5. 2016. Od tohoto data jsou v relaci Brno - Česká Třebová - Praha vedeny "InterPantery" všechny rychlíky vyjma večerní alternace R 858+860 Brno - Česká Třebová a R 877 Praha - Brno v pracovní dny a neděli (a pro úplnost dodávám R 878 / 879 Pardubice - Praha, pokud bychom počítali tento pár do zmíněné relace).
Provoz v GVD: 2014/2015