PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2016-11-20 | Popis GVD 2016/2017. |
2016-12-11 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2016/2017 a stavu vozidlového parku. |
2016-12-26 | Lokomotiva 242.240 je od 11. 12. 2016 odstavena z důvodu závady na bateriích. Do provozu vyjela 12. 12. 2016 "plechovka" 242.264 a dne 14. 12. 2016 stroj 242.253. |
2017-01-08 | "Plechovka" 242.240 je od 28. 12. 2016 provozní. Od 6. 1. 2017 je z důvodu opravy EVY odstavena lokomotiva 242.260. |
2017-02-19 | Od 8. 2. 2017 je pro závadu na vypružení podvozku odstavena "plechovka" 242.236. |
2017-03-19 | Pro více závad je od 27. 2. 2017 odstavena lokomotiva 242.214. |
2017-04-02 | Odstaveny jsou "plechovky" 242.235 (17. 3. 2017) a 242.229 (19. 3. 2017), obě z důvodu více závad. Do provozu se 25. 3. 2017 vrátila lokomotiva 242.236. |
2017-04-23 | Ve stavu DKV Brno byla dne 23. 3. 2017 naposledy "plechovka" 242.233, načež byla předána do CZ LOKO Česká Třebová. Od 2. 4. 2017 je provozní lokomotiva 242.260, o den později vyjela do provozu i "plechovka" 242.235. Dne 5. 4. 2017 došlo v ŽST Brno hl. n. na odstavném nádraží A k podhození posledního vozu elektrické jednotky 560.023+560.024, elektrický vůz 560.024 bočně narazil do stojící soupravy v čele s lokomotivou 242.264, tato je odstavena. |
2017-05-08 | Z důvodu závady na elektrické části lokomotivy je "plechovka" 242.223 od 23. 4. 2017 odstavena. |
2017-05-28 | Odstavená "plechovka" 242.229 je od 12. 5. 2017 na opravě EVY v DPOV Přerov. Od 16. 5. 2017 je zpět v provozu lokomotiva 242.223. |
2017-07-01 | Nepřetržitá výluka Brno hl. n. - Brno-Židenice započatá 3. 6. 2017 přinesla změny v turnusových skupinách 202 a 204; turnusové skupiny 203 a 205 byly zrušeny. Další změnu v turnusech přinesla nepřetržitá výluka Tišnov - Vlkov u Tišnova, od 1. 7. 2017 je TS 202 rozdělena na TS 202 (jižní Morava) a TS 203 (Vysočina). Od 21. 6. 2017 je odstavena lokomotiva 242.240 pro závadu na komunikační lince a 27. 6. 2017 došlo při jízdě Os 4900 k zahoření "plechovky" 242.248, která je tak rovněž odstavena. Dne 28. 6. 2017 vyjela do provozu lokomotiva 242.264. |
2017-07-30 | Protočená obruč a přeskok na trakčním motoru způsobily odstavení "plechovky" 242.238 od 21. 7. 2017. |
2017-09-03 | Hned dvě odstavené lokomotivy se staly prozními: 242.214 od 17. 8. 2017 a 242.229 od 20. 8. 2017. Naopak došlo 18. 8. 2017 k odstavení "plechovky" 242.278 z důvodu vibrací pojezdu. |
2017-09-24 | Další pokles inventárního stavu brněnských lokomotiv řady 242 nastal v polovině září - 15. 9. 2017 byly ve stavu DKV Brno naposledy "plechovky" 242.223 a 242.243. Jejich další majitelem se stala společnost CZ LOKO Česká Třebová. Do provozu se vrátily dvě lokomotivy: 242.278 od 13. 9. 2017 a 242.238 od 21. 9. 2017. |
2017-10-29 | Odstavené jsou lokomotivy 242.272 od 7. 10. 2017 pro závadu na transformátoru a 242.247 od 11. 10. 2017 kvůli vibracím podvozku. Naopak provozní jsou "plechovky" 242.240 od 19. 10. 2017 a 242.248 od 20. 10. 2017. |
2017-11-12 | Do provozu se vrátily lokomotivy 242.247 (od 4. 11. 2017) a 242.272 (od 6. 11. 2017). |
2017-12-02 | Více závad je důvodem odstavení lokomotivy 242.247 od 23. 11. 2017. V Brně hl. n. došlo 24. 11. 2017 k prudkému najetí "plechovky" 242.235 do "esa" 362.172, lokomotiva je tak odstavena. Od 28. 11. 2017 je z důvodu protočených obručí odstavena lokomotiva 242.238. |
2017-12-10 | Lokomotiva 242.238 je od 9. 12. 2017 provozní. |
Elektrické lokomotivy řady 242 - tedy "plecháče" - nesly původně označení S 499.02 a byly vyráběny ve Škodě Plzeň v počtu 86 kusů v letech 1975 až 1981. Po odčlenění dceřiné společnosti ČD Cargo v roce 2007 připadly všechny společnosti ČD, a.s., pro zajištění vozby v osobní dopravě.
V DKV Brno jsou tyto lokomotivy soustředěny do PJ Maloměřice. Celkem se zde nachází 26 strojů (do 23. 3. 2017 jich bylo 29, do 15. 9. 2017 zde byly v počtu 28), z nichž 19 je turnusovaných. Počet zaturnusovaných lokomotiv se tak oproti minulému GVD nemění.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0204 |
91 54 7 242.204-6 |
|
2016-12-11 |
|
S 499.0209 |
1975/6824 |
91 54 7 242.209-5 |
|
2016-12-11 |
S 499.0214 |
1975/6829 |
91 54 7 242.214-5 |
|
2017-08-17 |
S 499.0217 |
1975/6832 |
91 54 7 242.217-8 |
|
2016-12-11 |
S 499.0221 |
1975/6836 |
91 54 7 242.221-0 |
|
2016-12-11 |
S 499.0227 |
1975/6842 |
91 54 7 242.227-7 |
|
2016-12-11 |
S 499.0228 |
91 54 7 242.228-5 |
odstavena - vibrace pojezdu |
2016-05-18 |
|
S 499.0229 |
1975/6844 |
91 54 7 242.229-3 |
|
2017-08-20 |
S 499.0234 |
1979/7273 |
91 54 7 242.234-3 |
|
2016-12-11 |
S 499.0235 |
91 54 7 242.235-0 |
odstavena - po násilném poškození (najetí do lokomotivy 362.172) |
2017-11-24 |
|
S 499.0236 |
1979/7275 |
91 54 7 242.236-8 |
|
2017-03-25 |
S 499.0238 |
1979/7277 |
91 54 7 242.238-4 |
|
2017-12-09 |
S 499.0240 |
1979/7279 |
91 54 7 242.240-0 |
WTB |
2017-10-19 |
S 499.0242 |
1979/7281 |
91 54 7 242.242-6 |
WTB |
2016-12-11 |
S 499.0246 |
1979/7285 |
91 54 7 242.246-7 |
|
2016-12-11 |
S 499.0247 |
1979/7286 |
91 54 7 242.247-5 |
odstavena - více závad |
2017-11-23 |
S 499.0248 |
1979/7287 |
91 54 7 242.248-3 |
|
2017-10-20 |
S 499.0253 |
1979/7292 |
91 54 7 242.253-3 |
|
2016-12-14 |
S 499.0260 |
1981/7606 |
91 54 7 242.260-8 |
|
2017-04-02 |
S 499.0261 |
1981/7607 |
91 54 7 242.261-6 |
|
2016-12-11 |
S 499.0264 |
1981/7610 |
91 54 7 242.264-0 |
WTB |
2017-06-28 |
S 499.0268 |
1981/7614 |
91 54 7 242.268-1 |
|
2016-12-11 |
S 499.0272 |
1981/7618 |
91 54 7 242.272-3 |
|
2017-11-06 |
S 499.0273 |
1981/7619 |
91 54 7 242.273-1 |
|
2016-12-11 |
S 499.0278 |
1981/7624 |
91 54 7 242.278-0 |
|
2017-09-13 |
S 499.0285 |
1981/7631 |
91 54 7 242.285-5 |
odstavena - protočené obruče |
2015-06-01 |
Obraty lokomotiv řady 242 jsou rozděleny do čtyř turnusových skupin, označených 202, 203, 204 a 205. Na pravidelných výkonech můžeme lokomotivy vidět na těchto tratích, stav je stejný jako v minulém GVD:
225 Havlíčkův Brod - Počátky-Žirovnice;
230 Havlíčkův Brod - Čáslav;
250 Havlíčkův Brod - Brno - Břeclav;
260 Brno - Rájec-Jestřebí;
300 Brno - Křenovice horní nádraží.
Hned 14 z 19 lokomotiv obíhá v turnusové skupině 202. Lokomotivy dopravují osobní a spěšné vlaky od Břeclavi přes Brno a Žďár nad Sázavou do Havlíčkova Brodu. Odtud dále směřují přes Jihlavu do Počátek-Žirovnice nebo do Čáslavi. Propojení mezi "brněnským" a "vysočinským" oběhem se provádí pomocí 3 párů vlaků v pracovní dny: 970 / 973, 4900 / 8746, 4602 / 8766 a 8743 / 4903, 8755 / 4605.
Jedna lokomotiva se nachází celý týden v turnusové skupině 203, v níž dopravuje osobní vlaky v úseku Vranovice - Žďár nad Sázavou. Na páru vlaků 4901 / 4906 v pracovní dny zajíždí do Šakvic a ze soboty na neděli se objeví i v Břeclavi díky obratu 4939 / 4667 // 4600.
Třetí turnusová skupina 204 je dvoudenní a je určena pro lokomotivy řady 242 s komunikační linkou WTB dopravující soupravy osobních vlaků ve složení Bdmtee275 + Bdmtee281 + řídicí vůz Bfhpvee295 (řazen v TS 944) v úsecích Vranovice - Brno - Tišnov a Křenovice horní nádraží - Brno - Rájec-Jestřebí:
242 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): BNO 4050 RJE / 4051 BNO / 4054 RJE / 4055 BNO / 4968 TIV / 4975 BNO / 4976 TIV / 4983 BNO / 4984 TIV / 4633 VRE / 4936 TIV
(2)–(5): BNO 4021 KRE / 4052 RJE / 4053 BNO / 4968 TIV / 4975 BNO / 4976 TIV / 4983 BNO / 4984 TIV / 4633 VRE / 4936 TIV |
odstavena BNO |
BNO 4938 TIV |
2. |
TIV 4951 HUB / 4956 TIV / 4963 BNO / 4966 KUM / 4973 HUB / 4978 TIV / 4985 BNO |
TIV 4611 BNO |
odstavena BNO |
Poslední dvě "plechovky" jezdí v dvoudenní turnusové skupině 205. V pracovní dny v úseku Vranovice - Brno - Tišnov na ranních a odpoledních výkonech a v sobotu se projedou v čele osobních vlaků Břeclav - Brno - Tišnov.
Z důvodu nepřetržité výluky Brno hl. n. - Brno-Židenice byly od 3. 6. do 30. 6. 2017 turnusové skupiny upraveny takto:
- TS 202 ... 18denní oběh;
- TS 203 ... zrušena;
- TS 204 ... 2denní oběh zůstal, avšak pouze v úseku Brno - Křenovice horní nádraží, resp. lokomotivy zajedou i do Vyškova na Moravě;
- TS 205 ... zrušena.
K výše uvedené výluce se připojila nepřetržitá výluka Tišnov - Vlkov u Tišnova, a tím došlo pro období od 1. 7. do 10. 9. 2017 k další úpravě turnusových skupin:
- TS 202 ... 13denní oběh na rameni Břeclav - Brno - Tišnov;
- TS 203 ... 5denní oběh na rameni Vlkov u Tišnova - Čáslav a Havlíčkův Brod - Počátky-Žirovnice;
- TS 204 ... 2denní oběh na rameni Brno - Křenovice horní nádraží, resp. lokomotivy zajedou i do Vyškova na Moravě;
- TS 205 ... zrušena.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
S 499.0223 |
1975/6838* |
91 54 7 242.223-6 |
* na lokomotivě chybný výr. štítek 1975/6824 |
2017-09-16 |
S 499.0233 |
1979/7272 |
91 54 7 242.233-5 |
odstavena - vibrace podvozku |
2017-03-24 |
S 499.0243 |
1979/7282 |
91 54 7 242.243-4 |
|
2017-09-16 |
Os 11513 projíždí mezi zastávkou Čebín a ŽST Kuřim dne 15. 6. 2017 v čele s lokomotivou 242.223. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 3. 9. 2016 byla v ŽST Břeclav zachycena odstavená "plechovka" 242.243. Autor snímku David Prause.
|
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016