PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2016-11-20 | Popis GVD 2016/2017. |
2016-12-11 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2016/2017 a stavu vozidlového parku. |
2017-01-08 | Od 27. 12. 2016 je z důvodu opravy v rozsahu EH odstavena lokomotiva 362.121. |
2017-02-05 | Dne 16. 1. 2017 byla lokomotiva 363.002 převedena na řadu 362 a nese nové označení 362.002. Po více jak půl roce vyjela 22. 1. 2017 do provozu opravená lokomotiva 362.161. O den později, 23. 1. 2017, vyrazila do provozu po opravě EVY i lokomotiva 362.168. Od 31. 1. 2017 je pro závadu na převodovce odstaveno "eso" 362.111. |
2017-02-19 | "Eso" 362.002 je od 6. 2. 2017 po modernizaci z řady 363 provozní. V provozním stavu se od 12. 2. 2017 nachází lokomotiva 362.111. |
2017-03-05 | Od 25. 2. 2017 je pro závadu na elektronice odstavena lokomotiva 362.030. |
2017-03-19 | "Eso" 362.030 je od 5. 3. 2017 provozní. Dne 11. 3. 2017 došlo mezi ŽST Prostějov hl. n. a Vrbátky za jízdy R 912 ke střetu s automobilem, výsledkem je poškozená a odstavená lokomotiva 362.019. |
2017-04-02 | Pro více závad je od 23. 3. 2017 odstaveno "eso" 362.056. Zpět do provozu se 31. 3. 2017 vrátila lokomotiva 362.033. |
2017-04-23 | Na opravu EVY odjelo do DPOV Přerov dne 10. 4. 2017 "eso" 362.162 a je tak odstaveno. Po opravách násilných poškození jsou zpět v provozu lokomotivy 362.024 (od 2. 4. 2017) a 362.019 (od 18. 4. 2017). Dále se do provozu vrátila 4. 4. 2017 hned dvě "esa" 362.056 a 362.121. |
2017-07-01 | Nepřetržitá výluka Brno hl. n. - Brno-Židenice započatá 3. 6. 2017 přinesla změny v turnusových skupinách 301 až 305, vznikly TS 301a, 301b, 303a. Další změnu v turnusech přinesla nepřetržitá výluka Tišnov - Vlkov u Tišnova, a sice v TS 301, 301a, 303; turnusové skupiny 301b, 303a jsou zrušeny. Od 13. 6. 2017 je zpět v provozu lokomotiva 362.162. |
2017-07-30 | Lokomotiva 362.023 je od 10. 7. odstavena, nejdříve pro závadu na přepojovači, za několik dní byla přistavena do opravu EVY do DPOV Přerov. |
2017-09-24 | Ke dni 11. 9. 2017 byla upravena TS 301. "Eso" 362.166 je od 30. 8. 2017 odstavené z důvodu poškození čelníku. Od 21. 9. 2017 je lokomotiva 362.023 opět provozní. |
2017-10-29 | Od 14. 10. 2017 je opět provozní lokomotiva 362.166. |
2017-12-02 | Pro více závad je od 28. 10. 2017 odstavena lokomotiva 362.023. Oprava dvojkolí je důvodem odstavení "esa" 362.119 od 10. 11. 2017. V Brně hl. n. došlo 24. 11. 2017 k prudkému najetí "plechovky" 242.235 do "esa" 362.172, které je tak odstavené. |
2017-12-10 | Od 3. 12. 2017 je z důvodu více závad odstaveno "eso" 362.162. Lokomotiva 362.023 je od 5. 12. 2017 provozní. Z DKV Brno mají být redislokovány do DKV Plzeň 4 lokomotivy řady 362. Lokomotivy 362.060 a 362.128 odjely do Plzně 9. 12. 2017, a tohoto dne byly také naposledy ve stavu DKV Brno. |
Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 není pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 provádí již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.
Lokomotiv řady 362 je ve stavu DKV Brno 42 lokomotiv (do 15. 1. 2017 to bylo 41 lokomotiv), turnusy jsou vytvořeny pro 34 lokomotiv. Ve srovnání s minulým GVD narostla turnusová potřeba o 1 lokomotivu, inventární stav ve srovnání s minulým GVD v době před redislokací vozidel poklesl o 3 stroje.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
ES 499.1001 |
1980/6451* |
91 54 7 362.001-0 |
* na výr. štítku rok 1981 |
2016-12-11 |
ES 499.1002 |
1980/6452* |
91 54 7 362.002-8 |
* na výr. štítku rok 1978 |
2017-02-06 |
ES 499.1019 |
1985/8130 |
91 54 7 362.019-2 |
|
2017-04-18 |
ES 499.1021 |
1985/8132 |
91 54 7 362.021-8 |
|
2016-12-11 |
ES 499.1023 |
1985/8134 |
91 54 7 362.023-4 |
WTB |
2017-12-05 |
ES 499.1024 |
1985/8135 |
91 54 7 362.024-2 |
|
2017-04-18 |
ES 499.1027 |
1985/8138 |
91 54 7 362.027-5 |
WTB |
2016-12-11 |
ES 499.1030 |
1985/8141 |
91 54 7 362.030-9 |
|
2017-03-05 |
ES 499.1033 |
1985/8144 |
91 54 7 362.033-3 |
WTB |
2017-03-31 |
ES 499.1039 |
1985/8150 |
91 54 7 362.039-0 |
|
2016-12-11 |
ES 499.1040 |
1985/8151 |
91 54 7 362.040-8 |
|
2016-12-11 |
ES 499.1042 |
1985/8153 |
91 54 7 362.042-4 |
|
2016-12-11 |
363.056 |
1986/8267 |
91 54 7 362.056-4 |
WTB |
2017-04-04 |
363.060 |
1986/8271 |
91 54 7 362.060-6 |
|
2016-12-11 |
363.109 |
1988/8360 |
91 54 7 362.109-1 |
|
2016-12-11 |
363.111 |
1988/8362 |
91 54 7 362.111-7 |
|
2017-02-12 |
363.112 |
1988/8363 |
91 54 7 362.112-5 |
|
2016-12-11 |
363.113 |
1988/8364 |
91 54 7 362.113-3 |
|
2016-12-11 |
363.118 |
1988/8369 |
91 54 7 362.118-2 |
|
2016-12-11 |
363.119 |
1988/8370 |
91 54 7 362.119-0 |
odstavena - oprava dvojkolí |
2017-11-10 |
363.121 |
1988/8372 |
91 54 7 362.121-6 |
|
2017-04-04 |
363.123 |
1988/8374 |
91 54 7 362.123-2 |
|
2016-12-11 |
363.124 |
91 54 7 362.124-0 |
|
2016-12-11 |
|
363.128 |
1988/8379 |
91 54 7 362.128-1 |
WTB |
2016-12-11 |
363.158 |
1989/8640 |
91 54 7 362.158-8 |
|
2016-12-11 |
363.159 |
1989/8641 |
91 54 7 362.159-6 |
|
2016-12-11 |
363.160 |
1989/8642 |
91 54 7 362.160-4 |
|
2016-12-11 |
363.161 |
1989/8643 |
91 54 7 362.161-2 |
|
2017-01-22 |
363.162 |
1989/8644* |
91 54 7 362.162-0 |
WTB; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647; odstavena - více závad |
2017-12-03 |
363.163 |
1989/8645 |
91 54 7 362.163-8 |
|
2016-12-11 |
363.164 |
1989/8646 |
91 54 7 362.164-6 |
|
2016-12-11 |
363.165 |
1989/8647 |
91 54 7 362.165-3 |
WTB |
2016-12-11 |
363.166 |
1989/8648 |
91 54 7 362.166-1 |
|
2017-10-14 |
363.167 |
1990/8649 |
91 54 7 362.167-9 |
|
2016-12-11 |
363.168 |
1989/8650 |
91 54 7 362.168-7 |
|
2017-01-23 |
363.169 |
1989/8651 |
91 54 7 362.169-5 |
|
2016-12-11 |
363.170 |
1989/8652 |
91 54 7 362.170-3 |
|
2016-12-11 |
363.171 |
1989/8653 |
91 54 7 362.171-1 |
|
2016-12-11 |
363.172 |
1989/8654 |
91 54 7 362.172-9 |
odstavena - po násilném poškození (najetí lokomotivou 242.235) |
2017-11-24 |
363.173 |
1989/8655 |
91 54 7 362.173-7 |
|
2016-12-11 |
363.174 |
1989/8656 |
91 54 7 362.174-5 |
|
2016-12-11 |
363.175 |
1989/8657 |
91 54 7 362.175-2 |
|
2016-12-11 |
Lokomotivám řady 362 je vyhrazeno 7 turnusových skupin 301, 302, 303, 304, 305 a 307. Lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB jezdí ve skupině 305, ve zbývajících TS jezdí "esa" bez komunikační linky WTB. Oproti minulému GVD tedy skončila vozba souprav lokomotiv řady 362 s řídicími vozy řady Bfhpvee295 na rameni Brno - Česká Třebová - Pardubice.
Brněnská "rychlá esa" oproti GVD 2015/2016 jezdí nově na jednom páru osobních vlaků v úseku Kolín - Nymburk hl. n. V platném GVD je můžeme pravidelně spatřit na tratích:
010 Česká Třebová - Kolín;
011 Kolín - Praha;
225 Havlíčkův Brod - Jihlava;
230 Havlíčkův Brod - Kolín;
231 Kolín - Nymburk;
250 Havlíčkův Brod - Brno - Břeclav;
260 Brno - Česká Třebová;
270 Zábřeh na Moravě - Bohumín;
291 Zábřeh na Moravě - Šumperk;
300 Brno - Přerov, Blažovice - Holubice;
301 Nezamyslice - Olomouc;
330 Břeclav - Přerov;
340 Brno - Blažovice.
První turnusová skupina 301 je sestavena pro 18 lokomotiv řady 362, které v ní dopravují vlaky dálkové dopravy na ramenech Brno - Havlíčkův Brod - Praha, Brno - Bohumín a expresní vlaky Brno - Česká Třebová - Praha. Na obratu 961 // 960 "eso" zajíždí z Prahy do Jihlavy, na obratu 817 // 816 se projede na trati Brno - Břeclav (jediný výkon na rychlících Brno - Břeclav po převzetí výkonů elektrickými jednotkami řady 660), od 11. 9. 2017 se přidal další obrat Sv 573 / 574. Ve 3. turnusovém dni večer přechází na vozbu vlaků Os Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod - Kolín, kde vydrží až do konce 6. turnusového dne, v 7. dni se opět vrací na vlaky dálkové dopravy (od 11. 9. 2017 se tyto dny posunuly o jeden vzad, tedy 2., 5. a 6. den). V pracovní dny zajede i z Kolína do Nymburku na vlacích 5904 / poh5879.
Dvě lokomotivy jezdí v turnusové skupině 302 na obězích Brno - Olomouc - Šumperk:
362 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
SPK 1638 BNO / 907 SPK / 908 BNO / 915 SPK |
SPK 914 BNO / 907 SPK / 906 BNO / 915 SPK / 900 BNO |
BNO 917 SPK |
2. |
SPK 914 BNO / 909 SPK / 906 BNO / 917 SPK |
SPK 912 BNO / 909 OLC / 908 BNO / 913 SPK / 902 BNO |
BNO 903 SPK |
Mezi Brnem a Ústím nad Orlicí na straně jedné a Brnem a Šumperkem na straně druhé se pohybují 4 lokomotivy v turnusové skupině 303; po dobu nepřetržité výluky Brno hl. n. - Brno-Židenice od 3. 6. do 10. 9. 2017 tyto oběhy neplatily:
362 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO 1974 CST / 4763 LET |
CST 1973 BNO / 905 SPK / 910 BNO / 911 SPK / 904 BNO |
LET 4762 CST / 4763 LET |
2. |
(1)–(4): LET 4766 UNO / 5077 CST / 1977 BNO / 1976 CST / 4765 LET
(5): LET 4766 UNO / 5077 CST / 1977 BNO / 1976 CST [a přechází na (6) 1973] |
LET 4762 CST / 4763 LET [a přechází na (+) 4762] |
BNO 905 SPK / 910 BNO / 911 SPK / 904 BNO / 18:50 21970 CST / 4765 LET |
3. |
LET 4760 CST / 1973 BNO / 905 SPK / 910 BNO / 913 SPK / 902 BNO |
BNO 917 OLC |
SPK 912 BNO / 909 OLC / 908 BNO / 913 SPK / 902 BNO |
4. |
BNO 901 SPK / 912 BNO / 911 SPK / 904 BNO [a v (5) přechází na (6) 917] |
BNO 903 SPK [a přechází na (+) 912] |
OLC 914 BNO / 907 SPK / 906 BNO / 915 SPK / 900 BNO |
Lokomotiva v jednodenní turnusové skupině 304 jezdí na rameni Brno - Česká Třebová - Pardubice:
362 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): LET 4764 CST / 1975 BNO / 1972 CHN / 4761 LET
(5): LET 4764 CST / 1975 BNO / 1972 CHN / 4761 LET / 4768 CST / 4765 LET |
LET 4766 CST / 5006 PCE / 5009 CST / 4761 LET |
LET 4766 CST / 5006 PCE / 5009 CST / 4761 LET |
Osobní vlaky na "ferdinandce", resp. v úseku Břeclav - Přerov - Olomouc v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee275 + Bdmtee281 + Bfhpvee295 vozí lokomotivy v pětidenní turnusové skupině 305. Oběhy jsou stejné jako v minulém GVD. Napojení s Brnem se odehrává pomocí Os 4640 (pracovní dny), Os 4612 (sobota ráno) a Os 4666/4658 (sobota večer). V opačném směru najíždí lokomotivy na Os 4635 (pracovní dny) a Os 4633 (nepracovní dny). V pracovní dny odpoledne se stejně jako v minulém GVD "esa" projedou mezi Brnem a Tišnovem na vlacích 4972 / 4979 / 4980 / 4635. Řídicí vozy jsou zařazeny do turnusové skupiny 945 a ještě dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li).
Poslední turnusová skupina 307 obsahuje čtyři naprosto samostatné dny pro dispečerské lokomotivy na mimobrněnských stanovištích, a to v Břeclavi, Olomouci hl. n., České Třebové a Praze hl. n.:
362 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1a. |
(1)–(4): BCV 8:20 - 19:30 dispečerské HV
(5): BCV 5:09 Lv 90049 BHM / 409 BCV / 11:10 - 19:30 dispečerské HV |
BCV 8:20 - 19:30 dispečerské HV |
BCV 8:20 - 19:30 dispečerské HV / 408 BHM / 22:22 Lv 90048 BCV |
1b. |
OLC 5:30 - 18:30 dispečerské HV |
OLC 5:30 - 18:30 dispečerské HV |
OLC 5:30 - 18:30 dispečerské HV |
1c. |
CST 05:00 - 11:00, 13:00 - 21:00 dispečerské HV |
CST 05:00 - 11:00, 13:00 - 21:00 dispečerské HV |
CST 05:00 - 11:00, 13:00 - 21:00 dispečerské HV |
1d. |
PHA 7:30 - 19:45 dispečerské HV |
PHA 7:30 - 19:45 dispečerské HV |
PHA 7:00 - 20:00 dispečerské HV |
Z důvodu nepřetržité výluky Brno hl. n. - Brno-Židenice byly od 3. 6. do 30. 6. 2017 turnusové skupiny upraveny takto:
- TS 301 je rozdělena na 3 samostatné turnusové skupiny:
-- 301 ... 7denní oběh Brno - Bohumín s ranním "zubem" s vlaky 4951 / 4956 z Brna hl. n. do Hrušovan u Brna a v pracovní dny návoz cestujících z Brna hl. n. do Modřic k EN 477;
-- 301a ... 8denní oběh Brno - Šumperk, Břeclav - Brno - Česká Třebová - Praha, Brno-Královo Pole - Havlíčkův Brod - Praha, Jihlava - Praha;
-- 301b ... 3denní oběh Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod - Kolín - Nymburk;
- TS 302 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále;
- TS 303 je "roztržena" na dvě 2denní samostatné turnusové skupiny 303 a 303a;
- TS 304 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále;
- TS 305 ... zůstává 5denní, namísto výkonů Brno - Tišnov "eso" jezdí v úseku Brno hl. n. - Křenovice horní n. a Brno hl. n. - Hrušovany u Brna;
- TS 307 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále.
K výše uvedené výluce se připojila nepřetržitá výluka Tišnov - Vlkov u Tišnova, a tím došlo pro období od 1. 7. do 10. 9. 2017 k další úpravě turnusových skupin:
- TS 301 ... zůstává 7denní oběh Brno - Bohumín a v pracovní dny návoz cestujících z Brna hl. n. do Modřic k EN 477 (ranní vlaky 4951 / 4956 o prázdninách nejezdí);
- TS 301a ... 11denní oběh vlaků R Křižanov - Praha, Jihlava - Praha, osobních vlaků Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod - Kolín - Nymburk a vozba Ex 570, 571, 574 a 577 Břeclav - Brno - Česká Třebová - Praha;
- TS 301b ... zrušena;
- TS 302 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále;
- TS 303 ... 4denní oběh na rameni Brno - Olomouc - Šumperk a Brno - Česká Třebová - Ústí nad Orlicí;
- TS 303a ... zrušena;
- TS 304 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále;
- TS 305 ... zůstává 5denní, namísto výkonů Brno - Tišnov "eso" jezdí v úseku Brno hl. n. - Křenovice horní n. a Brno hl. n. - Hrušovany u Brna;
- TS 307 ... beze změny, oběhy ve výše uvedené tabulce platí i nadále.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
363.060 |
1986/8271 |
91 54 7 362.060-6 |
|
2017-12-10 |
363.128 |
1988/8379 |
91 54 7 362.128-1 |
WTB |
2017-12-10 |
Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016