PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2017-12-10 | Popis GVD 2017/2018. |
2018-01-07 | Od 29. 12. 2017 je pro závadu na převodovce odstaven motorový vůz 841.001, naopak do provozu se 5. 1. 2018 vrátil motorový vůz 841.004. |
2018-01-28 | Motorový vůz 841.001 je od 26. 1. 2018 provozní. |
2018-02-11 | Pro závadu na převodovce je od 26. 1. 2018 odstaven motorový vůz 841.004. |
2018-03-04 | Od 22. 2. 2018 je motorový vůz 841.004 zpět v provozu. |
V roce 2010 vyhrála firma Stadler Rail AG výběrové řízení vyhlášené Českými dráhami na dodávku motorových vozů. Motorové vozy byly k ČD dodány ve dvou verzích, označených řadou 840 (pro Liberecký kraj) a řadou 841 (pro Kraj Vysočina a Pardubický kraj). Výrobce tyto vozy označuje jako typ Regio-Shuttle RS1. Cílový inventární stav činí 16 vozů řady 840 a 17 vozů řady 841. Na Vysočinu mělo být původně dodáno všech 17 motorových vozů, nakonec Vysočině připadlo pouze 13 motorových vozů řady 841.
Motorové vozy dodávané na Vysočinu jsou zařazeny pod PJ Havlíčkův Brod a byly sem dodány v letech 2011 (vůz 841.001) a 2012 (ostatní vozy). V DKV Brno je vedeno inventárně celkem 13 motorových vozů řady 841, z toho 11 je jich turnusovaných, stav je tedy stejný jako v minulém GVD.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2011/39175 |
95 54 5 841.001-1 |
|
2018-01-26 |
- |
2012/39176 |
95 54 5 841.002-9 |
|
2017-12-10 |
- |
2012/39177 |
95 54 5 841.003-7 |
|
2017-12-10 |
- |
2012/39178 |
95 54 5 841.004-5 |
|
2018-02-22 |
- |
2012/39179 |
95 54 5 841.005-2 |
|
2017-12-10 |
- |
2012/39180 |
95 54 5 841.006-0 |
|
2017-12-10 |
- |
2012/39182 |
95 54 5 841.008-6 |
|
2017-12-10 |
- |
2012/39183 |
95 54 5 841.009-4 |
|
2017-12-10 |
- |
2012/39184 |
95 54 5 841.010-2 |
|
2017-12-10 |
- |
2012/39185 |
95 54 5 841.011-0 |
|
2017-12-10 |
- |
2012/39186 |
95 54 5 841.012-8 |
|
2017-12-10 |
- |
2012/39187 |
95 54 5 841.013-6 |
|
2017-12-10 |
- |
2012/39188 |
95 54 5 841.014-4 |
|
2017-12-10 |
Pro motorové vozy řady 841 jsou určeny dvě turnusové skupiny 875 a 876. Oproti minulému GVD opouští motorové vozy řady 841 úsek Nové Město na Moravě - Bystřice nad Pernštejnem. Přehled tratí, na kterých se motorové vozy pravidelně objevují:
212 Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou;
224 Horní Cerekev - Pelhřimov;
225 Havlíčkův Brod - Počátky-Žirovnice;
227 Kostelec u Jihlavy - Slavonice;
230 Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou;
237 Havlíčkův Brod - Humpolec;
238 Havlíčkův Brod - Chotěboř;
240 Jihlava - Rapotice;
250 Havlíčkův Brod - Křižanov;
251 Žďár nad Sázavou - Nové Město na Moravě;
252 Křižanov - Studenec.
Turnusová skupina 875 je osmidenní a pojímá výkony prakticky na všech výše uvedených tratích vyjma tratě do Humpolce a úseku Horní Cerekev - Pelhřimov.
Motorové vozy v třídenní turnusové skupině 876 vyjíždí v 1. dni nejprve na humpoleckou trať do Jihlavy. Motorový vůz po poledni zajede do Pelhřimova, zpět jede až do Havlíčkova Brodu, odkud ihned pokračuje do Nového Města na Moravě. Po návratu do Žďáru nad Sázavou odjíždí přes Křižanov do Studence. Na "velkomeziříčské" trati motorový vůz zůstane 2. turnusový den až do večera, kdy přejede do Havlíčkova Brodu. V posledním turnusovém dni pak jezdí na trati Havlíčkův Brod - Humpolec. Vlakový doprovod na tratích Havlíčkův Brod - Humpolec a Žďár nad Sázavou - Studenec je v režimu 0/0-S. O víkendech se obraty mírně liší, např. ve 3. turnusovém dni v neděli ráno vůz zajede do Chotěboře.
Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017