Motorová lokomotiva ř. 794

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2018-12-02

Popis GVD 2018/2019.

2019-01-06

Lokomotiva 794.002 je od 20. 12. 2018 odstavena z důvodu vadných baterií. Naopak provozní je od 22. 12. 2018 lokomotiva 794.004.

2019-03-03

Ve stavu SÚ Maloměřice je od 25. 2. 2019 třetí lokomotiva řady 794 - stroj 794.013.

2019-04-14

Lokomotiva 794.013 byla od 5. 3. do 31. 3. 2019 odstavena z důvodu závady na spalovacím motoru.

2019-05-05

Závada na vlakovém zabezpečovači způsobila odstavení lokomotivy 794.013 od 6. 4. do 30. 4. 2019.

2019-07-28

Od 20. 7. 2019 je lokomotiva 794.002 provozní.

2019-08-18

Pro více závad byla od 23. 7. do 13. 8. 2019 odstavena lokomotiva 794.013.

2019-11-03

Lokomotiva 794.004 je pro závadu na motoru od 14. 10. 2019 odstavena.

2019-11-17

Od 8. 11. 2019 je lokomotiva 794.004 provozní. Téhož dne dojela z Prahy-Vršovic přes Havlíčkův Brod do Brna-Maloměřic samostatnou jízdou jako Lv 53268 lokomotiva 794.010 (cestu zvládla za 6 h a 26 m), která se dnem 10. 11. 2018 zařadila do flotily maloměřických lokomotiv.


V roce 2014 vyrobila firma CZ LOKO dvounápravovou lokomotivu s elektrickým střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu 328 kW, který zajišťuje motor CAT C13. Prezentace lokomotivy s označením 794.001 proběhla na podzim 2014 na veletrhu InnoTrans v Berlíně, lokomotiva je určena pro lehký posun a traťovou službu. Tento stroj byl z CZ LOKO zapůjčen krátce i do DKV Brno, a sice v březnu a dubnu 2015.

 

České dráhy, a.s., projevily v roce 2016 zájem obměnit motorové lokomotivy řady 714 jinými stroji - lokomotivami řady 794. V červnu 2017 byla s CZ LOKO podepsána smlouva na dodání 12 lokomotiv 794.002 až 794.013. Sériově vyráběné lokomotivy této řady se od prototypu mírně liší, hlavní technické parametry má však shodné. První lokomotiva vyrobená z 12kusové série byla dodána do tehdejšího DKV Brno, kde byla ve stavu od 22. 9. 2017. Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ jsou ve stavu 4 lokomotivy této řady.

 

SÚ Maloměřice

V SÚ Maloměřice jsou vedeny 4 lokomotivy řady 794 (do 24. 2. 2019 zde byly 2 a do 8. 11. 2019 zde byly 3 stroje), turnusovány jsou 2 lokomotivy, což je změna oproti minulému GVD, kdy pro ně ještě nebyl sestaven turnus.


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

-

2017/xxxx

98 54 4 794.002-6

 

2019-07-20

-

2018/xxxx

98 54 4 794.004-2

 

2019-11-08

-

2018/xxxx

98 54 4 794.010-9

 

2019-11-08

-

2018/xxxx

98 54 4 794.013-3

 

2019-08-14


Pro lokomotivy řady 794 jsou vytvořeny dvě turnusové skupiny 708 a 709. Jedná se brněnské staniční zálohy, které tyto lokomotivy převzaly od "lachtanů", tedy lokomotiv řady 714.

 

5. staniční záloha v ŽST Brno hl. n. je zařazena do turnusové skupiny 708. Obsluhuje odstavná nádraží B, ŽST Brno dolní n. a Brno-Horní Heršpice:


794

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

BNO HN 0:00 - 24:00 5. staniční záloha

BNO HN 0:00 - 24:00 5. staniční záloha

BNO HN 0:00 - 24:00 5. staniční záloha


Druhá lokomotiva řady 794 jezdí v turnusové skupině 709, což představuje práci na 6. staniční záloze v ŽST Brno hl. n. Záloha se pohybuje mezi V. a VI. nástupištěm a odstavnými nádražími A, H:


794

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

BNO HN 0:00 - 24:00 6. staniční záloha

BNO HN 0:00 - 24:00 6. staniční záloha

BNO HN 0:00 - 24:00 6. staniční záloha


Provoz v GVD: 2014/2015 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ)

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky