Motorové vozy ř. 841

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2018-12-02

Popis GVD 2018/2019.

2019-03-17

Závada na rychloměru je důvodem odstavení motorového vozu 841.001 od 8. 3. 2019. Do provozu se 10. 3. 2019 vrátil motorový vůz 841.008.

2019-04-14

Motorový vůz 841.001 je od 4. 4. 2019 provozní.

2019-07-28

Od 14. 6. 2019 je z důvodu závady na převodovce odstaven motorový vůz 841.012.

2019-09-01

Z důvodu zahoření spalovacího motoru, ke kterému došlo 17. 8. 2019 na vlaku Os 8342, je motorový vůz 841.001 odstaven.

2019-09-29

Motorový vůz 841.012 je od 5. 9. 2019 provozní. Z důvodu závady chladicího okruhu je od 14. 9. 2019 odstaven motorový vůz 841.014.

2019-11-03

Od 16. 10. 2019 je z důvodu závady na dobíjení odstaven motorový vůz 841.010.

2019-11-17

Do provozu se vrátily motorové vozy 841.010 (od 5. 11. 2019) a 841.001 (od 15. 11. 2019). Naopak odstavený je od 12. 11. 2019 z důvodu závady na spalovacím motoru motorový vůz 841.006.


841V roce 2010 vyhrála firma Stadler Rail AG výběrové řízení vyhlášené Českými dráhami na dodávku motorových vozů. Motorové vozy byly k ČD dodány ve dvou verzích, označených řadou 840 (pro Liberecký kraj) a řadou 841 (pro Kraj Vysočina a Pardubický kraj). Výrobce tyto vozy označuje jako typ Regio-Shuttle RS1. Cílový inventární stav činí 16 vozů řady 840 a 17 vozů řady 841. Na Vysočinu mělo být původně dodáno všech 17 motorových vozů, nakonec Vysočině připadlo pouze 13 motorových vozů řady 841.

 

Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ je vedeno inventárně celkem 13 motorových vozů řady 841, z toho 11 je jich turnusovaných, stav je tedy stejný jako v minulém GVD. Motorové vozy dodávané na Vysočinu jsou zařazeny pod SÚ Havlíčkův Brod a byly sem dodány v letech 2011 (vůz 841.001) a 2012 (ostatní vozy).

SÚ Havlíčkův Brod


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

-

2011/39175

95 54 5 841.001-1

 

2019-11-15

-

2012/39176

95 54 5 841.002-9

 

2018-12-09

-

2012/39177

95 54 5 841.003-7

 

2018-12-09

-

2012/39178

95 54 5 841.004-5

 

2018-12-09

-

2012/39179

95 54 5 841.005-2

 

2018-12-09

-

2012/39180

95 54 5 841.006-0

odstaven - závada na spalovacím motoru

2019-11-12

-

2012/39182

95 54 5 841.008-6

 

2019-03-10

-

2012/39183

95 54 5 841.009-4

 

2018-12-09

-

2012/39184

95 54 5 841.010-2

 

2019-11-05

-

2012/39185

95 54 5 841.011-0

 

2018-12-09

-

2012/39186

95 54 5 841.012-8

 

2019-09-05

-

2012/39187

95 54 5 841.013-6

 

2018-12-09

-

2012/39188

95 54 5 841.014-4

odstaven - závada chladicího okruhu

2019-09-14


Pro motorové vozy řady 841 jsou určeny dvě turnusové skupiny 841 a 842. Oproti minulému GVD opustily motorové vozy řady 841 úsek Havlíčkův Brod - Chotěboř. Přehled tratí, na kterých se motorové vozy pravidelně objevují:

Turnusová skupina 841 je osmidenní a pojímá výkony prakticky na všech výše uvedených tratích vyjma tratě do Humpolce a úseku Horní Cerekev - Pelhřimov.

 

Motorové vozy v třídenní turnusové skupině 842 vyjíždí v 1. dni nejprve na humpoleckou trať, poté do Jihlavy. Motorový vůz po poledni zajede do Pelhřimova, zpět jede až do Havlíčkova Brodu, odkud ihned pokračuje do Nového Města na Moravě. Po návratu do Žďáru nad Sázavou odjíždí přes Křižanov do Studence. Na "velkomeziříčské" trati motorový vůz zůstane 2. turnusový den až do večera, kdy přejede do Havlíčkova Brodu. V posledním turnusovém dni pak jezdí na trati Havlíčkův Brod - Humpolec. Vlakový doprovod na tratích Havlíčkův Brod - Humpolec a Žďár nad Sázavou - Studenec je v režimu 0/0-S. O víkendech se obraty mírně liší, v 1. turnusovém dni motorový vůz jezdí jen v neděli odpoledne mezi Havlíčkovým Bodem a Žďárem nad Sázavou.


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ)

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky