Elektrické lokomotivy ř. 362

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2020-11-22

Popis GVD 2020/2021.

2020-12-23

Odstavené jsou lokomotivy 362.021 od 13. 12. 2020 z důvodu závady na podvozku, 362.023 od 13. 12. 2020 z důvodu více závad a 362.082 od 21. 12. 2020 následkem požáru. Od 19. 12. 2020 je "eso" 362.164 zpět v provozu. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.027, 362.030, 362.082, 362.118, 362.162, 362.165 a 362.168.

2021-01-10

Zpět do provozu se vrátila "esa" 362.023 od 29. 12. 2020 a 362.021 od 30. 12. 2020. Na vyvazovací obnovu R2 odjela do DPOV Přerov dne 4. 1. 2021 lokomotiva 362.158, a je tak odstavena.

2021-01-24

Vyvazovací obnově se nově podrobují dvě "esa" - 362.021 od 18. 1. 2021 v ČMŽO Přerov (R3) a 362.001 od 20. 1. 2021 v DPOV Přerov (R2), jsou tím pádem odstavena. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.019, 362.039, 362.082, 362.118, 362.124, 362.158, 362.161, 362.163, 362.168 a 362.169.

2021-02-07

Odstaveny jsou lokomotivy 362.174 od 11. 1. 2021 (více závad) a 362.019 od 25. 1. 2021 (dosazení ETCS v Pars nova v Šumperku). Doplněn snímek lokomotivy 362.087 a aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.021, 362.039, 362.070, 362.082, 362.124, 362.161, 362.164 a 362.167.

2021-02-21

V provozu jsou po opravách "esa" 362.174 od 8. 2. 2021 a 362.171 od 9. 2. 2021. Dne 15. 2. 2021 došlo před ŽST Prostějov hl. n. ke střetu lokomotivy 362.166 jedoucí v čele R 910 s automobilem, lokomotiva je odstavena. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.019 a 362.163.

2021-03-07

Na lokomotivě 362.119 se v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě od 22. 2. 2021 montují zásuvky UIC a lokomotiva je tak odstavena. Dalším odstaveným "esem" je od 1. 3. 2021 stroj 362.164 nacházející se v ČMŽO Přerov na vyvazovací obnově R3. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.119, 362.161, 362.163, 362.170 a 362.173.

2021-03-21

Do ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě odjelo 10. 3. 2021 "eso" 362.174 a je tak odstaveno; bude se zde provádět montáž zásuvek UIC. Dále probíhá instalace ETCS na lokomotivy 362.024 a 362.027. První je odstavena od 11. 3. 2021 v šumperské Pars nova. Druhá lokomotiva 362.027 je odstavena od 16. 3. 2021 a nachází se v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě. Do provozu se vrátila "esa" 362.019 a 362.119, obě od 11. 3. 2021. Do SÚ Maloměřice je od 11. 3. 2021 zapůjčena plzeňská lokomotiva 362.110. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.019, 362.024, 362.030, 362.118, 362.124, 362.159, 362.160, 362.167 a 362.175.

2021-04-04

Od 6. 4. 2021 jsou změněny TS 301 a 302. Po střetu lokomotivy 362.087 s multikárou na přejezdu ve Svitávce, ke kterému došlo za jízdy vlaku Sp 1755 dne 26. 3. 2021, je lokomotiva odstavena. Dalším odstaveným strojem je od 29. 3. 2021 "eso" 362.118, na němž probíhá v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě montáž zásuvek UIC. Naopak do provozu se vrátily lokomotivy 362.166 od 22. 3. 2021 a 362.174 od 30. 3. 2021. Aktualizován snímek lokomotiv 362.159.

2021-04-18

Zpět v provozu jsou "esa" 362.021 (od 3. 4. 2021), 362.087 (od 6. 4. 2021) a 362.118 (od 16. 4. 2021). Na montáž zásuvek UIC v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě odjela 15. 4. 2021 lokomotiva 362.123, a je tak odstavena. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.019, 362.082, 362.165 a 362.171.

2021-05-02

Odstavena jsou "esa" 362.173 od 18. 4. 2021 (montáž ETCS v šumperské Pars nova) a 362.124 od 24. 4. 2021 (závada na transformátoru). Provozní jsou lokomotivy 362.082 od 19. 4. 2021 a 362.158 od 26. 4. 2021. Aktualizovány snímky lokomotiv 362.002, 362.030, 362.165 a 362.174.

2021-05-16

Od 5. 5. 2021 je "eso" 362.123 provozní. Lokomotiva 362.024 se 1. 5. 2021 vrátila do provozu, ale od 11. 5. 2021 je opět odstavena z důvodu více závad. V ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě se nachází lokomotivy 362.042 (od 4. 5. 2021, montáž zásuvek UIC, ale odstavena již od 18. 4. 2021) a 362.165 (od 10. 5. 2021, úpravy ETCS), lokomotivy jsou odstavené. V obnoveném historickém nátěru vyjelo 10. 5. 2021 do provozu prototypové "eso" 362.001.

2021-06-06

Na montáž ETCS do Pars nova v Šumperku odjelo 18. 5. 2021 "eso" 362.021 a je tak odstaveno. Lokomotiva 362.019 je od 31. 5. 2021 odstavena z důvodu montáže zásuvek UIC v ČMŽO - Elektronika v Hranicích na Moravě. Stroj 362.174 je od 2. 6. 2021 odstaven z důvodu více závad a zároveň čeká na vyvazovací obnovu R2. Do provozu se vrátila "esa" 362.027 (14. 5. 2021), 362.164 (31. 5. 2021) a 362.042 (1. 6. 2021). Aktualizovány snímky lokomotiv 362.001, 362.118 a 362.123.


362 Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 nebyla pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 prováděla již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.

 

Lokomotiv řady 362 se ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ nachází 36, turnusy jsou vytvořeny pro 27 lokomotiv. Ve srovnání s minulým GVD inventární počet poklesl o 1 lokomotivu, turnusová potřeba se snížila o 3 lokomotivy.

SÚ Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1001

1980/6451*

91 54 7 362.001-0

* na výr. štítku rok 1981

2021-05-10

ES 499.1002

1980/6452*

91 54 7 362.002-8

* na výr. štítku rok 1978

2020-12-13

ES 499.1019

1985/8130

91 54 7 362.019-2

ETCS; odstavena - montáž zásuvek UIC

2021-05-31

ES 499.1021

1985/8132

91 54 7 362.021-8

odstavena - instalace ETCS

2021-05-18

ES 499.1023

1985/8134

91 54 7 362.023-4

WTB

2020-12-29

ES 499.1024

1985/8135

91 54 7 362.024-2

ETCS; odstavena - více závad

2021-05-11

ES 499.1027

1985/8138

91 54 7 362.027-5

WTB; ETCS

2021-05-14

ES 499.1030

1985/8141

91 54 7 362.030-9

 

2020-12-13

ES 499.1039

1985/8150

91 54 7 362.039-0

 

2020-12-13

ES 499.1042

1985/8153

91 54 7 362.042-4

 

2021-06-01

363.070

91 54 7 362.070-5

WTB

2020-12-13

363.080

1987/8291

91 54 7 362.080-4

WTB

2020-12-13

363.082

1986/8293

91 54 7 362.082-0

WTB

2021-04-19

363.087

1988/8338

91 54 7 362.087-9

WTB

2021-04-06

363.118

1988/8369

91 54 7 362.118-2

 

2021-04-16

363.119

1988/8370

91 54 7 362.119-0

 

2021-03-11

363.123

1988/8374

91 54 7 362.123-2

 

2021-05-05

363.124

1988/8375

91 54 7 362.124-0

odstavena - závada na transformátoru

2021-04-24

363.158

1989/8640

91 54 7 362.158-8

 

2021-04-26

363.159

1989/8641

91 54 7 362.159-6

 

2020-12-13

363.160

1989/8642

91 54 7 362.160-4

ETCS

2020-12-13

363.161

1989/8643

91 54 7 362.161-2

 

2020-12-13

363.162

1989/8644*

91 54 7 362.162-0

WTB; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647

2020-12-13

363.163

1989/8645

91 54 7 362.163-8

 

2020-12-13

363.164

1989/8646

91 54 7 362.164-6

 

2021-05-31

363.165

1989/8647

91 54 7 362.165-3

WTB; ETCS; odstavena - úpravy ETCS

2021-05-10

363.166

1989/8648

91 54 7 362.166-1

 

2021-03-22

363.167

1990/8649

91 54 7 362.167-9

 

2020-12-13

363.168

1989/8650

91 54 7 362.168-7

 

2020-12-13

363.169

1989/8651

91 54 7 362.169-5

 

2020-12-13

363.170

1989/8652

91 54 7 362.170-3

 

2020-12-13

363.171

1989/8653

91 54 7 362.171-1

 

2021-02-09

363.172

1989/8654

91 54 7 362.172-9

 

2020-12-13

363.173

1989/8655

91 54 7 362.173-7

odstavena - instalace ETCS

2021-04-18

363.174

1989/8656

91 54 7 362.174-5

odstavena - více závad a čeká na vyvazovací obnovu R2

2021-06-02

363.175

1989/8657

91 54 7 362.175-2

 

2020-12-13


Lokomotivám řady 362 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 301, 302, 303, 304 a 305. Lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB jezdí ve skupině 304, v ostatních TS jezdí "esa" bez komunikační linky WTB.

 

Brněnská "esa" oproti GVD 2019/2020 zpočátku opustila tratě Praha - Ústí nad Labem - Teplice v Čechách, kam se ale od 6. 4. 2021 vrátila. Od 6. 4. 2021 se navíc objeví i na trati Zábřeh na Moravě - Česká Třebová. V platném GVD je můžeme pravidelně spatřit na tratích:

První turnusová skupina 301 je sestavena pro 13 lokomotiv řady 362. Těžiště výkonů představují rychlíky Brno - Havlíčkův Brod - Praha a tři dny "esa" obíhají na osobních vlacích Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod - Kolín. Kromě těchto výkonů lokomotiva řady 362 jezdí od jednoho večera do druhého večera na rychlících Brno - Olomouc - Šumperk. Každý den se maloměřické "eso" objeví v Bohumíně s vlakem kategorie nighjet, kam se dostane z Brna přes Břeclav na obratu 831 / 456 // 457 / 826. O víkendech se můžeme s lokomotivou řady 362 setkat na trati Havlíčkův Brod - Jihlava město, v sobotu přijede na R 961 do Jihlavy města a následně se vrátí jako Sv 29961 do Jihlavy, aby v neděli najelo na Sv 29960 do Jihlavy města a na R 960 odjelo do Prahy. Od 6. 4. 2021 se vrací maloměřickým "esům" výkon z Prahy do Teplic v Čechách - pozdě večer před pracovním dnem odjede z Prahy do Ústí nad Labem s R 600; ráno odjede se soupravou do Teplic v Čechách jako Sv 29601, odtud na R 601 do Ústí nad Labem a s R 603 pokračuje do Prahy.

 

Pět lokomotiv obíhá v turnusové skupině 302, tři dny se vyskytují na spěšných vlacích Brno - Česká Třebová a osobních vlacích Vyškov na Moravě - Letovice - Česká Třebová - Choceň. Dva dny jezdí na rychlících Brno - Olomouc - Šumperk. Od 6. 4. 2021 se "eso" jednou týdně (v neděli) podívá i na trať Česká Třebová - Zábřeh na Moravě na obratu 3777 / 3780.

 

Jedno "eso" jezdí po celý týden v turnusové skupině 303 v čele rychlíků Brno - Šumperk.

 

Osobní vlaky na "ferdinandce" v úseku Břeclav - Přerov v pevném řazení vozidel 362 + Bdmtee275 + Bdmtee281 + Bfhpvee295 vozí lokomotivy vybavené komunikační linkou WTB v již tradiční pětidenní turnusové skupině označené číslem 304. Čtyři "esa" obíhají v 2. až 5. turnusovém dni na trati Břeclav - Přerov, v pracovní dny zajedou na obratu Sv 4221 / Sv 3891 z Přerova do Olomouce na odsátí WC a doplnění vody v řídicím voze.
V 1. turnusovém dni vykonává lokomotiva výkony na mezi Břeclaví, Židlochovicemi a Tišnovem. V pracovní dny odjede ráno na vlaku 830 do Brna a po provozním ošetření vyráží na odpolední obraty BNO 4926 TIV / 4935 ZID / 4938 TIV / 4947 ZID / 4950 BNO a na vlaku 833 odjede do Hodonína. O víkendech začínají výkony již v 5. turnusovém dni večer, tzn. v pátek a sobotu, kdy "eso" odjede z Břeclavi do Brna na vlaku 1788. Následuje popůlnoční osobní vlak 4629 do Hodonína a nad ránem vlak 832 zpět do Brna. A večer stejně tak jako v pracovní dny odjede na vlaku 833 do Hodonína.

Řídicí vozy jsou zařazeny do TS 901 a ještě dodávám, že řazení "sysla" v soupravě je předepsáno čelem směrem ku Břeclavi (nebo Vídni, chcete-li).

 

Podobně jako v minulém GVD zabezpečují maloměřické lokomotivy řady 362 dispečerské výkony v Olomouci, České Třebové a Praze ve formě tří samostatných dnů v jedné turnusové skupině 305:

- 1. den ... dispečerský výkon Olomouc hl. n.;

- 1a. den ... dispečerský výkon Česká Třebová;

- 1b. den ... dispečerský výkon Praha hl. n.

 

Pod čarou se zmíním o nasazení slovenských lokomotiv řady 362 ZSSK. Jedna lokomotiva této řady vedená pod Oblastnou správou depa Bratislava vykonává v Břeclavi dispečerský výkon.


362001

Lokomotiva 362.001 v nově obnoveném nátěru dne 30. 5. 2021 v ŽST Žďár nad Sázavou s vozy Bdmteeo294 50 54 26-18 112-7 a BDsee454 50 54 82-46 253-6 tvoří soupravu vlaku Os 5908. Autor snímku Jakub Matějka.

362002

R 915 Bouzov vedený "esem" 362.002 byl večer 30. 3. 2021 zachycen v ŽST Vyškov na Moravě. Autor snímku Jakub Matějka.

362019

Do Nezamyslic vjíždí dne 11. 9. 2020 vlak R 906 Bouzov v čele s lokomotivou 362.019. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362021

Dne 15. 6. 2020 bylo mezi ŽST Brodek u Přerova a zastávkou Rokytnice u Přerova zachyceno "eso" 362.021 s vlakem R 10916 (odklon R 916 Bouzov). Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362023

"Eso" 362.023 v čele Os 4217 dne 31. 5. 2016 mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362024

R 980 Vysočina vedený lokomotivou 362.024 projíždí dne 30. 7. 2020 mezi Přibyslaví a Přibyslaví zastávkou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362027

Mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest projíždí dne 28. 4. 2020 vlak Os 4219 v čele s lokomotivou 362.027. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362030

Lokomotiva 362.030 dne 19. 9. 2020 projíždí mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice s vlakem R 914 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362039

Dne 1. 6. 2020 bylo mezi ŽST Pivín a zastávkou Čelčice zachyceno "eso" 362.039 s vlakem R 901 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362042

Odklon Sp 1438 tažený lokomotivou 362.042 projíždí 11. 6. 2019 mezi ŽST Brodek u Přerova a zastávkou Rokytnice u Přerova. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362070

Mezi ŽST Brodek u Přerova a zastávkou Rokytnice u Přerova projíždí 15. 6. 2020 vlak R 10914 (odklon R 914 Bouzov) vedený "esem" 362.070. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362080

Dne 30. 6. 2019 byla mezi ŽST Věžky a Přerov přednádraží zachycena lokomotiva 362.080 s odklonem R 907 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362082

"Eso" 362.082 projíždí dne 9. 9. 2020 mezi zastávkami Kraličky a Vrahovice v čele R 904 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362087

Dne 2. 2. 2021 odjede z ŽST Hustopeče u Brna vlak Os 4636 vedený lokomotivou 362.087. Autor snímku Jakub Matějka.

362118

R 603 "Krušnohor" byl dne 4. 6. 2021 zachycen v čele s lokomotivou 362.118 v ŽST Kralupy nad Vltavou. Autor snímku František Bartoš.

362119

"Eso" 362.119 dne 15. 7. 2020 projíždí mezi ŽST Brodek u Přerova a zastávkou Rokytnice u Přerova s R 10914 - odklonem R 914 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362123

R 603 "Krušnohor" v čele s lokomotivou 362.123 vjíždí dne 3. 6. 2021 pod vyhlídkovým altánkem na Hostibejku do ŽST Kralupy nad Vltavou. Autor snímku František Bartoš.

362124

Lokomotiva 362.124 projíždí dne 24. 7. 2020 Měrovicemi nad Hanou s vlakem R 10906 - odklonem R 906 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362158

Mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice byla dne 30. 5. 2020 zachycena lokomotiva 362.158 s vlakem R 914 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362159

Dne 7. 8. 2020 byl mezi ŽST Bedihošť a zastávkou Čelčice zachycen R 914 Bouzov v čele s lokomotivou 362.159. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362160

Vlak R 10901 (odklon R 901 Bouzov) vedený lokomotivou 362.160 projíždí 1. 8. 2020 mezi ŽST Němčice nad Hanou a zastávkou Měrovice nad Hanou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362161

Mezi ŽST Brodek u Přerova a zastávkou Rokytnice u Přerova byl dne 15. 7. 2020 zachycen R 10916 (odklon R 916 Bouzov) v čele s "esem" 362.161. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362162

Dne 21. 4. 2020 projíždí mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest lokomotiva 362.162 s vlakem Os 4219. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362163

Mezi zastávkou Rokytnice u Přerova a ŽST Brodek u Přerova byla dne 30. 6. 2020 zachycena lokomotiva 362.163 s R 10911 - odklonem vlakum R 911 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362164

"Eso" 362.164 dne 15. 6. 2020 projíždí s vlakem R 10906 (odklon R 906 Bouzov) mezi zastávkou Měrovice nad Hanou a ŽST Němčice nad Hanou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362165

Dne 5. 9. 2020 byla mezi ŽST Pivín a zastávkou Doloplazy zachycena lokomotiva 362.165 v čele vlaku R 906 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362166

Mezi zastávkami Hradčany a Čebín projíždí dne 11. 12. 2019 vlak R 975 Vysočina vedený lokomotivou 362.166. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362167

"Eso" 362.167 dne 30. 7. 2020 projíždí mezi Přibyslaví a Přibyslaví zastávkou s vlakem R 978 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362168

Dne 22. 5. 2020 byl mezi ŽST Nezamyslice a zastávkou Chvalkovice na Hané zachycen R 904 Bouzov s "esem" 362.168. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362169

Mezi ŽST Luleč a Komořany u Vyškova dne 22. 5. 2020 projíždí R 908 Bouzov tažený lokomotivou 362.169. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362170

Lokomotiva 362.170 v čele R 911 Bouzov projíždí mezi ŽST Olomouc přednádraží a Štěpánov dne 13. 7. 2020. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362171

V Bludově bylo dne 2. 9. 2020 zachyceno "eso" 362.171 s vlakem R 904 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


362172

R 613 "Krušnohor" tažený lokomotivou 362.172 projíždí ŽST Kralupy nad Vltavou dne 17. 9. 2020. Autor snímku František Bartoš.

362173

Mezi ŽST Chropyně a Věžky projíždí dne 17. 7. 2020 vlak R 10901 (odklon R 901 Bouzov) v čele s "esem" 362.173. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362174

V ŽST Pivín byl dne 19. 9. 2020 zachycen R 912 Bouzov vedený lokomotivou 362.174. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.

362175

"Eso" 362.175 s vlakem R 10906 (odklonem R 906 Bouzov) projíždí dne 28. 7. 2020 mezi ŽST Věžky a Chropyně. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky