PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2020-11-22 | Popis GVD 2020/2021. |
2021-01-10 | Dne 30. 12. 2020 došlo k vystřídání motorového vozu deponovaného v Telči - vůz 810.537 odjel do Havlíčkova Brodu a místo něj do Telče najel vůz 810.640. |
2021-02-07 | Motorový vůz 810.123 je od 21. 1. 2021 odstaven z důvodu závady na chlazení; doplňuji že vůz byl v pravidelném provozu nasazen naposledy 24. 10. 2020. Z Telče odjel 27. 1. 2021 do Havlíčkova Brodu motorový vůz 810.640. Opačným směrem sem v tentýž den najel motorový vůz 810.537, ale 29. 1. 2021 odjel do Havlíčkova Brodu také. |
2021-02-21 | V Telči se od 7. 2. 2021 nachází motorový vůz 810.537. |
2021-03-07 | Od 8. 2. 2021 je havlíčkobrodský motorový vůz 810.640 je ve stavu OCÚ Střed - SÚ Děčín, inventární počet "osmsetdesítek" v SÚ Havlíčkův Brod se snížil ze 7 na 6. Motorový vůz 810.537 odjel 23. 2. 2021 z Telče do Havlíčkova Brodu. |
2021-04-04 | Od 6. 4. 2021 je změněna TS 844. Motorový vůz 810.667 je od 26. 3. 2021 odstaven z důvodu závady na spalovacím motoru. |
2021-05-16 | Odstavené motorové vozy 810.174 a 810.667 jsou navrženy na zrušení. |
2021-09-12 | Motorové vozy 810.174 a 810.667 navržené na zrušení (a patrně ještě před přepravou zrušeny) byly 30./31. 8. 2021 přepraveny z Havlíčkova Brodu přes Kolín do České Třebové (vlaky Sv 11968 a Sv 11787), ve stavu OCÚ Střed - SÚ Česká Třebová jsou od 17. 9. 2021. Do provozu se 10. 9. 2021 vrátil motorový vůz 810.123. |
2021-10-24 | Dne 19. 10. 2021 se uskutečnil převoz odstaveného (a asi mezitím zrušeného) motorového vozu 810.455 do České Třebové, jednalo se o vlak Pn 53450. Motorový je ve stavu OCÚ Střed - SÚ Česká Třebová od 21. 10. 2021. Veselský motorový vůz 810.486 odjel 22. 10. 2021 do SÚ Maloměřice na výpomoc při sníženém stavu provozních "Regionov". Aktualizovány snímky motorových vozů 810.469, 810.627 a 810.628. |
2021-11-07 | Mezi Budišovem u Třebíče a Rudíkovem došlo 19. 10. 2021 ke střetu motorového vozu 810.674 jedoucího jako Os 24922 a automobilem, vůz je odstaven. Veselský motorový vůz 810.486 se po krátkém působení na trati Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice vrátil 29. 10. 2021 do Veselí nad Moravou. Místo něj vypomáhá v SÚ Maloměřice zvládat vozbu na trati Skalice nad Svitavou - Velké Opatovice veselský motorový vůz 810.433, který do Brna najel 28. 10. 2021. Dne 5. 11. 2021 dojely z Hradce Králové přes Chlumec nad Cidlinou a Kolín do Brna-Maloměřic jako vlak Sv 52709 motorové vozy 810.595 a 810.622, jež sem jsou zapůjčeny na výpomoc za snížený počet provozních motorových jednotek řady 814.2. |
Motorové vozy řady 809 vznikly úpravou z řady 810. Důvodem bylo přizpůsobení motorového vozu doprovodu vlaku v síle 0/0-S (tzn. 0 vlakvedoucích / 0 průvodčích - doprovod jen strojvedoucím). Úpravy proběhly v letech 1994–1996 v Moravskoslezské vagónce ve Studénce. Příčka stanoviště strojvedoucího je upravena, dveře jsou opatřeny výdejním okénkem. Ve voze se nachází informační zařízení pro komunikaci mezi cestujícími a strojvedoucím (vyhlašování zastávek, zajištění zastavení na znamení), kontrola bdělosti strojvedoucího KBS-E a později přibyly i automaty na jízdenky a označovače jízdenek. Vozům byla ponechána původní pořadová čísla.
Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ se nachází 4 motorové vozy řady 809, z nichž 2 jsou zapojeny do turnusu. Inventární a zaturnusovaný počet motorových vozů je stejný jako v předešlém GVD.
SÚ Veselí nad Moravou disponuje 4 motorovými vozy řady 809, turnusované jsou 2 motorové vozy.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0057 |
1976/77741 |
95 54 5 809.057-3 |
později 810.057 |
2020-12-13 |
M 152.0179 |
1977/79558 |
95 54 5 809.179-5 |
později 810.179 |
2020-12-13 |
M 152.0232 |
1977/79611 |
95 54 5 809.232-2 |
HEVLÍNKA; později 810.232 |
2020-12-13 |
M 152.0239 |
1977/79618 |
95 54 5 809.239-7 |
VERUNKA; později 810.239 |
2020-12-13 |
Motorové vozy jsou zařazeny do jediné turnusové skupiny 883. Ve srovnáním s minulým GVD vlivem elektrizace trati Šakvice - Hustopeče u Brna došlo k úbytku tratí, na nichž motorové vozy pravidelně jezdí, a sice Břeclav - Vranovice a Šakvice - Hustopeče u Brna. Naopak v letní sezóně se jednou za týden objeví na trati Břeclav - Mikulov na Moravě. S motorovými vozy řady 809 pravidelně můžeme setkat na tratích:
246 Břeclav - Mikulov na Moravě;
252 Břeclav - Kúty;
330 Hodonín - Břeclav;
343 Veselí nad Moravou - Hodonín.
Turnusová skupina 883 je dvoudenní. Jeden motorový vůz je ve Veselí nad Moravou a druhý v Břeclavi. Ten co je ve Veselí nad Moravou, vykonává v pracovní dny kromě prázdnin ranní obrat z Veselí nad Moravou do Strážnice 2734 / 2737, o víkendech je odstaven. "Osmsetdevítka" nacházející se v Břeclavi zajišťuje po celý den vozbu osobních vlaků Břeclav - Kúty, v sobotu večer v letní sezóně zajede z Břeclavi do Mikulova na Moravě na obratu 4554 / 4555 (tento výkon zajišťoval v předešlém GVD motorový vůz řady 842).
Výměna motorových vozů se provádí 2× týdně, a sice v pondělí a pátek, postup je vždy stejný. "Veselský" motorový vůz po ranním výkonu 2734 / 2737 odjede jako postrk vlaku 2736 do Hodonína, odkud pokračuje v 09:02 h jako Sv 4292 do Břeclavi a počínaje vlakem 4279 se zapojuje do oběhů na trati Břeclav - Kúty. "Břeclavský" motorový vůz po vlaku 4274 odjede z Břeclavi v 10:11 jako Sv 4293 do Hodonína a na postrku vlaku 2739 pokračuje do Veselí nad Moravou.
Vagónka Studénka vyrobila v roce 1973 dva prototypy dvounápravových motorových vozů označených M 151.0001 a M 151.0002. Sériová výroba započala v roce 1975 vozem M 152.0003 a skončila v roce 1984, posledním vozem se stal M 152.0678. V roce 1982 byly vyrobeny dva motorové vozy určené na široký rozchod 1520 mm - M 152.5001 a M 152.5002.
Motorový vůz M 151.0001 byl v roce 1974 přeznačen na M 152.0001, avšak v roce 1978 se z něj stal fotogrammetrický vůz FST-2, později označený jako 892.602. V 90. letech byl údajně přeznačen na 810.701. Po vyrobení speciální měřicí drezíny MD-1 se z něj stal doprovodný vůz MD-1-1, nyní nese označení CZ SŽDC 60 54 89-29 017-7.
Druhý prototyp už přijel k ČSD z výroby v roce 1973 pod označením M 152.0002, v roce 1988 přešel - tak jako všechny ostatní motorové vozy řady M 152.0 - na označení řadou 810, konkrétně 810.002.
Z 28 motorových vozů řady 810 se v průběhu 90. let stala řada 809. V roce 1997 byly dva motorové vozy upraveny na řadu 811 a v roce 2001 jeden motorový vůz prošel modernizací na řadu 812. Další značná část motorových vozů řady 810 prošla přestavbou na motorové vozy v jednotkách řady 814.0 a 814.2. V letech 2020–2021 došlo k další modernizaci 14 motorových vozů řady 810 s přeznačením na řadu 811.
"Osmsetdesítky" jsou ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ zastoupeny v počtu 15 vozů (do 7. 2. 2021 to bylo 19 vozů, do 16. 9. 2021 se jednalo o 18 vozů, do 20. 10. 2021 zde bylo 16 vozů), turnusovaných je 7 z nich. Ve srovnání s minulým GVD byl na počátku nového GVD inventární počet vozidel stejný, počet zaturnusovaných motorových vozů se snížil o jeden vůz. Motorové vozy řady 810 jsou vedeny v SÚ Havlíčkův Brod a SÚ Veselí nad Moravou.
V Havlíčkově Brodě inventární stav činí 4 motorové vozy (do 7. 2. 2021 bylo ve stavu 7 motorových vozů, do 16. 9. 2021 se jednalo o 6 motorových vozů). Turnusovaný je 1 vůz. Oproti minulému GVD byl na počátku nového GVD inventární počet stejný, zaturnusovaný počet poklesl o jeden motorový vůz.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0123 |
1976/78633 |
95 54 5 810.123-0 |
|
2021-09-10 |
M 152.0212 |
1977/79591 |
95 54 5 810.212-1 |
|
2020-12-13 |
M 152.0537 |
1982/85770 |
95 54 5 810.537-1 |
|
2021-02-23 |
M 152.0674 |
1984/87874 |
95 54 5 810.674-2 |
odstaven - po násilném poškození (střet s automobilem) |
2021-10-19 |
Havlíčkobrodské "osmsetdesítky" jezdí v jediné turnusové skupině 844. Oproti minulému GVD nejsou turnusovány v úseku Havlíčkův Brod - Humpolec. Pravidelně se v motorovými vozy řady 810 můžeme setkat na tratích:
250 Havlíčkův Brod - Křižanov;
257 Křižanov - Studenec.
Jediný havlíčkobrodský motorový vůz je zařazen do turnusové skupiny 844. V pondělí vyrazí z Havlíčkova Brodu na trať Křižanov - Studenec, odkud se zpět vrátí v pátek. Změna platná od 6. 4. 2021 je vyznačena modře:
810.212 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1): HBR 03:11 24999 BUT / 24920 VEM / 24921 STU / 24922 VEM / 24946
(2)–(4): VEM 04:11 24999 BUT / 24920 VEM / 24921 STU / 24922 VEM / 24946
|
odstaven HBR |
odstaven HBR |
Ve Veselí nad Moravou se nachází 11 vozů (do 20. 10. 2021 zde bylo 12 motorových vozů), turnusy jsou sestaveny pro 6 z nich. Inventární a zaturnusovaný počet motorových vozů je stejný jako v minulém GVD.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0157 |
1976/78667 |
95 54 5 810.157-8 |
|
2020-12-13 |
M 152.0223 |
1977/79602 |
95 54 5 810.223-8 |
|
2020-12-13 |
M 152.0290 |
1978/80529 |
95 54 5 810.290-7 |
|
2020-12-13 |
M 152.0408 |
1981/84062 |
95 54 5 810.408-5 |
|
2020-12-13 |
M 152.0433 |
1981/84087 |
95 54 5 810.433-3 |
deponie SÚ Maloměřice |
2021-10-28 |
M 152.0469 |
1981/84123 |
95 54 5 810.469-7 |
|
2020-12-13 |
M 152.0486 |
1982/85719 |
95 54 5 810.486-1 |
|
2021-10-29 |
M 152.0627 |
1984/87827 |
95 54 5 810.627-0 |
ANDĚLÍN |
2020-12-13 |
M 152.0628 |
1984/87828 |
95 54 5 810.628-8 |
|
2020-12-13 |
M 152.0651 |
1984/87851 |
95 54 5 810.651-5 |
|
2020-12-13 |
M 152.0663 |
1984/87863 |
95 54 5 810.663-5 |
KAČENKA |
2020-12-13 |
Motorové vozy jsou zařazeny do turnusových skupin 882 a 884. Veselské "osmsetdesítky" ve srovnání s minulým GVD jezdí na stejných vozebních ramenech. Můžeme se s nimi pravidelně setkat na následujících tratích:
255 Hodonín - Zaječí;
340 Veselí nad Moravou - Kyjov;
342 Bzenec - Moravský Písek;
343 Veselí nad Moravou - Hodonín.
Turnusová skupina 882 je pětidenní. V pracovní dny jezdí v 1. turnusovém dni motorový vůz mezi Veselí nad Moravou a Kyjovem, a to až do dopoledne 2. turnusového dne. Následně přejíždí na vlaku 2736 do Hodonína a zde obíhá tři dny, načež se v posledním 5. turnusovém dni odpoledne vrací na vlaku 2739 do Veselí nad Moravou a kromě prázdnin udělá jeden "zub" do Strážnice a jeden do Kyjova. O víkendech jsou v provozu dva motorové vozy na trati Hodonín - Zaječí. V neděli odpoledne a večer jezdí ještě třetí vůz, a to mezi Veselím nad Moravou a Kyjovem.
Jednodenní turnusová skupina 884 tradičně pokrývá vozbu na "bzenecké kači", kterou vykonává motorový vůz řady 810 upravený na doprovod vlaku 0/0-S. Na noc se "osmsetdesítka" vrací vždy do Veselí nad Moravou.
Ve sledovaných střediscích OCÚ Východ se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 152.0174 |
1977/79553 |
95 54 5 810.174-3 |
odstaven - navržen na zrušení, zrušen (kdy?) |
2021-09-17 |
M 152.0455 |
1981/84109 |
95 54 5 810.455-6 |
odstaven - po násilném poškození (střet s automobilem), zrušen (kdy?) |
2010-10-21 |
M 152.0640 |
1984/87840 |
95 54 5 810.640-3 |
|
2021-02-08 |
M 152.0667 |
1984/87867 |
95 54 5 810.667-6 |
odstaven - navržen na zrušení, zrušen (kdy?) |
2021-09-17 |
V Havlíčkově Brodě byl 26. 8. 2018 zachycen motorový vůz 810.174, odkud vyrazil večer na konci Os 5915 do Žďáru nad Sázavou. Autor snímku František Bartoš. Mezi ŽST Hradčovice a zastávkou Havřice projíždí dne 11. 9. 2019 vlak Os 4337 řazený z motorového vozu 810.455. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Motorový vůz 810.640 v Havlíčkově Brodě dne 15. 6. 2019 mezi pátečním Os 24914 a sobotním Os 5932. Autor snímku David Prause. |
Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020