PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2023-11-19 | Popis JŘ 2023/2024. |
2023-12-24 | Ke dni 1. 1. 2024 došlo ke změně v turnusové skupině 065 a byla zrušena turnusová skupina 068. Dne 16. 12. 2023 dojely na R 991 z Prahy do Brna přípojné vozy Bdtn756 319 a 321 redislokované z RPP Praha - SS Praha-Libeň do RPP Brno - SS Horní Heršpice (ve stavu jsou od 17. 12. 2023). |
2024-01-07 | Z důvodu znečištění vozové skříně jsou odstaveny přípojné vozy Bdtn757 216, Bdtn756 357, 359 (od 18. 12. 2023) a 309 (od 20. 12. 2023). Přípojný vůz Bdtn757 233 je od 1. 1. 2024 v provozu. |
2024-02-11 | Ke dni 19. 1. 2024 došlo ke změně v turnusových skupinách 060, 061, 065, byla zavedena turnusová skupina 062 a zrušena turnusová skupina 066. Odstaveny jsou přípojné vozy Bdtn756 311 od 14. 1. 2024 (závada na WC), 319 od 14. 1. 2024 (po násilném poškození), 349 od 15. 1. 2024 (závada na topení) a 302 od 16. 1. 2024 (závada na dveřích). Provozní jsou přípojné vozy Bdtn756 357 a 359 (od 23. 1. 2024), dále 307 a 309 (od 8. 2. 2024) a přípojný vůz Bdtn757 216 od 28. 1. 2024. |
2024-03-03 | Odstavený přípojný vůz Bdtn756 302 je od 14. 2. 2024 veden jako nepotřebný. Pro nepotřebnost je od 15. 2. 2024 odstaven přípojný vůz Bdtn756 310. Do provozu se vrátily přípojné vozy Bdtn756 349 (od 12. 2. 2024) a 319 (od 18. 2. 2024). Z důvodu znečištění vozové skříně jsou odstaveny přípojné vozy Bdtn757 229 (od 9. 2. 2024) a 233 (od 24. 2. 2024). |
2024-03-24 | Od 5. 3. 2024 je odstaven přípojný vůz Bdtn756 361 z důvodu zkoušek s lokomotivou řady 743, od 15. 3. 2024 je odstaven přípojný vůz Bdtn756 360 z důvodu znečištění vozové skříně. Do provozu se 3. 3. 2024 vrátil přípojný vůz Bdtn756 311. |
2024-04-14 | Přípojný vůz Bdtn757 233 je od 7. 4. 2024 v provozu. |
2024-05-05 | V souvislosti se zahájením nepřetržité výluky Střelice - Rapotice došlo dnem 30. 4. 2024 ke změně v turnusové skupině 069. Od 19. 4. 2024 je z důvodu znečištění vozové skříně odstaven přípojný vůz Bdtn756 322. Do provozu se 13. 4. 2024 vrátil přípojný vůz Bdtn757 229. |
2024-06-23 | Do provozu se vrátily přípojné vozy Bdtn756 322 (22. 5. 2024), 360 (22. 5. 2024) a 361 (16. 5. 2024). Od 3. 6. 2024 je vůz Bdtn756 316 k dispozici společnosti CZ LOKO. Z důvodu závady na kabelu UIC je od 13. 6. 2024 odstaven přípojný vůz Bdtn756 325. |
2024-07-14 | Ke dni 1. 7. 2024 byla zrušena turnusová skupina 069. Přípojný vůz Bdtn756 316 je od 3. 7. 2024 v provozu, k dispozici společnosti CZ LOKO je od 29. 6. 2024 přípojný vůz Bdtn756 361. |
2024-08-04 | Odstaveny jsou přípojné vozy Bdtn756 315 od 17. 7. 2024 (závada na generátoru) a Bdtn757 212 od 30. 7. 2024 (vyvazovací obnova R2 v DPOV Veselí nad Moravou). |
2024-10-06 | Z důvodu závady na dvojkolí je od 28. 9. 2024 odstaven přípojný vůz Bdtn756 311. |
Vozy řady Bdtn756 vznikly modernizací vozů, které vyrobila v letech 1969–1970 Vagónka Studénka pod označením řady Baim. ČSD tehdy odebraly těchto vozů celkem 120.
V roce 1983 byla vozům řada změněna na Bmnp, v roce 1990 na Bnp a konečně v roce 2001 na Btn. Co se týče číselného označení, vozy v letech 1994–1995 obdržely řadu 053.
V roce 2004 představila firma KOS Krnov modernizaci jednoho vozu, dostal řadové označení Bdtn 054. Modernizace se ukázala jako zdařilá a v následujících letech následovala modernizace dalších vozů ukončená v roce 2011. Celkem bylo modernizováno 64 vozů. Od 1. 1. 2009 se označení vozu upřesnilo na řadu Bdtn756 a vozy nesou číselný interval 50 54 21-29 3xx.
Pro provoz v Regionálním pracovišti provozu Brno je k dispozici 31 vozů, z nichž 12 je turnusovaných (do 29. 4. 2024 bylo turnusováno 14 vozů, do 30. 6. 2024 to bylo 13 vozů). Ve srovnání s minulým JŘ byl na počáýtku tohoto JŘ inventární počet o 2 vozy vyšší, turnusovaný počet vozů stejný. Vozy jsou umístěny v strojní stanici Horní Heršpice.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 240-9 |
1970/71495 |
Bdtn756 50 54 21-29 301-8 |
později 053.072 a 054.240; odstaven - nepotřebný |
2023-06-10 |
Baim 70 54 20-09 217-7 |
1970/71472 |
Bdtn756 50 54 21-29 302-6 |
později 053.017 a 054.217; červenokrémový nátěr; odstaven - nepotřebný |
2024-02-14 |
Baim 70 54 20-09 248-2 |
1970/71503 |
Bdtn756 50 54 21-29 303-4 |
později 053.077 a 054.248; červenokrémový nátěr; odstaven - nepotřebný |
2023-04-19 |
Baim 70 54 20-09 236-7 |
1970/71491 |
Bdtn756 50 54 21-29 304-2 |
později 053.021 a 054.236; červenokrémový nátěr; odstaven - nepotřebný |
2023-01-26 |
Baim 70 54 20-09 222-7 |
1970/71477 |
Bdtn756 50 54 21-29 305-9 |
později 053.019 a 054.222; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 286-2 |
1970/71878 |
Bdtn756 50 54 21-29 306-7 |
později 053.040 a 054.286; červenokrémový nátěr; odstaven - nepotřebný |
2023-01-26 |
Baim 70 54 20-09 303-5 |
1970/71895 |
Bdtn756 50 54 21-29 307-5 |
později 053.026 a 054.303; červenokrémový nátěr |
2024-02-08 |
Baim 70 54 20-09 229-2 |
1970/71484 |
Bdtn756 50 54 21-29 308-3 |
později 053.069 a 054.229; odstaven - po násilném poškození |
2023-11-24 |
Baim 70 54 20-09 296-1 |
1970/71888 |
Bdtn756 50 54 21-29 309-1 |
později 053.056 a 054.296; červenokrémový nátěr |
2024-02-08 |
Baim 70 54 20-09 207-8 |
1970/71462 |
Bdtn756 50 54 21-29 310-9 |
později 053.012 a 054.207; odstaven - nepotřebný |
2024-02-15 |
Baim 70 54 20-09 261-5 |
1970/71853 |
Bdtn756 50 54 21-29 311-7 |
později 053.036 a 054.261; odstaven - závada na dvojkolí |
2024-09-28 |
Baim 70 54 20-09 269-8 |
1970/71861 |
Bdtn756 50 54 21-29 312-5 |
později 053.004 a 054.269; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 244-1 |
1970/71499 |
Bdtn756 50 54 21-29 313-3 |
později 053.074 a 054.244; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 295-3 |
1970/71887 |
Bdtn756 50 54 21-29 314-1 |
později 053.043 a 054.295; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 243-3 |
1970/71498 |
Bdtn756 50 54 21-29 315-8 |
později 053.073 a 054.243; červenokrémový nátěr; odstaven - závada na generátoru |
2024-07-17 |
Baim 70 54 20-09 256-5 |
1970/71511 |
Bdtn756 50 54 21-29 316-6 |
později 053.082 a 054.256; červenokrémový nátěr |
2024-07-03 |
Baim 70 54 20-09 274-8 |
1970/71866 |
Bdtn756 50 54 21-29 317-4 |
později ŽSR/ZSSK a 054.274; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 283-9 |
1970/71875 |
Bdtn756 50 54 21-29 318-2 |
později ŽSR/ZSSK a 054.283; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 214-4 |
1970/71469 |
Bdtn756 50 54 21-29 319-0 |
později ŽSR/ZSSK a 054.214; červenokrémový nátěr |
2024-02-18 |
Baim 70 54 20-09 316-7 |
1970/71908 |
Bdtn756 50 54 21-29 321-6 |
později ŽSR/ZSSK a 054.316; červenokrémový nátěr |
2023-12-17 |
Baim 70 54 20-09 313-4 |
1970/71905 |
Bdtn756 50 54 21-29 322-4 |
později ŽSR/ZSSK a 054.313 |
2024-05-22 |
Baim 70 54 20-09 317-5 |
1970/71909 |
Bdtn756 50 54 21-29 325-7 |
později ŽSR/ZSSK a 054.317; odstaven - závada na kabelu UIC |
2024-06-13 |
Baim 70 54 20-09 251-6 |
1970/71506 |
Bdtn756 50 54 21-29 345-5 |
později 053.037 a 50 54 21-29 039; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 293-8 |
1970/71885 |
Bdtn756 50 54 21-29 346-3 |
později 053.025 a 50 54 21-29 053 |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 268-0 |
1970/71860 |
Bdtn756 50 54 21-29 347-1 |
později 053.003 a 50 54 21-29 044 |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 201-1 |
1969/71456 |
Bdtn756 50 54 21-29 349-7 |
později 053.048 a 50 54 21-29 002; červenokrémový nátěr |
2024-02-12 |
Baim 70 54 20-09 265-6 |
1970/71857 |
Bdtn756 50 54 21-29 357-0 |
později 053.039 a 50 54 21-29 041; červenokrémový nátěr |
2024-01-23 |
Baim 70 54 20-09 253-2 |
1970/71508 |
Bdtn756 50 54 21-29 358-8 |
později 053.081 a 50 54 21-29 033 |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 254-0 |
1970/71509 |
Bdtn756 50 54 21-29 359-6 |
později 053.022 a 50 54 21-29 034 |
2024-01-23 |
Baim 70 54 20-09 204-5 |
1969/71459 |
Bdtn756 50 54 21-29 360-4 |
později 053.049 a 50 54 21-29 005; červenokrémový nátěr |
2024-05-22 |
Baim 70 54 20-09 227-6 |
1970/71482 |
Bdtn756 50 54 21-29 361-2 |
později 053.068 a 50 54 21-29 021; červenokrémový nátěr; odstaven - testování CZ LOKO |
2024-06-29 |
Obraty vozů řady Bdtn756 jsou zapracovány do 7 turnusových skupin 062 (od 19. 1. 2024), 063, 064, 065, 066 (do 18. 1. 2024), 067, 068 a 069. Ve srovnání s minulým JŘ byly tratě, na kterých jsou vozy pravidelně nasazeny, na počátku tohoto JŘ stejné:
225 Havlíčkův Brod - Jihlava (od 30. 4. do 30. 6. 2024);
240 Brno - Třebíč (do 29. 4. 2024), Rapotice - Jihlava (od 30. 4. do 30. 6. 2024);
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Vlárský průsmyk.
Turnusová skupina 062 vznikla 19. 1. 2024. Dva vozy se pohybují po "vlárské" trati na spěšných a osobních vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. O víkendech je v provozu jen jeden vůz. Z pátku na sobotu zajíždí jeden vůz z Brna do Hrušovan nad Jevišovkou na obratu 1748 // 4405, v neděli jeden vůz zajíždí až do Vlárského průsmyku na obratu BNO 1767 SMH / 1779 BYE / 4139 VLP / 1776 BNO. Vozy této turnusové skupiny jezdí spojené s vozy řady Bdtn757 zařazenými v TS 060.
V turnusových skupinách 063 a 064 jezdí 3 plus 1 přípojné vozy řady Bdtn756 ve spojení s motorovým vozem řady 854 (TS 863 a 864) a řídicím vozem řady ABfbrdtn795 (TS 963 a 964). Stručný popis oběhů je uveden u motorových vozů řady 854.
Turnusová skupina 065 byla zprvu jednodenní a obsahovala oběh vozu mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem a jeho výkony na "vláře" od pátku do neděle. K 1. 1. 2024 došlo ke změně, TS 065 je nyní dvoudenní a obsahuje navíc obraty z TS 068, která tím byla zrušena. Jeden vůz "běhá" od nedělního večera až do sobotního rána mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem na obratu 1748 // 1743, v neděli najíždí vlakem Os 4416 a v sobotu se vrací na Os 4405. V pátek se v mezivlačí projede z Brna do Starého Města u Uherského Hradiště na vlacích 1765 / 1770. Druhý vůz v pracovní dny obíhá na vlacích VNM 4106 BNO / 1763 SMH / 1768 BNO / 4151 NEM / 4152 BNO / 1775 VNM. První vůz po sobotním návratu na Os 4405 do Brna vyjíždí na "vláru" na obratu BNO 1763 SMH / 1768 BNO / 1771 VNM // 1765 SMH / 1770 BNO a vrací se na "akátku" nedělním Os 4416. Další změna nastala 19. 1. 2024, vozy jezdí spojené všechny dny v týdnu, hlavním výkonem této dvojice jsou od pondělního rána do pátečního rána obraty mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem na obratu 1748 // 1743. V pátek odpoledne dvojice vozů vykoná obraty BNO 4119 UHE / 4120 BNO / 1767 SMH / 1772 BNO, v sobotu jsou odstavené, v neděli jedou na obratu BNO 1765 SMH / 1770 BNO a na Os 4416 odjíždí do Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova.
Do 18. 1. 2024 obíhaly dva přípojné vozy v turnusové skupině 066 od pondělí do čtvrtka mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště na obratu KYV 4161 VNM / 4108 BNO / 1767 SMH / 1772 BNO / 4127 KYV. V pátek po vlaku 4108 provedly obrat BNO 4119 UHE / 4120 BNO. V sobotu byly odstavené a v neděli zajely do Vlárského průsmyku na obratu BNO 1767 SMH / 1779 BYE / 4139 VLP / 1776 BNO. K 19. 1. 2024 byla tato turnusová zrušena.
Dvě dvojice vozů obíhají ve dvoudenní turnusové skupině 067 představující vozbu osobních vlaků v pracovní dny v úseku Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov a Brno - Kyjov na obratech HNJ 4403 BNO / 4153 KYV // 4144 BNO / 1744 HNJ.
V pracovní dny obíhal přípojný vůz řady Bdtn756 v jednodenní turnusové skupině 068 na "vláře" na VNM 4106 BNO / 1763 SMH / 1768 BNO / 4151 NEM / 4152 BNO / 1775 VNM; turnusová skupina byla dne 1. 1. 2024 zrušena, výkony jsou zakomponovány do TS 065.
Na trati Brno - Třebíč obíhaly do 29. 4. 2024 dva přípojné vozy řady Bdtn756 v turnusové skupině 069. Od 30. 4. 2024 byla kvůli nepřetržité výluce Střelice - Rapotice turnusová skupina 069 pouze jednodenní, přípojný vůz obíhal mezi Rapoticemi a Jihlavou, v sobotu zajížděl soupravově do Havlíčkova Brodu na údržbu. K 1. 7. 2024 byla turnusová skupina 069 zrušena.
Modernizace vozů na novou řadu Bdtn756 50 54 21-29 byla ukončena v roce 2011, posledním vozem se stal vůz s číslem 364. Od července 2011 do února 2013 probíhala modernizace stejné původní řady Btn755 dál, ale modernizované vozy nesou nové označení Bdtn757 50 54 20-29 2xx. Od vozů řady Bdtn756 se odlišují větším prostorem na přepravu spoluzavazadel (jízdních kol) na úkor jednoho oddílu k sezení.
V Regionálním pracovišti provozu Brno je ve stavu 10 vozů, z toho 8 je turnusovaných. Oproti předešlému JŘ je inventární a turnusovaný počet vozů stejný. Vozy řady Bdtn757 jsou vedeny ve strojní stanici Horní Heršpice a Znojmo. Přidělení do strojních stanic podle konkrétních pořadových čísel je pouze administrativní.
Ve stavu SS Horní Heršpice jsou 4 vozy, turnusovány jsou 3 vozy. Ve srovnání s minulým JŘ je inventární a turnusovaný počet vozů stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 312-6 |
1970/71904 |
Bdtn757 50 54 20-29 230-0 |
později 053.047 a 50 54 21-29 066; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 267-2 |
1970/71859 |
Bdtn757 50 54 20-29 231-8 |
později 053.002 a 50 54 21-29 043; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 272-2 |
1970/71864 |
Bdtn757 50 54 20-29 232-6 |
později 053.007 a 50 54 21-29 047; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 216-9 |
1970/71471 |
Bdtn757 50 54 20-29 233-4 |
později 053.016 a 50 54 21-29 013 |
2024-04-07 |
Pro výkony přípojných vozů řady Bdtn757 v SS Horní Heršpice jsou vyhrazeny dvě turnusové skupiny 060 a 061. Ve srovnání s minulým JŘ se heršpické vozy objeví nově na tratích Brno - Břeclav, Břeclav - Znojmo a Znojmo - Šatov. Naopak již nejsou nasazovány v úseku Kunovice - Vlárský průsmyk. Pravidelně můžeme tyto vozy vídat na těchto tratích:
244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou-Šanov;
246 Znojmo - Břeclav;
248 Znojmo - Šatov;
251 Brno - Šakvice;
252 Šakvice - Břeclav;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Uherské Hradiště - Staré Město u Uherského Hradiště.
Po "vlárské" trati se pohybují dva přípojné vozy zařazené do turnusové skupiny 060, a to na spěšných a osobních vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. O víkendech je v provozu jen jeden vůz. Od 19. 1. 2024 jeden vůz zajíždí z pátku na sobotu z Brna do Hrušovan nad Jevišovkou na obratu 1748 // 4405, v neděli jeden vůz zajíždí až do Vlárského průsmyku na obratu BNO 1767 SMH / 1779 BYE / 4139 VLP / 1776 BNO. Vozy této turnusové skupiny jezdí od 19. 1. 2024 spojené s vozy řady Bdtn756 zařazenými v TS 062.
Turnusová skupina 061 je jednodenní. Do 18. 1. 2024 byla téměř shodná s TS 065, přípojný vůz řady Bdtn757 obíhal společně s vozem řady Bdtn756 mezi Brnem a Hrušovany nad Jevišovkou-Šanovem a mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště. Odchylka nastávala o víkendu, vozy se rozpojily v sobotu u vlaku 1771 ve Veselí nad Moravou a spojily se tamtéž v neděli na vlaku 1765: BNO 1763 SMH / 1768 BNO / 1771 SMH / 1774 BNO // 1765 SMH / 1770 BNO. Od 19. 1. 2024 jezdí vůz výhradně na spěšných a osobních vlacích mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště, o víkendech od konce března vůz jezdí na "Expresu Pálava-Podyjí" Brno - Šatov.
Ve stavu strojní stanice Znojmo se nachází 6 vozů, turnusováno je 5 vozů. Inventární a turnusovaný počet vozů je stejný jako v minulém JŘ.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
Baim 70 54 20-09 202-9 |
1969/71457 |
Bdtn757 50 54 20-29 212-8 |
později 053.060 a 50 54 21-29 003; odstaven - vyvazovací obnova R2 |
2024-07-30 |
Baim 70 54 20-09 308-4 |
1970/71900 |
Bdtn757 50 54 20-29 216-9 |
později 053.010 a 50 54 21-29 063 |
2024-01-28 |
Baim 70 54 20-09 221-9 |
1970/71476 |
Bdtn757 50 54 20-29 225-0 |
později 053.018 a 50 54 21-29 017; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 311-8 |
1970/71903 |
Bdtn757 50 54 20-29 226-8 |
později 053.059 a 50 54 21-29 065; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 307-6 |
1970/71899 |
Bdtn757 50 54 20-29 228-4 |
později 053.009 a 50 54 21-29 062; červenokrémový nátěr |
2023-12-10 |
Baim 70 54 20-09 262-3 |
1970/71854 |
Bdtn757 50 54 20-29 229-2 |
později 053.023 a 50 54 21-29 038 |
2024-04-13 |
Pro vozy řady Bdtn757 v SS Znojmo je sestavena turnusová skupina 070. Znojemské přípojné vozy řady Bdtn757 se na rozdíl od minulého JŘ vyskytují pravidelně pouze na trati 246 Znojmo - Břeclav.
Turnusová skupina 070 je pětidenní, vozy obíhají na osobních vlacích mezi Znojmem a Břeclaví. V pracovní dny je v provozu všech 5 vozů, v sobotu jezdí 2 vozy, v neděli rovněž 2 vozy a večer vyjíždí třetí vůz.
Provoz v GVD: 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023