PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
---|
2023-11-19 | Popis JŘ 2023/2024. Upřesnění inventárního počtu a konkrétních čísel lokomotiv, a dále aktualizaci jejich snímků očekávejte na začátku platnosti JŘ 2023/2024. |
Zejména pro výkony na tratích, na kterých by se počínaje rokem 2025 měl zavést provoz pod výhradním dohledem evropského zabezpečovače ETCS, jsou u Českých drah, a.s., určeny motorové lokomotivy řady 743.2. Jejich nasazení se předpokládá pro technologické jízdy, dopravu nehodových vlaků, při napěťových výlukách, na posunu apod.
Tyto lokomotivy vznikají modernizací motorových lokomotiv řady 742 ve společnosti CZ LOKO, která je vede jako typ EffiShunter 1000M. Objednána je modernizace celkem 14 lokomotiv, dodány by měly být do roku 2024. Lokomotivy ponesou označení 743.201 až 743.214. Jsou prakticky shodné s lokomotivami 742.711 až 742.760 dodávané dceřiné společnosti ČD Cargo, rozdíl je např. ve schopnosti dobíjet osobní vozy.
V Regionálním pracovišti provozu Brno je k dispozici 1 lokomotiva, je vedena v Provozním pracovišti Maloměřice.
Ve stavu PP Maloměřice se nachází 1 lokomotiva a je turnusována. Oproti minulému JŘ je inventární počet stejný, novinkou je zaturnusování lokomotivy.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 466.2196 |
2023/xxxx |
92 54 2 743.201-6 |
|
2023-06-13 |
Turnusová skupina 756 obnáší pohotovost lokomotivy u nehodového vlaku (NPP). V minulém JŘ 2022/2023 byla k NPP určena lokomotiva řady 754 (ve skutečnosti se používal především "lachtan" 714.028), v tomto JŘ 2023/2024 připadl výkon u NPP lokomotivě řady 743.2. Výkon je nepřetržitý, NPP je k dispozici v Brně-Maloměřicích:
743 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
BNO MA 0:00 - 24:00 nehodový vlak |
Provoz v GVD: 2022/2023