PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2023-11-19 | Popis JŘ 2023/2024. |
2023-12-24 | Ke dni 1. 1. 2024 došlo ke změně v turnusové skupině 752. "Brejlovec" 754.007 je od 16. 12. 2023 odstaven z důvodu závady na spalovacím motoru. Aktualizovány snímky lokomotiv 750.711, 754.012 a 754.016. |
2024-01-07 | "Brejlovec" 754.013 je od 3. 1. 2024 provozní. Aktualizovány snímky lokomotiv 750.711, 754.043 a 754.075. |
2024-01-21 | Od 8. 1. 2024 je z důvodu závady na chlazení odstaven "brejlovec" 754.077. Do provozu se 15. 1. 2024 vrátila lokomotiva 754.007. |
2024-02-11 | Ke dni 16. 2. 2024 došlo ke změně v turnusové skupině 752. Dne 18. 1. 2024 došlo za jízdy R 653 vedeného "brejlovcem" 750.713 v Bransouzích ke střetu s automobilem, lokomotiva je odstavena. "Brejlovec" 754.077 je od 22. 1. 2024 zpět v provozu. Aktualizovány snímky lokomotiv 754.068 a 754.075. |
2024-03-03 | Z důvodu garanční opravy je od 31. 1. 2024 odstaven "brejlovec" 754.075. Dne 22. 2. 2024 dovezla lokomotiva 743.206 do Brna-Maloměřic "brejlovce" 754.051, který by zde měl sloužit jako zdroj náhradních dílů s následným zrušením; od téhož dne je ve stavu RPP Brno - PP Maloměřice doplním. Do Brna Maloměřic dojel 23. 2. 2024 jako Pn 52249 "brejlovec" 750.709 z České Třebové, kde se od 4. 1. 2024 nacházel na montáži komunikační linky WTB; ve stavu RPP Brno - PP Maloměřice je však již od 6. 1. 2024. Na vlaku Pn 52249 však jela i lokomotiva 754.048 z RPP Česká Třebová - SS Trutnov, která byla redislokována do RPP Brno - PP Maloměřice, ve stavu je od 24. 2. 2023; opačným směrem se tentýž den vydal brněnský "brejlovec" 754.007, ten je ve stavu RPP Česká Třebová - SS Trutnov od 23. 2. 2024. Dne 1. 3. 2024 byla přepravena do CZ LOKO v České Třebové lokomotiva 750.713 na opravu po střetu s automobilem a zároveň na vyvazovací obnovu R3 a montáž WTB. |
2024-03-24 | Odstavena je lokomotiva 750.710 od 14. 3. 2024 z důvodu montáže komunikační linky WTB prováděné v CZ LOKO v České Třebové. Do provozu se 10. 3. 2024 vrátil "brejlovec" 754.075. |
2024-04-14 | Aktualizovány snímky lokomotiv 750.710, 754.023 a 754.075. |
2024-05-05 | V souvislosti se zahájením nepřetržité výluky Střelice - Rapotice došlo dnem 30. 4. 2024 ke změně v turnusové skupině 750 a ke zrušení turnusové skupiny 751. "Brejlovec" 750.709 odjel 30. 4. 2024 jako Lv 52222 do České Třebové na montáž ETCS ve zdejším CZ LOKO. Od 3. 5. 2024 je v provozu lokomotiva 750.710. Aktualizován snímek lokomotivy 754.075. |
2024-05-26 | V RPP Brno - PP Maloměřice došlo k poklesu inventárního stavu lokomotiv, a to jak řady 750, tak 754. "Brejlovec" 750.710 působí od 13. 5. 2024 v RPP Olomouc - SS Šumperk. Brněnská legenda, lokomotiva 754.023, je od 6. 4. 2024 vedena pod CHV Lužná u Rakovníka, ale téměř až do konce dubna jezdila na pravidelných výkonech PP Maloměřice. Z Brna-Maloměřic odjela 6. 5. 2024 (stylově) jako Lv 54023 v 13:37 h přes Českou Třebovou, Kolín, Prahu-Malešice a Prahu-Zličín do Lužné u Rakovníka, kam dorazila v 20:57 h. Aktualizovány snímky lokomotiv 754.013, 754.018, 754.043, 754.047 a 754.075. |
2024-06-23 | "Brejlovec" 754.047 se krátkodobě od 28. 5. do 17. 6. 2024 nacházel v RPP Olomouc - SS Šumperk. Do provozu se 15. 6. 2024 vrátila lokomotiva 754.019. Od 13. 6. 2024 je odstaven "brejlovec" 754.068 z důvodu závady na generátoru. Doplněn snímek lokomotivy 754.077 a aktualizovány snímky lokomotiv 754.018, 754.023 a 754.075. |
2024-06-23 | Od 25. 6. 2024 je lokomotiva 750.709 provozní. |
2024-07-14 | Ke dni 1. 7. 2024 došlo ke změně v turnusových skupinách 752 a 753. |
2024-08-04 | Ke dni 8. 8. 2024 došlo ke změně v turnusových skupinách 752 a 753. Aktualizovány snímky lokomotiv 754.018 a 754.075. |
2024-08-25 | Lokomotiva 750.711 je od 5. 8. 2024 odstavena z důvodu montáže WTB v CZ LOKO v České Třebové. |
2024-09-15 | Dne 10. 9. 2024 proběhla akce "bumerang" - lokomotiva 754.068 vyjela z depa odpoledne po opravě generátoru do provozu a večer už byla pro přeskok na generátoru zpět v depu, a je tedy zase odstavena. Aktualizovány snímky lokomotiv 754.018, 754.047 a 754.075. |
2024-10-06 | Do stavu RPP Brno - PP Maloměřice byla k 21. 9. 2024 (datum ještě potvrdím) převedena libeňská lokomotiva 750.708, která se od srpna nachází v CZ LOKO v České Třebové na vyvazovací obnově R3, montáži WTB a ETCS, práce by měly být hotovy začátkem prosince 2024. Z důvodu závady na trakčním dynamu je od 21. 9. 2024 odstaven "brejlovec" 754.012. Do provozu se vrátila dne 22. 9. 2024 lokomotiva 754.068. |
2024-10-20 | Doplněn snímek lokomotivy 754.051 a aktualizovány snímky lokomotiv 754.012, 754.013, 754.018, 754.067, 754.075 a 754.077. |
Pod označením řadou 750.7 (ČD) se skrývá 19 modernizovaných lokomotiv předchozí řady 750. Modernizaci provedla firma CZ LOKO, a.s., v České Třebové v letech 2010–2012. Hnací agregát se skládá ze spalovacího motoru Caterpillar 3512C HD (jmenovitý výkon je nastaven na 1 550 kW) se soustrojím alternátorů Siemens. Přenos výkonu na hnací dvojkolí elektrický, střídavě-stejnosměrný (AC/DC). Regulaci výkonu a celé ovládání lokomotivy zajišťuje elektronický řídicí systém MSV s funkcí automatické regulace rychlosti (ARR) a automatického vedení vlaku (AVV) s cílovým brzděním. Lokomotiva má tři systémy vzduchotlakových brzd, mechanickou brzdu ruční (zajišťovací) a elektrodynamickou brzdu (EDB). Maximální rychlost lokomotivy zůstala na hodnotě 100 km/h. Výkon trvalý na háku je uváděn ve výši 1 111 kW, výkon dynamické brzdy činí 1 460 kW. Lokomotivy z CZ LOKO vyjely s nátěrem v korporátních barvách.
V Regionálním pracovišti provozu Brno jsou ve stavu 4 lokomotivy (do 5. 1. 2024 zde byly 3 stroje, do 12. 5. 2024 zde byly 4 lokomotivy, do 20. 9. 2024 se jednalo o 3 lokomotivy), turnus je sestaven pro 4 lokomotivy. Ve srovnání s minulým JŘ byl na počátku nového JŘ inventární a turnusovaný počet lokomotiv stejný.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3143 |
1974/9139 |
92 54 2 750.708-0 |
později 753.143 a 750.143; odstavena - vyvazovací obnova R3, montáž WTB a ETCS |
2024-09-21 |
T 478.3259 |
1975/9495 |
92 54 2 750.709-8 |
XENA; ETCS; později 753.259 a 750.259 |
2024-06-25 |
T 478.4001 |
1975/9842 |
92 54 2 750.711-4 |
ADÉLKA; později T 478.4201, 754.201 a 750.409; odstavena - montáž WTB |
2024-08-05 |
T 478.3162 |
1974/9158 |
92 54 2 750.713-0 |
VLAĎKA; později 753.162 a 750.162; odstavena - po násilném poškození (střet s automobilem) a vyvazovací obnova R3 a montáž WTB |
2024-03-01 |
Brněnské lokomotivy řady 750 jezdí v turnusové skupině 750, do 30. 4. 2024 byly pravidelně nasazeny na jediné trati 240 Brno - Jihlava stejně jako tomu bylo v minulém JŘ, od 30. 4. 2024 nastala změna:
225 Havlíčkův Brod - Jihlava (od 30. 4. 2024);
240 Brno - Jihlava (od 30. 4. 2024 pouze Náměšť nad Oslavou - Jihlava);
250 Žďár nad Sázavou - Havlíčkův Brod (od 30. 4. 2024);
251 Brno - Tišnov (od 30. 4. 2024);
256 Tišnov - Žďár nad Sázavou (od 30. 4. 2024).
Čtyřdenní turnusová skupina 750 představovala vozbu rychlíků a osobních vlaků na trati Brno - Jihlava, oběhy platné do 29. 4. 2024:
750 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): BNO 4818 TRC / 4843 BNO / 4842 NNO
(5): BNO 4818 TRC / 4843 BNO / 4842 NNO / 19:02 4897 BNO |
odstavena BNO |
odstavena BNO |
2. |
(1): BNO 03:56 pk4890 NNO / 4809 BNO / 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL
(2)–(5): NNO 4809 BNO / 668 JHL / 661 BNO / 662 JHL / 667 BNO / 650 JHL |
BNO 638 JHL / 631 BNO / 632 JHL / 637 BNO / 650 JHL |
BNO 638 JHL / 631 BNO / 632 JHL / 637 BNO / 650 JHL |
3. |
JHL 651 BNO / 666 JHL / 663 BNO / 660 JHL / 669 BNO |
JHL 651 BNO / 636 JHL / 633 BNO / 630 JHL / 639 BNO |
JHL 651 BNO / 636 JHL / 633 BNO / 630 JHL / 639 BNO |
4. |
BNO 654 JHL / 653 BNO / 664 JHL / 665 BNO / 652 JHL / 655 BNO |
BNO 624 JHL / 653 BNO / 634 JHL / 635 BNO / 652 JHL / 625 BNO |
BNO 624 JHL / 653 BNO / 634 JHL / 635 BNO / 652 JHL / 625 BNO |
Po zahájení nepřetržité výluky Střelice - Rapotice zabezpečují ve čtyřdenní turnusové skupině 750 vozbu rychlíků mezi Náměští nad Oslavou a Jihlavou dvě lokomotivy, další dvě jsou odstavené a o víkendu provádí vozbu spěšných vlaků Pernštejn, mezi Jihlavou a Žďárem nad sázavou jezdí jako vlak Lv; oběhy platné od 30. 4. 2024:
754.016, 018, 019, 043, 048 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
odstavena BNO [a v (5) přechází na (6) 1780] |
BNO 1780 ZNS / 11:21 70100 JHL |
BNO 1780 ZNS / 11:21 70100 JHL |
2. |
JHL 653 NNO / 666 JHL / 663 NNO / 662 JHL / 667 NNO / 652 JHL |
JHL 653 NNO / 636 JHL / 633 NNO / 632 JHL / 637 NNO / 652 JHL |
JHL 653 NNO / 636 JHL / 633 NNO / 632 JHL / 637 NNO / 652 JHL |
3. |
JHL 651 NNO / 668 JHL / 661 NNO / 664 JHL / 665 NNO / 660 JHL / 669 NNO / 650 JHL |
JHL 651 NNO / 638 JHL / 631 NNO / 634 JHL / 635 NNO / 630 JHL / 639 NNO / 650 JHL |
JHL 651 NNO / 638 JHL / 631 NNO / 634 JHL / 635 NNO / 630 JHL / 639 NNO / 650 JHL |
4. |
odstavena JHL [a přechází na 653] |
JHL 14:56 70101 ZNS / 1781 BNO |
JHL 14:56 70101 ZNS / 1781 BNO |
750.708 750.709 Dne 19. 6. 2022 byl mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest zachycen R 882 "Slovácký expres" vedený kvůli výluce "brejlovcem" 750.711. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Lokomotiva 750.713 dopravující dne 11. 11. 2021 vlaky závislé trakce mezi Břeclaví a Hodonínem (následek červnového tornáda), přijíždí do Hodonína s vlakem R 805 "Moravan", dál už pojede "InterPanter" 660.102 do Olomouce sám. Autor snímku Julian Mandeville. |
V RPP Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3285 |
1975/9521 |
92 54 2 750.710-6 |
MÍŠA; WTB; později 753.285 a 750.285 |
2024-05-13 |
R 635 Rožmberk vedený motorovou lokomotivou 750.710 projíždí dne 3. 9. 2022 mezi ŽST Okříšky a Krahulov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Potřeba elektrického vytápění osobních vozů na neelektrizovaných tratích byla důvodem vzniku lokomotiv řady T 478.4. V roce 1975 vznikly v ČKD Praha lokomotivy T 478.4001 a T 478.4002 (později přeznačeny na T 478.4201 a T 478.4202, pak 754.201 a 754.202, poté 750.409 a 750.410 a konečně naposledy na 750.711 a 750.712). V letech 1978–1980 bylo k ČSD dodáno dalších 84 lokomotiv této řady. Bylo by jich víc, ale výrobu ukončil 19. 7. 1980 známý požár závodu ČKD Naftové motory na Smíchově založený úmyslně závodním hasičem (tehdy požárníkem).
Po oddělení nákladního dopravce ČD Cargo zůstaly tyto lokomotivy u osobního dopravce ČD.
V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 13 lokomotiv (do 21. 2. 2024 zde bylo 13 lokomotiv, do 5. 4. 2024 zde bylo 14 lokomotiv, od 28. 5. do 17. 6. 2024 zde bylo 12 lokomotiv), z nichž 7 je turnusovaných (do 29. 4. 2024 bylo tuirnusováno 7 lokomotiv). V porovnání s minulým JŘ byl na počátku tohoto JŘ inventární stav lokomotiv stejný, počet zaturnusovaných strojů poklesl o jeden.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4012 |
1979/10443 |
92 54 2 754.012-3 |
červenobílý nátěr; odstavena - závada na trakčním dynamu |
2024-09-21 |
T 478.4013 |
1979/10444 |
92 54 2 754.013-1 |
modrokrémový nátěr |
2024-01-03 |
T 478.4016 |
1979/10447 |
92 54 2 754.016-4 |
BOMBARĎÁK |
2023-12-10 |
T 478.4018 |
1979/10449 |
92 54 2 754.018-0 |
DOMINIČKA; černobílý nátěr |
2023-12-10 |
T 478.4019 |
1979/10450 |
92 54 2 754.019-8 |
modrobílý nátěr |
2023-06-15 |
T 478.4043 |
1979/10897 |
92 54 2 754.043-8 |
červenožlutý retro nátěr |
2023-12-10 |
T 478.4047 |
1980/10901 |
92 54 2 754.047-9 |
modrožlutý retro nátěr |
2023-12-10 |
T 478.4048 |
1980/10902 |
92 54 2 754.048-7 |
|
2024-02-24 |
T 478.4051 |
1980/10905 |
92 54 2 754.051-1 |
modrobílý nátěr; odstavena - výzisk náhradních dílů |
2024-02-22 |
T 478.4067 |
1980/10921 |
92 54 2 754.067-7 |
červený retro nátěr |
2023-12-10 |
T 478.4068 |
1980/10922 |
92 54 2 754.068-5 |
|
2024-09-22 |
T 478.4075 |
1980/10929 |
92 54 2 754.075-0 |
červenožlutý retro nátěr |
2024-03-10 |
T 478.4077 |
1980/10931 |
92 54 2 754.077-6 |
modrý retro nátěr |
2024-01-22 |
Obraty lokomotiv řady 754 jsou rozděleny do sedmi turnusových skupin 751, 752, 753, 754, 755 a 757. Výčet tratí, na kterých se s lokomotivami řady 754 můžeme pravidelně setkat, byl zpočátku stejný jako v minulém JŘ:
240 Brno - Jihlava (do 29. 4. 2024);
251 Brno - Tišnov (do 29. 4. 2024);
256 Tišnov - Žďár nad Sázavou (do 29. 4. 2024);
300 Brno - Blažovice - Holubice - Kojetín;
303 Kojetín - Valašské Meziříčí;
323 Valašské Meziříčí - Frenštát pod Radhoštěm;
330 Staré Město u Uherského Hradiště - Otrokovice;
331 Otrokovice - Zlín střed;
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Staré Město u Uherského Hradiště - Bojkovice město, Újezdec u Luhačovic - Luhačovice.
Ve dvoudenní turnusové skupině 751 dopravovaly lokomotivy řady 754 v pracovní dny osobní a spěšné vlaky na trati Brno - Jihlava, o víkendu "brejlovec" vyjel se spěšným vlakem "Pernštejn" z Brna přes Nedvědici do Žďáru nad Sázavou. Oběhy byly platné do 29. 4. 2024, od 30. 4. 2024 je turnusová skupina zrušena:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): JHL 4817 BNO / 4816 TRE / 4837 BNO / 4836 NNO
(5): JHL 4817 BNO / 4816 TRE / 4837 BNO / 4836 NNO / 18:02 4893 BNO |
odstavena JHL |
BNO 1780 ZNS / 1781 BNO |
2. |
(1): BNO 03:56 4890 NNO / 4813 BNO / 4824 NNO / 4849 BNO / 4846 JHL
(2)–(5): NNO 4813 BNO / 4824 NNO / 4849 BNO / 4846 JHL |
BNO 1780 ZNS / 1781 BNO |
odstavena JHL |
Turnusová skupina 752 je třídenní, lokomotivy řady 754 v ní obíhají s rychlíky v úseku Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice, na páru rychlíků 895 // 892 Staré Město u Uherského Hradiště - Veselí nad Moravou, 897 // 894 mezi Otrokovicemi a Zlínem a zajišťují vozbu spěšných vlaků mezi Brnem a Starým Městem u Uherského Hradiště a jednoho osobního vlaku mezi Veselím nad Moravou a Starým Městem u Uherského Hradiště.
Ve dnech 3. 1. - 14. 2. 2024 se konaly noční výluky v úseku Lipník nad Bečvou - Drahotuše, při nichž musel být pár vlaků EN "Chopin" provážen z Hulína přes Valašské Meziříčí do Hranic na Moravě lokomotivou nezávislé trakce. Číslo EN 406 / 407 se na tuto dobu změnilo na EN 408 / 409 a vozby v úseku Hulín - Hranice na Moravě a zpět se ujal "brejlovec" z TS 752, která se tak od 1. 1. do 15. 2. 2024 přechodně změnila (v 1. turnusovém dni provedl "brejlovec" obraty VNM 00:34 70251 HUN / 408 HNM / 02:55 70254 VNM a dále na vlak 892; ze 2. na 3. turnusový den vykonal po vlaku 897 obraty ZLN ST 23:30 70252 HNM // 409 HUN / 02:57 70250 OTE / 03:59 70255 ZLN ST a pokračoval na vlaku 894). Po dobu nepřetržité výluky Uherský Brod - Kunovice od 1. 7. do 7. 8. 2024 zůstala TS 752 třídenní s tím, že odpadly výkony na rychlících Staré Město u Uherského Hradiště - Luhačovice a zpět. Oběhy platné do 30. 6. a od 8. 8. 2024:
750.709; 754.068, 075 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a v (5) přechází na (6) 892] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM [a přechází na (+) 892] |
VNM 892 SMH / 883 LUE / 888 SMH / 887 LUE / 884 SMH / 891 LUE / 880 SMH / 895 VNM |
2. |
VNM 4131 UHE / 1760 BNO / 1771 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST |
odstavena BNO |
BNO 1771 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST |
3. |
(1)–(4): ZLN ST 894 OTE / 05:55 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM
(5): ZLN ST 894 OTE / 05:55 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO [a přechází na (+) 1771] |
ZLN ST 894 OTE / 05:55 70240 SMH / 881 LUE / 890 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 893 LUE / 858 SMH / 21:45 70241 OTE / 897 ZLN ST [a přechází na (+) 894] |
ZLN ST 894 OTE / 05:55 70240 SMH / 885 LUE / 886 SMH / 889 LUE / 882 SMH / 1774 BNO / 1777 VNM |
Další "brejlovec" je zařazen do turnusové skupiny 753, dopravuje celotýdně s přestávkou ze soboty na neděli pár spěšných vlaků na "vláře". Po dobu nepřetržité výluky Uherský Brod - Kunovice od 1. 7. do 7. 8. 2024 byly spěšné vlaky ukončeny v Kunovicích a "brejlovec" jezdil soupravově do/z Veselí nad Moravou. Oběhy platné do 30. 6. a od 8. 8. 2024:
754.067 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BOJ 05:45 14101 BOJ ME / 1762 BNO / 1773 BOJ |
BOJ 05:45 14101 BOJ ME / 1762 BNO |
BNO 1773 BOJ |
Tradiční víkendové přímé spojení Brna a Valašska zajišťované spěšnými vlaky "Radhošť" vozí "brejlovec" řady 754 v jednodenní turnusové skupině 754:
754.047 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
odstavena BNO |
kromě VII–VIII: BNO 1783 FPR / 11:24 3198 VLM
VII–VIII: BNO 1783 FPR / 11:24 3198 VLM / 1784 BNO |
kromě VII–VIII: VLM 17:14 3199 FPR / 1784 BNO
VII–VIII: BNO 1783 VLM / 17:14 3199 FPR / 1784 BNO |
Pátečně-nedělní výkon kromě letních prázdnin na spěšných vlacích Brno - Staré Město u Uherského Hradiště provádí lokomotiva vedená v turnusové skupině 755:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)–(4): odstavena BNO
(5): BNO 1767 SMH / 16:40 21990 VNM |
odstavena VNM |
VNM 15:21 21991 SMH / 1772 BNO |
Součástí pohotovostní "motorové" soupravy IDS JMK je lokomotiva řady 754 vedená v turnusové skupině 757:
754 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
BNO HN 06:00 - 21:00 souprava IDS |
BNO HN 07:00 - 19:00 souprava IDS |
BNO HN 07:00 - 19:00 souprava IDS |
Mezi ŽST Uherské Hradiště a ŽST Kunovice výh. č. 20 projíždí dne 16. 8. 2024 vlak R 889 "Slovácký expres" vedený lokomotivou 754.012. Autor snímku David Prause. "Brejlovec" 754.013 byl dne 16. 8. 2024 zachycen v ŽST Staré Město u Uherského Hradiště na obratu mezi Sp 1771 a R 893 "Slovácký expres". Autor snímku David Prause. Dne 19. 6. 2022 byla mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín zachycena lokomotiva 754.016 v čele R 885 "Slovácký expres". Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V ŽST Jihlava probíhá dne 30. 8. 2024 v rámci úvrati vlaku R 660 Rožmberk přepřah z "brejlovce" 754.018 na "plechovku" 242.235. Vpravo se nachází motorový vůz 841.013 na vlaku Sp 1913 "Renesance". Autor snímku David Prause. |
Mezi nákladištěm a zastávkou Hlinsko pod Hostýnem a ŽST Bystřice pod Hostýnem byla 5. 3. 2022 zachycena lokomotiva 754.019 v čele vlaku Sp 1783 Radhošť. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. "Brejlovec" 754.043 byl dne 29. 4. 2024 zachycen mezi zastávkou Omice a ŽST Tetčice v čele vlaku Os 4836, následující den zde byla zahájena nepřetržitá výluka. Autor snímku Jiří Mrkos. Dne 29. 4. 2024 projíždí mezi zastávkou Omice a ŽST Tetčice vlak R 652 Rožmberk vedený lokomotivou 754.047. Autor snímku Jiří Mrkos. 754.048 |
"Brejlovec" 754.051 jenž v Brně plní pouze funkci zdroje náhradních dílů, byl 6. 10. 2024 zvěčněn v Brně-Maloměřicích. Autor snímku Jakub Matějka. Sp 1771 v čele s lokomotivou 754.067 odjíždí dne 30. 9. 2024 z železniční stanice Kyjov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 16. 5. 2023 na Odb Brno-Židenice z projíždí vlak Lv 55249 coby návoz vozidel z depa do Brna hl. n. - "brejlovec" 754.068 pro Os 204824 se soupravou pro Os 4926, na jejímž konci je řazeno "eso" 362.027. Autor snímku David Prause. |
V RPP Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4007 |
1978/10438 |
92 54 2 754.007-3 |
JAMES 007 |
2024-02-23 |
T 478.4023 |
1979/10454 |
92 54 2 754.023-0 |
zelenobílý nátěr |
2024-04-06 |
"Brejlovec" 754.007 projíždí dne 10. 4. 2022 v čele Sp 1771 mezi ŽST Bzenec a Veselí nad Moravou. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 10. 10. 2022 projíždí mezi ŽST Hradčovice a zastávkou Popovice u Uherského Hradiště vlak R 884 "Slovácký expres" vedený "brejlovcem" 754.023. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023