PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2024-05-26 | Popis JŘ 2023/2024. Dne 22. 5. 2024 přijela z Olomouce přes Kojetín a Brno-Slatinu do Brna souprava Lv 53476 ve složení motorový vůz 843.019 + přípojný vůz Btn753 50 54 29-29 013-1 + motorový vůz 843.024 za účelem seznámení strojvedoucích s těmito vozidly. Ve stavu RPP Brno - SS Horní Heršpice jsou od 23. 5. 2024. |
2024-06-23 | Souprava řazená z vozidel 843.019+Btn753 013+843.024 vyjela s cestujícími poprvé 17. 6. 2024, prozatím jezdila jen tři dny do 19. 6. 2024. |
2024-08-04 | Od 22. 7. 2024 vozí oba motorové vozy 843.019 a 843.024 cestující. |
2024-08-25 | Z Olomouce do Brna dojel dne 6. 8. 2024 jako Sv 98161 motorový vůz 843.021, přesné datum dočasného předání z RPP Olomouc - PP Olomouc do RPP Brno - SS Horní Heršpice doplním. Od 8. 8. 2024 je odstaven motorový vůz 843.024 z důvodu závady na trakční skupině. |
2024-10-05 | "Rakev" 842.024 od 3. 10. 2024 opět vozí cestující. |
2024-10-20 | Doplněny snímky motorových vozů 843.019 a 843.021. |
2024-11-03 | Dne 28. 10. 2024 dojely z Trutnova do Brna-Horních Heršpic vlakem Sv 98203 motorové a přípojné vozy 843.004+Btn753 010+Btn753 025+843.005, přesné datum předání z RPP Česká Třebová - SS Trutnov ještě potvrdím. Do provozu s cestujícími souprava vyrazila poprvé 2. 11. 2024 na vlaku Sp 1773. |
V roce 1994 byla ukončena dodávka motorových vozů řady 842 s hydromechanickým přenosem výkonu. O rok později - v roce 1995 - byl postaven prototyp motorového vozu s elektrickým přenosem výkonu, a to v součinnosti firem Moravskoslezská vagónka Studénka, ČKD Trakce a ČKD Lokomotivka. Vůz dostal označení 843.001 a v roce 1996 jej následovalo dalších 30 vozů. Vozy si vysloužily přezdívku "rakev" nebo též "apollo".
Od 15. 12. 2024 bude SS Horní Heršpice zajišťovat provoz motorových vozů řady 843 a přípojných vozy řady Btn753 na vozebním rameni Brno - Veselí nad Moravou - Staré Město u Uherského Hradiště / Bojkovice a Brno - Jihlava. Pro seznámení strojvedoucích s těmito soupravami dojely 22. 5. 2024 do Brna olomoucké motorové vozy 843.019 a 843.024. Po 10. 6. 2024 se zapojily do pravidelných oběhů. Dne 6. 8. 2024 přijel další motorový vůz 843.021 a 28. 10. 2024 přijely motorové vozy 843.004 a 843.005.
Motorové vozy řady 843 už jednou ve stavu brněnského depa byly, a sice v GVD 2005/2006 (viz odkaz dole).
V Regionálním pracovišti provozu Brno se nachází 5 motorových vozů řady 843 (do 5. 8. 2024 zde byly 2 motorové vozy a do 27. 10. 2024 zde byly 3 motorové vozy).
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
1996/95392 |
95 54 5 843.004-3 |
|
2024-10-28 |
- |
1996/95393 |
95 54 5 843.005-0 |
|
2024-10-28 |
- |
1996/95407 |
95 54 5 843.019-1 |
|
2024-05-22 |
- |
1996/95409 |
95 54 5 843.021-7 |
|
2024-08-06 |
- |
1997/95412 |
95 54 5 843.024-1 |
|
2024-10-03 |
Motorové vozy řady 843 se v rámci seznámení strojvedoucích vyskytují na tratích:
340 Brno - Uherské Hradiště;
341 Uherské Hradiště - Staré Město u Uherského Hradiště.
Souprava zprvu jezdila ve složení 843+Btn753+843, a to v pracovní dny v turnusové skupině 863 místo soupravy 854+Bdtn756+ABfbrdtn795. Později se z důvodu zácviku strojvedoucícíh vyskytovaly na osobních vlacích v úsecích Veselí nad Moravou - Kyjov či Brno - Ivančice.
843.024
|
Provoz v GVD: 2005/2006