PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
---|
2024-11-24 | Popis JŘ 2024/2025. Inventární a turnusové počty, přehledy konkrétních vozidel a fotografie budou aktualizovány po přechodu do nového jízdního řádu. |
Maximální povolená rychlost 120 km/h lokomotiv řady 363 nebyla pro výkony v osobní dopravě dostačující. V roce 1990 Škoda Plzeň vyrobila jednu lokomotivu s maximální povolenou rychlostí 140 km/h s označením 362.001. Další lokomotivy řady 362 vznikly záměnou podvozků mezi lokomotivami řady 162 a 363. Od roku 2009 se modernizace na řadu 362 prováděla již bez výměn podvozků. Ve všech případech je lokomotivám ponecháno původní inventární číslo.
Lokomotiv řady 362 se v Regionálním pracovišti provozu Brno nachází 26 lokomotiv, turnusy jsou vytvořeny pro 18 lokomotiv. Ve srovnání s minulým JŘ je inventární počet o 9 lokomotiv menší a turnusovaný počet je menší o 5 lokomotiv.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
ES 499.1001 |
1981/6451 |
91 54 7 362.001-0 |
vyrobena v roce 1980; oranžovomodrý retro nátěr; ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1002 |
1981/6452 |
91 54 7 362.002-8 |
vyrobena v roce 1980; ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1019 |
1985/8130 |
91 54 7 362.019-2 |
ETCS |
2024-01-21 |
ES 499.1021 |
1985/8132 |
91 54 7 362.021-8 |
ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1023 |
1985/8134 |
91 54 7 362.023-4 |
WTB; ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1024 |
1985/8135 |
91 54 7 362.024-2 |
ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1027 |
1985/8138 |
91 54 7 362.027-5 |
WTB; ETCS |
2024-09-29 |
ES 499.1030 |
1985/8141 |
91 54 7 362.030-9 |
ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1033 |
1985/8144 |
91 54 7 362.033-3 |
WTB; ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1 |
2024-10-07 |
ES 499.1039 |
1985/8150 |
91 54 7 362.039-0 |
ETCS |
2023-12-10 |
ES 499.1042 |
1985/8153 |
91 54 7 362.042-4 |
ETCS |
2023-12-10 |
363.056 |
1986/8267 |
91 54 7 362.056-4 |
WTB; ETCS |
2023-12-10 |
363.062 |
1987/8273 |
91 54 7 362.062-2 |
ETCS; odstavena - výměna dvojkolí |
2024-10-31 |
363.064 |
1987/8275 |
91 54 7 362.064-8 |
WTB; ETCS |
2023-12-10 |
363.070 |
1987/8281 |
91 54 7 362.070-5 |
WTB; ETCS |
2024-06-30 |
363.109 |
1988/8360 |
91 54 7 362.109-1 |
ETCS |
2023-12-10 |
363.128 |
1988/8379 |
91 54 7 362.128-1 |
WTB; ETCS |
2024-07-18 |
363.158 |
1989/8640 |
91 54 7 362.158-8 |
ETCS |
2024-06-19 |
363.159 |
1989/8641 |
91 54 7 362.159-6 |
ETCS |
2024-09-03 |
363.160 |
1989/8642 |
91 54 7 362.160-4 |
ETCS |
2023-12-11 |
363.161 |
1989/8643 |
91 54 7 362.161-2 |
reklamní nátěr na hokej; ETCS |
2023-12-10 |
363.162 |
1989/8644* |
91 54 7 362.162-0 |
WTB; ETCS; * na lokomotivě chybný výr. štítek 1989/8647 |
2023-12-10 |
363.163 |
1989/8645 |
91 54 7 362.163-8 |
ETCS |
2023-12-10 |
363.164 |
1989/8646 |
91 54 7 362.164-6 |
ETCS |
2024-08-14 |
363.165 |
1989/8647 |
91 54 7 362.165-3 |
WTB; ETCS; modrobílý nátěr |
2024-09-20 |
363.166 |
1989/8648 |
91 54 7 362.166-1 |
ETCS |
2024-02-03 |
363.167 |
1990/8649 |
91 54 7 362.167-9 |
ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1 |
2024-08-12 |
363.168 |
1989/8650 |
91 54 7 362.168-7 |
ETCS |
2023-12-10 |
363.169 |
1989/8651 |
91 54 7 362.169-5 |
ETCS |
2024-08-30 |
363.170 |
1989/8652 |
91 54 7 362.170-3 |
ETCS |
2024-05-09 |
363.171 |
1989/8653 |
91 54 7 362.171-1 |
ETCS |
2023-12-10 |
363.172 |
1989/8654 |
91 54 7 362.172-9 |
ETCS |
2024-10-21 |
363.173 |
1989/8655 |
91 54 7 362.173-7 |
ETCS |
2024-11-04 |
363.174 |
1989/8656 |
91 54 7 362.174-5 |
ETCS |
2023-12-24 |
363.175 |
1989/8657 |
91 54 7 362.175-2 |
ETCS; odstavena - vyvazovací obnova R1 |
2024-11-04 |
Lokomotivám řady 362 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 350, 351, 352, 353, 354 a 354a. Ve srovnáním s minulým JŘ brněnská "esa" na pravidelných výkonech opouští tratě Brno - Česká Třebová - Kolín, Jihlava - Jihlava město a Přerov - Olomouc. Nově jezdí na trati Bohumín - Žilina. V současném JŘ je můžeme pravidelně spatřit na tratích:
225 Havlíčkův Brod - Jihlava;
230 Havlíčkův Brod - Kolín - Praha-Vršovice;
250 Havlíčkův Brod - Tišnov;
251 Tišnov - Brno - Šakvice;
252 Šakvice - Břeclav;
260 Brno - Holubice;
270 Olomouc - Zábřeh na Moravě;
271 Hranice na Moravě - Bohumín;
280 Přerov - Hranice na Moravě;
291 Zábřeh na Moravě - Šumperk;
300 Brno - Blažovice - Holubice - Nezamyslice;
301 Nezamyslice - Olomouc;
320 Bohumín - Čadca;
330 Břeclav - Přerov;
127 ŽSR Čadca - Žilina.
První turnusová skupina 350 je sestavena pro 6 lokomotiv řady 362. V první turnusový den ráno se "eso" vrací ze Šumperku do Brna, odpoledne odjíždí na vozební rameno Brno - Havlíčkův Brod - Praha. Zde je i druhý den, večer přejíždí z Brna do Břeclavi. Třetí turnusový den ráno a večer provede po jednom obratu do Hodonína a mezi tím vykonává celý den v Břeclavi dispečerskou službu. Ve 4. turnusový den po půlnoci jede na EN 406 do Bohumína a začíná vozit rychlíky "Kysučan" Bohumín - Žilina, na těchto výkonech je i celý následující den. V poslední, šestý, turnusový den se vrací z Bohumína do Břeclavi na EN 407, dále na rychlíku do Brna, provede obrat do Prahy přes Havlíčkův Brod a večer odjíždí do Šumperku.
Lokomotivy zařazené do sedmidenní turnusové skupiny 351 vykonávají vozbu rychlíků na rameni Brno - Havlíčkův Brod - Praha. Ze soboty na neděli se objeví v Jihlavě na obratu rychlíků z/do Prahy 961 // 960. V pracovní dny zajede na jednom obratu z Brna do Šumperka, o víkendu se v Šumperku objeví dvakrát.
"Šumperky", tzn. rychlíky Brno - Olomouc - Šumperk, zajišťují dvě lokomotivy v turnusové skupině 352. V sobotu přes den jezdí jedna lokomotiva, jinak jezdí stále obě.
I lokomotiva zařazená do jednodenní turnusové skupiny 353 vozí rychlíky Brno - Olomouc - Šumperk, a to od pondělí do soboty; poté vyjíždí opět v neděli ráno.
Dvě maloměřické lokomotivy řady 362 zabezpečují dispečerské výkony v Olomouci a v Praze v turnusové skupině:
- 354 ... dispečerský výkon Olomouc hl. n.;
- 354a ... dispečerský výkon Praha hl. n.
Lokomotiva 362.001 dne 7. 10. 2022 projíždí mezi ŽST Olomouc přednádraží a Štěpánov v čele vlaku R 884 "Slovácký expres". Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. R 988 Vysočina vedený "esem" 362.002 byl 13. 9. 2022 zachycen mezi ŽST Vlkaneč a zastávkou Golčův Jeníkov město. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi zastávkou Hlízov a ŽST Kutná Hora hl. n. byla dne 1. 7. 2024 zachycena lokomotiva 362.019 s vlakem R 989 Vysočina. Autor snímku David Prause. Dne 16. 5. 2023 byl v ŽST Brno-Královo Pole zachycen vlak R 975 Vysočina vedený lokomotivou 362.021. Autor snímku David Prause. |
Mezi zastávkou Níhov a ŽST Vlkov u Tišnova projíždí 8. 6. 2022 vlak R 980 Vysočina tažený lokomotivou 362.033. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 3. 12. 2021 bylo mezi ŽST Rájec-Jestřebí a zastávkou Doubravice nad Svitavou zachyceno "eso" 362.039 s vlakem Sp 1752. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Vlak R 904 Bouzov tažený lokomotivou 362.042 projíždí 11. 5. 2022 Bludovem. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Vlak R 977 Vysočina vedený lokomotivou 362.062 vjíždí dne 4. 7. 2024 k nástupišti v ŽST Kutná Hora hl. n. Autor snímku David Prause. Mezi zastávkou Břest a ŽST Hulín dne 7. 9. 2022 projíždí Os 4216 v čele s "esem" 362.064. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi ŽST Hulín a zastávkou Břest projíždí dne 23. 5. 2022 vlak Os 4219 vedený "esem" 362.070. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. 362.109 |
362.128 V ŽST Kralupy nad Vltavou došlo 30. 1. 2024 k neschopnosti "bastarda" 371.003 s vlakem R 611 "Krušnohor". Souprava zde otočila na R 608, vedení vlaku se ujalo brněnské "eso" 362.158, které sem přijelo z Prahy jako Lv 608. Autor snímku František Bartoš. Dne 18. 9. 2022 byl mezi ŽST Bzenec přívoz a Moravský Písek zachycen vlak Lv 54830 Hodonín - Přerov přednádraží v podobě lokomotivy 362.159. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Vlak R 976 Vysočina vedený lokomotivou 362.160 vjíždí dne 4. 5. 2023 do Brna-Králova Pole. Autor snímku David Prause. |
Mezi ŽST Vrbátky a zastávkou Kraličky byl dne 6. 10. 2022 zachycen R 910 Bouzov v čele s "esem" 362.161. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 30. 8. 2022 projíždí mezi zastávkami Vrahovice a Kraličky lokomotiva 362.162 s vlakem R 901 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi ŽST Holubice a Křenovice horní nádraží byla dne 23. 9. 2022 zachycena lokomotiva 362.163 v čele R 916 Bouzov. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Dne 30. 8. 2022 byla mezi zastávkami Vrahovice a Kraličky zachycena lokomotiva 362.165 v čele Os 3712. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V ŽST Brno-Královo Pole dne 4. 5. 2023 brzdí vlak R 974 Vysočina vedený lokomotivou 362.166. Autor snímku David Prause. "Eso" 362.167 projíždí dne 8. 6. 2022 mezi ŽST Řikonín a zastávkou Níhov v čele R 978 Vysočina. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
V ŽST Světlá nad Sázavou dne 29. 9. 2023 zastavuje R 978 Vysočina v čele s lokomotivou 362.169. Autor snímku David Prause. Vlak R 977 Vysočina vedený lokomotivou 362.170 byl 26. 11. 2022 zvěčněn na zastávce Česká. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Mezi zastávkami Lidečko a Lidečko ves bylo dne 18. 12. 2022 zachyceno "eso" 362.171 s vlakem EC 123 "Valašský expres". Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. Dne 17. 6. 2022 byl mezi zastávkami Kraličky a Vrahovice zachycen R 904 Bouzov vedený lokomotivou 362.172. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. |
Štěpánovem projíždí dne 20. 6. 2022 vlak R 914 Bouzov v čele s "esem" 362.173. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík. V ŽST Čáslav byl dne 17. 9. 2023 zachycen R 960 Vysočina vedený lokomotivou 362.174. Autor snímku David Prause. "Eso" 362.175 projíždí dne 5. 2. 2024 s vlakem R 906 Bouzov mezi zastávkami Kraličky a Vrahovice. Autor snímku Ing. Tomáš Kašpařík.
|
Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012 | 2012/2013 | 2013/2014 | 2014/2015 | 2015/2016 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021 | 2021/2022 | 2022/2023 | 2023/2024