PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2011-11-20 | Popis GVD 2011/2012. |
2011-12-18 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2011/2012 a stavu vozidlového parku. |
2012-01-02 | Motorový vůz 850.001 se 22. 12. 2011 přesunul do PP Znojmo. |
2012-02-12 | Pondělí 6. 2. 2012 byl špatným dnem pro "krokodýla" 850.015, pro závadu na ložisku hřídele se stal neschopným v Kunovicích na vlaku Sp 1734 a je (patrně navždy) odstaven. V provozu je tak jediný vůz 850.030 (provozní motorový vůz 850.001 se do provozu nenasazuje). |
2012-03-18 | Motorový vůz 850.015 byl 10. 3. 2012 navržen na zrušení. |
2012-05-08 | Od 30. 4. 2012 je motorový vůz 850.030 odstaven pro závadu na brzdách. |
2012-06-03 | Motorový vůz 850.030 je od 22. 5. 2012 opět provozní. Hned další den, ve středu 23. 5. 2012 si provozní "krokodýlové" vyměnili svá působiště, vůz 850.001 je nyní v Horních Heršpicích a vůz 850.030 naopak ve Znojmě. |
2012-06-18 | "Lorinka", aneb prototyp 850.001 moc dlouho v Brně nepobyla. V pátek 8. 5. 2012 se oba zbylé provozní vozy prohodily, tzn. že v Brně je opět "třicítka" a "jednička" ve Znojmě. Dne 11. 6. 2012 byla podána žádost o zrušení motorového vozu 850.021. |
2012-07-05 | Dne 2. 7. 2012 se motorový vůz 850.001 přesunul do Brna z důvodu blížicích se Slavností pernštejnského panství. |
2012-09-23 | "Krokodýl" 850.015, navržený na zrušení, byl 17. 9. 2012 převezen do DKV Česká Třebová k likvidaci, a tím se uzavírá i jeho kapitola provozu v DKV Brno. V konvoji vozidel (Pn 47780 Brno-Maloměřice 0.39 - Česká Třebová vj. sk. 2.45) byl řazen mezi vozem Bmx765 127 a lokomotivou 210.031. Aktualizován snímek motorového vozu 850.030. |
2012-10-14 | Zdá se, že dnem 27. 9. 2012 skončilo nasazování brněnských "krokodýlů" do pravidelného provozu. Pominu-li motorový vůz 850.001, který je vyčleněný pro nostalgické a výletní vlaky, tak poslední "krokodýl" 850.030 byl následně odstrojen a je odstavený, pravděpodobně bez dalšího výhledu zařazení do provozu. Jednak v jeho motoru netěsní pouzdro 3. válce a jednak má závadu na podvozku. |
2012-11-04 | Ve čtvrtek 18. 10. 2012 přejel motorový vůz 850.001 z Horních Heršpic do Znojma, kde je deponován, avšak do pravidelného provozu nezasahuje. Motorové vozy 850.021 a 850.030 se nachází odstavené v kolejišti PJ Horní Heršpice. |
2012-12-08 | Dne 29. 11. 2012 bylo požádáno o zrušení motorového vozu 850.030. |
V DKV Brno je ve stavu několik posledních exemplářů "krokodýlů", neboli dnes již legendárních motorových vozů řady 850. Dva prototypy byly vyrobeny v roce 1962, sériová výroba proběhla v letech 1966-1967, to vše ve Vagónce Tatra Studénka. Vozy obdržely označení M 286.0, ale je nutné zmínit, že prototypy nesly do roku 1964 označení M 283.1 (druhé obsazení této řady).
Od prosince 2008 nejsou tyto motorové vozy turnusovány, ale přesto jsou v provozu vidět na záskocích při poklesu provozního stavu motorových vozů řady 842 nebo 854. Občasné poruchy "kvater" a "katrů" s přihlédnutím na modernizaci motorových vozů řady 842 dává dobrý předpoklad k nasazování "krokodýlů" i nadále. Ukončení jejich provozování tak bude záviset na haváriích jejich motorů, převodovek apod., které by je definitivně vyřadily z provozu. Opravy takovýchto havárií totiž prakticky nepřipadají do úvahy.
V Brně se nachází 3 motorové vozy řady 850 (do 17. 9. 2012 to byly 4 motorové vozy). Vůz 850.001 je ve stavu DHV Lužná u Rakovníka s deponií v DKV Brno a využívá se na jízdy vlaků do Lednice, do běžného provozu je snaha jej nenasazovat. Vůz 850.021 je od října 2011 odstaven a návrat zpět do provozu se již neplánuje; 11. 6. 2012 bylo požádáno o jeho zrušení. Začátkem února 2012 došlo k odstavení motorového vozu 850.015, o měsíc později byl navržen na zrušení a 17. 9. 2012 převezen do České Třebové.
V provozu tedy od této chvíle zůstal poslední "krokodýl" 850.030, nejčastěji býval nasazován do 3. dne turnusové skupiny 844 místo "kvatra", ráno odjížděl z Brna na Os 4101 a večer se vracel v čele Sp 1738; celý oběh je patrný z tabulky zmíněné v dalším odstavci. Takto býval vůz 850.030 nasazován do provozu do 27. 9. 2012, kdy byl pro závady odstaven.
Pro zpětné dohledání nasazení vozů do provozu nabízím k prohlédnutí či stažení tabulku s evidencí výkonů v běžném provozu. Na její (nepravidelnou) aktualizaci nebudu zvlášť upozorňovat v horní části této stránky, ani na titulní stránce. Tabulka je ke stažení zde a (zcela úplně) naposledy byla editována 8. 12. 2012.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 283.101II |
1962/63739 |
95 54 5 850.001-9 |
ve stavu DHV Lužná u Rakovníka, do pravidelného provozu nezasahuje |
2012-10-18 |
M 286.0021 |
1967/68386 |
95 54 5 850.021-7 |
navržen na zrušení |
2012-06-11 |
M 286.0030 |
1967/68978 |
95 54 5 850.030-8 |
navržen na zrušení |
2012-11-29 |
Zvláštní úpravy motorových vozů:
850.001 z výroby dvojitá okna a rozdělení prostoru pro cestující na 2 oddíly; ohřev 3 x 400 V; od července 2003 úprava čel vozu do stavu po výrobě a od prosince 2005 historický bílo-červený nátěr;
850.015 dvojitá okna, textilní potahy sedadel, motor KS 12 V 170 DR (z řady 853), elektrický pohon stěračů, vlakový zabezpečovač LS IV, zaslepené čelo na straně motoru, ohřev 3 x 400 V;
850.021 dvojitá okna, textilní potahy sedadel, motor KS 12 V 170 DR (z řady 853), elektrický pohon stěračů, INTELO, vlakový zabezpečovač LS IV, zaslepené čelo na straně motoru, ohřev 3 x 400 V;
850.030 dvojitá okna, motor KS 12 V 170 DR (z řady 853, mělo by se jednat o motor uložený později do motorového vozu 850.048), elektrický pohon stěračů, vlakový zabezpečovač LS IV, zaslepené čelo na straně motoru, ohřev 3 x 400 V.
V DKV Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
M 286.0015 |
1967/68380 |
95 54 5 850.015-9 |
navržen na zrušení; |
2012-03-10 |
Provoz v GVD: 2001/2002 | 2002/2003 | 2003/2004 | 2004/2005 | 2005/2006 | 2006/2007 | 2007/2008 | 2008/2009 | 2009/2010 | 2010/2011