Motorové lokomotivy ř. 714 a 735
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2004-12-11 | Popis GVD 2004/2005. Stav a události v GVD 2003/2004 umístěny pod zvláštní odkaz na konci. |
2005-01-05 | Lokomotiva 714.026 přemístěna z PJ Jihlava do PJ Maloměřice. |
2005-01-23 | Lokomotiva 714.220 je od 20. 1. 2005 odstavena z důvodu opravy v rozsahu MVY v DPOV Nymburk - PSO Meziměstí. |
2005-03-08 | Dne 3. 3. 2005 byl vydán výnos na zrušení lokomotiv 735.159, 735.218 a 735.268. |
2005-03-30 | Dne 15. 3. 2005 byla převedena do dlouhodobě odstavených lokomotiva 735.007 (klikový hřídel). |
2005-04-26 | Lokomotiva 714.220 je ode dne 22. 4. 2005 vedena jako provozní, z Meziměstí do Brna bude přepravena 27. 4. 2005. |
2005-05-20 | Úprava v TS 792 od 1. 5. 2005. |
2005-06-20 | Do Brna byla k 9. 6. 2005 předisponována plzeňská lokomotiva 714.028. |
2005-07-20 | Několik posledních dnů je na 6. záloze v Brně hl. n. místo řady 714 nasazen stroj 721.198. |
2005-09-30 | Lokomotiva 714.001 je k 1. 10. 2005 předisponována z PJ Maloměřice do PJ Jihlava. |
2005-10-01 | Doplňuji informaci od kolegy z Vysočiny, a sice že 29. 9. 2005, kdy 714.001 odjela kolem poledního z Brna, rovnou přijela až do Telče, kde bude pravděpodobně pobývat i do budoucna. |
2005-10-11 | Aktualizovány oběhy v TS 792 od 1. 10. 2005. |
2005-10-21 | Od 16. 10. 2005 je lokomotiva 714.018 neprovozní. |
2005-12-06 | Dne 1. 12. 2005 byly všechny pilštyky (kromě "historického" 735.007) předány do DKV Česká Třebová ke šrotaci (735.140, 735.159, 735.218, 735.267 a 735.268). |
Lokomotivy řady 714 jsou známé též pod přezdívkou "lachtan" nebo "veselá kráva". Jedná se o rekonstrukci lokomotiv řady 735, původně označených jako řada T 466.0. Rekonstrukce prvních dvou lokomotiv řady 735 proběhly v letech 1992-1993, přičemž nově vzniklé lokomotivy řady 714 si ponechaly původní kabinu i kapotáž. Další rekonstruované lokomotivy už mají původní pouze rám, ostatní vybavení, kabina a kapotáž jsou nové.
Lokomotivy řady 714 se dělí na řady 714.0 a 714.2. Rozdíl je v nápravovém tlaku - lok. ř. 714.0 mají nápravový tlak 14 t, kdežto u lok. ř. 714.2 nápravový tlak činí 15 t.
Pro úplnost uvádím počet vyrobených "pilštyků". V TSM Martin byly v roce 1971 vyrobeny stroje prototypy T 466.0001 a T 466.1001. Následovala série T 466.0002 až T 466.0298 a pro průmysl T 466.0501 až T 466.0506.
Lokomotivy řady 714
Lokomotivy řady 714, které jsou ve stavu DKV Brno,
jsou provozovány v PJ Maloměřice, PJ Jihlava a PP Telč.
PJ Maloměřice
714.006 | 714.018 | 714.019 | 714.026 | 714.028 | |||
T 466.0281 | T 466.0090 | T 466.0096 | T 466.0104 | T 466.0206 |
714.220 | 714.221 | 714.222 | 714.223 | ||||
T 466.0221 | T 466.0257 | T 466.0082 | T 466.0187 |
Od 16. 10. 2005 je lokomotiva 714.018 neprovozní.
Brněnské lokomotivy ř. 714 jsou
v GVD 2004/2005 opět dominantní na "staré Tišnovce", tedy na trati 251 Tišnov -
Nové Město na Moravě - Žďár nad Sázavou. Novinkou je sloučení bývalých dvou
samostatných turnusových skupin do jediné skupiny
706,
kterou tvoří 6 lokomotiv ř. 714. Zajišťují vozbu jak na vlacích osobní,
tak i nákladní dopravy. Novinkou je denní obsluha Rožné, která se místo večerních
hodin přesouvá do hodin dopoledních: 8:34 Ti 82130 Ro / 10:35 82131 Ti (kromě
neděle).
Kromě neděle si "odskočí" na trať Žďár nad Sázavou - Křižanov - Velké Meziříčí,
v pracovní dny až do Oslavice: 9:18 Zd 82141 VM / 10:55 82093 Oslav / 11:51
82094 VM / 13:20 82140 Zd.
Turnusová skupina určená pro 6. staniční zálohu v ŽST Brno hl. n. má číslo 721. Stanoviště této zálohy je v jižní části stanice v místě zvaném "Amerika", tedy při jízdě z Brna hl. n. směrem na jih vpravo před mostem přes Svratku. Od začátku GVD 2004/2005 zde byla (stejně tak jako v GVD předcházejícím) lokomotiva 714.001. V druhé polovině června 2005 však "milku" - jak se tady lokomotivě 714.001 pro její fialovo-bílý nátěr říká - vystřídala nově předisponovaná lokomotiva 714.028 a od té doby je na 6. záloze nasazen tento stroj. Technický stav 714.001 už údajně není příliš dobrý... Občas zde není problém zastihnout na záskoku řadu 742, 731 nebo i 721. K 1. 10. 2005 byla lokomotiva 714.001 předisponována do PJ Jihlava.
PJ Jihlava, PP Telč, PJ Havlíčkův Brod
714.001 | 714.014 | 714.016 | |||||
T 466.0117 | T 466.0048 | T 466.0097 |
V Jihlavě se nachází lokomotiva 714.014, v Telči lokomotiva 714.016. Od 1. 10. 2005 přibyla lokomotiva 714.001; ve skutečnosti odjela z Brna již 29. 9. 2005 a hned do PP Telč, kde bude pravděpodobně její útočiště.
Jihlavská lokomotiva ř. 714 je zařazena do turnusové skupiny 792. Výkony má tyto:
714.014 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | 5:30 stan. posun Ja / 7:23 92521 Jt / 8:39 92520 Ja / 9:38 82840 Polná / 11:30 82841 Ja / stan. posun Ja / 14:02 92523 Jt / stan. posun Jt / 16:05 92522 Ja | 5:30 stan. posun Ja / 7:23 92521 Jt / 8:39 92520 Ja / 9:38 82840 Polná / 11:30 82841 Ja / 14:02 92523 Jt / stan. posun Jt / 16:05 92522 Ja | 05:30 - 13:00, 16:00 - 21:00 obsluha jihlavských vleček |
Telčská lokomotiva zajišťuje vedení Mn vlaků mezi Kostelcem u Jihlavy a Slavonicemi. Tato turnusová skupina má číslo 797 a má tyto obraty:
714.016 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | 11:35 82251 Si / 16:03 82250 Kos / 21:30 82253 Tc | 18:18 82250 Kos / 21:30 82253 Tc | odstavena v Telči |
Lokomotivy řady 735
V DKV Brno se nachází jeden provozní "pilštyk", a sice lokomotiva 735.007. Tato lokomotiva byla v roce 2004 uvedena do provozního stavu a je natřena do původního modro-žlutého nátěru. Je využívána na různé příležitostné akce, z posledního období např. v rámci Brno město uprostřed Evropy začátkem června 2004 účinkovala v blízkosti "Pendolína" v Brně hl. n. a začátkem července si zajezdila na trati 251 v běžném provozu při příležitosti oslav Pernštejnského panství.
Kromě provozní lokomotivy 735.007 je ve stavu DKV Brno dalších 5 "pilštyků", kteří jsou však odstaveni a jejich návrat do provozu ČD jako řada 735 je vyloučen. Dne 1. 12. 2005 bylo těchto 5 "pilštyků" předáno do DKV Česká Třebová ke šrotaci.
Inv. č. | patří pod PJ | deponie | |
735.007 | provozní - od 15. 3. 2005 odstavená: vadné uložení klikového hřídele SM | Břeclav | Břeclav |
735.140 | zrušena, čeká na prodej, 1. 12. 2005 předána do DKV Česká Třebová ke šrotaci | Znojmo | Havlíčkův Brod |
735.159 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, 1. 12. 2005 předána do DKV Česká Třebová ke šrotaci | Maloměřice | Česká Třebová |
735.218 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, 1. 12. 2005 předána do DKV Česká Třebová ke šrotaci | Maloměřice | Česká Třebová |
735.267 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, 1. 12. 2005 předána do DKV Česká Třebová ke šrotaci | Břeclav | Havlíčkův Brod |
735.268 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, 1. 12. 2005 předána do DKV Česká Třebová ke šrotaci | Břeclav | Maloměřice |
V DKV Brno se již nevyskytují:
735.140 | 735.159 | 735.218 | 735.267 |
735.268 | |||
Provoz lokomotiv ř. 714 a 735 DKV Brno v GVD 2001/2002.