Elektrické lokomotivy ř. 230
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2005-12-10 | Popis GVD 2005/2006. Stav a události v GVD 2004/2005 umístěny pod zvláštní odkaz na konci. |
2005-12-17 | Ke dni 8. 12. 2005 byly zrušeny lokomotivy 230.019, 230.031 a 230.090. |
2005-12-22 | Doplněna konkrétní čísla lokomotiv nasazovaná na postrky. |
2006-01-28 | Dne 17. 1. 2006 byly zrušeny lokomotivy 230.047, 230.048, 230.050, 230.058 a 230.067. |
2006-02-03 | Doplněny (i starší) informace o některých lokomotivách: 230.034 je odstavena od 15. 9. 2005, 230.042 je odstavena od 23. 9. 2005, 230.103 byla do neprovozních zařazena 26. 9. 2005, od 26. 1. 2006 "laminátka" 230.079 byla (opět) odstavena pro nepotřebnost a je upřesněna informace o deponii lokomotivy 230.092 - nenachází se v Šumperku, anýbrž v PJ Maloměřice. |
2006-02-10 | Další dvojice lokomotiv upravena na vícenásobné řízení: 230.023 + 230.025. |
2006-03-09 | Lokomotiva 230.030 odstavena po požáru, lokomotiva 230.041 pronajata společnosti BRKS. |
2006-03-21 | Od 19. 3. 2006 jsou odstaveny lokomotivy 230.043 a 230.081, čekají opravu nápravové převodovky. |
2006-04-21 | Lokomotivy 230.042 je po opravě dvojkolí od 31. 3. 2006 opět v provozu. Na opravu EVY čeká od 1. 3. 2006 lokomotiva 230.063. |
2006-05-06 | Lokomotiva 230.061 je od 24. 4. 2006 provozní. Od téhož dne neprovozní lokomotiva 230.065 - oprava EVY, poté bude předána BRKS. |
2006-05-19 | Opravena informace o zapojení lokomotiv řady 230 na vícenásobné řízení. V současné době jsou utvořeny dvojice 230.025 + 230.032 a 230.057 + 230.059. |
2006-06-15 | Dnešního dne došlo v ŽST Vranovice k čelnímu střetu nákladních vlaků Rn 52430 a Pn 63213. V čele vlaků byly lokomotivy 230.017 (52430) a 230.080 (63213), obě byly rozsáhle devastovány bez naděje se vrátit do běžného provozu. |
2006-06-25 | Od 28. 5. 2006 je zavedena jednodenní TS 209a. |
2006-07-22 | Určitou dobu byly na opravě lokomotivy: 230.006 dvojkolí (odstavena 28. 5. 2006 - 17. 7. 2006), 230.032 dvojkolí + EM (provozní od 7. 7. 2006), 230.070 pojezd (odstavena 16. 6. 2006 - 13. 7. 2006). Ke dni 20. 6. 2006 povstala zpět z nepotřebných lokomotiva 230.079. Neprovozní jsou nově lokomotivy (v závorce datum uvedení do neprovozního stavu): 230.017 násilné poškození 15. 6. 2006 Vranovice - zrušena (16. 6. 2006), 230.024 dvojkolí (14. 6. 2006), 230.027 dvojkolí (28. 6. 2006), 230.080 násilné poškození 15. 6. 2006 Vranovice - zrušena (16. 6. 2006), 230.107 EVY (29. 6. 2006). |
2006-07-24 | 19. 7. 2006 byla ukončena oprava pojezdu lokomotiva 230.027, která tímto přešla do provozního stavu. |
2006-07-31 | Od 1. 7. 2006 je vytvořena dvoudenní "slovenská"TS 201a pro brněnské "laminátky". Neprovozní lokomotivy čekající na defektoskopii dvojkolí: 230.018 (od 11. 7. 2006), 230.079 (od 31. 7. 2006) a 230.108 (od 3. 7. 2006). |
2006-08-26 | 15. 8. 2006 se lokomotiva 230.045 přesunula na opravu EVY do DPOV České Budějovice. Od 20. 8. 2006 je opět provozní lokomotiva 230.030. |
2006-09-06 | Od 16. 8. 2006 je lokomotiva 230.065 pronajata Spedici ČD Praha. |
2006-09-26 | Od 10. 9. 2006 je opět provozní lokomotiva 230.018, od 31. 7. 2006 lokomotiva 230.081 a od 31. 8. 2006 lokomotiva 230.107. |
2006-09-30 | Doplněna informace o změně oběhu v 8. dni v TS 205 od 3. 9. 2006 a o vzniku TS 214a od 15. 7. 2006. |
2006-10-25 | Delší dobu se "laminátky" objevují daleko více na výkonech v osobní dopravě místo lokomotiv řady 242. Některé výkony na postrcích apod. jsou proto odchylně od níže uvedených informací v režii "plechovek". |
2006-10-27 | Lokomotiva 230.063 je od 24. 10. 2006 opět zařazena jako provozní, o dva dny později se stala provozní lokomotiva 230.079. |
2006-11-19 | Odstavené lokomotivy 230.024 a 230.034 jsou na opravě EVY v DPOV České Budějovice. Lokomotiva 230.045 přešla do DPOV Přerov na lak skříně (půjde k BRKS). Od 29. 10. 2006 je provozní lokomotiva 230.108. |
Laminátka
- elektrická lokomotiva s nadčasovým designem vyráběná v letech 1966 - 1970 v
plzeňské Škodě.
Lokomotivy tvořily řady S 489.0 (nyní 230), S 499.0 (nyní 240) a S 499.1 (nyní
240.1). České dráhy v současné době provozují řady 230, 240 (vč. verzí 240.1 a
240.2)
a nedávno upravenou vícesystémovou modifikaci 340.
Lokomotivy řady S 489.0 (současná řada 230) byly vyrobeny v letech 1966 - 1967.
V DKV Brno jsou lokomotivy řady soustředěny do PJ Maloměřice. K dispozici je celkem 70 lokomotiv.
Přehled lokomotiv řady 230 DKV Brno - PJ Maloměřice:
Lokomotiva č. | Pozn. | Aktualizace |
230.001 | určena pro historické účely | 2004-12-03 |
230.003 | 2005-05-05 | |
230.006 | 2006-07-18 | |
230.009 | 2004-12-03 | |
230.016 | 2004-12-03 | |
230.017 | zničena při násilném poškození v ŽST Vranovice dne 15. 6. 2006, o den později zrušena | 2006-06-16 |
230.018 | 2006-09-10 | |
230.019 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci | 2005-12-08 |
230.023 | 2006-02-10 | |
230.024 | odstavena - oprava EVY v DPOV České Budějovice | 2006-11-07 |
230.025 | vícenásobné řízení s 230.032 | 2006-02-10 |
230.026 | 2005-09-05 | |
230.027 | 2006-07-19 | |
230.029 | 2004-12-03 | |
230.030 | 2006-08-24 | |
230.031 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci | 2005-12-08 |
230.032 | vícenásobné řízení s 230.025 | 2006-07-07 |
230.034 | odstavena - oprava EVY v DPOV České Budějovice | 2006-11-07 |
230.039 | 2005-01-04 | |
230.040 | 2004-12-03 | |
230.041 | pronajata BRKS | 2006-02-06 |
230.042 | 2006-03-31 | |
230.043 | odstavena, čeká opravu nápravové převodovky | 2006-03-19 |
230.044 | 2004-12-03 | |
230.045 | odstavena - lak skříně pro BRKS | 2006-11-07 |
230.047 | zrušena | 2006-01-17 |
230.048 | zrušena | 2006-01-17 |
230.050 | zrušena | 2006-01-17 |
230.051 | 2004-12-03 | |
230.052 | 2005-02-24 | |
230.053 | 2004-12-03 | |
230.054 | 2004-12-03 | |
230.057 | vícenásobné řízení s 230.059 | 2004-12-21 |
230.058 | zrušena | 2006-01-17 |
230.059 | vícenásobné řízení s 230.057 | 2004-12-21 |
230.061 | 2006-05-06 | |
230.063 | 2006-10-24 | |
230.064 | 2005-05-25 | |
230.065 | pronajata Spedici ČD | 2006-08-16 |
230.066 | 2004-12-03 | |
230.067 | zrušena | 2006-01-17 |
230.069 | 2004-12-03 | |
230.070 | 2006-07-14 | |
230.072 | 2004-12-03 | |
230.073 | 2004-12-03 | |
230.075 | 2004-12-03 | |
230.079 | 2006-10-26 | |
230.080 | zničena při násilném poškození v ŽST Vranovice dne 15. 6. 2006, o den později zrušena | 2006-06-16 |
230.081 | 2006-07-31 | |
230.083 | 2004-12-03 | |
230.085 | 2004-12-03 | |
230.087 | 2004-12-03 | |
230.088 | 2004-12-03 | |
230.090 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci | 2005-12-08 |
230.091 | 2004-12-03 | |
230.092 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci | 2004-10-21 |
230.094 | 2004-12-03 | |
230.095 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci | 2004-04-23 |
230.098 | 2004-12-03 | |
230.100 | 2004-12-03 | |
230.101 | 2004-12-03 | |
230.102 | 2005-05-12 | |
230.103 | odstavena po násilném poškození | 2005-09-26 |
230.104 | 2004-12-03 | |
230.105 | 2005-10-05 | |
230.106 | 2004-12-03 | |
230.107 | 2006-08-31 | |
230.108 | 2006-10-29 | |
230.109 | 2004-12-03 | |
230.110 | 2005-05-25 |
V drtivé většině jsou lokomotivy řady 230 nasazovány na vedení vlaků nákladní dopravy. Přesto se ale vyskytuje určitý počet vlaků osobní dopravy, na které je řada 230 plánována a sice zejména na Vysočině. V turnusech je zařazeno celkem 41 strojů řady 230.
Od 1. 7. 2006 je zavedena nová turnusová skupina 201a, která obnáší dvoudenní oběh pro lokomotivy řady 230 na Slovensku:
230 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | NZ 4200 Ba / 2002 Kú / 2013 Ba / 2006 Kú / 2017 Ba / 74031 Ba-Vaj / posun Ba-vých / 9694 Ba / 9625 Ba-NM / 9640 Ba | NZ 4200 Ba / 2002 Kú / 2013 Ba / 2006 Kú / 2017 Ba / 9625 Ba-NM / 9640 Ba | NZ 4200 Ba / 2002 Kú / 2013 Ba / 2006 Kú / 2017 Ba |
2. | Ba 2000 Kú / 2011 Ba-NM / 2014 Bv / 2025 Ba / 4227 NZ | Ba 9615 Ba-NM / 2014 Kú / 2027 Ba / 4227 NZ | Ba 75705 Ba-NM / 2014 Kú / 2027 Ba / 4227 NZ |
V turnusové skupině 204 nachází práci jedna lokomotiva řady 230 a jedná se o výkony v osobní dopravě:
230 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Bo na konci
vlaku 4091 Vy / 1644 Bo / 4754 Sl / 4755 Bo / 1649 Vy (2) - (4): 1644 Bo / 4754 Sl / 4755 Bo / 1649 Vy (5): 1644 Bo |
odstavena v Maloměřicích | odstavena v Maloměřicích |
Osm "laminátek" zajišťuje vozbu vlaků v turnusové skupině 205. Jsou zde výkony od Blažovic a Vyškova na Moravě na straně jedné až do Kutné Hory a Veselí nad Lužnicí na straně druhé (změna od 3. 9. 2006 je vyznačena zeleně):
230 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Zd 14864 Hb /
8335 Hc / 8342 Hb / 14875 Zd / 82140 Hb / 14881 Zd / 14880 Hb / 5915 Ja (2) - (5): Hb 4621 Zd / 14864 Hb / 8335 Hc / 8342 Hb / 14875 Zd / 82140 Hb / 14881 Zd / 14880 Hb / 5915 Ja |
Hb 52241 Ja / 8341 Hc | Hb 52241 Ja / 8341 Hc / 8348 Hb / 5915 Ja |
2. | (1) - (4) Ja
záv14830 Hb / 52241 Ja / 8395 Jt / 14846 Hb / 14879 Zd (5) Ja záv14830 Hb / 52241 Ja / 8395 Jt / 14846 Hb / 14879 Zd / př14880 Hb |
Ja záv5931 Hc / 8336 Hb / 8309 Ja / 14846 Hb / 14879 Zd | 8336 Hb / 8309 Ja / 14846 Hb / 14879 Zd |
3. | Zd 14860 Hb / 14863 Zd / 14866 Hb / 14869 Zd / 14874 Hb / 8345 Hc / 8348 Hb / 14883 Zd | Hb 14863 Zd / 14866 Hb / 14839 Zd / 8337 Hc / 8346 Hb / 14883 Zd / 14882 Hb / 14885 Zd | Zd 14866 Hb / 14839 Zd / 8337 Hc / 8346 Hb / 14883 Zd |
4. | Zd 14862 Hb / 8333 Hc / 8338 Hb / 14873 Zd / 14876 Hb / 8347 Hc / 8350 Ja | Zd 14862 Hb / 8333 Hc / 8361 Jh / 8375 Ve / 8304 Ja | Zd 14862 Hb / 8333 Hc / 8361 Jh / 8375 Ve / 8304 Ja |
5. | Ja 14830 Hb / 8331 Hc / 8336 Hb / 8339 Hc / 8346 Hb / 52243 Ja / 82661 Kos / 82654 Hb | Ja 8332 Hb / pk62801 Jž / Lv Ja / př14846 Hb / 52243 Ja / 82661 Kos / 82654 Hb | Ja 8332 Hb / pk62801 Jž / Lv Ja / př14846 Hb / Lv KH / 57261 Hb |
6. | (1) - (4) Hb 62811
Jh / 68210 Hb (5) Hb 62811 Jh / 68210 Hb / záv 62410 KH / 1519 HB |
Hb 57201 Ma / 62261 Bž / 62260 Ma | Hb 57201 Ma / 62261 Bž / 62260 Ma |
7. | (1) Ma 62261 Bž /
62260 Ma / 1647 Vy (2) - (4) Hb 57201 Ma / 62261 Bž / 62260 Ma / 1647 Vy (5) Hb 57201 Ma / 62261 Bž / 62260 Ma |
Hb 62811 Jh / 68210 Hb / 14881 Zd / 14880 Hb / 5915 Ja | odstavena v Maloměřicích |
8. | (1) Bo 4091 Vy /
1646 Bo / Lv Ma / 92823 Bd / 92820 Ma / Lv Bd / 92822 Ma / 52700 Hb / 52730
KH / Lv Hb (2), (4) Vy 1646 Bo / Lv Ma / 92823 Bd / 92820 Ma / Lv Bd / 92822 Ma / 52700 Hb / Lv KH / 57261 Hb (3) Vy 1646 Bo / Lv Ma / 92823 Bd / 92820 Ma / Lv Bd / 92822 Ma / 52700 Hb / 52730 KH / Lv Hb (5) Vy 1646 Bo / Lv Ma / 92823 Bd / 92820 Ma / Lv Bd / 92822 Ma / 52700 Hb / 52730 KH / Lv Hb |
Ma 92823 Bd /
92820 Ma / Lv Bd / 92822 Ma / 52700 Hb |
Ja 68210 Hb / 14881 Zd / 14880 Hb / 14885 Zd |
Jednodenní oběh v turnusové skupině 206 obsahuje 4 páry nákladních vlaků Nex a Pn mezi Maloměřicemi a Břeclaví:
230 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | 1:16 Ma 62211 Bv / 3:35 62210 Ma (v (1) jako Lv) / 6:13 45053 Bv / 9:22 62212 Ma / 12:06 62213 Bv / 15:35 62214 Ma / 20:46 45057 Bv / 23:07 62216 Ma | 1:16 Ma 62211 Bv / 3:35 62210 Ma / 6:13 45053 Bv / 9:22 62212 Ma / 12:06 62213 Bv / 15:35 62214 Ma / 20:46 45057 Bv / 23:07 62216 Ma | 1:16 Ma 62211 Bv / 3:35 62210 Ma / 6:13 45053 Bv / 9:22 62212 Ma / 20:46 45057 Bv / 23:07 62216 Ma |
Turnusová skupina 207 je zajímavá tím, že je určena pro dvě "dvojčata" lokomotiv řady 230 zapojených na vícenásobné řízení (tedy "2 x 230"):
2 x 230: 230.030+230.032, 230.057+230.059 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1) 3:16 Ma 62800
Hb / 6:26 68201 Ma / 9:30 62410 KH / 15:36 64203 Ma / 21:30 62412 KH (2) - (5) 0:07 Bž 62238 Ma / 3:16 62800 Hb / 6:26 68201 Ma / 9:30 62410 KH / 15:36 64203 Ma / 21:30 62412 KH |
0:07 Bž 62238 Ma / 3:16 62800 Hb / 6:26 68201 Ma / 9:30 62410 KH / 15:36 64203 Ma / 21:30 62412 KH | 0:07 Bž 62238 Ma / 3:16 62800 Hb / 6:26 68201 Ma / 9:30 62410 KH / 15:36 64203 Ma |
2. | (1) Ma 62802 Hb /
68203 Ma / 62239 Bž (2) - (5) 3:17 KH 64201 Ma / 62802 Hb / 68203 Ma / 62239 Bž |
3:17 KH 64201 Ma / 62802 Hb / 68203 Ma / 62239 Bž | 3:17 KH 64201 Ma |
14 lokomotiv řady 230 obíhá v turnusové skupině 208. Obsahuje výkony na nákladních vlacích Nex, Rn, Vn a Pn. Lokomotivy jezdí na tratích Maloměřice - Bratislava - Rajka a Maloměřice - Kutná Hora hl. n.
Podobné je to i v další turnusové skupině 209, která obsahuje 3 jednodenní obraty pro lokomotivy řady 230. Jedná se o výkony na nákladních vlacích Nex a Rn na tratích Maloměřice - Bratislava - Rajka, Bratislava - Sládkovičovo a Maloměřice - Kutná Hora hl. n. Od 28. 5. 2006 je zavedena turnusová skupina 209a, která představuje jednodenní výkon mezi Brnem-Maloměřicemi a Kutnou Horou.
Na nákladních vlacích Rn, Vn a Pn mezi Kúty a Kutnou Horou hl. n. jezdí 3 "laminátky" zařazené do turnusové skupiny 210.
Tradiční "majlontské postrky", označované jako Pk 1 až Pk 4, jsou obsaženy v turnusové skupině 211. Jedná se tedy o výkony na úseku Maloměřice - Vlkov u Tišnova a v menší míře na trati Maloměřice - Blažovice, případně až Holubice. Bývají zde lokomotivy (v pořadí Pk 1 až Pk 4) 230.040, 230.101, 230.064 a 230.053.
Havlíčskobrodský postrk (Pk HB) se nachází v turnusové skupině 213. V pracovní dny a sobotu brzy ráno rovněž vyváží Mn 82141 z Havlíčkova Brodu do Žďáru nad Sázavou (jede společně s lok. ř. 742 - viz TS 779) a v sobotu odpoledne veze Mn 82140 zpět ze Žďáru nad Sázavou do Havlíčkova Brodu. Bývá zde lokomotiva 230.051.
V turnusové skupině 214 je zařazen kutnohorský postrk (Pk KH), který provádí výkony na úseku Kutná Hora hl. n. - Leština u Světlé.Většinou je na tomto výkonu nasazena "laminátka" 230.066.
Od 15. 7. 2006 je pro vyrovnávku výkonů mezi ČD a ZSSK Cargo zavedena TS 214a, obsahující dvoudenní oběh maloměřických lokomotiv řady 230 na tratích Břeclav - Bratislava - Štúrovo a Bratislava - Leopoldov.
Dispečerská lokomotiva řady 230 v Břeclavi vystavovaná v nepřetržitém provozu je v turnusové skupině 215.
Provoz lokomotiv ř. 230 DKV Brno v GVD 2004/2005.