Elektrické lokomotivy ř. 363

PŘEHLED AKTUALIZACÍ

2012-11-25

Popis GVD 2012/2013.

2012-12-09

Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2012/2013 a stavu vozidlového parku.

2012-12-29

Výměna trakčního motoru je důvodem odstavení lokomotivy 363.169 od 20. 12. 2012.

2013-01-06

Lokomotiva 363.169 je od 2. 1. 2013 opět provozní.

2013-02-02

O další dvě lokomotivy je v DKV Brno méně; v rámci modernizace došlo k přeznačení lokomotiv řady 363 na 362. Lokomotiva 363.033 byla naposledy ve stavu DKV Brno 7. 1. 2013 a "eso" 363.017 dne 9. 1. 2013. Po více jak čtyřech měsících se v čelech vlaku objevuje prototypový stroj 363.001, prvním výkonem se stal Sp 1974 dne 18. 1. 2013.

2013-02-24

V sobotu 16. 2. 2013 naposledy vyjela lokomotiva 363.039, jednalo se o obrat R 1403 / 1402. Od 18. 2. 2013 se v DPOV Přerov podrobuje opravě EVY a modernizaci na řadu 362.

2013-03-24

Od 21. 3. 2013 je ve stavu DKV Brno ex plzeňská lokomotiva 363.128, inventární stav lokomotiv řady 363 v DKV Brno se zvýšil z 8 na 9.

2013-05-11

Další lokomotivou podrobující se modernizaci na řadu 362 se stal stroj 363.169, dne 6. 5. 2013 odjel do Přerova.

2013-06-23

Z lokomotivy 363.039 se dnem 27. 5. 2013 stalo "rychlé eso" 362.039.

2013-09-01

Počet lokomotiv řady 363 v DKV opět poklesl, a sice o lokomotivu 363.169, z které se k 26. 8. 2013 stalo "rychlé eso" 362.169. Ve stejný den odjela lokomotiva 363.128 na opravu EH a modernizaci na řadu 362.

2013-12-15

Na závěr GVD se počet lokomotiv řady 363 dále snížil, a sice o lokomotivu 363.128, z které se dnem 11. 12. 2013 stala lokomotiva 362.128.


363 Elektrické lokomotivy řady 363 byly vyrobeny ve Škodě Plzeň, tehdy s označením jako řada ES 499.1. Z roku 1980 pochází dva prototypy, sériová výroba proběhla v letech 1984-1990. K ČSD bylo dodáno celkem 181 lokomotiv této řady. Lokomotiv této řady postupně ubývá, neboť probíhá jejich modernizace a přeznačení na řadu 362.

 

 

V DKV Brno se nachází 7 lokomotiv řady 363 (na úplný závěr se počet snížil na 6), z nichž 7 je turnusovaných. Oproti minulému GVD 2011/2012 vzrostla turnusová potřeba o jednu lokomotivu.

PJ Maloměřice


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1001

1980/6451

91 54 7 363.001-9

HONZÍK;

2013-01-18

ES 499.1002

1980/6452*

91 54 7 363.002-7

* na výr. štítku chybně rok 1978

2012-12-09

ES 499.1024

1985/8135

91 54 7 363.024-1

 

2012-12-09

ES 499.1030

1985/8141

91 54 7 363.030-8

 

2012-12-09

-

1988/8365

91 54 7 363.114-0

 

2012-12-09

-

1989/8642

91 54 7 363.160-3

 

2012-12-09


Brněnské lokomotivy řady 363 jsou rozděleny do tří turnusových skupin 304, 305 a 306. Ve srovnání s minulým GVD opustí úsek Kolín - Praha-Smíchov, naopak se nově objeví v úseku Choceň - Pardubice a protože se do oběhů nově zapracovaly vlaky R 13017 / 13018 (které už však jezdí od září 2010), "nově" se zařazuje trať Břeclav - Bohumín:

Třídenní turnusová skupina 304 obsahuje oběhy lokomotiv na spěšných a osobních vlacích na trati mezi Brnem a Pardubicemi:


363.001, 002, 024

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

LET 4762 CST / 1973 BNO / 1974 UNO / 4763 LET

LET 4762 CST / 4763 LET

LET 4762 CST / 4763 LET

2.

(1)-(4): LET 4764 CST / 5044 CHN / 1977 BNO / 1976 CST / 5052 CHN

(5): LET 4764 CST / 5044 CHN / 1977 BNO / 1976 CST

LET 4764 CST / 5014 PCE

LET 4764 CST / 5052 CHN

3.

CHN 1969 BNO / 4710 LET / 4719 BNO / 1972 UON / 4761 LET

CST 4761 LET

PCE 1629 CST / 4761 LET


Další tři lokomotivy zařazené do turnusové skupiny 305 jezdí mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem, resp. na jednom obratu i do Žďáru nad Sázavou:


363.030, 114, 160

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

CAV 5931 HBR / 5902 KON / 5953 CAV / 5952 KON / 5907 HBR / 5912 KON / 5913 HBR / 5918 KON / 5941 SNS

KON 5913 HBR / 5918 KON / 5941 SNS

KON 5913 HBR / 5918 KON / 5941 SNS

2.

SNS 5940 KON / 5903 HBR / 5906 KON / 5909 HBR / 5914 KON / 5915 ZNS

SNS 5940 KON / 5903 HBR / 5906 KON / 5909 HBR / 5916 KON [a přechází na (+) 5913]

SNS 5940 KON / 5903 HBR / 5906 KON / 5909 HBR / 5916 KON / 5963 CAV [a přechází na (1) 5931]

3.

(1)-(4): ZNS 5904 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5911 HBR / 5916 KON / 5963 CAV

(5): ZNS 5904 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5911 HBR / 5916 KON

ZNS 5904 KON / 5955 CAV / 5952 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5959 CAV / 5954 KON / 5915 SNS [a přechází na (+) 5940]

ZNS 5904 KON / 5955 CAV / 5952 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5959 CAV / 5954 KON / 5915 SNS [a přechází na (1) 5940]


Poslední lokomotiva řady 363 by měla mít své působiště v Břeclavi v roli dispečerské lokomotivy a v pátek a neděli provádět vozbu vlaků R 13017 a 13018 Moskva - Nice v úseku Břeclav - Bohumín. Jedná se o turnusovou skupinu 306:


362.165

Den

Pracovní dny

Sobota

Neděle

1.

(1)-(4): BCV 0:00 - 24:00 dispečerská lokomotiva

(5): BCV 0:00 - 6:15 dispečerská lokomotiva / 6:30 Lv 1. nsl 13018 BHM / 10:06 13017 BCV / 12:30 - 24:00 dispečerská lokomotiva

BCV 0:00 - 24:00 dispečerská lokomotiva

BCV 0:00 - 17:30 dispečerská lokomotiva / 17:46 13018 BHM / 20:00 Lv 1. nsl 13017 BCV / 23:20 - 24:00 dispečerská lokomotiva


U vlaků R 13017/13018 bych se pozastavil. Jedná se o vlaky nezveřejněné v knižním jízdním řádu, zavedla je ruská železniční společnost RŽD od 23. 9. 2010 jako přímé spojení mezi Moskvou a Nice. Více na stránkách http://www.poezd-moskva-nicca.ru. Přes území ČR jede R 13017 Moskva - Nice vždy v pátek, přepřah v Bohumíně 9:40-10:06 a v Břeclavi 12:05-12:18. Zpět z Nice do Moskvy jede R 13018 přes území ČR vždy v neděli, přepřah v Břeclavi 16:51-17:46 a v Bohumíně 19:41-20:04. Vlaky jsou řazeny z 12 vozů, z nichž ale 4 jedou pp, tedy podle potřeby. Ve směru z Bohumína do Břeclavi je vlak veden v řazení 363 ČD + 3x WLABmee62 RŽD pp + 5x WLABmee62 RŽD + WRmnouz61 PKP + WLSReem62 RŽD pp + 2x WLSReem62 RŽD, ve směru z Břeclavi do Bohumína jsou vozy řazeny opačně.


K TS 306 dodávám, že skutečnost byla jiná; vlaky dopravovala některá z brněnských lokomotiv řady 362. "Eso" řady 363 se v čele R 13017/13018 za celý GVD neobjevilo.


V DKV Brno se již nevyskytují - došlo k přeznačení na řadu 362:


Původní označení

Rok / výr. číslo

Současné označení

Poznámka

Aktualizace

ES 499.1017

1985/8128

91 54 7 363.017-5

 

2013-01-08

ES 499.1033

*

91 54 7 363.033-2

* na výr. štítku chybně 1985/8150

2013-01-10

ES 499.1039

1985/8150

91 54 7 363.039-9

 

2013-05-27

-

1988/8379

91 54 7 363.128-0

 

2013-12-11

-

1989/8651

91 54 7 363.169-4

 

2013-08-26

363017

"Eso" 363.017 projíždí 13. 3. 2011 s R 734 mezi zastávkou Bělotín a ŽST Hranice na Moravě. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

363033

"Relay" 363.033 s R 838 dne 19. 6. 2012 mezi Lipníkem nad Bečvou a Osekem nad Bečvou. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

363039

"Eso" 363.039 mezi Měrovicemi nad Hanou a Němčicemi nad Hanou dne 10. 9. 2012 s R 836. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

362128

Dne 23. 3. 2013 projíždí mezi ŽST Luleč a Komořany u Vyškova R 738 vedený lokomotivou 363.128. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

363169

"Eso" 363.169 s Os 5909 dne 16. 3. 2013 mezi zastávkou Golčův Jeníkov město a ŽST Vlkaneč. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

 

 


Provoz v GVD: 2010/2011 | 2011/2012

Kliknutím zde se dostanete na vršek stránky