PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2012-11-25 | Popis GVD 2012/2013. |
2012-12-09 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2012/2013 a stavu vozidlového parku. |
2012-12-29 | Výměna trakčního motoru je důvodem odstavení lokomotivy 363.169 od 20. 12. 2012. |
2013-01-06 | Lokomotiva 363.169 je od 2. 1. 2013 opět provozní. |
2013-02-02 | O další dvě lokomotivy je v DKV Brno méně; v rámci modernizace došlo k přeznačení lokomotiv řady 363 na 362. Lokomotiva 363.033 byla naposledy ve stavu DKV Brno 7. 1. 2013 a "eso" 363.017 dne 9. 1. 2013. Po více jak čtyřech měsících se v čelech vlaku objevuje prototypový stroj 363.001, prvním výkonem se stal Sp 1974 dne 18. 1. 2013. |
2013-02-24 | V sobotu 16. 2. 2013 naposledy vyjela lokomotiva 363.039, jednalo se o obrat R 1403 / 1402. Od 18. 2. 2013 se v DPOV Přerov podrobuje opravě EVY a modernizaci na řadu 362. |
2013-03-24 | Od 21. 3. 2013 je ve stavu DKV Brno ex plzeňská lokomotiva 363.128, inventární stav lokomotiv řady 363 v DKV Brno se zvýšil z 8 na 9. |
2013-05-11 | Další lokomotivou podrobující se modernizaci na řadu 362 se stal stroj 363.169, dne 6. 5. 2013 odjel do Přerova. |
2013-06-23 | Z lokomotivy 363.039 se dnem 27. 5. 2013 stalo "rychlé eso" 362.039. |
2013-09-01 | Počet lokomotiv řady 363 v DKV opět poklesl, a sice o lokomotivu 363.169, z které se k 26. 8. 2013 stalo "rychlé eso" 362.169. Ve stejný den odjela lokomotiva 363.128 na opravu EH a modernizaci na řadu 362. |
2013-12-15 | Na závěr GVD se počet lokomotiv řady 363 dále snížil, a sice o lokomotivu 363.128, z které se dnem 11. 12. 2013 stala lokomotiva 362.128. |
Elektrické lokomotivy řady 363 byly vyrobeny ve Škodě Plzeň, tehdy s označením jako řada ES 499.1. Z roku 1980 pochází dva prototypy, sériová výroba proběhla v letech 1984-1990. K ČSD bylo dodáno celkem 181 lokomotiv této řady. Lokomotiv této řady postupně ubývá, neboť probíhá jejich modernizace a přeznačení na řadu 362.
V DKV Brno se nachází 7 lokomotiv řady 363 (na úplný závěr se počet snížil na 6), z nichž 7 je turnusovaných. Oproti minulému GVD 2011/2012 vzrostla turnusová potřeba o jednu lokomotivu.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
ES 499.1001 |
1980/6451 |
91 54 7 363.001-9 |
HONZÍK; |
2013-01-18 |
ES 499.1002 |
1980/6452* |
91 54 7 363.002-7 |
* na výr. štítku chybně rok 1978 |
2012-12-09 |
ES 499.1024 |
1985/8135 |
91 54 7 363.024-1 |
|
2012-12-09 |
ES 499.1030 |
1985/8141 |
91 54 7 363.030-8 |
|
2012-12-09 |
- |
1988/8365 |
91 54 7 363.114-0 |
|
2012-12-09 |
- |
1989/8642 |
91 54 7 363.160-3 |
|
2012-12-09 |
Brněnské lokomotivy řady 363 jsou rozděleny do tří turnusových skupin 304, 305 a 306. Ve srovnání s minulým GVD opustí úsek Kolín - Praha-Smíchov, naopak se nově objeví v úseku Choceň - Pardubice a protože se do oběhů nově zapracovaly vlaky R 13017 / 13018 (které už však jezdí od září 2010), "nově" se zařazuje trať Břeclav - Bohumín:
010 Česká Třebová - Pardubice;
230 Havlíčkův Brod - Kolín;
250 Havlíčkův Brod - Žďár nad Sázavou - Brno;
260 Brno - Česká Třebová;
270 Přerov - Bohumín;
330 Břeclav - Přerov.
Třídenní turnusová skupina 304 obsahuje oběhy lokomotiv na spěšných a osobních vlacích na trati mezi Brnem a Pardubicemi:
363.001, 002, 024 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
LET 4762 CST / 1973 BNO / 1974 UNO / 4763 LET |
LET 4762 CST / 4763 LET |
LET 4762 CST / 4763 LET |
2. |
(1)-(4): LET 4764 CST / 5044 CHN / 1977 BNO / 1976 CST / 5052 CHN |
LET 4764 CST / 5014 PCE |
LET 4764 CST / 5052 CHN |
3. |
CHN 1969 BNO / 4710 LET / 4719 BNO / 1972 UON / 4761 LET |
CST 4761 LET |
PCE 1629 CST / 4761 LET |
Další tři lokomotivy zařazené do turnusové skupiny 305 jezdí mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem, resp. na jednom obratu i do Žďáru nad Sázavou:
363.030, 114, 160 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
CAV 5931 HBR / 5902 KON / 5953 CAV / 5952 KON / 5907 HBR / 5912 KON / 5913 HBR / 5918 KON / 5941 SNS |
KON 5913 HBR / 5918 KON / 5941 SNS |
KON 5913 HBR / 5918 KON / 5941 SNS |
2. |
SNS 5940 KON / 5903 HBR / 5906 KON / 5909 HBR / 5914 KON / 5915 ZNS |
SNS 5940 KON / 5903 HBR / 5906 KON / 5909 HBR / 5916 KON [a přechází na (+) 5913] |
SNS 5940 KON / 5903 HBR / 5906 KON / 5909 HBR / 5916 KON / 5963 CAV [a přechází na (1) 5931] |
3. |
(1)-(4): ZNS 5904 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5911 HBR / 5916 KON / 5963 CAV |
ZNS 5904 KON / 5955 CAV / 5952 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5959 CAV / 5954 KON / 5915 SNS [a přechází na (+) 5940] |
ZNS 5904 KON / 5955 CAV / 5952 KON / 5905 HBR / 5910 KON / 5959 CAV / 5954 KON / 5915 SNS [a přechází na (1) 5940] |
Poslední lokomotiva řady 363 by měla mít své působiště v Břeclavi v roli dispečerské lokomotivy a v pátek a neděli provádět vozbu vlaků R 13017 a 13018 Moskva - Nice v úseku Břeclav - Bohumín. Jedná se o turnusovou skupinu 306:
362.165 |
|||
---|---|---|---|
Den |
Pracovní dny |
Sobota |
Neděle |
1. |
(1)-(4): BCV 0:00 - 24:00 dispečerská lokomotiva |
BCV 0:00 - 24:00 dispečerská lokomotiva |
BCV 0:00 - 17:30 dispečerská lokomotiva / 17:46 13018 BHM / 20:00 Lv 1. nsl 13017 BCV / 23:20 - 24:00 dispečerská lokomotiva |
U vlaků R 13017/13018 bych se pozastavil. Jedná se o vlaky nezveřejněné v knižním jízdním řádu, zavedla je ruská železniční společnost RŽD od 23. 9. 2010 jako přímé spojení mezi Moskvou a Nice. Více na stránkách http://www.poezd-moskva-nicca.ru. Přes území ČR jede R 13017 Moskva - Nice vždy v pátek, přepřah v Bohumíně 9:40-10:06 a v Břeclavi 12:05-12:18. Zpět z Nice do Moskvy jede R 13018 přes území ČR vždy v neděli, přepřah v Břeclavi 16:51-17:46 a v Bohumíně 19:41-20:04. Vlaky jsou řazeny z 12 vozů, z nichž ale 4 jedou pp, tedy podle potřeby. Ve směru z Bohumína do Břeclavi je vlak veden v řazení 363 ČD + 3x WLABmee62 RŽD pp + 5x WLABmee62 RŽD + WRmnouz61 PKP + WLSReem62 RŽD pp + 2x WLSReem62 RŽD, ve směru z Břeclavi do Bohumína jsou vozy řazeny opačně.
K TS 306 dodávám, že skutečnost byla jiná; vlaky dopravovala některá z brněnských lokomotiv řady 362. "Eso" řady 363 se v čele R 13017/13018 za celý GVD neobjevilo.
V DKV Brno se již nevyskytují - došlo k přeznačení na řadu 362:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
ES 499.1017 |
1985/8128 |
91 54 7 363.017-5 |
|
2013-01-08 |
ES 499.1033 |
* |
91 54 7 363.033-2 |
* na výr. štítku chybně 1985/8150 |
2013-01-10 |
ES 499.1039 |
1985/8150 |
91 54 7 363.039-9 |
|
2013-05-27 |
- |
1988/8379 |
91 54 7 363.128-0 |
|
2013-12-11 |
- |
1989/8651 |
91 54 7 363.169-4 |
|
2013-08-26 |
"Eso" 363.017 projíždí 13. 3. 2011 s R 734 mezi zastávkou Bělotín a ŽST Hranice na Moravě. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. "Relay" 363.033 s R 838 dne 19. 6. 2012 mezi Lipníkem nad Bečvou a Osekem nad Bečvou. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. "Eso" 363.039 mezi Měrovicemi nad Hanou a Němčicemi nad Hanou dne 10. 9. 2012 s R 836. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. |