PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2014-11-21 | Popis GVD 2014/2015. |
2014-12-14 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2014/2015 a stavu vozidlového parku. |
2014-12-29 | Třetí jednotka řady 640 přijela ze zkušebního okruhu VUZ do Brna 19. 12. 2014, prozatím se na ní odstraňují garanční závady. |
2015-01-18 | Elektrická jednotka 640.006 vyjela 16. 1. 2015 do provozu, prvním vlakem s cestujícími se stal Os 4012 Brno hl. n. - Rájec-Jestřebí. |
2015-03-15 | Dne 6. 3. 2015 dorazila z Velimi do Brna čtvrtá jednotka řady 640 z pěti, 640.007. S cestujícími vyjela 10. 3. 2015 počínaje Os 4023. |
2015-05-03 | Poslední elektrická jednotka 640.008 je ve stavu DKV Brno od 25. 4. 2015. Z Velimi do Brna přijela 24. 4. 2015 jako Sv 100861 / 121987 a s cestujícími poprvé vyrazila 29. 4. 2015 na Os 4716 Brno hl. n. - Březová nad Svitavou. |
2015-09-06 | Kvůli pokračujícím stavebním pracem u Židenic je od 1. 9. 2015 turnusová skupina 602 přechodně pouze jednodenní. |
2015-11-17 | Turnusová skupina 602 je od 13. 10. 2015 opět dvoudenní. |
V roce 2011 České dráhy objednaly dodávku elektrických jednotek řady 640, výrobu zabezpečila Škoda vagonka a.s. Ještě v průběhu roku 2011 jednotky obdržely název RegioPanter. Jedná se o třídílné jednotky, jednotlivé vozy jsou označeny (za sebou) jako řada 640 + 642 + 641. Jako celek se jednotka označuje coby řada 640.
DKV Brno ve své PJ Maloměřice provozuje celkem 5 jednotek, všech 5 jednotek je turnusováno.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2014/00413 |
94 54 1 640.004-8 |
|
2014-12-14 |
- |
2014/00414 |
94 54 1 642.004-6 |
|
2014-12-14 |
- |
2014/00415 |
94 54 1 641.004-7 |
|
2014-12-14 |
- |
2014/00416 |
94 54 1 640.005-5 |
|
2014-12-14 |
- |
2014/00417 |
94 54 1 642.005-3 |
|
2014-12-14 |
- |
2014/00418 |
94 54 1 641.005-4 |
|
2014-12-14 |
- |
2014/00419 |
94 54 1 640.006-3 |
|
2015-01-16 |
- |
2014/00420 |
94 54 1 642.006-1 |
|
2015-01-16 |
- |
2014/00421 |
94 54 1 641.006-2 |
|
2015-01-16 |
- |
2015/00422 |
94 54 1 640.007-1 |
|
2015-03-10 |
- |
2015/00423 |
94 54 1 642.007-9 |
|
2015-03-10 |
- |
2015/00424 |
94 54 1 641.007-0 |
|
2015-03-10 |
- |
2015/00425 |
94 54 1 640.008-9 |
|
2015-04-25 |
- |
2015/00426 |
94 54 1 642.008-7 |
|
2015-04-25 |
- |
2015/00427 |
94 54 1 641.008-8 |
|
2015-04-25 |
Pro elektrické jednotky řady 640 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 601 a 602. Jednotky řady 640 jsou nasazeny do pravidelného provozu na tratích:
260 Brno - Březová nad Svitavou;
300 Brno - Vyškov na Moravě.
Turnusová skupina 601 je třídenní a turnusová skupina 602 je dvoudenní (od 1. 9. 2015 do 12. 10. 2015 byla kvůli stavebním pracem u Židenic přechodně jednodenní). V řadě případů jezdí jednotky spojené buď navzájem v řazení 640 + 640 nebo 640 + 650.
V roce 2011 České dráhy objednaly dodávku elektrických jednotek řady 650, výrobcem se stala Škoda vagonka a.s. Ještě v průběhu roku 2011 jednotky obdržely název RegioPanter. Jedná se o dvoudílné jednotky sestavené z vozů řady 650 a 651, jako celek se jednotka označuje řadou 650.
DKV Brno ve své PJ Maloměřice provozuje celkem 2 jednotky, obě jsou turnusované.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2014/00409 |
94 54 1 650.005-2 |
|
2014-12-14 |
- |
2014/00410 |
94 54 1 651.005-1 |
|
2014-12-14 |
- |
2014/00411 |
94 54 1 650.006-0 |
|
2014-12-14 |
- |
2014/00412 |
94 54 1 651.006-9 |
|
2014-12-14 |
Elektrické jednotky řady 650 obíhají v turnusové skupině 603 a pravidelně jsou nasazeny na tratích:
260 Brno - Březová nad Svitavou;
300 Brno - Vyškov na Moravě;
340 Brno-Židenice - Brno-Slatina.
Dvoudílné elektrické jednotky jezdí ve dvoudenní turnusové skupině 603, v některých případech jsou spojené s jednotkami řady 640. Mezi zajímavost patří "přímý" osobní vlak Křenovice horní nádraží - Brno-Slatina přes Brno hl. n. Vlak Os 4742 Křenovice horní nádraží - Rájec-Jestřebí jezdící v pracovní dny vyjede z Křenovic horního nádraží v řazení 640 (TS 601) + 650 (TS 603). Po příjezdu do Brna-Židenic dojde k rozvěšení, přední jednotka ř. 640 pokračuje jako Os 4742 do Rájce-Jestřebí, zadní jednotka ř. 650 obrátí směr jízdy a po přípoji od osobního vlaku z Tišnova odjede jako Os 4785 do Brna-Slatiny (náhrada za poslední přímý osobní vlak Tišnov - Brno-Slatina který byl převeden do Brna hl. n. , čímž zanikla linka S1 IDS JMK).
Provoz v GVD: 2013/2014