PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2014-11-21 | Popis GVD 2014/2015. |
2014-12-14 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2014/2015 a stavu vozidlového parku. |
2015-08-16 | Motorový vůz 841.011 je od 24. 7. 2015 odstaven po násilném poškotení. |
2015-10-04 | Dne 28. 9. 2015 vyjel motorový vůz 841.011 zpět do provozu. |
2015-12-13 | Pro závadu na turbodmychadlu je motorový vůz 841.012 od 27. 11. 2015 odstaven. |
V roce 2010 vyhrála firma Stadler Rail AG výběrové řízení vyhlášené Českými dráhami na dodávku motorových vozů. Motorové vozy byly k ČD dodány ve dvou verzích, označených řadou 840 (pro Liberecký kraj) a řadou 841 (pro Kraj Vysočina, jeden vůz byl dodán do Pardubického kraje). Výrobce tyto vozy označuje jako typ Regio-Shuttle RS1. Cílový inventární stav činí 16 vozů řady 840 a 17 vozů řady 841. Na Vysočinu mělo být původně dodáno všech 17 motorových vozů, nakonec Vysočině připadlo pouze 13 motorových vozů řady 841.
Motorové vozy dodávané na Vysočinu jsou zařazeny pod PJ Havlíčkův Brod a byly sem dodány v letech 2011 (vůz 841.001) a 2012 (ostatní vozy). V DKV Brno je vedeno inventárně celkem 13 motorových vozů řady 841, z toho 11 je jich turnusovaných, stav je tedy stejný jako v minulém GVD.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2011/39175 |
95 54 5 841.001-1 |
|
2014-12-14 |
- |
2012/39176 |
95 54 5 841.002-9 |
|
2014-12-14 |
- |
2012/39177 |
95 54 5 841.003-7 |
|
2014-12-14 |
- |
2012/39178 |
95 54 5 841.004-5 |
|
2014-12-14 |
- |
2012/39179 |
95 54 5 841.005-2 |
|
2014-12-14 |
- |
2012/39180 |
95 54 5 841.006-0 |
|
2014-12-14 |
- |
2012/39182 |
95 54 5 841.008-6 |
|
2014-12-14 |
- |
2012/39183 |
95 54 5 841.009-4 |
|
2014-12-14 |
- |
2012/39184 |
95 54 5 841.010-2 |
|
2014-12-14 |
- |
2012/39185 |
95 54 5 841.011-0 |
|
2015-09-28 |
- |
2012/39186 |
95 54 5 841.012-8 |
odstaven - závada na turbodmychadlu |
2015-11-27 |
- |
2012/39187 |
95 54 5 841.013-6 |
|
2014-12-14 |
- |
2012/39188 |
95 54 5 841.014-4 |
|
2014-12-14 |
Pro motorové vozy řady 841 jsou určeny dvě turnusové skupiny 875 a 876. Rozsah tratí, na kterých se motorové vozy pravidelně objevují je stejný jako v minulém GVD:
212 Světlá nad Sázavou - Ledeč nad Sázavou;
224 Horní Cerekev - Pelhřimov;
225 Havlíčkův Brod - Počátky-Žirovnice;
227 Kostelec u Jihlavy - Slavonice;
230 Havlíčkův Brod - Světlá nad Sázavou;
237 Havlíčkův Brod - Humpolec;
238 Havlíčkův Brod - Chotěboř;
240 Jihlava - Rapotice;
250 Havlíčkův Brod - Křižanov;
251 Žďár nad Sázavou - Bystřice nad Pernštejnem;
252 Křižanov - Studenec.
Turnusová skupina 875 je osmidenní a pojímá výkony prakticky na všech výše uvedených tratích vyjma tratě do Humpolce a úseku Horní Cerekev - Pelhřimov.
Druhá, třídenní turnusová skupina 876 zahrnuje výkony mezi Havlíčkovým Brodem a Pelhřimovem, Novým Městem na Moravě, Humpolcem, Chotěboří a přes Žďár nad Sázavou se motorové vozy dostávají na trať Křižanov - Studenec.