PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2019-11-17 | Popis GVD 2019/2020. |
2020-01-26 | Lokomotiva 794.004 je z důvodu závady na spalovacím motoru od 16. 1. 2020 odstavena. |
2020-02-09 | "Gargamelové" (jak jsem zaslechl zdejší přezdívku pro lokomotivy řady 794) polehali jeden po druhém na závadu na spalovacím motoru: od 28. 1. 2020 stroje 794.002 a 794.010, od 29. 1. 2020 i poslední stroj 794.013. Místo nich zaskakují "lachtani" - lokomotivy řady 714. |
2020-04-19 | Všechny čtyři lokomotivy řady 794 jsou opět provozní: 794.002 od 22. 3. 2020, 794.010 a 794.013 od 24. 3. 2020 a konečně od 11. 4. 2020 i stroj 794.004. |
2020-05-03 | Od 28. 4. 2020 je z důvodu závady na spalovacím motoru odstavena lokomotiva 794.013. |
2020-06-28 | Závady na spalovacích motorech pokračují, od 18. 6. 2020 je odstavena lokomotiva 794.004 a od 26. 6. 2020 stroj 794.010. Do provozu se 28. 6. 2020 vrátila lokomotiva 794.013. |
2020-07-19 | Lokomotiva 794.004 je od 16. 7. 2020 provozní. |
2020-08-02 | Od 27. 7. 2020 je lokomotiva 794.010 zpět v provozu, odstaven je od 28. 7. 2020 stroj 794.013 z důvodu více závad. |
2020-08-16 | Lokomotiva 794.013 je od 7. 8. 2020 provozní, naopak do odstavených přešel 13. 8. 2020 stroj 794.004 z důvodu závady na kompresoru. |
2020-11-08 | Zpět do provozu se 9. 10. 2020 vrátila lokomotiva 794.004. |
V roce 2014 vyrobila firma CZ LOKO dvounápravovou lokomotivu s elektrickým střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu 328 kW, který zajišťuje motor CAT C13. Prezentace lokomotivy s označením 794.001 proběhla na podzim 2014 na veletrhu InnoTrans v Berlíně, lokomotiva je určena pro lehký posun a traťovou službu. Tento stroj byl z CZ LOKO zapůjčen krátce i do DKV Brno, a sice v březnu a dubnu 2015.
České dráhy, a.s., projevily v roce 2016 zájem obměnit motorové lokomotivy řady 714 jinými stroji - lokomotivami řady 794. V červnu 2017 byla s CZ LOKO podepsána smlouva na dodání 12 lokomotiv 794.002 až 794.013. Sériově vyráběné lokomotivy této řady se od prototypu mírně liší, hlavní technické parametry má však shodné. První lokomotiva vyrobená z 12kusové série byla dodána do tehdejšího DKV Brno, kde byla ve stavu od 22. 9. 2017. Ve sledovaných střediscích údržby OCÚ Východ jsou ve stavu 4 lokomotivy této řady a všechny 4 jsou turnusované. Ve srovnáním s minulým GVD je inventární počet stejný, turnusová potřeba je navýšena o 2 lokomotivy.
Lokomotivy řady 794 jsou vedeny v SÚ Maloměřice v počtu 4, turnusovány jsou všechny 4 stroje.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2017/16-0821 |
98 54 4 794.002-6 |
|
2020-03-22 |
- |
2018/17-0840 |
98 54 4 794.004-2 |
|
2020-10-09 |
- |
2018/xxxx |
98 54 4 794.010-9 |
|
2020-07-27 |
- |
2018/xxxx |
98 54 4 794.013-3 |
|
2020-08-07 |
Pro lokomotivy řady 794 jsou vytvořeny tři turnusové skupiny 707, 708 a 711. Jedná se brněnské staniční zálohy, které tyto lokomotivy převzaly od "lachtanů", tedy lokomotiv řady 714.
První lokomotiva řady 794 jezdí v turnusové skupině 707, která obsahuje práci na 6. staniční záloze v ŽST Brno hl. n. Tato záloha bývá k vidění u uhelných hrazí poblíž bývalé výtopny KFNB nebo v prostorách bývalých poštovních kolejí - kusé koleji 702. Záloha jezdí zejména mezi odstavným nádražím N, A, B a osobním nádražím (hlavně u kusých kolejí) a rovněž převáží vozy do Horních Heršpic na myčku.
Další dvě lokomotivy řady 794 jezdí v turnusové skupině 708, což obnáší 7. staniční zálohu na brněnském hlavním nádraží a dále posun v Horních Heršpicích. Sedmá staniční záloha obsluhuje odstavná nádraží A, B, N, zabezpečuje přístavbu vozů na myčku a provádí svoz odpadu. Je nasazena v denní směně každý den (s různými časy začátku a konce), noční směny se obsazují v nocích od (1)//(2) po (4)//(5). Druhá lokomotiva řady 794 provádí v denní směně posun v Horních Heršpicích.
Poslední lokomotiva přistavuje soupravy v Horních Heršpicích v turnusové skupině 711, služba je nepřetržitá.
Provoz v GVD: 2014/2015 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019