Motorové vozy ř. 850
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2004-12-11 | Popis GVD 2004/2005. Stav a události v GVD 2003/2004 umístěny pod zvláštní odkaz na konci. |
2004-12-24 | Odkaz na oběhy TS 832. |
2005-01-05 | Vůz 850.010, který byl od 14. 9. 2004 odstaven v Horních Heršpicích, se od 13. 12. 2004 podrobuje opravě MH v PARS Šumperk. V Šumperku je rovněž vůz 850.028, od 3. 2. 2004 se opravuje motor a převodovka, od 11. 11. 2004 se uvádí již remotorizace. Stejně tak vůz 850.048 je na remotorizaci od 20. 12. 2004. |
2005-01-14 | Vůz 850.050 stažen z "oslavan" pro závadu na převodovce. Doba odstavení prozatím neznámá. |
2005-01-23 | Motorový vůz 850.050 měl prasklý kardanový hřídel, pravděpodobně únavový lom. Hřídel byl vyměněn a vůz je opět v provozu (někdy mezi 17. - 23. 1. 2005) |
2005-02-05 | Upřesněn stav o motorových vozech 850.012 a 850.049 (rozebrané). |
2005-02-16 | Změna TS 832. |
2005-03-06 | Dne 5. 3. 2005 spatřen vůz 850.028 opět v provozu po remotorizaci v PARS Šumperk, v provozním parku vozidel je od 4. 3. 2005. |
2005-03-21 | DKV Brno zařadilo do provozního stavu vůz 850.032 dne 11. 3. 2005. |
2005-04-24 | Ze současnosti: u Přerova byl spatřen motorový vůz 850.010, tzn. že tento motorový vůz bude po opravě v PARS Šumperk snad brzy v Brně. |
2005-05-10 | Vůz 850.010 spatřen v pravidelném provozu (na trati Moravské Bránice - Oslavany), jako provozní je veden od 3. 5. 2005. |
2005-05-16 | Doplněny úpravy na voze 850.010. V současné době se osud řady 850 jeví takto: 850.048, který je v PARS Šumperk, bude pravděpodobně posledním vozem ř. 850, odeslaným na remotorizaci, úpravu čel atd. Vozy 850.009, 850.012 a 850.049 tedy již do provozu velmi pravděpodobně nezasáhnou. |
2005-05-31 | Od 23. 5. 2005 je provozní vůz 850.048. |
2005-07-15 | Od 7. 7. 2005 je v PARS Šumperk prototyp "krokodýlů" - 850.001. |
2005-09-15 | Odstavený motorový vůz 850.012 byl cca začátkem září přetažen do Horních Heršpic za točnu. |
2005-09-20 | Doplněn snímek motorového vozu 850.031. |
2005-10-27 | Motorový vůz 850.012 byl dne 26. 10. 2005 odvezen na konci konvoje motorových vozů řady 830, a byl odvěšen v Nymburce, kde by měl posloužit jako zdroj náhradních dílů. |
DKV Brno je jediným depem ČD, které má ve stavu motorové vozy ř. 850, s dřívějším označením M 286.0. Vozů M 286.0 bylo vyrobeno celkem 52 kusů. První dva vozy byly vyrobeny již v roce 1962 a nesly označení M 283.1 (druhé obsazení této řady). Sériová výroba "krokodýlů" proběhla v letech 1966 a 1967.
U ČD se v současné době nachází 15 motorových vozů ř. 850 a všechny jsou soustředěny v DKV Brno, a to v provozní jednotce Horní Heršpice.
Stav motorových vozů ř. 850 v
DKV Brno - PJ Horní Heršpice:
|
Motorové vozy ř. 850 jsou rozděleny do těchto turnusových skupin:
skupina 831 představuje 6-denní oběh "krokodýlů". Nosnými výkony jsou osobní vlaky na tratích 240 Brno - Jihlava a 244 Brno - Hrušovany nad Jevišovkou a Moravské Bránice - Oslavany. Motorové vozy ř. 850 se však podívají i do Znojma, je nimi zabezpečován ranní vlak z Jihlavy-Bosch Diesel a na jednom páru vlaků Os 14836/14839 se v pracovní dny též podívají do Havlíčkova Brodu. Zajišťují rovněž rozvoz těch šťastnějších mimobrňáků, kteří se v pátek a v sobotu mohou z Brna dostat domů i později než okolo 23. hodiny... čili jede do Tišnova i Vranovic. V neděli veze "krokodýl" Os 4141/4146 z Brna do Nemotic a zpět.
další
skupinou je 2-denní oběh
832.
Jedná se o výkony ne tolik daleké od Brna. Tím je vytvořena "únikovka" pro motorové vozy ř. 830. Převažující výkony jsou výkony na trati Moravské Bránice -
Oslavany, v pracovní dny veze Os 4141/4146 do Nemotic a zpět. Výkony v této TS
jsou ohraničeny Nemoticemi, Bohuticemi, Oslavany a Třebíčí. Přesný popis
výkonů je uveden zde.
Protože od 14.
2. 2005 je do oběhů na vlacích osobních dopravy zařazena i motorová jednotka
řady 835, turnusová skupina 832 se smrskla ne jednodenní oběh. V případě
odstavení motorové jednotky ř. 835 bude TS 832 opět vedena v původní sestavě.
Upravená TS 832 je k dispozici zde.
V porovnání s GVD 2003/2004 poklesl počet turnusovaných motorových vozů ř. 850 o jeden vůz, tzn. z 9 na 8 vozů. Myslím že lepší už to nebude a počty budou do budoucna spíše klesat... Motorové vozy ř. 850 rovněž zmizely z tratě Znojmo - Okříšky, již nezajíždí na Jihlavu město a na "vláře" se objeví nejdál v Nemoticích.
Tratě na kterých je možno motorové vozy ř. 850 zahlédnout:
Provoz motorových vozů ř. 850 DKV Brno v GVD 2001/2002.