Elektrické lokomotivy ř. 230

PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH

2006-12-16 Popis GVD 2006/2007. Stav a události v GVD 2005/2006 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky. Doplněna aktuální situace u vícenásobných řízení lokomotiv řady 230.
2006-12-21 Lokomotiva 230.045 by už měla být pronajatá a v provozu.
2006-12-30 Dnem 22. 12. 2006 je lokomotiva 230.024 vedena ve stavu DKV České Budějovice. Počet lokomotiv řady 230 v DKV Brno se tak snížil na 69 lokomotiv.
2007-01-06 Doplněna informace o odstavení lokomotivy 230.102 po požáru - stalo se tak 20. 11. 2006.
2007-01-13 Změna v TS 205 od 21. 1. 2007.
2007-02-13 Do provozu se vrátily lokomotivy 230.034 (od 27. 1. 2007) a 230.102 (od 26. 1. 2007).
2007-03-03 Dnem 4. 3. 2007 přešla turnusová skupina 206 do oběhů lokomotiv řady 242.
2007-03-10 Počet lokomotiv řady 230 v DKV Brno poklesl ze 69 na 67 lokomotiv, a sice předáním dvou lokomotiv do DKV České Budějovice: 230.073 v Brně skončila 1. 3. 2007 a 230.091 dne 7. 3. 2007.
2007-04-05 Doplněny informace o událostech z poslední doby: lokomotiva 230.009 je odstavena od 15. 2. 2007 (čeká na nový vzduchojem), 230.026 je odstavena od 27. 1. 2007 (oprava vzduchového rozvodu), 230.043 je od 23. 3. 2007 po opravě opět provozní a 230.087 od 5. 2. 2007 čeká na opravu dvojkolí.
2007-04-06 Upraveny oběhy v TS 209, platné již od 1. 1. 2007.
2007-04-23 Dnem 17. 4. 2007 byly lokomotivy 230.017 a 230.080 (obě poškozené při nehodě ve Vranovicích v loňském roce) předány do DKV Česká Třebová ke šrotaci. Počet lokomotiv v DKV Brno klesl na 65 strojů.
2007-04-25 K 31. 3. 2007 byla odstavena lokomotiva 230.001, čeká na opravu dvojkolí.
2007-04-29 Změna v TS 205 od 1. 5. 2007.
2007-05-08 Od 20. 4. 2007 je opět provozní lokomotiva 230.009.
2007-05-19 Změny v parku provozních vozidel za poslední dobu: lokomotiva 230.052 je od 2. 5. 2007 odstavená na ŽSR, čeká na opravu pojezdu; v Přerově na opravě EVY se od 9. 5. 2007 nachází lokomotiva 230.054 a od 29. 4. 2007 je odstavena lokomotiva 230.088, která čeká na opravu pojezdu.
2007-05-24 Lokomotiva 230.026 je po opravě od 18. 5. 2007 opět v provozu.
2007-05-26 Ve stavu provozních strojů je od 24. 5. 2007 lokomotiva 230.052.
2007-06-08 K 10. 6. 2007 provedena změna v turnusové skupině 218.
2007-06-15 Lokomotiva 230.087 je od 11. 6. 2007 opět provozní.
2007-07-10 Dvě lokomotivy přešly do provozního stavu: od 17. 6. 2007 lokomotiva 230.001 a o dva dny později lokomotiva 230.088.
2007-07-21 Od 7. 6. 2007 je odstavena lokomotiva 230.016 - čeká na opravu trakčního transformátoru.
2007-07-24 Dnem 18. 7. 2007 je lokomotiva 230.041 ve stavu DKV České Budějovice. Počet "laminátek" v DKV Brno se tak snížil na 64 strojů.
2007-07-31 Lokomotiva 230.108 je od 26. 7. 2007 odstavena z důvody opravy EVY v DKV České Budějovice.
2007-08-20 Doplněna informace o odstavení lokomotivy 230.072 - čeká na opravu pojezdu; stalo se tak již 21. 6. 2007.
2007-08-24 Na opravu pojezdu čeká od 23. 8. 2007 lokomotiva 230.039.
2007-10-27 Doplněna informace o odstavení lokomotivy 230.104 od 15. 9. 2007 - čeká na náhradní díly (převodovka, dvojkolí). Od 7. 10. 2007 je provozní lokomotiva 230.072.
2007-11-06 Lokomotiva 230.108 je od 23. 8. 2007 po opravě provozní. Obdobně je provozní lokomotiva 230.104, a sice od 29. 10. 2007.
2007-12-05 Doplněna informace o odstavení lokomotiv 230.026 a 230.043 (od 8. 11. 2007), 230.034 a 230.102 (od 10. 10. 2007) a 230.081 (od 6. 11. 2007).
2007-12-07 Lokomotivy řady 230 DKV Brno byly na podzim 2007 upravovány na vícenásobné řízení a přesunuty pod nově utvořenou dceřinou společnost ČD - Cargo. Zde jsou zařazeny pod SOKV České Budějovice. Z tohoto důvodu již nebudu pokračovat v popisu událostí u této řady lokomotiv, byť se s nimi (nejen) v okolí Brna budeme setkávat i nadále. Jediným strojem, který stále patří "matce", je lokomotivy 230.050 deponovaná v Chomutově pro NTM.

Laminátka - elektrická lokomotiva s nadčasovým designem vyráběná v letech 1966 - 1970 v plzeňské Škodě.
Lokomotivy tvořily řady S 489.0 (nyní 230), S 499.0 (nyní 240) a S 499.1 (nyní 240.1). České dráhy v současné době provozují řady 230, 240 (vč. verzí 240.1 a 240.2) a nedávno upravenou vícesystémovou modifikaci 340.
Lokomotivy řady S 489.0 (současná řada 230) byly vyrobeny v letech 1966 - 1967.

V DKV Brno jsou lokomotivy řady soustředěny do PJ Maloměřice. K dispozici je celkem 64 lokomotiv.

Původní označení Rok/výr. číslo Současné označení

Poznámka

Aktualizace
S 489.0001 1965/5284 91 54 7 230.001-0 měla by být určena pro zachování jako historické vozidlo 2007-09-08
S 489.0003   91 54 7 230.003-6   2007-09-08
S 489.0006   91 54 7 230.006-9   2007-09-08
S 489.0009   91 54 7 230.009-3   2007-09-08
S 489.0016   91 54 7 230.016-8 odstavena, čeká na opravu trakčního transformátoru 2007-06-07
S 489.0018   91 54 7 230.018-4   2007-09-08
S 489.0019 1967/5569* 91 54 7 230.019-2 zrušena, čeká na fyzickou likvidaci; * výr. č. na štítku chybné 2005-12-08
S 489.0023   91 54 7 230.023-4 vícenásobné řízení s lokomotivou 230.025 2007-09-08
S 489.0025   91 54 7 230.025-9 vícenásobné řízení s lokomotivou 230.023 2007-09-08
S 489.0026   91 54 7 230.026-7 odstavena - DPOV 2007-11-08
S 489.0027   91 54 7 230.027-5   2007-09-08
S 489.0029   91 54 7 230.029-1   2007-09-08
S 489.0030   91 54 7 230.030-9 vícenásobné řízení s lokomotivou 230.032 2007-09-08
S 489.0031   91 54 7 230.031-7 zrušena, čeká na fyzickou likvidaci 2005-12-08
S 489.0032 1966/5375 91 54 7 230.032-5 vícenásobné řízení s lokomotivou 230.030 2007-09-08
S 489.0034   91 54 7 230.034-1 odstavena - DPOV 2007-10-10
S 489.0039 1966/5382 91 54 7 230.039-0 odstavena, čeká na opravu pojezdu 2007-08-23
S 489.0040   91 54 7 230.040-8   2007-09-08
S 489.0042 1966/5385 91 54 7 230.042-4 vícenásobné řízení s lokomotivou 230.044 2007-09-08
S 489.0043 1966/5386 91 54 7 230.043-2 odstavena - DPOV 2007-11-08
S 489.0044   91 54 7 230.044-0 vícenásobné řízení s lokomotivou 230.042 2007-09-08
S 489.0045   91 54 7 230.045-7 pronajata Ostravské dopravní společnosti 2007-03-29
S 489.0047   91 54 7 230.047-3 zrušena pro nepotřebnost 2006-01-17
S 489.0048   91 54 7 230.048-1 zrušena pro nepotřebnost 2006-01-17
S 489.0050   91 54 7 230.050-7 zrušena; určena pro zachování jako historické vozidlo - NTM, deponie Chomutov 2007-04-24
S 489.0051 1966/5394 91 54 7 230.051-5   2007-09-08
S 489.0052   91 54 7 230.052-3   2007-09-08
S 489.0053   91 54 7 230.053-1   2007-09-08
S 489.0054 1966/5397 91 54 7 230.054-9 odstavena, oprava EVY v DPOV Přerov 2007-05-09
S 489.0057   91 54 7 230.057-2 vícenásobné řízení s lokomotivou 230.059 2007-09-08
S 489.0058 1966/5401* 91 54 7 230.058-0 zrušena pro nepotřebnost, deponie v Českých Budějovicích; * na jednom štítku by mělo být chybné výr. č. 1966/5384 2007-05-07
S 489.0059   91 54 7 230.059-8 vícenásobné řízení s lokomotivou 230.057 2007-09-08
S 489.0061 1966/5365 91 54 7 230.061-4   2007-09-08
S 489.0063 1967/5611 91 54 7 230.063-0   2007-09-08
S 489.0064 1967/5612 91 54 7 230.064-8   2007-09-08
S 489.0065 1967/5613 91 54 7 230.065-5 pronajata Spedici ČD Praha 2006-08-16
S 489.0066 1967/5614 91 54 7 230.066-3   2007-09-08
S 489.0067 1967/5615 91 54 7 230.067-1 odstavena, čeká na opravu dvojkolí 2006-01-17
S 489.0069 1967/5617 91 54 7 230.069-7   2007-09-08
S 489.0070   91 54 7 230.070-5   2007-09-08
S 489.0072 1967/5620 91 54 7 230.072-1   2007-10-07
S 489.0075   91 54 7 230.075-4   2007-09-08
S 489.0079 1966/5378* 91 54 7 230.079-6 * výr. č. na štítku chybné 2007-09-08
S 489.0081   91 54 7 230.081-2 odstavena po prudkém najetí v ŽST Brno-Maloměřice 2007-11-06
S 489.0083   91 54 7 230.083-8   2007-09-08
S 489.0085 1967/5633 91 54 7 230.085-3   2007-09-08
S 489.0087 1967/5635 91 54 7 230.087-9   2007-09-08
S 489.0088   91 54 7 230.088-7   2007-09-08
S 489.0090   91 54 7 230.090-3 zrušena, čeká na fyzickou likvidaci 2005-12-08
S 489.0092 1967/5640 91 54 7 230.092-9 zrušena, čeká na fyzickou likvidaci 2004-10-21
S 489.0094 1972/6197* 91 54 7 230.094-5 * výr. č. na štítku chybné 2007-09-08
S 489.0095 1967/5627 91 54 7 230.095-2 zrušena, čeká na fyzickou likvidaci 2004-04-23
S 489.0098   91 54 7 230.098-6   2007-09-08
S 489.0100 1967/5648 91 54 7 230.100-0   2007-09-08
S 489.0101   91 54 7 230.101-8   2007-09-08
S 489.0102 1967/5650 91 54 7 230.102-6 odstavena - DPOV 2007-10-10
S 489.0103   91 54 7 230.103-4 odstavena po násilném poškození 2005-09-26
S 489.0104   91 54 7 230.104-2   2007-10-29
S 489.0105   91 54 7 230.105-9   2007-09-08
S 489.0106 1967/5654 91 54 7 230.106-7   2007-09-08
S 489.0107   91 54 7 230.107-5   2007-09-08
S 489.0108   91 54 7 230.108-3   2007-08-23
S 489.0109   91 54 7 230.109-1   2007-09-08
S 489.0110 1967/5658 91 54 7 230.110-9   2007-09-08

V drtivé většině jsou lokomotivy řady 230 nasazovány na vedení vlaků nákladní dopravy. Přesto se ale vyskytuje určitý počet vlaků osobní dopravy, na které je řada 230 plánována a sice zejména na Vysočině. V turnusech je zařazeno celkem 41 strojů řady 230 DKV Brno.

Hned první turnusová skupina 205 představuje jednodenní oběh na rychlících Wien - Brno mezi Břeclaví a Brnem, přičemž od 21. 1. 2007 se k těmto výkonům přidala i vozba poštovního expresu. Takto byl stav platný do 30. 4. 2007, neboť od 1. 5. 2007 vozba poštovního expresu odpadla:

230
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (2)-(5): Bo 53255 Bv a dále každý den:
Bv 8:39 270 Bo / 9:37 271 Bv / 13:39 272 Bo / 14:37 273 Bv / 18:39 274 Bo / 19:37 275 / Bv 52354 Bo
Bo 53255 Bv 8:39 270 Bo / 9:37 271 Bv / 13:39 272 Bo / 14:37 273 Bv / 18:39 274 Bo / 19:37 275 / Bv 52354 Bo Bo 53255 Bv 8:39 270 Bo / 9:37 271 Bv / 13:39 272 Bo / 14:37 273 Bv / 18:39 274 Bo / 19:37 275 Bv

Turnusová skupina 206 představující dvoudenní oběh lokomotiv ř. 230 na osobních a spěšných vlacích byla od 4. 3. 2007 předána lokomotivám řady 242.

Šest "laminátek" obíhá v turnusové skupině 207, kde dopravují jak vlaky osobní dopravy (Os), tak vlaky nákladní dopravy (Nex, Rn, Vn, Pn, Mn). Lokomotivy Se pohybují zejména na Vysočině, je možné je zahlédnout na tratích:

O víkendech vyjíždí na několik osobních vlaků Jihlava - Žďár nad Sázavou lokomotiva řady 230 zařazená do turnusové skupiny 207a.

Nákladní vlaky Rn a Pn mezi Maloměřicemi a Břeclaví dopravuje v jednodenním oběhu "laminátka" zařazená v turnusové skupině 208.

Turnusová skupina 209 je zajímavá tím, že je určena pro "dvojčata" lokomotiv řady 230 zapojených na vícenásobné řízení (tedy "2 x 230"). Ze začátku GVD 06/07 byla vedena v relaci Brno - Veselí nad Lužnicí, od 1. 1. 2007 jsou vedeny na rameni Blažovice - Brno-Maloměřice - Havlíčkův Brod:

oběhy platné do 31. 12. 2006:           2 x 230
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1): Ma 15:41 62802 Hb / 62803 Ve
(2) - (5): Ve 1:02 68200 Hb / 4:58 68201 Ma / 9:08 47752 Hb / 12:00 Lv Ma / 15:41 62802 Hb / 19:54 62803 Ve
Ve 1:02 68200 Hb / 4:58 68201 Ma / 9:08 47752 Hb / 12:00 Lv Ma / 15:41 62802 Hb / 19:54 62803 Ve Ve 1:02 68200 Hb / 4:58 68201 Ma

 

oběhy platné od 1. 1. 2007:           2 x 230
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1): Ma 15:41 62802 Hb / 20:05 68203 Ma / 23:10 62239 Bž
(2) - (5): Bž 0:14 62238 Ma / 2:13 68200 Hb / 4:58 68201 Ma / 9:08 47752 Hb / 12:00 Lv Ma / 120:05 68203 Ma / 23:10 62239 Bž
Bž 0:14 62238 Ma / 2:13 68200 Hb / 4:58 68201 Ma / 9:08 47752 Hb / 12:00 Lv Ma / 120:05 68203 Ma / 23:10 62239 Bž Bž 0:14 62238 Ma / 2:13 68200 Hb / 4:58 68201 Ma

 

I další turnusová skupina 210 je určena pro "dvojčata", tentokrát v relaci Brno - Kutná Hora:

2 x 230
Den Pracovní dny Sobota Neděle
1. (1): Ma 9:30 62410 KH / 15:05 64203 Ma / 21:30 62412 KH
(2) - (5): KH 2:23 64201 Ma / 9:30 62410 KH / 15:05 64203 Ma / 21:30 62412 KH
KH 2:23 64201 Ma / 9:30 62410 KH / 15:05 64203 Ma / 21:30 62412 KH KH 2:23 64201 Ma / 9:30 62410 KH / 15:05 64203 Ma

Celkem 18 lokomotiv řady 230 je zapojeno do oběhů na vlacích Nex, Rn a Pn v turnusové skupině 211, jedná se zejména o výkony na území Slovenska a jízdy vlaků ze Slovenska do Kutné Hory (a opačně). S "laminátkami" je možné se setkat na tratích:

Dispečerská lokomotiva řady 230 se pohybuje mezi Brnem a Kutnou Horou v jednodenní turnusové skupině 212.

Turnusová skupina 213 představuje jednodenní oběh "laminátky na vlacích Rn a Vn mezi Břeclaví a Kutnou Horou.

V turnusové skupině 214 je zařazena lokomotiva řady 230 na dopravu vlaků Pn a Vn mezi Kúty a Kutnou Horou.

- - - - - - - - - - - - -

Postrky:

Tradiční "majlontské postrky", označované jako Pk 1 až Pk 4, jsou obsaženy v turnusové skupině 215. Jedná se tedy o výkony na úseku Maloměřice - Vlkov u Tišnova a v menší míře na trati Maloměřice - Holubice, výjimečně se podívají jak do Kutné Hory, tak i do Břeclavi. Bývají zde lokomotivy (v pořadí Pk 1 až Pk 4) 230.040, 230.101, 230.064 a 230.053.

Havlíčskobrodský postrk (Pk HB) se nachází v turnusové skupině 216. Nejčastěji se pohybuje mezi Havlíčkovým Brodem a Křižanovem, je však možné ho vidět ve Vlkově u Tišnova nebo Jihlávce. Bývá zde lokomotiva 230.051.

V turnusové skupině 217je zařazen kutnohorský postrk (Pk KH), který provádí výkony na úseku Kutná Hora hl. n. - Leština u Světlé.Většinou je na tomto výkonu nasazena "laminátka" 230.066.

- - - - - - - - - - - - -

Břeclavská dispečerská lokomotiva řady 230 pro úsek Břeclav - Brno (a od 10. 6. 2007 též na výkon v úseku Břeclav - Moravský Písek) je vystavovaná v nepřetržitém provozu v turnusové skupině 218.

Prototyp "laminátek" 230.001 odvezl  25. 8. 2007 Nex  47301 složený z 18 prázdných autovozů, na snímku projíždí po 1. traťové koleji  mezi ŽST Sklené nad Oslavou a Křižanov. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. Lokomotiva 230.003 dne 27. 3. 2007 s Os 8341před cílovou stanicí Horní Cerekev. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. Nex 47300 dne 1. 7. 2007 mezi ŽST Lanžhot a ŽST Břeclav s lokomotivou 230.006. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. "Laminátka" 230.009 se dne 17. 6. 2007 rozjíždí  s Os 8305 ze zastávky Bednárec. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.

 

230.019
Lokomotiva 230.016 míří 17. 7. 2006 s Pn 1. nsl 61202 Vyškov na Moravě - Brno-Maloměřice od AHr Drnovice k ŽST Luleč. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Os 8341 s "laminátkou" 230.018 při křižování s Os 8344 vedeným lokomotivou 242.284 v ŽST Kostelec u Jihlavy dne 20. 8. 2007. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.   Pohled ze stanoviště strojvedoucího Sp 1726 na Lv složený ze "dvojčete" lokomotiv 230.025 a 230.023 jedoucí proti správnému směru mezi ŽST Šlapanice a ŽST Brno-Slatina dne 25. 7. 2007, Autor snímku ing. Alan Butschek.

 

230.025
  Os 8339 v čele s lokomotivou 230.026 vyčkává v ŽST Kostelec u Jihlavy dne 30. 6. 2006 na vykřižování s rychlíkem 665 z Plzně. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. Lokomotiva 230.027 v čele nákladního expresního vlaku v Odb Brno-Židenice z dne 5. 2. 2007 Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík Soupravový vlak Sv 4092 projíždí 28. 7. 2006 s "laminátkou" 230.029 mezi AHr Drnovice a ŽST Luleč. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

230.031
"Laminátka" 230.030 v čele Os 8339 v ŽST Kostelec u Jihlavy dne 27. 11. 2006. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.   Z Břeclavi vyráží 12. 4. 2006 v čele vlaku Nex směrem na Kúty lokomotivy 230.032 a 240.088. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Os 4753 vedený lokomotivou 230.034 dne 27. 4. 2007 mezi zastávkou Doubravice nad Svitavou a ŽST Rájec-Jestřebí. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

"Laminátka" 230.039 s Os 8341 se 6. 8. 2007 blíží k předvěsti do ŽST Kostelec u Jihlavy. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. Dne 26. 7. 2007 byla v čele Os 4707 - na snímku na zastávce Svitávka - lokomotiva 230.040. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Nad maloměřickým údolím se 5. 2. 2007 rozléhalo "skučení" "laminátek" 230.042 a 230.044 s Pn 62560. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. "Laminátky" 230.043 a 230.041 odstavené v ŽST Jihlava dne 4. 7. 2005.Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.

 

230044 230.045 230.047
"Laminátka" 230.044 v Jihlavě dne 14. 7. 2006. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.     Neveselý pohled na zrušenou "laminátku" 230.048 ze dne 29. 12. 2006 v DKV Brno - PJ Maloměřice. Autor snímku "RIS".

 

230.050
  Os 8341 s lokomotivou 230.051 dne 25. 7. 2007 před zastávkou Švábov. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.

Dne 2. 8. 2007 projíždí údolím Jihlavy u zastávky Dvorce s Os 8341 "laminátka" 230.052. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.

"Laminátka" 230.053 dne 27. 4. 2007 s Os 4723 mezi zastávkou Doubravice nad Svitavou a ŽST Rájec-Jestřebí. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

230.054 230.057 230.058
      Dvojice "laminátek" zapojených na vícenásobné řízení - 230.059 a 230.057. Autor snímku ze dne 26. 12. 2004 je Dušan Mrňa.

 

230.065
Nex 47301 s 18 prázdnými autovozy a lokomotivou 230.061 dne 8. 7. 2007 u bývalé zastávka Jámy. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. "Laminátka" 230.063 dne 10. 5. 2007 s Sv 4098 mezi ŽST Luleč a Komořany u Vyškova. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Mezi ŽST Brno-Maloměřice a zastávkou Brno-Lesná byla 5. 2. 2007 zachycena dvojice lokomotiv 230.064 a 230.109 s Nex 47316. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.  

 

230.067 230.069
R 271 Brno - Wien v čele s "laminátkou" 230.066 dne 13. 10. 2007 mezi ŽST Hrušovany u Brna a zastávkou Žabčice. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.     Jen v neděli veze Os 8307 brněnská l"laminátka", 19. 8. 2007 se rozjíždí ze zastávky Bednáreček lokomotiva 230.070  Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.

 

Za zastávkou Kamenná veze 7. 4. 2006 "laminátka" 230.072 vlak Os 8345. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. Mezi ŽST Luleč a Komořany u Vyškova byla dne 10. 6. 2006 (mezi Nezamyslicemi a Vyškovem na Moravě probíhala ten den výluka) v čele R 936 zachycena  "laminátka" 230.075. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. ŽST Brno-Královo Pole dne 25. 3. 2005 s lokomotivami 230.061 a 230.079. Autor snímku Dušan Mrňa. Nex 53255 "Poštmistr" dne 26. 4. 2007 mezi zastávkami Pouzdřany a Popice s lokomotivou 230.081 v čele. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

"Laminátky" 230.027 a 230.083 stoupají na pozadí Květnice s Nex 45312 dne 19. 9. 2005 z Tišnova do Řikonína. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. V pracovní dny veze Os 8304 motorový vůz řady 809, o víkendu "laminátka". Na snímku ze dne 19. 8. 2007 projíždí tento vlak s lokomotivou 230.085 úsekem Výh Kamenný Malíkov - ŽST Popelín. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. "Laminátka" 230.087 dne 23. 11. 2007 v čele R 273 u Vojkovic nad Svratkou. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Nedělní osobáček Os 8309 v čele s lokomotivou 230.088 v nadmořské výšce 650 m n. m. za ŽST Jihlávka dne 19. 8. 2007. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.

 

230.090 230.092 230.095
    "Laminátka" 230.094 veze R 271 u zastávky Pouzdřany dne 19. 8. 2007. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.  

 

Přípřežní lokomotiva 230.098 spolu s vlakovou 230.027 vezou dne 25. 5. 2006 prázdné "wapy" mezi ŽST Žďár nad Sázavou a Ostrov nad Sázavou. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. Lokomotiva 230.100 v čele nákladního vlaku mezi ŽST Břeclav a Lanžhot dne 18. 3. 2007. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Průběžný nákladní vlak s lokomotivou 230.101 dne 26. 4. 2007 mezi zastávkami Pouzdřany a Popice. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. "Laminátka" 230.102 s R 274 u zastávky Pouzdřany dne 24. 5. 2007. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

230.103
  Lokomotiva 230.104 s Os 8347 mezi výhybnou Spělov a ŽST Batelov dne 2. 8. 2007. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. S vlakem Nex 47313 je dne 25. 5. 2006 zachycena u výjezdu ze ŽST Žďár nad Sázavou "laminátka" 230.105. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. Lokomotiva 230.106 v čele Sp 1647 dne 11. 10. 2006 se blíží k ŽST Chrlice. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

Místo soupravy BDs+Bmto byl vlak Os 8339 dne 4. 1. 2006 řazen jen z jednoho vozu Bdmtee v čele s "laminátkou" 230.107. Vlak byl takto zachycen v ŽST Kostelec u Jihlavy. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. Dne 25. 7. 2007 byly mezi Batelovem a Horní Cerekví zastiženy lokomotivy 230.108 a 242.262 jako 1. nsl 47501 převážené z Brna do Českých Budějovic na opravu EVY. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. Lokomotiva 230.109 odstavená v ŽST Havlíčkův Brod dne 21. 3. 2006. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. "Laminátka" 230.110 v čele Sv 8395 v ŽST Jihlava směřujícího do Jihlavy města dne 15. 12. 2006. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.

 

V Brně se již nevyskytují:

230041
Mezi ŽST Rantířov a zastávkou Dvorce byla 21. 4. 2006 k vidění v čele Os 8345 lokomotiva 230.017. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. "Laminátky" 230.024 a 230.104 v čele nákladního vlaku mezi ŽST Lanžhot a ŽST Břeclav dne 9. 10. 2005. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. Lokomotiva 230.041  na přípřeži dvacetivozového Pn 62560 s vlakovou lokomotivou 363.075 přijíždí 25. 8. 2007 do Sázavy u Žďáru. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. "Laminátka" 230.073 dne 18. 7. 2006 v čele Pn 1. nsl 61202 Vyškov na Moravě - Brno-Maloměřice mezi ŽST Luleč a Komořany u Vyškova. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík.

 

   
Lokomotiva 230.080 odstavená v ŽST Jihlava dne 26. 5. 2005. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek. V poněkud ošuntělém kabátu stála 31. 7. 2006 v ŽST Kostelec u Jihlavy lokomotiva 230.091 s Os 8339. Autor snímku ing. Vojtěch Jelínek.    

Provoz lokomotiv ř. 230 DKV Brno v GVD 2004/2005.

Provoz lokomotiv ř. 230 DKV Brno v GVD 2005/2006.