Motorové lokomotivy ř. 750 a 754
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2007-11-10 | Popis GVD 2007/2008. Stav a události v GVD 2006/2007 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky. |
2007-12-07 | Lokomotivy řady 750 převedené od 1. 12. 2007 pod ČD Cargo se z Brna stěhují do SOKV Ústí nad Labem - PJ Nymburk, týká se to lokomotiv 750.103, 750.275 a 750.277. |
2007-12-15 | Po opravě MH je od 30. 11. 2007 v provozu lokomotiva 754.018. |
2008-02-17 | Od 15. 1. 2008 se odstavená lokomotiva 754.074 podrobuje opravě MH a dalším úpravám v CZ LOKO Česká Třebová. |
2008-02-29 | Vyznačena drobná úprava v turnusové skupině 703 platná od 3. 3. 2008. |
2008-03-10 | Další lokomotiva - 754.066 - se od 25. 2. 2008 podrobuje opravě MH a dalším úpravám v CZ LOKO Česká Třebová. |
2008-04-19 | Dne 16. 4. 2008 je na opravě MH a dalších úpravách v CZ LOKO Česká Třebová lokomotiva 754.049. |
2008-05-21 | Lokomotiva 750.022 je od 7. 5. 2008 odstavena z důvodu zadření spalovacího motoru, čeká na jeho výměnu. |
2008-05-26 | Dne 23. 5. 2008 zahořela lokomotiva 754.013 a byla odstavena. |
2008-05-31 | Z opravy MH provedené v CZ LOKO Česká Třebová se 30. 5. 2008 vrátila lokomotiva 754.074; čeká ji nasazení do TS 701. |
2008-06-13 | Od 6. 6. 2008 je pro závadu na podvozku odstavena lokomotiva 750.143. |
2008-07-02 | Do provozu se 27. 6. 2008 vrátila lokomotiva 754.013 (po zahoření). |
2008-07-09 | Lokomotiva 754.066 je od 4. 7. 2008 po opravě MH v CZ LOKO Česká Třebová zpět v Brně, poprvé vyjela na řádný výkon 6. 7. 2008 na obrat 1729 / 4375 / 4378 / 1736. |
2008-08-07 | Od 10. 7. 2008 je v provozu lokomotiva 750.143 a od 27. 7. 2008 i lokomotiva 750.022, která má nyní spalovací motor z lok. ř. 754. |
2008-08-18 | V neděli 17. 8. 2008 na Os 14921 zahořela lokomotiva 754.025 a je odstavena. |
2008-09-07 | Pro závadu na podvozcích je od 24. 8. 2008 odstavena lokomotiva 754.016. O dva dny později došlo k odstavení lokomotivy 750.119, čeká na novou nápravu. |
2008-09-08 | Lokomotiva 754.025, odstavená po zahoření, čeká na přistavení na opravu MVY a další úpravy v DPOV Nymburk. |
2008-09-15 | Porucha trakčního dynama je důvodem k odstavení lokomotivy 750.022 od 10. 9. 2008. Lokomotiva 750.119 se od 8. 9. 2008 vrátila do provozu, od 15. 9. 2008 je v provozu i stroj 754.016. |
2008-09-25 | Odstavená lokomotiva 754.025 byla 23. 9. 2008 přistavena do DPOV Nymburk na opravy MVY. |
2008-10-05 | Dne 3. 10. 2008 se z opravy MH v CZ LOKO Česká Třebová vrátila lokomotiva 754.049. |
2008-10-14 | Lokomotiva 750.022 je od 5. 10. 2008 po opravě zpět v provozu. |
2008-11-06 | Dne 22. 10. 2008 byly lokomotivy 750.118 a 750.119 předány do DKV Česká Třebová. |
Co napsat k brejlovcům, tedy k lokomotivám řady 750 a 754 ... Myslím že je to natolik stěžejní řada lokomotiv a je natolik známa z literatury, že vynechám teorie a napíši rovnou něco o jejich "bydlení" v DKV Brno.
Lokomotivy řady 750
Po odčlenění ČD Cargo některé lokomotivy řady 750
přešly pod ČD Cargo, ale většina jich zůstala ve službách osobní dopravy. Ve stavu DKV Brno
bylo od počátku platnosti GVD 2007/2008 8 lokomotiv. Ke dni 22. 10. 2008 však
byly předány lokomotivy 750.118 a 750.119 do DKV Česká Třebová, čímž počet
brejlovců řady 750 klesl na 6.
Podobně jako v GVD 2006/2007 není ani v právě platném GVD turnusován žádný z
"nulkových brejlovců". S lokomotivami řady 750 se budeme potkávat zejména při
mimořádnostech (napěťové výluky, ...) či při záskocích při správkách "čtyřkových
brejlovců".
PJ Maloměřice
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.3022 |
1972/7939 | 92 54 2 750.022-6 | spalovací motor z řady 754 | 2008-10-05 |
T 478.3118 |
1973/8856 | 92 54 2 750.118-2 | 22. 10. 2008 předána do DKV Česká Třebová | 2008-10-22 |
T 478.3119 |
1973/8857 | 92 54 2 750.119-0 | 22. 10. 2008 předána do DKV Česká Třebová | 2008-10-22 |
T 478.3143 |
1974/9139 | 92 54 2 750.143-0 | spalovací motor z řady 754, zimní pluh | 2008-07-10 |
T 478.3144 |
1974/9140 | 92 54 2 750.144-8 | zimní pluh | 2007-09-21 |
T 478.3243 |
1975/9239 | 92 54 2 750.243-8 | zimní pluh | 2007-09-21 |
T 478.3289 |
1975/9525 | 92 54 2 750.289-1 | zrušena, čeká na fyzickou likvidaci, deponie v Nymburku | 2005-03-03 |
T 478.3308 | 1975/9851 | 92 54 2 750.308-9 | 2007-09-21 |
V Brně se již nevyskytují:
![]() |
|||
Os 4114 dne 23. 2. 2007 mezi Vlkošem a Kyjovem zastávkou v čele s lokomotivou 750.277. Autor snímku ing. Tomáš Kašpařík. |
Lokomotivy řady 754
I po odčlenění ČD Cargo zůstaly všechny
lokomotivy řady 754 v osobní dopravě.Brejlovců řady 754 (tedy původních T 478.4) má DKV Brno celkem
27
a všichni jsou soustředěny do PJ Maloměřice.
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
T 478.4007 |
1978/10438 | 92 54 2 754.007-3 | 2007-09-21 | |
T 478.4008 |
1978/10439 | 92 54 2 754.008-1 | 2007-09-21 | |
T 478.4009 |
1978/10440 | 92 54 2 754.009-9 | 2007-09-21 | |
T 478.4012 |
1979/10443 | 92 54 2 754.012-3 | 2007-09-21 | |
T 478.4013 |
1979/10444 | 92 54 2 754.013-1 | 2008-06-27 | |
T 478.4016 |
1979/10447 | 92 54 2 754.016-4 | 2008-09-15 | |
T 478.4018 |
1979/10449 | 92 54 2 754.018-0 | 2007-11-30 | |
T 478.4021 |
1979/10452 | 92 54 2 754.021-4 | 2007-09-21 | |
T 478.4022 |
1979/10453 | 92 54 2 754.022-2 | 2007-09-21 | |
T 478.4023 |
1979/10454 | 92 54 2 754.023-0 | 2007-09-21 | |
T 478.4025 |
1979/10456 | 92 54 2 754.025-5 | odstavena z důvodu opravy MVY v DPOV Nymburk | 2008-09-23 |
T 478.4026 |
1979/10457 | 92 54 2 754.026-3 | 2007-09-21 | |
T 478.4037 |
1979/10891 | 92 54 2 754.037-0 | 2007-09-21 | |
T 478.4041 |
1979/10895 | 92 54 2 754.041-2 | 2007-09-21 | |
T 478.4042 |
1979/10896 | 92 54 2 754.042-0 | na lokomotivě by měl být štítek s chybným výr. č. 10296 | 2007-09-21 |
T 478.4043 |
1979/10897 | 92 54 2 754.043-8 | 2007-09-21 | |
T 478.4044 |
1979/10898 | 92 54 2 754.044-6 | 2007-09-21 | |
T 478.4045 |
1980/10899 | 92 54 2 754.045-3 | 2007-09-21 | |
T 478.4046 |
1980/10900 | 92 54 2 754.046-1 | 2007-09-21 | |
T 478.4049 |
1980/10903 | 92 54 2 754.049-5 | 2008-10-03 | |
T 478.4062 |
1980/10916 | 92 54 2 754.062-8 | 2007-09-21 | |
T 478.4063 |
1980/10917 | 92 54 2 754.063-6 | 2007-09-21 | |
T 478.4066 |
1980/10920 | 92 54 2 754.066-9 | 2008-07-04 | |
T 478.4067 |
1980/10921 | 92 54 2 754.067-7 | 2007-09-21 | |
T 478.4074 |
1980/10928 | 92 54 2 754.074-3 | 2008-05-30 | |
T 478.4075 |
1980/10929 | 92 54 2 754.075-0 | 2007-09-21 | |
T 478.4076 | 1980/10930 | 92 54 2 754.076-8 | 2007-09-21 |
Turnusová skupina 701 představuje oběhy 5 lokomotiv řady 754 převážně na rychlících mezi Brnem a Jihlavou:
754.018, 049, 062, 066, 074 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Ja 923 Bo / 664 Ja / 665 Bo /
924 Ja [v (5) přechází na (1) 1661] |
Ja 923 Bo / 664 Ja / 665 Bo /
924 Ja [přechází na (1) 925] |
Ja 923 Bo / 664 Ja / 665 Bo /
924 Ja [přechází na (1) 923] |
2. | Ja 925 Bo / 4836
Ok; v (5) dále Lv Ja [v (5) přechází na (1) Lv Ok a 4829] |
odstaven v Jihlavě | odstaven v Jihlavě |
3. | v (1) Ja Lv Ok a dále: Ok 4829 Bo / 4806 Ja / 4813 Bo / 4850 Ok | odstaven v Jihlavě | Bo 1676 Zd / 1677 Bo / 4850 Ok |
4. | Ok 4825 Bo / 662 Ja / 667 Bo / 922 Ja / 661 Bo / 926 Ja | Ok 4823 Bo / 662
Ja / 667 Bo / 922 Ja / 661 Bo [přechází na (+) 1676] |
odstaven v Jihlavě |
5. | Ja 1661 Bo / 4814 Ok / 4886 Ja | odstaven v Jihlavě | odstaven v Jihlavě |
Další 4 lokomotivy řady 754 obíhají na výkonech v turnusové skupině 702. Jedná se o další výkony trati Brno - Jihlava, již jen jediný výkon na trati Brno - Hrušovany nad Jevišovkou, výkony na "staré tišnovce" a nedělní oběh do Vlárského průsmyku.
754.009, 023, 026, 046 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Bo 4400 Hs / 1921 Bo / 4816 Ja | Bo 1676 Zd / 1677 Bo | Bo 662 Ja / 667 Bo / 922 Ja / 661 Bo / 926 Ja |
2. | Ja 4805 Bo / 4842 Na / 4857 Bo | Ja 925 Bo / 666 Ja / 663 Bo | Bo 1729 Ub / 4375 Vp / 4378 Bj / 1736 Bo |
3. | Bo 4222 Tr / 4839 Bo / 4830 Na / 4845 Bo / 666 Ja / 663 Bo | Bo 14906 Zd / 14911 Ti / 14912 Zd / 14921 Ti | Bo 668 Ja / 663 Bo |
4. | Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS | Bo 4:30 - 19:00 souprava IDS | Ti 14906 Zd / 14911 Ti / 14912 Zd / 14921 Bo |
Výkony na "vláře" jsou zahrnuty do turnusové skupiny 703, jedná se o čtyřdenní oběh (změny od 3. 3. 2008 jsou vyznačeny modře):
754.013, 037, 067, 075 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1): Ns 4102 Bo / 1727
(2) - (4): Vi 4104 Kp / 4195 Bo / 1727 (5): Vi 4104 Kp / 4195 Bo / 1727 By |
odstaven ve Veselí nad Moravou | Bo 4:30 - 9:00 souprava IDS / 1723 By / 1730 Bo / 1731 Bj |
2. | (1): Bj 1720 Bo / 1729 Bj (2) - (4): (5) |
By 1722 Bo / 1727 By | Vi 4169 Uh / 4339 Bj / 1734 Bo / 1735 Vi |
3. | (1) Vi 4393 Bj a dále: Bj 4304 Su / 2208 Vi / 4116 Bo / 1731 Bj; v (5) dále 70290 Vi | odstaven ve Veselí nad Moravou | By 1722 Bo / 1727 By |
4. | (1): By 1722 Bo / Lv Hp /
24280 Ma / Lv Bo / 4113 Vi (2) - (5): Bj 1720 Bo / 4113 Vi |
Vi 4108 Bo | Vi 70291 Bj / 1732 Bo / Lv Ns |
Následuje turnusová skupina 704 s 2 lokomotivami řady 754 jezdícími na "vláře" s víkendovým zpestřením - zájezdem do Ostravy a Bohumína:
754.008 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1) Bo 4191 Ns a dále: Ns 4142 Bo / 4105 Vi / 4114 Bo / 4147 Ns / 4152 Ma / 4199 Bo / 4155 Ns; v (5) dále 4192 Bo | Bo vlož831 Kj / 1643 Oa / Lv Bi | Bo 9:00 - 19:00 souprava IDS / 1733 Vi |
2. | (1): Vi 4104 Kp / 4195 Bo /
4143 Ns / 4148 Ma / 4197 Bo / 4151 Ns (2) - (5): Ns 4102 Bo / 4143 Ns / 4148 Ma / 4197 Bo / 4151 Ns; v (5) dále Lv Bo |
odstaven v Brně | Bi Lv Oa / 1444 Bo |
Další tři lokomotivy zařazené do turnusové skupiny 705, jsou k vidění převážně na rychlících mezi Starým Městem u Uh. Hradiště a Luhačovicemi:
754.042, 044, 045 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Zl 520 Ot / 70336 Su / 928 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi | Zl 520 Ot / 70336 Su / 928 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi | Zl 520 Ot / 70336 Su / 928 Lh / 702 Su / 705 Lh / 704 Su / 707 Lh / 706 Su / 703 Vi |
2. | Vi 4106 Bo / 4115 Vi | odstaven ve Veselí nad Moravou | odstaven ve Veselí nad Moravou |
3. | Vi 522 Su / 525 Vi / 524 Su / 523 Lh / 929 Su / 70337 Ot / 521 Zl | Vi 522 Su / 525 Vi / 524 Su / 523 Lh / 929 Su / 70337 Ot / 521 Zl | Vi 522 Su / 525 Vi / 524 Su / 523 Lh / 929 Su / 70337 Ot / 521 Zl |
Turnusová skupina 706 představuje výkon pro jednoho "brejlovce" mezi Kyjovem a Brnem:
754.012 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Ky 4144 Bo / 4145 Ns / 4150 Ma / 4153 Ky | odstaven v Kyjově (?) | odstaven v Kyjově (?) |
Poslední turnusová skupina 707 je určena pro víkendový obrat mezi Brnem a Bohumínem:
754 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | (1) - (4): odstaven v Brně (5): Bo vlož739 Kj / 1445 Oa / Lv Bi |
odstaven v Bohumíně | Bi Lv Oa / 3126 Fš / 1642 Bo |
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2001/2002.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2002/2003.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2003/2004.
Provoz lokomotiv ř. 750 a 754 DKV Brno v GVD 2004/2005.