Motorové vozy ř. 842
PŘEHLED ZMĚN NA TĚCHTO STRÁNKÁCH |
|
2008-11-23 | Popis GVD 2008/2009. Stav a události v GVD 2007/2008 umístěny pod zvláštní odkaz na konci stránky. |
2008-12-14 | V DKV Brno se nově nachází motorové vozy 842.009, 842.027 a 842.028. Do Brna dorazily po vlastní ose z Berouna v neděli 14. 12. 2008 v nočních hodinách. |
2008-12-18 | Čtvrtým vozem řady 842, který přijde do DKV Brno, bude vůz 842.031. Vzhledem k přeplňování Os 2700 bude za "Regionovou" zařazeno ve dnech školního vyučování "kvatro" z Veselí nad Moravou do Strážnice, odtud se vrátí zpět jako Sv (výkon mezi vlaky 4103 a 4110). Od 17. 12. 2008 je pro poruchu převodovky odstaven motorový vůz 842.035. |
2008-12-30 | Po opravě MVY je od 29. 12. 2008 provozní motorový vůz 842.032. V současné době ladí formu hned tři motorové vozy: 842.027 (spalovací motor od 27. 12. 2008), 842.033 (spalovací motor od 23. 12. 2008) a již výše uvedený motorový vůz 842.035, což vyvolává nasazení motorových vozů řady 850 do provozu. |
2009-01-15 | Motorový vůz 842.027 je od 1. 1. 2009 v provozu, o dva dny později nastoupil do provozu motorový vůz 842.035 a konečně vůz 842.033 je v provozu od 9. 1. 2009. |
2009-01-28 | Ode dne 24. 1. 2009 se motorový vůz 842.031 stal dalším přírůstkem vozů této řady v DKV Brno. |
2009-02-04 | V neděli 1. 2. 2009 se Sp 1724 v čele s motorovým vozem 842.015 střetl na přejezdu u Křižanovic s autem, motorový vůz tak je na nějaký čas odstaven. Téhož dne byl odstaven pro poruchu na nápravové převodovce motorový vůz 842.035. |
2009-02-10 | Od 6. 2. 2009 je pro závadu na spalovacím motoru odstaven "prototyp" 842.001. |
2009-02-17 | Vůz 842.035 je od 14. 2. 2009 v provozu. |
2009-02-24 | Po opravě vyjel 20. 2. 2009 motorový vůz 842.001 opět do provozu, nicméně vzápětí byl krátkodobě na několik dnů opět odstaven. |
2009-03-05 | V 5. dni TS 849 je doplněna od 8. 3. 2009 jízda motorového vozu řady 842 na konci Os 2700 ve dny školního vyučování z Veselí nad Moravou do Strážnice a zpět jako Sv 14191. Tento způsob posilování Os 2700 byl však vyhlášen depeší již dříve. Dnes byl zařazen do provozu motorový vůz 842.015 po opravě následků násilného poškození. |
2009-03-14 | Od 26. 2. 2009 je odstaven motorový vůz 842.002 z důvodu závady na nápravové převodovce. Z důvodu opravy v rozsahu MVY je od 13. 3. 2009 odstaven motorový vůz 842.037. |
2009-03-28 | Motorový vůz 842.002 je od 27. 3. 2009 provozní. |
2009-04-04 | Porucha převodovky znamená odstavení motorového vozu 842.028 od 1. 4. 2009. |
2009-04-26 | Po opravě převodovky je motorový vůz 842.028 od 9. 4. 2009 provozní. Dne 23. 4. 2009 se porouchala převodovka u motorového vozu 842.001, ale již 25. 4. 2009 vyjel opět do provozu. |
2009-05-24 | Na opravě MVY se od 21. 5. 2009 nachází motorový vůz 842.017. |
2009-06-08 | Motorový vůz se po opravě MVY vrátil do provozu 23. 5. 2009, ale z důvodu garance opravy MVY byl od 24. 5. do 1. 6. 2009 opět odstaven. |
2009-06-13 | Od 14. 6. 2009 platí změny v TS 849, 850 a 852. |
2009-07-19 | Motorový vůz 842.017 je po opravě MVY od 17. 7. 2009 v provozu. |
2009-08-14 | Oprava (výměna?) sedaček je důvodem odstavení motorového vozu 842.001 od 5. 8. 2009. Už bylo na čase, atypické sedačky použité v prototypovém voze byly značně prosezené a nepohodlné. |
2009-09-09 | Dnešním dnem je odstaven motorový vůz 842.033, podrobuje se opravě MVY. |
2009-09-16 | Výměna sedaček v motorovém voze 842.001 byla ukončena, vůz je od 14. 9. 2009 provozní. |
2009-10-03 | Pro opravu hydrodynamické převodovky je od 1. 10. 2009 odstaven motorový vůz 842.036. |
2009-10-11 | Oprava převodovky motorového vozu 842.036 proběhla velmi rychle, od 3. 10. 2009 je vůz opět v provozu. |
2009-12-01 | Motorový vůz 842.033 je po opravě MVY od 19. 11. 2009 zpět v provozu. Dne 28. 11. 2009 došlo při jízdě Sp 1731 ke střetu motorového vozu 842.003 s automobilem na přejezdu mezi Ostrožskou Novou Vsí a Kunovicemi, vůz je odstaven. |
2009-12-12 | Od 11. 12. 2009 je odstaven motorový vůz 842.009 pro závadu na motoru, zároveň čeká na opravu MVY. |
Motorové vozy ř. 842, přezdívané "kvatra", byly vyrobeny v letech 1988-1994 ve Studénce. Původně měly nést označení M 273.2, ale toto označení zůstalo nakonec nevyužito a oba dva protypy dokončené koncem roku 1988 nesly již nové označení jako řada 842. Sériová výroba 35 vozů proběhla v letech 1993-1994. Prototypy se od sériově vyráběných vozů liší mírně i vzhledem, proto zde uvádím výjimečně dva obrázky.
V roce 2007 byly motorové vozy této řady staženy z dosavadních PJ Břeclav a PJ Veselí nad Moravou do jediného provozního střediska Horní Heršpice. Zatímco v GVD 2007/2008 bylo v DKV Brno turnusováno 14 motorových vozů, v současném GVD se jedná o 17 motorových vozů. Celkový počet "kvater" v DKV Brno se tak zvyšuje o čtyři vozidla na 21 motorových vozů této řady. Tři motorové vozy byly dodány 14. 12. 2008, čtvrtý vůz 24. 1. 2009.
S brněnskými motorovými vozy řady 842 se v GVD 2008/2009 můžeme pravidelně setkat na tratích:
PS Horní Heršpice
Původní označení | Rok/výr. číslo | Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
1988/91425 | 95 54 5 842.001-0 | 2009-09-14 | |
- |
1988/91426 | 95 54 5 842.002-8 | 2009-03-27 | |
- |
1993/92842 | 95 54 5 842.003-6 | odstaven po střetu na přejezdu (Sp 1731, 28. 11. 2009, Ostrožská Nová Ves - Kunovice) | 2009-11-28 |
- |
1993/92843 | 95 54 5 842.004-4 | 2008-12-14 | |
- |
1993/92844 | 95 54 5 842.008-5 | 2008-12-14 | |
- |
1993/92845 | 95 54 5 842.009-3 | odstaven - závada na motoru, zároveň čeká na opravu MVY | 2009-12-11 |
- |
1993/92853 | 95 54 5 842.014-3 | 2008-12-14 | |
- | 1993/92854 | 95 54 5 842.015-0 | 2009-03-04 | |
- |
1993/92856 | 95 54 5 842.017-6 | 2009-07-19 | |
- |
1993/92857 | 95 54 5 842.018-4 | 2008-12-14 | |
- |
1993/92859 | 95 54 5 842.020-0 | 2008-12-14 | |
- |
1993/92865 | 95 54 5 842.026-7 | 2008-12-14 | |
- |
1993/92866 | 95 54 5 842.027-5 | 2009-01-01 | |
- |
1993/92866 | 95 54 5 842.028-3 | 2009-04-23 | |
- |
1993/92870 | 95 54 5 842.031-7 | 2009-01-24 | |
- |
1993/92871 | 95 54 5 842.032-5 | 2008-12-29 | |
- |
1993/92872 | 95 54 5 842.033-3 | 2009-11-19 | |
- |
1993/92873 | 95 54 5 842.034-1 | 2008-12-14 | |
- |
1993/92874 | 95 54 5 842.035-8 | 2009-02-14 | |
- |
1993/92875 | 95 54 5 842.036-6 | 2009-10-03 | |
- | 1993/92876 | 95 54 5 842.037-4 | 2009-06-02 |
Motorové vozy řady 842 jsou zařazené do pěti turnusových skupin označených 848 až 852. Kromě turnusové skupiny 852 nejsou v obězích zvlášť vyznačovány jízdy mezi ŽST Brno-Horní Heršpice a ŽST Brno hl. n., tzn. že zkratka Bo je použita pro obě dvě stanice.
Hned první turnusová skupina 848 přináší do vozby motorových vozů řady 842 zásadní změnu spočívající ve spřažení s řídícím vozem řady 954 (viz turnusová skupina 948 řídících vozů řady 954). Tato novinka se týká dvou motorových vozů a s takto sestavenými soupravami se můžeme setkat zejména mezi Brnem a Oslavany či Hrušovany nad Jevišovkou, méně pak mezi Brnem a Okříšky:
842.018, 026, 034, 037, ... | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Ol 14401 Mb / 14402 Ol / 14405 Mb / vlož4401 Bo / 4402 Hs / 4407 Bo / 4408 Hs / 4413 Mb / vlož4413 Bo / 4448 Mb / 4468 Be / 4437 Bo / 4854 Ok / 4889 Tr | Bo 4422 Mb / 14418 Ol / 14421 Mb / 4433 Bo / 4408 Hs / 4413 Bo / 4448 Ol / 4445 Bo / 4854 Tr | Mb 5:29 4494 Ol / 4403 Bo / 4422 Mb / 14418 Ol / 14421 Mb / 4433 Bo / 4408 Hs / 4413 Bo / 4448 Ol / 4445 Bo / 4854 Ok / 4889 Tr |
2. | (1)-(4): Tr 4823
Bo / 4420 Be / 4431 Bo / 4406 Hs / 4411 Bo / 4446 Mb / 4466 Be / 4467 Mb /
vlož4443 Bo / vlož4426 Mb / 4426 Be / 4469 Rk / 4417 Bo / 4430 Mk / 22:40
4497 Mb / 14438 Ol (5): Tr 4823 Bo / 4420 Be / 4431 Bo / 4406 Hs / 4411 Bo / 4446 Mb / 4466 Be / 4467 Mb / vlož4443 Bo / vlož4426 Mb / 4426 Be / 4469 Rk / 4417 Bo / 4856 Za / 4861 Bo |
Tr 4823 Bo / 4402 Hs / 4407 Bo / 4832 Na / 4847 Bo / 4430 Mk / 22:40 4497 Mb | Tr 4823 Bo / 4402 Hs / 4407 Bo / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Hs / 4417 Bo / 4430 Mk / 22:40 4497 Mb / 14438 Ol |
Šest motorových vozů řady 842 je zařazeno do turnusové skupiny 849. Motorové vozy se z Brna dostávají do Hrušovan nad Jevišovkou, Oslavan, Starého Města u Uh. Hradiště, Vlárského průsmyku a Jihlavy (změna platná od 8. 3. 2009, nicméně praktikovaná již od ledna vyznačena modře, změna platná od 14. 6. 2009 červeně):
842 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Mb 3:34 4490 Rk / 4421 Bo / poh4442 Iv / 14409 Mb / vlož4403 Bo / 4107 Uh / pk4307 Ku / 12214 Vi / 12213 Uh / pk4413 Bj / 4342 Uh / 12220 Vi / 1732 Bo / 1733 By | Bo 4107 Vi / 4114 Bo / 4113 Vi / 1732 Bo / 1733 By | By 4304 Ku / 12208 Vi / 4110 Bo / 4109 Vi / 4116 Bo / 4115 Vi / 1733 By |
2. | (1): By 4381 Vp /
4362 By / pk4362 Bj / 4363 Vp / 1724 Bo / vlož4410 Mb / 14426 Ol / 14429 Mb
/ 4413 Bo / pk 4448 Mb / 4448 Ol (2)-(4): By 4381 Vp / 4362 Bj / 4363 Vp / 1724 Bo / vlož4410 Mb / 14426 Ol / 14429 Mb / 4413 Bo / pk 4448 Mb / 4448 Ol (5): By 4381 Vp / 4362 Bj / 4363 Vp / 1724 Bo / vlož4410 Mb / 14426 Ol / 14429 Mb / 4413 Bo / pk 4448 Mb / 4448 Ol / 14433 Mb / 14432 Iv / 14435 Mb / 14434 Ol / 14437 Mb / 14436 Iv / 14439 Mb / 14438 Ol |
By 4363 Vp / 1724 Bo / 1727 By [a přechází na (+) 4304] | By 4363 Vp / 1724 Bo / 1725 Vi / 1730 Bo |
3. | (1) Bo 3:05 14490
Ol / 14403 Mb / 14404 Ol / 4461 Mb / 4460 Mi / 4429 Bo / 4830
Rp (2)-(4): Ol 14403 Mb / 14404 Ol / 4461 Mb / 4460 Mi / 4429 Bo / 4830 Rp (5): Ol 14403 Mb / 14404 Ol / 4461 Mb / 4460 Mi / 4429 Bo / 4830 Rp |
Ol 0:10 4491 Sr / 4440 Ol / 14403 Mb / 14404 Iv / 14409 Mb / 14408 Ol / 14413 Mb / 14412 Iv / 14415 Mb / 4420 Be / 4431 Mb / 14416 Iv / 14419 Mb / 4422 Be / 4433 Mb / 14420 Iv / 14423 Mb / př 4409 Bo / 4818 Ok | Bo 4141 Ns / 3:30 4193 Ni / 4140 Bo / 4420 Mb / 14414 Ol / 14417 Mb / 4431 Bo |
4. | (1): Bo 4802 Ja /
4811 Bo / 4838 Za / 4849 Bo / 4844 Za / 4855 Bo / 4157 Ni (2)-(4): Za 4802 Ja / 4811 Bo / 4838 Za / 4849 Bo / 4844 Za / 4855 Bo / 4157 Ni (5): Za 4802 Ja / 4811 Bo / 4838 Za / 4849 Bo / 4844 Za / 4855 Bo / 4157 Ky |
Bo 4141 Ns / 3:30 4193 Ni / 4140 Bo / 4103 Vi / 4110 Bo / 4109 Vi / 4116 Bo / 4157 Ky | Ok 4835 Bo / 4404 Hs / 4409 Bo / 4157 Ni |
5. | Ni 0:05 4190 Ns / 4140 Bo / 4103 Vi / pk 2700 Sr / 14191 Vi / 4110 Bo / 1725 Su / 12257 Uh / 12260 Su / 1730 Bo | Ky 4102 Bo / 4105 Vi / 4112 Bo / 4111 Uh / 12261 Ku / 12262 Uh / 4118 Bo / poh4858 St / 4432 Be / 23:50 4499 Rk | Ky 4102 Bo / 4105 Vi / 4112 Bo / 4111 Uh / 12261 Ku / 12262 Uh / 4118 Bo |
6. | (1)-(4): Bo
poh4400 Mi / 4403 Bo / pk4420 Mb / 14414 Ol / 14417 Mb / 14416 Iv / 14419 Mb
/ 14418 Ol / 14421 Mb / 14420 Iv / 14423 Mb / 14422 Ol / 14425 Mb / 14424 Iv
/ 14427 Mb / př4411 Bo / vlož4446 Mb / 4446 Ol / 4443 Bo / pk4426 Mb / 14430
Ol / 14433 Mb / 14432 Iv / 14435 Mb / 14434 Ol / 14437 Mb / 14436 Iv / 14439
Mb (5): Bo poh4400 Mi / 4403 Bo / pk4420 Mb / 14414 Ol / 14417 Mb / 14416 Iv / 14419 Mb / 14418 Ol / 14421 Mb / 14420 Iv / 14423 Mb / 14422 Ol / 14425 Mb / 14424 Iv / 14427 Mb / př4411 Bo / vlož4446 Mb / 4446 Ol / 4443 Bo / pk4426 Mb / 14430 Ol / 14433 Mb / 20:28 4493 Bo |
Bo 1725 Su / 12257 Uh / 12260 Su / 1730 Bo / 1731 Uh / 12276 Su / 1736 Bo [a přechází na (+) 4141] | Rk 4:15 4492 Be / 4423 Bo / př4444 Mb / 4464 Be / 4465 Mb / 14426 Iv / 14429 Mb / 4466 Be / 4467 Mb / 14428 Iv / 14431 Mb / 4468 Be / 4437 Mb / 14430 Ol / 14433 Mb / 14432 Iv / 14435 Mb / 14434 Ol / 14437 Mb / 14436 Iv / 14439 Mb |
Turnusová skupina 850 obsahuje oběhy pro další šestici motorových vozů řady 842. S těmito "kvatry" se setkáme na tratích z Brna do Jihlavy, Hrušovan nad Jevišovkou, Starého Města u Uh. Hradiště, Hustopečí u Brna a také na trati Břeclav - Znojmo. Změny platné od 14. 6. 2009 jsou vyznačeny červeně:
842 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Hs 4405 Mb / vlož4405 Bo / 4424 Be / 4435 Bo / 4410 Hs / 4415 Bo / 4414 Hs | Hs 4405 Bo / 4424 Mb / 14422 Ol / 14425 Mb / 4435 Bo / 4410 Hs / 4415 Bo / 4414 Hs | Ol 0:10 4491 St / 4440 Ol / 14403 Mb / 14404 Iv / 14409 Mb / 14408 Ol / 14413 Mb / 14412 Iv / 14415 Mb / 4405 Bo / 4424 Mb / 14422 Ol / 14425 Mb / 4435 Bo / 4410 Hs / 4415 Bo / 4414 Mk / vlož4414 Hs |
2. | (1)-(4): Hs 4531
Bv / 4502 Zo / 4509 Bv / 4510 Zo / 4517 Bv / 4520 Zo / 4527 Bv (5): Hs 4531 Bv / 4502 Zo / 4509 Bv / 4510 Zo / 4517 Bv / 4520 Zo / 4527 Bv / 4524 Zo |
Hs 4500 Zo / 4507 Bv / 4508 Zo / 4515 Bv / 4518 Zo / 4527 Bv / 4524 Hs | Hs 4502 Zo / 4509 Bv / 4510 Zo / 4519 Bv / 4522 Zo / 4529 Bv |
3. | Bv 4500 Zo / 4507 Bv / 4508 Zo / 4513 Bv / 4516 Zo / 4523 Bv / 4532 Hs | Zo 4509 Bv / 4510 Zo / 4519 Bv / 4522 Zo / 4529 Hs | Hs 4531 Bv / 4506 Zo / 4511 Bv / 4514 Zo / 4523 Bv / 4532 Hs / 24530 Zo |
4. | (1): Zo 4401 Bo /
vlož4402 Mb / 14412 Iv / 14415 Mb / 4405 Bo / 4422 Be / 4433 Bo / 4814 Ok /
4886 Ja / 4819 Bo (2)-(5): Hs 4401 Bo / vlož4402 Mb / 14412 Iv / 14415 Mb / 4405 Bo / 4422 Be / 4433 Bo / 4814 Ok / 4886 Ja / 4819 Bo |
Hs 4403 Bo / 4420
Mb / 14414 Ol / 14417 Mb / 4431 Bo / 4830 Rp |
Hs 4405 Bo / 4830
Rp |
5. | Bo 4442 Ol / 14411 Mb / 14410 Iv / 14413 Mb / př4429 Bo / 4404 Hs / 4409 Bo / 4444 Mb / 4464 Be / 4465 Mb / vlož4441 Bo / vlož4412 Mb / 14428 Iv / 14431 Mb / 4415 Bo / poh4858 St / 4432 Be / 23:50 4499 Rk | Bo 4651 Ht / 14600 Sa / 4902 Bo / 4404 Hs / 4409 Bo / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Hs / 4417 Bo | Bo 4820 Na / 4827 Bo / 4824 Tr / 4841 Bo / 4832 Na / 4847 Bo / poh4858 St / 4432 Be / 23:50 4499 Rk |
6. | Rk 4425 Bo / 1721 Su / 12251 Uh / 12252 Su / 1726 Bo / vlož 4444 Mb / 4444 Ol / 4441 Bo / 4412 Hs | Rk 6:46 4496 Be / 4463 Rk / 4429 Bo / 4406 Hs / 4411 Bo / 4446 Ol / 4443 Bo / 4426 Mk / 19:55 4493 Mb / 14432 Iv / 14435 Mb / 14434 Ol / 14437 Mb / 14436 Iv / 14439 Mb / 14438 Ol | Bo 4651 Ht / 14600 Sa / 4902 Bo / 4406 Hs / 4411 Bo / 4446 Ol / 4443 Bo / 4426 Mk / 4414 Hs |
Povětšinou na vlárské trati jezdí dva motorové vozy řady 842 zařazené do turnusové skupiny 851:
842 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. | Bo 4101 Uh / 12242 Su / 4303 Vp / 4308 Uh / 4309 Vp / 4120 Bo / 4119 Vi [v (5) přechází na (6) 4101] | Vi 4101 Uh / 12242 Su / 4303 Vp / 4308 Uh / 4309 Vp / 4120 Bo / 4119 Vi [a přechází na (+) 4101] | Vi 4101 Uh / 12242 Su / 4303 Vp / 4308 Su / 12257 Uh / 12260 Su / 1730 Bo [a přechází na (1) 4101] |
2. | Vi 12203 Uh / 12202 Vi / 4325 Bj / 4326 Uh / pk4305 Ku / 12248 Su / 4331 Bj / 12:31 4399 Bj-m / 4336 Uh / 4313 Vp / 4316 Su / 1736 Bo [v (5) přechází na (6) 4820] | Bo 4820 Na / 4827 Bo / 4824 Tr / 4841 Bo / 1729 Bj / 4371 Vp / 4318 Su / 12277 Ku / 12278 Su / 4349 Uh / 4348 Vi [a přechází na (+) 1720] | Vi 1720 Bo / 4107 Vi / 4114 Bo / 4113 Vi / 4120 Bo / 4119 Vi [a přechází na (1) 12203] |
V tomto GVD jsou osobní vlaky mezi Vyškovem na Moravě a Nezamyslicemi vedeny sólo motorovým vozem ř. 842. Do 13. 6. 2009 byl zajímavý nájezd motorového vozu z Brna do Vyškova a jeho jízda zpět. Z Brna-Horních Heršpic jel přes Brno dolní nádraží a pokračoval za vjezdové návěstidlo Odb Brno-Černovice zhl. Táborská opačného směru. Zde nastala úvrať a "kvatro" dále pokračovalo do Slatiny a do Vyškova na Moravě. Jízda zpět se děla obdobným způsobem. Jízdy byly vedeny jako Lv. Od 14. 6. 2009 však nastala změna, vlaky Lv se staly vlaky Sv, důvod je nutno hledat v oblasti poplatků za železniční dopravní cestu. Vlaky Sv jsou trasovány přes Brno hl. n., úvrať nastává v Židenicích. Jízdy z Heršpic do Slatiny přes Brno dolní nádraží by konec konců byly brzy obtížné, neboť v Horních Heršpicích dojde letos ke zrušení koleje č. 91. Výkony jsou obsaženy v turnusové skupině 852. Změny platné do 14. 6. 2009 jsou vyznačeny červeně:
842 | |||
Den | Pracovní dny | Sobota | Neděle |
1. |
|
Vy 4075 Nz / 4074
Vy / 4045 Pv / 4044 Vy / 4079 Nz / 4076 Vy / 4081 Nz / 4080 Vy / 4085 Nz /
4082 Vy / 4087 Nz / 4084 Vy / 4051 Nz / 4086 Vy /
|
Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2001/2002.
Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2002/2003.
Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2003/2004.
Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2004/2005.
Provoz motorových vozů ř. 842 DKV Brno v GVD 2005/2006.