PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2016-11-20 | Popis GVD 2016/2017. |
2016-12-11 | Aktualizovány údaje o obězích v GVD 2016/2017 a stavu vozidlového parku. |
2017-01-22 | Elektrická jednotka 640.008 je od 7. 1. 2017 odstavena z důvodu propálené elektrické propojky mezi vozy. |
2017-02-19 | Od 4. 2. 2017 je opět provozní elektrická jednotka 640.008. |
2017-04-02 | V souvislosti s mimořádnou změnou osobní dopravy k 3. 4. 2017 došlo dnem 1. 4. 2017 ke změně v turnusové skupině 607. |
2017-07-01 | Nepřetržitá výluka Brno hl. n. - Brno-Židenice započatá 3. 6. 2017 přinesla změny v turnusových skupinách 605 a 607; turnusová skupina 606 je zrušena. |
V roce 2011 České dráhy objednaly dodávku elektrických jednotek řady 640, výrobu zabezpečila Škoda vagonka a.s. Ještě v průběhu roku 2011 jednotky obdržely název RegioPanter. Jedná se o třídílné jednotky, jednotlivé vozy jsou označeny (za sebou) jako řada 640 + 642 + 641. Jako celek se jednotka označuje coby řada 640.
DKV Brno ve své PJ Maloměřice provozuje celkem 5 jednotek, všech 5 jednotek je turnusováno.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2014/00413 |
94 54 1 640.004-8 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00414 |
94 54 1 642.004-6 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00415 |
94 54 1 641.004-7 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00416 |
94 54 1 640.005-5 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00417 |
94 54 1 642.005-3 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00418 |
94 54 1 641.005-4 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00419 |
94 54 1 640.006-3 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00420 |
94 54 1 642.006-1 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00421 |
94 54 1 641.006-2 |
|
2016-12-11 |
- |
2015/00422 |
94 54 1 640.007-1 |
|
2016-12-11 |
- |
2015/00423 |
94 54 1 642.007-9 |
|
2016-12-11 |
- |
2015/00424 |
94 54 1 641.007-0 |
|
2016-12-11 |
- |
2015/00425 |
94 54 1 640.008-9 |
|
2017-02-04 |
- |
2015/00426 |
94 54 1 642.008-7 |
|
2017-02-04 |
- |
2015/00427 |
94 54 1 641.008-8 |
|
2017-02-04 |
Pro elektrické jednotky řady 640 jsou vyhrazeny turnusové skupiny 605 a 606. Jednotky řady 640 jsou nasazeny do pravidelného provozu na stejných tratích jako v minulém GVD:
260 Brno - Březová nad Svitavou;
300 Brno - Vyškov na Moravě.
Turnusová skupina 605 je třídenní a turnusová skupina 606 je dvoudenní. V řadě případů jezdí jednotky spojené buď navzájem v řazení 640 + 640 nebo 640 + 650.
Z důvodu nepřetržité výluky Brno hl. n. - Brno-Židenice byla od 3. 6. do 10. 9. 2017 turnusová skupina 605 rozšířena na 4denní a turnusová skupina 606 byla zrušena. V úseku Brno hl. n. - Vyškov na Moravě byla elektrická jednotka řady 640 nasazena pravidelně jen od pátku do neděle.
V roce 2011 České dráhy objednaly dodávku elektrických jednotek řady 650, výrobcem se stala Škoda vagonka a.s. Ještě v průběhu roku 2011 jednotky obdržely název RegioPanter. Jedná se o dvoudílné jednotky sestavené z vozů řady 650 a 651, jako celek se jednotka označuje řadou 650.
DKV Brno ve své PJ Maloměřice provozuje celkem 2 jednotky, obě jsou turnusované.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2014/00409 |
94 54 1 650.005-2 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00410 |
94 54 1 651.005-1 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00411 |
94 54 1 650.006-0 |
|
2016-12-11 |
- |
2014/00412 |
94 54 1 651.006-9 |
|
2016-12-11 |
Elektrické jednotky řady 650 obíhají v turnusové skupině 607 a pravidelně jsou nasazeny na stejných tratích jako v minulém GVD:
260 Brno - Březová nad Svitavou;
300 Brno - Vyškov na Moravě;
340 Brno-Židenice - Brno-Slatina (do 31. 3. 2017).
Dvoudílné elektrické jednotky jezdí ve dvoudenní turnusové skupině 607, v některých případech jsou spojené s jednotkami řady 640. Mezi zajímavost patřil "přímý" osobní vlak Křenovice horní nádraží - Brno-Slatina přes Brno hl. n. Vlak Os 4006 Křenovice horní nádraží - Rájec-Jestřebí jezdící v pracovní dny vyjel z Křenovic horního nádraží v řazení 640 (TS 605) + 650 (TS 607). Po příjezdu do Brna-Židenic došlo k rozvěšení, přední jednotka ř. 640 pokračovala jako Os 4006 do Rájce-Jestřebí, zadní jednotka ř. 650 obrátila směr jízdy a po přípoji od osobního vlaku z Tišnova odjela jako Os 4785 do Brna-Slatiny. Tato manipulace v Brně-Židenicích skončila dnem 31. 3. 2017, neboť mimořádnou změnou k 3. 4. 2017 došlo ke zrušení Os 4785, zadní jednotka pokračuje až do Blanska, kde po odvěšení přechází na nový vlak Os 4773 do Brna.
Z důvodu nepřetržité výluky Brno hl. n. - Brno-Židenice byla od 3. 6. do 10. 9. 2017 turnusová skupina 607 ponechána 2denní s tím, že elektrické jednotky řady 650 jezdily jen na rameni Brno - Březová nad Svitavou.