PŘEHLED AKTUALIZACÍ |
|
---|---|
2021-11-21 | Popis GVD 2021/2022. |
2022-01-02 | Lokomotiva 794.002 je odstavena od 20. 12. 2021 z důvodu závady na zobrazovací jednotce. |
2022-01-23 | Závada na zobrazovací jednotce je důvodem odstavení "gargamela" 794.004 od 14. 1. 2022. Doplněn snímek lokomotivy 794.010. |
2022-02-06 | Přiřazení vozidel ke střediskům údržby Oblastního centra údržby Východ (OCÚ Východ) je nahrazeno přiřazením vozidel k pracovištím provozu (PP) a strojním stanicím (SS) spadajících pod Regionální pracoviště provozu (RPP), jež jsou součástí Oblastního ředitelství osobní dopravy (OŘOD Východ). |
2022-02-20 | Všechny tři odstavené stroje 794.002, 794.004 a 794.013 jsou od 26. 1. 2022 provozní. |
2022-06-05 | Lokomotiva 794.012 je od 16. 5. 2022 odstavena z důvodu závady na kompresoru. |
2022-06-26 | Od 10. 6. 2022 je "gargamel" 794.012 opět provozní. |
2022-12-11 | "Gargamel" 794.004 byl 19. 10. 2022 přepraven z Brna-Maloměčic do Šumperku, kde je od 20. 10. 2022 převeden. Lokomotiva Od 8. 11. 2022 je odstavena lokomotiva 794.002 z důvodu závady na vlakovém zabezpečovači. |
V roce 2014 vyrobila firma CZ LOKO dvounápravovou lokomotivu s elektrickým střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu 328 kW, který zajišťuje motor CAT C13. Prezentace lokomotivy s označením 794.001 proběhla na podzim 2014 na veletrhu InnoTrans v Berlíně, lokomotiva je určena pro lehký posun a traťovou službu. Tento stroj byl z CZ LOKO zapůjčen krátce i do DKV Brno, a sice v březnu a dubnu 2015.
České dráhy, a.s., projevily v roce 2016 zájem obměnit motorové lokomotivy řady 714 jinými stroji - lokomotivami řady 794. V červnu 2017 byla s CZ LOKO podepsána smlouva na dodání 12 lokomotiv 794.002 až 794.013. Sériově vyráběné lokomotivy této řady se od prototypu mírně liší, hlavní technické parametry má však shodné. První lokomotiva vyrobená z 12kusové série byla dodána do tehdejšího DKV Brno, kde byla ve stavu od 22. 9. 2017. V Regionálním pracovišti provozu Brno jsou ve stavu 4 lokomotivy této řady (do 19. 10. 2022 zde bylo 5 lokomotiv) a 4 jsou turnusované. Ve srovnáním s minulým GVD byl až do října 2022 inventární a zaturnusovaný počet lokomotiv stejný. Lokomotivy jsou vedeny v pracovišti provozu Maloměřice.
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2017/16-0821 |
98 54 4 794.002-6 |
odstavena - závada na vlakovém zabezpečovači |
2022-11-08 |
- |
2018/17-0846 |
98 54 4 794.010-9 |
|
2021-12-12 |
- |
2019/17-0848 |
98 54 4 794.012-5 |
|
2022-06-10 |
- |
2019/17-0849 |
98 54 4 794.013-3 |
|
2022-01-26 |
Pro lokomotivy řady 794 jsou vytvořeny čtyři turnusové skupiny 758, 759, 760 a 763. Jedná se o zajištění posunu na brněnských staničních zálohách a ve středisku údržby, do traťové služby lokomotivy nezasahují.
První lokomotiva řady 794 jezdí v turnusové skupině 758, která obsahuje práci na 6. staniční záloze v ŽST Brno hl. n. Záloha obsluhuje nástupištní koleje, jezdí na odstavná nádraží N, A, B a rovněž převáží vozy do Horních Heršpic.
Další lokomotiva jezdí v turnusové skupině 759, což obnáší denní směnu 7. staniční zálohy v Brně hl. n., výkon se provádí pouze v nepracovní dny. Tato staniční záloha obsluhuje odstavná nádraží A, B, N, zabezpečuje přístavbu vozů na myčku a provádí svoz odpadu.
Noční směny na 7. staniční záloze (obsazuje se kromě noci ze soboty na neděli s různými časy začátků a konců směny) obstarává lokomotiva zařazená do turnusové skupiny 760. Přes den je k dispozici v Brně-Horních Heršpicích, kde vykonává posun pro potřeby zdejšího střediska údržby.
Poslední lokomotiva přistavuje soupravy v SÚ Horní Heršpice v turnusové skupině 763, služba je nepřetržitá.
V RPP Brno se již nevyskytují:
Původní označení |
Rok / výr. číslo |
Současné označení |
Poznámka |
Aktualizace |
- |
2018/17-0840 |
98 54 4 794.004-2 |
|
2022-10-20 |
794.004
|
Provoz v GVD: 2014/2015 | 2016/2017 | 2017/2018 (DKV Brno) | 2017/2018 (OCÚ Východ) | 2018/2019 | 2019/2020 | 2020/2021